Obrót dwoma palcami Androida
Próbuję zaimplementować rotację dwóch palców w Androidzie, jednak nie działa to tak, jak oczekiwano. Celem jest zaimplementowanie rotacji, tak jak robi to Google Earth (obracanie obrazem dwoma palcami wokół punktu ogniskowego). Obecnie mój słuchacz rotacji wygląda tak:
private class RotationGestureListener {
private static final int INVALID_POINTER_ID = -1;
private float fX, fY, sX, sY, focalX, focalY;
private int ptrID1, ptrID2;
public RotationGestureListener(){
ptrID1 = INVALID_POINTER_ID;
ptrID2 = INVALID_POINTER_ID;
}
public boolean onTouchEvent(MotionEvent event){
switch (event.getActionMasked()) {
case MotionEvent.ACTION_DOWN:
sX = event.getX();
sY = event.getY();
ptrID1 = event.getPointerId(0);
break;
case MotionEvent.ACTION_POINTER_DOWN:
fX = event.getX();
fY = event.getY();
focalX = getMidpoint(fX, sX);
focalY = getMidpoint(fY, sY);
ptrID2 = event.getPointerId(event.getActionIndex());
break;
case MotionEvent.ACTION_MOVE:
if(ptrID1 != INVALID_POINTER_ID && ptrID2 != INVALID_POINTER_ID){
float nfX, nfY, nsX, nsY;
nfX = event.getX(event.findPointerIndex(ptrID1));
nfY = event.getY(event.findPointerIndex(ptrID1));
nsX = event.getX(event.findPointerIndex(ptrID2));
nsY = event.getY(event.findPointerIndex(ptrID2));
float angle = angleBtwLines(fX, fY, nfX, nfY, sX, sY, nsX, nsY);
rotateImage(angle, focalX, focalY);
fX = nfX;
fY = nfY;
sX = nfX;
sY = nfY;
}
break;
case MotionEvent.ACTION_UP:
ptrID1 = INVALID_POINTER_ID;
break;
case MotionEvent.ACTION_POINTER_UP:
ptrID2 = INVALID_POINTER_ID;
break;
}
return false;
}
private float getMidpoint(float a, float b){
return (a + b) / 2;
}
private float angleBtwLines (float fx1, float fy1, float fx2, float fy2, float sx1, float sy1, float sx2, float sy2){
float angle1 = (float) Math.atan2(fy1 - fy2, fx1 - fx2);
float angle2 = (float) Math.atan2(sy1 - sy2, sx1 - sx2);
return (float) Math.toDegrees((angle1-angle2));
}
}
Jednak gdy obracam kąt obrotu jest znacznie większy i czasami obraca się w niewłaściwą stronę. Jakieś pomysły, jak to naprawić?
Swoją drogą testuję go na Motoroli Atrix, więc to nie ma błędu ekranu dotykowego.
Thanks
6 answers
Ulepszenia klasy:
- kąt zwrócony jest całkowity od rozpoczęcia obrotu
- usuwanie zbędnych funkcji
- uproszczenie
- get position of first pointer only after second pointer is down
public class RotationGestureDetector {
private static final int INVALID_POINTER_ID = -1;
private float fX, fY, sX, sY;
private int ptrID1, ptrID2;
private float mAngle;
private OnRotationGestureListener mListener;
public float getAngle() {
return mAngle;
}
public RotationGestureDetector(OnRotationGestureListener listener){
mListener = listener;
ptrID1 = INVALID_POINTER_ID;
ptrID2 = INVALID_POINTER_ID;
}
public boolean onTouchEvent(MotionEvent event){
switch (event.getActionMasked()) {
case MotionEvent.ACTION_DOWN:
ptrID1 = event.getPointerId(event.getActionIndex());
break;
case MotionEvent.ACTION_POINTER_DOWN:
ptrID2 = event.getPointerId(event.getActionIndex());
sX = event.getX(event.findPointerIndex(ptrID1));
sY = event.getY(event.findPointerIndex(ptrID1));
fX = event.getX(event.findPointerIndex(ptrID2));
fY = event.getY(event.findPointerIndex(ptrID2));
break;
case MotionEvent.ACTION_MOVE:
if(ptrID1 != INVALID_POINTER_ID && ptrID2 != INVALID_POINTER_ID){
float nfX, nfY, nsX, nsY;
nsX = event.getX(event.findPointerIndex(ptrID1));
nsY = event.getY(event.findPointerIndex(ptrID1));
nfX = event.getX(event.findPointerIndex(ptrID2));
nfY = event.getY(event.findPointerIndex(ptrID2));
mAngle = angleBetweenLines(fX, fY, sX, sY, nfX, nfY, nsX, nsY);
if (mListener != null) {
mListener.OnRotation(this);
}
}
break;
case MotionEvent.ACTION_UP:
ptrID1 = INVALID_POINTER_ID;
break;
case MotionEvent.ACTION_POINTER_UP:
ptrID2 = INVALID_POINTER_ID;
break;
case MotionEvent.ACTION_CANCEL:
ptrID1 = INVALID_POINTER_ID;
ptrID2 = INVALID_POINTER_ID;
break;
}
return true;
}
private float angleBetweenLines (float fX, float fY, float sX, float sY, float nfX, float nfY, float nsX, float nsY)
{
float angle1 = (float) Math.atan2( (fY - sY), (fX - sX) );
float angle2 = (float) Math.atan2( (nfY - nsY), (nfX - nsX) );
float angle = ((float)Math.toDegrees(angle1 - angle2)) % 360;
if (angle < -180.f) angle += 360.0f;
if (angle > 180.f) angle -= 360.0f;
return angle;
}
public static interface OnRotationGestureListener {
public void OnRotation(RotationGestureDetector rotationDetector);
}
}
Jak go używać:
- umieść powyższą klasę w osobnym pliku
RotationGestureDetector.java
- Utwórz prywatne pole
mRotationDetector
typuRotationGestureDetector
w swojej klasie activity i utwórz nową instancję detektora podczas initialization (na przykład metodaonCreate
) i podaj jako parametr klasę implementującą metodęonRotation
(tutajactivity = this
). - w metodzie
onTouchEvent
wysyłamy odebrane zdarzenia dotykowe do detektora gestów za pomocą 'mRotationDetector.onTouchEvent(event);
' - implementuje
RotationGestureDetector.OnRotationGestureListener
do Twojej aktywności i dodaje do niej metodę "public void OnRotation(RotationGestureDetector rotationDetector)
". W tej metodzie uzyskaj kąt zrotationDetector.getAngle()
Przykład:
public class MyActivity extends Activity implements RotationGestureDetector.OnRotationGestureListener {
private RotationGestureDetector mRotationDetector;
@Override
public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
super.onCreate(savedInstanceState);
mRotationDetector = new RotationGestureDetector(this);
}
@Override
public boolean onTouchEvent(MotionEvent event){
mRotationDetector.onTouchEvent(event);
return super.onTouchEvent(event);
}
@Override
public void OnRotation(RotationGestureDetector rotationDetector) {
float angle = rotationDetector.getAngle();
Log.d("RotationGestureDetector", "Rotation: " + Float.toString(angle));
}
}
Uwaga:
Możesz również użyć klasy RotationGestureDetector
w View
zamiast Activity
.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-02-10 21:31:08
Oto moja poprawa w odpowiedzi Leszka. Odkryłem, że jego nie działa dla małych widoków, ponieważ gdy dotyk wyszedł poza widok, obliczenie kąta było błędne. Rozwiązanie polega na pobraniu surowej lokalizacji zamiast tylko getX / Y.
Podziękowania dla tego wątku za uzyskanie surowych punktów w widoku obrotowym.
public class RotationGestureDetector {
private static final int INVALID_POINTER_ID = -1;
private PointF mFPoint = new PointF();
private PointF mSPoint = new PointF();
private int mPtrID1, mPtrID2;
private float mAngle;
private View mView;
private OnRotationGestureListener mListener;
public float getAngle() {
return mAngle;
}
public RotationGestureDetector(OnRotationGestureListener listener, View v) {
mListener = listener;
mView = v;
mPtrID1 = INVALID_POINTER_ID;
mPtrID2 = INVALID_POINTER_ID;
}
public boolean onTouchEvent(MotionEvent event){
switch (event.getActionMasked()) {
case MotionEvent.ACTION_OUTSIDE:
Log.d(this, "ACTION_OUTSIDE");
break;
case MotionEvent.ACTION_DOWN:
Log.v(this, "ACTION_DOWN");
mPtrID1 = event.getPointerId(event.getActionIndex());
break;
case MotionEvent.ACTION_POINTER_DOWN:
Log.v(this, "ACTION_POINTER_DOWN");
mPtrID2 = event.getPointerId(event.getActionIndex());
getRawPoint(event, mPtrID1, mSPoint);
getRawPoint(event, mPtrID2, mFPoint);
break;
case MotionEvent.ACTION_MOVE:
if (mPtrID1 != INVALID_POINTER_ID && mPtrID2 != INVALID_POINTER_ID){
PointF nfPoint = new PointF();
PointF nsPoint = new PointF();
getRawPoint(event, mPtrID1, nsPoint);
getRawPoint(event, mPtrID2, nfPoint);
mAngle = angleBetweenLines(mFPoint, mSPoint, nfPoint, nsPoint);
if (mListener != null) {
mListener.onRotation(this);
}
}
break;
case MotionEvent.ACTION_UP:
mPtrID1 = INVALID_POINTER_ID;
break;
case MotionEvent.ACTION_POINTER_UP:
mPtrID2 = INVALID_POINTER_ID;
break;
case MotionEvent.ACTION_CANCEL:
mPtrID1 = INVALID_POINTER_ID;
mPtrID2 = INVALID_POINTER_ID;
break;
default:
break;
}
return true;
}
void getRawPoint(MotionEvent ev, int index, PointF point){
final int[] location = { 0, 0 };
mView.getLocationOnScreen(location);
float x = ev.getX(index);
float y = ev.getY(index);
double angle = Math.toDegrees(Math.atan2(y, x));
angle += mView.getRotation();
final float length = PointF.length(x, y);
x = (float) (length * Math.cos(Math.toRadians(angle))) + location[0];
y = (float) (length * Math.sin(Math.toRadians(angle))) + location[1];
point.set(x, y);
}
private float angleBetweenLines(PointF fPoint, PointF sPoint, PointF nFpoint, PointF nSpoint)
{
float angle1 = (float) Math.atan2((fPoint.y - sPoint.y), (fPoint.x - sPoint.x));
float angle2 = (float) Math.atan2((nFpoint.y - nSpoint.y), (nFpoint.x - nSpoint.x));
float angle = ((float) Math.toDegrees(angle1 - angle2)) % 360;
if (angle < -180.f) angle += 360.0f;
if (angle > 180.f) angle -= 360.0f;
return -angle;
}
public interface OnRotationGestureListener {
void onRotation(RotationGestureDetector rotationDetector);
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 11:53:57
Próbowałem kombinacji odpowiedzi, które są tutaj, ale nadal nie działa idealnie, więc musiałem zmodyfikować go trochę.
Ten kod daje kąt delta przy każdym obrocie, działa mi idealnie, używam go do obracania obiektu w OpenGL.
public class RotationGestureDetector {
private static final int INVALID_POINTER_ID = -1;
private float fX, fY, sX, sY, focalX, focalY;
private int ptrID1, ptrID2;
private float mAngle;
private boolean firstTouch;
private OnRotationGestureListener mListener;
public float getAngle() {
return mAngle;
}
public RotationGestureDetector(OnRotationGestureListener listener){
mListener = listener;
ptrID1 = INVALID_POINTER_ID;
ptrID2 = INVALID_POINTER_ID;
}
public boolean onTouchEvent(MotionEvent event){
switch (event.getActionMasked()) {
case MotionEvent.ACTION_DOWN:
sX = event.getX();
sY = event.getY();
ptrID1 = event.getPointerId(0);
mAngle = 0;
firstTouch = true;
break;
case MotionEvent.ACTION_POINTER_DOWN:
fX = event.getX();
fY = event.getY();
focalX = getMidpoint(fX, sX);
focalY = getMidpoint(fY, sY);
ptrID2 = event.getPointerId(event.getActionIndex());
mAngle = 0;
firstTouch = true;
break;
case MotionEvent.ACTION_MOVE:
if(ptrID1 != INVALID_POINTER_ID && ptrID2 != INVALID_POINTER_ID){
float nfX, nfY, nsX, nsY;
nsX = event.getX(event.findPointerIndex(ptrID1));
nsY = event.getY(event.findPointerIndex(ptrID1));
nfX = event.getX(event.findPointerIndex(ptrID2));
nfY = event.getY(event.findPointerIndex(ptrID2));
if (firstTouch) {
mAngle = 0;
firstTouch = false;
} else {
mAngle = angleBetweenLines(fX, fY, sX, sY, nfX, nfY, nsX, nsY);
}
if (mListener != null) {
mListener.OnRotation(this);
}
fX = nfX;
fY = nfY;
sX = nsX;
sY = nsY;
}
break;
case MotionEvent.ACTION_UP:
ptrID1 = INVALID_POINTER_ID;
break;
case MotionEvent.ACTION_POINTER_UP:
ptrID2 = INVALID_POINTER_ID;
break;
}
return true;
}
private float getMidpoint(float a, float b){
return (a + b) / 2;
}
float findAngleDelta( float angle1, float angle2 )
{
float From = ClipAngleTo0_360( angle2 );
float To = ClipAngleTo0_360( angle1 );
float Dist = To - From;
if ( Dist < -180.0f )
{
Dist += 360.0f;
}
else if ( Dist > 180.0f )
{
Dist -= 360.0f;
}
return Dist;
}
float ClipAngleTo0_360( float Angle ) {
return Angle % 360.0f;
}
private float angleBetweenLines (float fx1, float fy1, float fx2, float fy2, float sx1, float sy1, float sx2, float sy2)
{
float angle1 = (float) Math.atan2( (fy1 - fy2), (fx1 - fx2) );
float angle2 = (float) Math.atan2( (sy1 - sy2), (sx1 - sx2) );
return findAngleDelta((float)Math.toDegrees(angle1),(float)Math.toDegrees(angle2));
}
public static interface OnRotationGestureListener {
public boolean OnRotation(RotationGestureDetector rotationDetector);
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-01-16 15:12:29
Są jeszcze pewne błędy, oto rozwiązanie, które działało dla mnie idealnie...
Zamiast
float angle = angleBtwLines(fX, fY, nfX, nfY, sX, sY, nsX, nsY);
Musisz napisać
float angle = angleBtwLines(fX, fY, sX, sY, nfX, nfY, nsX, nsY);
I angleBetweenLines powinny być
private float angleBetweenLines (float fx1, float fy1, float fx2, float fy2, float sx1, float sy1, float sx2, float sy2)
{
float angle1 = (float) Math.atan2( (fy1 - fy2), (fx1 - fx2) );
float angle2 = (float) Math.atan2( (sy1 - sy2), (sx1 - sx2) );
return findAngleDelta((float)Math.toDegrees(angle1),(float)Math.toDegrees(angle2));
}
Wtedy kąt, który otrzymujesz, jest kątem, o który powinieneś obrócić obraz...
ImageAngle += angle...
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-11-19 04:28:50
Masz problem tutaj:
private float angleBtwLines (float fx1, float fy1, float fx2, float fy2, float sx1, float sy1, float sx2, float sy2){
float angle1 = (float) Math.atan2(fy1 - fy2, fx1 - fx2);
float angle2 = (float) Math.atan2(sy1 - sy2, sx1 - sx2);
return (float) Math.toDegrees((angle1-angle2));
}
Musisz przyciąć kąty do [0..2 * Pi] zakres i następnie dokładnie obliczyć różnicę kątową w (- Pi..+ Pi) zakres.
Oto kod na 0..Zakres kąta 360
float FindAngleDelta( float angle1, float angle2 )
{
float From = ClipAngleTo0_360( angle2 );
float To = ClipAngleTo0_360( angle1 );
float Dist = To - From;
if ( Dist < -180.0f )
{
Dist += 360.0f;
}
else if ( Dist > 180.0f )
{
Dist -= 360.0f;
}
return Dist;
}
W C++ kodowałbym ClipAngleTo0_360 jako
float ClipAngleTo0_360( float Angle ) { return std::fmod( Angle, 360.0f ); }
Gdzie std:: fmod Zwraca resztę zmiennoprzecinkową.
W Javie możesz użyć czegoś takiego jak
float ClipAngleTo0_360( float Angle )
{
float Res = Angle;
while(Angle < 0) { Angle += 360.0; }
while(Angle >= 360.0) { Angle -= 360.0; }
return Res;
}
Tak, ostrożna arytmetyka zmiennoprzecinkowa jest o wiele lepsza od oczywistej pętla while ().
Jak wspomniano w MeTTeO (java reference, 15.17.3), możesz użyć operatora '%' zamiast std C++:: FMOD:
float ClipAngleTo0_360( float Angle ) { return Angle % 360.0; }
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-05-21 10:40:54
Próbowałem wielu przykładów. Ale tylko to działa dobrze.:
public class RotationGestureDetector {
public interface RotationListener {
public void onRotate(float deltaAngle);
}
protected float mRotation;
private RotationListener mListener;
public RotationGestureDetector(RotationListener listener) {
mListener = listener;
}
private float rotation(MotionEvent event) {
double delta_x = (event.getX(0) - event.getX(1));
double delta_y = (event.getY(0) - event.getY(1));
double radians = Math.atan2(delta_y, delta_x);
return (float) Math.toDegrees(radians);
}
public void onTouch(MotionEvent e) {
if (e.getPointerCount() != 2)
return;
if (e.getActionMasked() == MotionEvent.ACTION_POINTER_DOWN) {
mRotation = rotation(e);
}
float rotation = rotation(e);
float delta = rotation - mRotation;
mRotation += delta;
mListener.onRotate(delta);
}
}
W Twoim wywołaniu zwrotnym:
view.setRotation(view.getRotetion() -deltaAndle));
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-10-26 16:00:54