C# rozwój gry po XNA [zamknięty]

Jestem twórcą gier, który tworzył gry w językach. Net z XNA przez ostatnie cztery jego wersje. Niestety teraz jest ten news: http://www.gamasutra.com/view/news/185894/Its_official_XNA_is_dead.php#.UQ3yiehQCh8

Badam ekosystem silników gier, szukam czegoś, co wspiera kodowanie w Visual Studio (używam f # mocno, wierz lub nie!) i mam problem ze znalezieniem czegoś wysokiej jakości, wciąż żywego i wysokiego wydajność w celu zastąpienia XNA. Unity na przykład pomija znak, ponieważ pozwala tylko na Skrypty w MonoDevelop, a ja chcę bardziej przyjazne dla programistów doświadczenie.

Więc co jest dobrym zamiennikiem XNA?

Author: jhocking, 2012-05-23

10 answers

Jeśli chcesz korzystać z XNA API, powinieneś postawić na MonoGame . Jest to kompatybilne API XNA, które jest kierowane do uruchamiania na kilku platformach (w tym na kilku platformach nie Windows używających OpenGL). Rozwój jest bardzo aktywny, MonoGame otrzymuje ostatnio pełny stos 3D, który zaczyna działać na Windows Metro app(dzięki SharpDX ). Zapraszamy do zapoznania się z najnowszą gałęzią develop3d.

 29
Author: xoofx,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-05-23 12:51:42

Nie ma nic wspaniałego jak XNA. Nie rozumiem dlaczego MS wyrzuca XNA. Jest to jedyny System, który współpracuje z Xboxem 360. Możesz spróbować silników lub owijek takich jak Tao, SlimDx lub coś innego. Ale XNA był najlepszym systemem do szybkiego rozwoju gry.

Przesiadłem się na Java + LWJGL.

 14
Author: Michael Malura,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-05-23 07:36:28

Nie wiem, kiedy sprawdzałeś ostatnio, ale Unity w rzeczywistości obsługuje kodowanie w Visual Studio . Wystarczy wybrać go jako edytor w preferencjach.

 7
Author: Botz3000,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-05-23 06:18:16

Imo jeśli chcesz być programistą gier i chcesz mieć pełną kontrolę i port, a ponadto chcesz używać C#.

OpenTK to chyba najlepsza droga. Obsługuje do OpenGL 3.0 i jest kompatybilny z mono, co oznacza, że można przenosić na PC, OSX, Linux, Android i IOS. Jak na ironię, jedyne, czego nie można z nim zrobić, to xbox 360/1 i windows phone. Ale imo, jeśli chcesz tworzyć gry na telefony z Androidem i IOS to ponad 90% rynku, więc idź trasa...

Http://www.opentk.com/

Minusy:

Ten projekt nie wydaje się aktualizować od 2010 roku, ale jest bardzo stabilny i wyposażony w funkcje do open GL 3.0. Ale jeśli chcesz iść dalej z nim, będziesz musiał w końcu zaktualizować go samodzielnie, ale jest to open source i na licencji GPL, więc możesz.

OpenTK zawiera również OpenAL i obsługuje grafikę i dźwięk.

 3
Author: Ryios,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-11-11 22:01:45

Spróbuj spojrzeć na Axiom (. NET port OGRE) I Delta Engine .

Edit: Jeśli szukasz bibliotek graficznych niższego poziomu, spróbuj OpenTK lub SlimDX.

 2
Author: Robert Rouhani,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-05-23 05:56:20

Ponadto, jeśli chcesz uzyskać coś podobnego z XNA, możesz użyć zestawu narzędzi SharpDX i SharpDX, który zapewnia ładny interfejs podobny do XNA. Look here

Pobierz SharpDX z ich strony (wybierz 'SharpDX-Full-2.4.0.exe', ma sample wewnątrz archiwum), rozpakować go i uruchomić SharpDXToolkitSamples.sln

 2
Author: freewebtime,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-11-14 20:46:13

Nikt nie wspomniał DirectXTK ? Uważam, że jest to bezpośredni następca XNA, który jest rozwijany na / z Windows 8. Więcej informacji od Shawna Hargreavesa tutaj.

Oczywiście, jeśli jesteś zainteresowany rozwojem cross platform checkout MonoGame, jak niektórzy sugerują.

 2
Author: sec_goat,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-02-03 20:46:43

Unity 4.2 pozwala na kodowanie w Visual Studio Dla Windows 8 lub RT. z tego co rozumiem 4.3 + pozwoli na kodowanie Dla Windows Phone 8 poprzez Visual Studio. Chociaż nie jest to idealny substytut XNA, nadal jest realny. Jeśli chodzi o XBOX 360 lub inne platformy pomijając Windows 8 I Phone 8, nie jestem pewien, czy VS może być twoim IDE, ale Microsoft robi duży nacisk z Unity3D, sprawdź tam promocję devkitów dla XBOX One. Praktycznie rozdają je niezależnym Twórcy:

Http://techcrunch.com/2013/11/05/unity-game-engine-goes-free-for-indie-xbox-one-developers/

To tysiące dolarów wolnego oprogramowania i sprzętu dla twórców niezależnych. Kolejny krok bliżej do demokratyzacji procesu tworzenia gier i wspomagania niezależnych studiów.

 2
Author: ApolloSoftware,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-11-13 20:24:41

Czy próbowałeś Tao Framework, Allegro i SlimDX

 1
Author: AlphaMale,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-05-23 05:50:10

SharpDX pozwala na pełne wykorzystanie DirectX z kodu zarządzanego i jest obecnie bardzo aktywny, nawet z obsługą WinRT.

 1
Author: Falanwe,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-05-23 06:58:51