Kadrowanie obrazu z przezroczystością w iPhone
Pracuję nad grą typu Jigsaw, w której mam dwa obrazki do maskowania, Zaimplementowałem ten kod do maskowania
- (UIImage*) maskImage:(UIImage *)image withMaskImage:(UIImage*)maskImage {
CGColorSpaceRef colorSpace = CGColorSpaceCreateDeviceRGB();
CGImageRef maskImageRef = [maskImage CGImage];
CGContextRef mainViewContentContext = CGBitmapContextCreate (NULL, maskImage.size.width, maskImage.size.height, 8, 0, colorSpace, kCGImageAlphaPremultipliedLast);
if (mainViewContentContext==NULL)
return NULL;
CGFloat ratio = 0;
ratio = maskImage.size.width/ image.size.width;
if(ratio * image.size.height < maskImage.size.height) {
ratio = maskImage.size.height/ image.size.height;
}
CGRect rect1 = {{0, 0}, {maskImage.size.width, maskImage.size.height}};
CGRect rect2 = {{-((image.size.width*ratio)-maskImage.size.width)/2,-((image.size.height*ratio)-maskImage.size.height)/2},{image.size.width*ratio, image.size.height*ratio}};
CGContextClipToMask(mainViewContentContext, rect1, maskImageRef);
CGContextDrawImage(mainViewContentContext, rect2, image.CGImage);
CGImageRef newImage = CGBitmapContextCreateImage(mainViewContentContext);
CGContextRelease(mainViewContentContext);
UIImage *theImage = [UIImage imageWithCGImage:newImage];
CGImageRelease(newImage);
return theImage;
}
+
=
To jest ostateczny wynik, który otrzymałem po maskowaniu.
Teraz chciałbym przyciąć obraz w kawałku jak i i tak dalej parametrycznie (przyciąć obraz przez przezroczystość).
Jeśli ktoś wdrożył taki kod lub jakiś pomysł na ten scenariusz proszę podziel się.
Dzięki.Używam tej linii kodu jako sugestii Guntisa Treulandsa ]}
int i=1;
for (int x=0; x<=212; x+=106) {
for (int y=0; y<318; y+=106) {
CGRect rect = CGRectMake(x, y, 106, 106);
CGRect rect2x = CGRectMake(x*2, y*2, 212, 212);
UIImage *orgImg = [UIImage imageNamed:@"[email protected]"];
UIImage *frmImg = [UIImage imageNamed:[NSString stringWithFormat:@"%[email protected]",i]];
UIImage *cropImg = [self cropImage:orgImg withRect:rect2x];
UIImageView *tmpImg = [[UIImageView alloc] initWithFrame:rect];
[tmpImg setUserInteractionEnabled:YES];
[tmpImg setImage:[self maskImage:cropImg withMaskImage:frmImg]];
[self.view addSubview:tmpImg];
i++;
}
}
OrgImg to oryginalny obraz kota, ramka frmImg do trzymania poszczególnych elementów, zamaskowana w Photoshopie, a cropImg to 106x106 przycinany obraz oryginału [email protected].
Moja funkcja kadrowania jest następująca
- (UIImage *) cropImage:(UIImage*)originalImage withRect:(CGRect)rect {
return [UIImage imageWithCGImage:CGImageCreateWithImageInRect([originalImage CGImage], rect)];
}
1 answers
UPDATE 2
Byłem naprawdę ciekaw, jak znaleźć lepszy sposób na stworzenie układanki, więc spędziłem dwa weekendy i stworzyłem projekt demoukładanki .
Zawiera:
- podaj liczbę kolumn/wierszy, a wygeneruje niezbędne elementy układanki o prawidłowej szerokości/wysokości. Im więcej kolumn / wierszy-tym mniejsza szerokość / wysokość i kontur/układanka w linii.
- za każdym razem Generuj losowo strony
- może losowo pozycjonować / obracanie elementów na początku startu Każdy kawałek może być obracany przez stuknięcie lub dwoma palcami (jak prawdziwy kawałek) - ale po zwolnieniu przyciągnie się do 90/180/270/360 stopni]} Każdy element może być przesuwany po dotknięciu jego granicy "dotykowego kształtu" (który jest najczęściej tym samym widocznym kształtem puzzle, ale bez kształtów inline) [14]}
Wady:
- brak sprawdzania, czy Element jest na swoim miejscu
- jeśli więcej niż 100 sztuk-zaczyna się opóźniać, ponieważ, kiedy zbieramy kawałek, przechodzi on przez wszystkie podglądy, aż znajdzie właściwy kawałek.
UPDATE
Dzięki za zaktualizowane pytanie.
Udało mi się to zdobyć:
Jak widać - element jigsaw jest poprawnie przycięty i jest w kwadratowym imageView (Zielony kolor to UIImageView backgroundColor).
Więc - to co zrobiłem było:
CGRect rect = CGRectMake(105, 0, 170, 170); //~ location on cat image where second Jigsaw item will be.
UIImage *originalCatImage = [UIImage imageNamed:@"cat.png"];//original cat image
UIImage *jigSawItemMask = [UIImage imageNamed:@"JigsawItemNo2.png"];//second jigsaw item mask (visible in my answer) (same width/height as cat image.)
UIImage *fullJigSawItemImage = [jigSawItemMask maskImage:originalCatImage];//masking - so that from full cat image would be visible second jigsaw item
UIImage *croppedJigSawItemImage = [self fullJigSawItemImage withRect:rect];//cropping so that we would get small image with jigsaw item centered in it.
Do maskowania obrazków używam funkcji kategorii UIImage: (ale można chyba użyj funkcji maskowania. Ale i tak to opublikuję.)
- (UIImage*) maskImage:(UIImage *)image
{
CGColorSpaceRef colorSpace = CGColorSpaceCreateDeviceRGB();
UIImage *maskImage = self;
CGImageRef maskImageRef = [maskImage CGImage];
// create a bitmap graphics context the size of the image
CGContextRef mainViewContentContext = CGBitmapContextCreate (NULL, maskImage.size.width, maskImage.size.height, 8, 0, colorSpace, kCGImageAlphaPremultipliedLast);
if (mainViewContentContext==NULL)
return NULL;
CGFloat ratio = 0;
ratio = maskImage.size.width/ image.size.width;
if(ratio * image.size.height < maskImage.size.height) {
ratio = maskImage.size.height/ image.size.height;
}
CGRect rect1 = {{0, 0}, {maskImage.size.width, maskImage.size.height}};
CGRect rect2 = {{-((image.size.width*ratio)-maskImage.size.width)/2 , -((image.size.height*ratio)-maskImage.size.height)/2}, {image.size.width*ratio, image.size.height*ratio}};
CGContextClipToMask(mainViewContentContext, rect1, maskImageRef);
CGContextDrawImage(mainViewContentContext, rect2, image.CGImage);
// Create CGImageRef of the main view bitmap content, and then
// release that bitmap context
CGImageRef newImage = CGBitmapContextCreateImage(mainViewContentContext);
CGContextRelease(mainViewContentContext);
UIImage *theImage = [UIImage imageWithCGImage:newImage];
CGImageRelease(newImage);
// return the image
return theImage;
}
POPRZEDNIA ODPOWIEDŹ
Czy możesz przygotować maskę do każdego kawałka?Na przykład, masz ten obraz ramki. Czy można go wyciąć w Photoshopie w 9 oddzielnych obrazach, gdzie w każdym obrazie pokazywałby tylko odpowiedni kawałek. (cała reszta-usunąć).
Przykład - drugi element MasKi:
Następnie używasz każdego z tych nowo utworzonych obrazów maski na obrazie kota - każdy element zamaskuje wszystkie obraz, ale jeden pokój. W ten sposób będziesz miał 9 sztuk obrazów przy użyciu 9 różnych masek.
Dla większej lub innej klatki układanki-ponownie utwórz oddzielne maski obrazu.
Jest to podstawowe rozwiązanie, ale nie idealne, ponieważ musisz przygotować każdą maskę pokoju osobno.
Mam nadzieję, że to pomoże..Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-02-23 13:21:43