Jak ustawić rozmiar podglądu kamery do kwadratu w widoku powierzchni do kwadratu (takim jak Instagram)

Staram się rozwijać własną aktywność kamery, ale mam problem, którego nie jestem w stanie rozwiązać...

To, czego chcę, to coś bardzo podobnego do ramki na instagram, a to jest to, co dostaję:

Mój wizerunek

Kiedy powinienem dostać coś takiego:

Obraz Instagram

I...

Mój drugi obrazek

Kiedy powinienem dostać coś takiego:

Instagram 2

Myślę, że dobrze sprawdzam SurfaceView i podgląd kamery, tylko using

Camera.Parameters parameters = camera.getParameters();
camera.setDisplayOrientation(90);

I Custom SurfaceView:

public class SquaredSurfaceView extends SurfaceView {

private int width;
private int height;

public SquaredSurfaceView(Context context) {
    super(context);
}

public SquaredSurfaceView(Context context, AttributeSet attrs) {
    super(context, attrs);
}

public SquaredSurfaceView(Context context, AttributeSet attrs, int defStyle) {
    super(context, attrs, defStyle);
}

@Override
protected void onMeasure(int widthMeasureSpec, int heightMeasureSpec) {
    super.onMeasure(widthMeasureSpec, heightMeasureSpec);
    width = MeasureSpec.getSize(widthMeasureSpec);
    height = width;
    setMeasuredDimension(width, width);
}

public int getViewWidth() {
    return width;
}

public int getViewHeight() {
    return height;
}

}

Co robię źle?? :-(
Author: cesards, 2012-06-20

6 answers

Jak wspomniano wcześniej, musisz znaleźć odpowiedni rozmiar podglądu (ten z proporcjami 1: 1)i prawdopodobnie musisz użyć FrameLayout dla SurfacePreview. Wydaje się, że masz problem z proporcjami obrazu może masz odpowiedni rozmiar podglądu, ale umieszczasz go w nieprawidłowym układzie.

Innym rozwiązaniem może być (tak jak Instagram), aby aparat był w pełnym rozmiarze, a następnie ukryć niektóre obszary układu, aby wyglądał jak kwadrat. Wtedy przez oprogramowanie będziesz miał aby wyciąć obraz, aby uczynić go prawdziwym kwadratem.

Hope this helps you

 17
Author: xramos,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-09-20 12:40:24

Rozwiązanie, które działa dla mnie jest 2. odpowiedź, ale ponieważ musimy obrócić kamerę o 90º jest konieczne, aby zmienić szerokość z HEIGTH, coś w tym stylu...

   camera.setDisplayOrientation(90);
   Camera.Parameters params= camera.getParameters();
   surfaceView.getLayoutParams().width=params.getPreviewSize().height;
   surfaceView.getLayoutParams().height=params.getPreviewSize().width;

Mam nadzieję, że to rozwiązanie pomoże!! : D

 5
Author: Ycastan,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-05-31 01:15:04

Moim rozwiązaniem jest bardziej zbudowanie kwadratowej maski, a następnie umieszczenie jej na powierzchni podglądu.

Będziesz potrzebował głównie 3 rzeczy, najpierw element kwadratowej ramki. Zrobiłem Niestandardowy komponent:

package com.example.squaredviewer;

import android.content.Context;
import android.util.AttributeSet;
import android.view.Display;
import android.view.WindowManager;
import android.widget.RelativeLayout;

/**
* Created by yadirhb on 14-08-2015.
*/
public class SquaredFrame extends RelativeLayout{
    public SquaredFrame(Context context, AttributeSet attrs) {
         super(context, attrs);
    }

    @Override
    protected void onMeasure(int widthMeasureSpec, int heightMeasureSpec) {
        super.onMeasure(widthMeasureSpec, heightMeasureSpec);
        int size = Math.min(getMeasuredWidth(), getMeasuredHeight());
        setMeasuredDimension(size, size);
    }
}

W zależności od wersji API Androida, dla której tworzysz, być może będziesz musiał dodać kolejne przeciążenie konstruktora. Dla Kitkat to jest w porządku.

Drugim krokiem jest zbudowanie układu:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<RelativeLayout xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent"
android:orientation="horizontal"
android:visibility="visible">

<RelativeLayout
    android:id="@+id/camera_preview"
    android:layout_width="wrap_content"
    android:layout_height="wrap_content"
    android:layout_alignParentLeft="false"
    android:layout_alignParentTop="false"
    android:layout_centerInParent="true"
    android:background="#ffffff">

</RelativeLayout>

<LinearLayout
    android:orientation="horizontal"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent">

    <LinearLayout
        android:orientation="vertical"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="match_parent"
        android:layout_weight="1"
        android:background="#131008">

    </LinearLayout>

    <com.example.squaredviewer.SquaredFrame
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="match_parent"
        android:layout_centerInParent="true"></com.example.squaredviewer.SquaredFrame>

    <LinearLayout
        android:orientation="vertical"
        android:layout_width="match_parent"
        android:layout_height="match_parent"
        android:layout_weight="1"
        android:background="#131008" />
</LinearLayout>
</RelativeLayout>

Zauważ, że RelativeLayout " camera_preview" jest używany do renderowania podglądu, jest wyśrodkowany i ma LinearLayout, który zawiera komponent squared. To jest rzeczywiście "maska" i obejmuje podgląd kamery. Zauważ również, że z wyjątkiem ramki kwadratowej, która jest przezroczysta, pozostałe dwa są w kolorze czarnym.

Teraz widok powierzchni, dla podglądu kamery, w którym powierzchnia ma rozmiar zgodny z proporcjami.

public class CameraPreview extends SurfaceView implements SurfaceHolder.Callback {

    private final String TAG = "PIC-FRAME";

    private SurfaceHolder mHolder;
    private Camera mCamera;
    private Display display;

    public CameraPreview(Activity context, Camera camera) {
        super(context);
        mCamera = camera;
        display = ((WindowManager) context.getSystemService(Context.WINDOW_SERVICE)).getDefaultDisplay();

        // Install a SurfaceHolder.Callback so we get notified when the
        // underlying surface is created and destroyed.
        mHolder = getHolder();
        mHolder.addCallback(this);
        // deprecated setting, but required on Android versions prior to 3.0
        mHolder.setType(SurfaceHolder.SURFACE_TYPE_PUSH_BUFFERS);

        setKeepScreenOn(true);
    }

    public void surfaceDestroyed(SurfaceHolder holder) {
        // empty. Take care of releasing the Camera preview in your activity.
        this.getHolder().removeCallback(this);
    }

    public void surfaceChanged(SurfaceHolder holder, int format, int w, int h) {
        // If your preview can change or rotate, take care of those events here.
        // Make sure to stop the preview before resizing or reformatting it.

        if (mHolder.getSurface() == null) {
            // preview surface does not exist
            return;
        }

        try {
            // stop preview before making changes
            mCamera.stopPreview();
            // set preview size and make any resize, rotate or
            // reformatting changes here
            // Now that the size is known, set up the camera parameters and begin
            // the preview.
            Camera.Parameters parameters = mCamera.getParameters();
            // You need to choose the most appropriate previewSize for your app
            Camera.Size previewSize = parametes.getSupportedPreviewSizes().get(0);
            parameters.setPreviewSize(previewSize.width, previewSize.height);


             // start preview with new settings
             mCamera.setParameters(parameters);

             // Set the holder size based on the aspect ratio
             int size = Math.min(display.getWidth(), display.getHeight());
             double ratio = (double) previewSize.width / previewSize.height;

             mHolder.setFixedSize((int)(size * ratio), size);
             mCamera.setPreviewDisplay(mHolder);
             mCamera.startPreview();

         } catch (Exception e) {
             Log.d(TAG, "Error starting camera preview: " + e.getMessage());
         }
      }
   }
}

Teraz wszystko musi być związane w klasie aktywności

@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
    super.onCreate(savedInstanceState);
    setContentView(R.layout.activity_picture_taker);

    mDecorView = getWindow().getDecorView();

    //mCamera = a camera instance;

    // Create our Preview view and set it as the content of our activity.
    mPreview = new CameraPreview(this, mCamera);

    //Layout where camera preview is shown.
    RelativeLayout preview = (RelativeLayout) findViewById(R.id.camera_preview);
    //FrameLayout stack controllers inside and superpose them.
    preview.addView(mPreview, 0);

    // TODO
}

A trochę długo, ale mam nadzieję, że będzie to pomocne dla więcej niż jednego. :-)

 2
Author: YadirHB,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-08-16 19:05:39

Miałem ten sam problem z widokiem kwadratowym - rozwiązałem go po prostu ustawiając Rozmiar Kamery SurfaceView na rozmiar widoku, w którym chciałem go narysować. Bez skomplikowanych obliczeń i działa dla mnie. Zobacz moją odpowiedź tutaj dla całej metody: https://stackoverflow.com/a/39430615/5181489

public void surfaceChanged(SurfaceHolder holder, int format, int width, int height) {
        ...
        params.setPreviewSize(viewParams.height, viewParams.width);
        camera.setParameters(params);
 2
Author: Martin Šuráb,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 12:09:56

Możesz użyć tego, aby uzyskać obraz:

public static void initialCameraPictureSize(Context context, android.hardware.Camera.Parameters parameters) {

    List list = parameters.getSupportedPictureSizes();
    if(list != null) {
        android.hardware.Camera.Size size = null;
        Iterator iterator = list.iterator();
        do {
            if(!iterator.hasNext())
                break;
            android.hardware.Camera.Size size1 = (android.hardware.Camera.Size)iterator.next();
            if(Math.abs(3F * ((float)size1.width / 4F) - (float)size1.height) < 0.1F * (float)size1.width && (size == null || size1.height > size.height && size1.width < 3000))
                size = size1;
        } while(true);
        if(size != null)
            parameters.setPictureSize(size.width, size.height);
        else
            Log.e("CameraSettings", "No supported picture size found");
    }
}
 -1
Author: shailesh,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-07-01 12:42:40

To takie trudne. Niełatwo.

Pierwsza rzecz: definiujesz 2 czarne Linear Layout, aby uzyskać interfejs tak, jak napisałeś.

Druga rzecz: musisz wyciąć obraz z pełnego obrazu do kwadratu.

Jak ciąć, musisz użyć metody scaleBitmap.

Lub chcesz prawdziwy aparat Niestandardowy? Możesz sprawdzić w tutaj

 -1
Author: Huy Tower,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-12-03 09:24:05