Custom Texture Shader in Three.js

Chcę tylko stworzyć bardzo prosty Shader fragmentów, który rysuje określoną teksturę do siatki. Spojrzałem na garść niestandardowych shaderów fragmentów, które osiągnęły to samo i zbudowałem własne shadery i wspierając kod JS wokół niego. Jednak to po prostu nie działa. Oto robocza abstrakcja kodu, który próbuję uruchomić:

Vertex Shader

<script id="vertexShader" type="x-shader/x-vertex">
    varying vec2 vUv;

    void main() {
        vUv = uv;

        gl_Position =   projectionMatrix * 
                        modelViewMatrix * 
                        vec4(position,1.0);
    }
</script>

Fragment Shader

<script id="fragmentShader" type="x-shader/x-fragment">
    uniform sampler2D texture1;

    varying vec2 vUv;

    void main() {
        gl_FragColor = texture2D(texture1, vUv); // Displays Nothing
        //gl_FragColor = vec4(0.5, 0.2, 1.0, 1.0); // Works; Displays Flat Color
    }
</script>

Kod Sceny

<script>
    // Initialize WebGL Renderer
    var renderer = new THREE.WebGLRenderer();
    renderer.setSize(window.innerWidth, window.innerHeight);
    var canvas = document.getElementById('canvas').appendChild(renderer.domElement);

    // Initialize Scenes
    var scene = new THREE.Scene();

    // Initialize Camera
    var camera = new THREE.PerspectiveCamera(45, window.innerWidth / window.innerHeight, 1, 100);
    camera.position.z = 10;

    // Create Light
    var light = new THREE.PointLight(0xFFFFFF);
    light.position.set(0, 0, 500);
    scene.add(light);

    // Create Ball
    var vertShader = document.getElementById('vertexShader').innerHTML;
    var fragShader = document.getElementById('fragmentShader').innerHTML;

    var uniforms = {
        texture1: { type: 't', value: 0, texture: THREE.ImageUtils.loadTexture( 'texture.jpg' ) }
    };

    var material = new THREE.ShaderMaterial({
        uniforms: uniforms,
        vertexShader: vertShader,
        fragmentShader: fragShader
    });

    var ball = new THREE.Mesh(new THREE.SphereGeometry(1, 50, 50), material);
    scene.add(ball);

    // Render the Scene
    renderer.render(scene, camera);
</script>

texture.jpg Istnieje, oraz wyświetla po zmapowaniu do MeshLambertMaterial. Przełączając mój fragment shader na prosty kolor (komentowany w kodzie) prawidłowo wyświetla piłkę.

Uruchomienie tego nie wyświetla niczego. Nie dostaję żadnych błędów, piłka po prostu nie pojawia się w ogóle.

Wiem, że muszę robić coś zasadniczo złego, ale przeglądałem te same przykłady, w których ten kod wydaje się działać od kilku dni i czuję się jakbym walnął głową o ścianę. Każda pomoc byłaby doceniam to!

Edit: używam trzech.js Revision 51

Author: rrowland, 2012-09-27

1 answers

Nadal używasz starej składni dla mundurów

var uniforms = {
    texture1: {
        type: "t",
        value: 0,
        texture: THREE.ImageUtils.loadTexture("texture.jpg")
    }
};

To jest nowa składnia

var uniforms = {
    texture1: { type: "t", value: THREE.ImageUtils.loadTexture( "texture.jpg" ) }
};
 31
Author: Gero3,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-08-08 19:53:54