Tworzenie gry 2D Dla Windows Phone 8 [zamknięty]

Chciałbym stworzyć grę 2D na Windows Phone 8. Z dnia na dzień jestem profesjonalnym programistą aplikacji i wydaje się to zabawnym hobby.

Ale byłem rozczarowany, próbując się ruszyć. Wydaje się, że gry 2D (zdecydowanie większość gier) nie mają dostępnego API.

Wydaje się, że twórcy Windows Phone nie uwzględnili wsparcia dla Direct2D. więc jeśli nie planujesz zrobić w pełni 3D aplikacji, masz pecha.

Więc, jeśli tylko chcesz zrobić ładna aplikacja 2D, to są Twoje wybory:

  1. napisz swoją grę używając Xaml i C # (problemy z wydajnością?)
  2. napisz swoją grę używając Direct3D i rysuj tylko na jednej płaszczyźnie.
  3. użyj zestawu DirectX znalezionego na codeplexie. Pozwala na korzystanie z umierającego API frameworka XNA do rozwoju.

Numer 3 wydaje się najlepszy dla mojej gry. Ale nie lubię tracić czasu na naukę XNA api, gdy Microsoft wyraźnie stwierdził, że nie będzie obsługiwany naprzód.

Numer 2 by zadziałał, ale rozwój 3D jest naprawdę trudny. Wolałbym nie robić tego wszystkiego, aby uzyskać efekt 2D. (Zakładając, że Direct2D jest łatwiejsze. Muszę się jeszcze temu przyjrzeć.)

Numer 1 wydaje się najłatwiejszy, ale obawiam się, że moja aplikacja nie będzie działać dobrze, jeśli jest oparta na renderowaniu xaml, a nie DirectX.

Jaka jest metoda sugerowana przez Microsoft?

A kto zdecydował, że gry 2D zostaną skrócone?

Author: Vaccano, 2012-11-25

5 answers

Chciałbym również zwrócić uwagę na to, że Unity ( http://www.unity3d.com [[2]}), posiada narzędzia do tworzenia gier 2D i wydawania na Windows Phone 8 oraz iOS / Android. Przepraszam za późną odpowiedź, ale to wciąż pytanie otwarte... ;-)

Możesz używać C# w Visual Studio lub Monodevelop do tworzenia skryptów , a Unity obsługuje już modele / tekstury tworzone z różnych narzędzi (3DS Max, Maya, Photoshop, Gimp etcc).

Jest to profesjonalny silnik gry, a wydajność wise może renderować miliony wielokątów bez problemów (osobiście wypróbowany i przetestowany w 3D ), tak jak powinien.

Ich narzędzia 2D są stosunkowo nowe, ale istnieje już wiele samouczków i dokumentacja Unity jest bardzo dobra w ogóle.

( http://unity3d.com/unity/whats-new )

Powodzenia.

 5
Author: alwynd,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-11-19 05:29:19

Moim zdaniem rozwój gier zarówno dla Windows 8 jak i Windows Phone 8 zrobił krok w tył. Jest to głównie spowodowane spadkiem XNA moim zdaniem, ale naprawdę nie wydaje się, aby było to coś, na co skoncentrowali się.

Aby odpowiedzieć na twoje pytanie, chociaż uczenie się jeszcze innego API, takiego jak XNA, nadal warto to zrobić. dzięki MonoGame , będziesz w stanie podjąć to, czego się nauczysz i kierować wiele platform. Sporo osób pracuje nad MonoGame i widzę, że żyje od dłuższego czasu.

Tak więc, jeśli chcesz nauczyć się XNA, możesz po prostu zrobić grę XNA 2D na platformę Windows Phone 7. Te tytuły (Microsoft powiedział) będą działać na Windows Phone 8** (nie przypadek, patrz aktualizacja). Dźwięki licznik intuicyjny wiem, ale chyba, że naprawdę trzeba korzystać z niektórych nowych funkcjonalności WP8, cel 7.1 i używać XNA. Jest to dopracowany framework, który świetnie nadaje się do tworzenia gier 2D (Sprawdź Bastion dla przykład !). Po zakończeniu tworzenia gry 2D dla WP7 / WP8 możesz kierować na iPhone ' a, Androida i inne platformy z bardzo małą zmianą kodu, odwołując się do MonoGame.

Może nie najlepsza opcja, ale kolejna do dodania do listy. Mam nadzieję, że to pomoże.

Update Okazuje się, że MS naprawdę spieprzył rozwój WP7 do WP8. Z powyższej metody nadal będziesz w stanie uzyskać zalety rozwoju cross platform do iOS, Android itp, Ale I nie mielibyśmy zbyt wiele zaufania do WP8, ponieważ problemy z kompatybilnością zaczynają się pojawiać, A Tytuły WP7 są pomijane w sklepie dla urządzeń WP8.

 15
Author: Darren Reid,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-11-29 04:59:04

XNA zostanie wdrożony na PC, Windows phone i Xbox360, visual studio skopiuje nawet oddzielne wersje twojego projektu. XNA to świetne narzędzie do tworzenia szybkiej gry 2D. Jeśli chcesz to zrobić jako tylko test, który brzmi jak jesteś, XNA jest droga do zrobienia. Tak proste jak XNA, można zrobić kilka naprawdę skomplikowanych rzeczy z shaderów zbyt. Nie sądzę, żebyś się nudził w najbliższym czasie.

Jeśli uznasz, że naprawdę lubisz Tworzenie gier, naucz się DirectX. Zacznij od świeżego łupka i trochę doświadczenia z dziwactwem gier, zanim zanurzysz się w 3D Game Dev. Programowanie gry wideo jest znacznie bardziej podobne do tworzenia systemu operacyjnego w porównaniu do reszty świata oprogramowania. Twoje stopy mokre z XNA niezależnie od platformy docelowej jest najlepszym rozwiązaniem.

 5
Author: aj.toulan,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-11-25 06:23:47

Możesz użyć MonoGame . Jest to framework do tworzenia gier, a właściwie obecna implementacja XNA game studio . Można go wdrożyć na Windows Phone 8 wraz z Androidem, Linuksem i innymi .

 0
Author: user43609,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-10-29 17:13:57

Inną możliwością jest Marmalade , który ma potężny silnik fizyki 2D w zestawie i ma dodatkową zaletę bycia cross platform, dzięki czemu można go używać dla Androida, Apple, Kindle i może innych, a także Windows Phone. Wadą jest to, że jest oparty na C++ i wymaga sporej ilości pracy i nie ma IDE, które może zbliżyć się do Visual Studio.

 0
Author: Brian Towers,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-12-25 15:50:14