konfiguracja wxwidgets.h " no such file"

Szybkie wyszukiwanie w Google tego problemu pokazuje, że jest to powszechne, po prostu nie mogę na całe życie wymyślić rozwiązania w moim przypadku.

Mam prostą instalację wxWidgets 2.8.8 Dla Windows prosto ze strony wxWidgets.

Kiedy próbuję cokolwiek skompilować (np. przykładowa aplikacja opisana w "pierwsze programy dla wxWidgets" - http://zetcode.com/tutorials/wxwidgetstutorial/firstprograms / ) dostaję:

Wx / setup.h: brak takiego pliku lub katalog

I ' ve included both C:\wxWidgets-2.8.8\include oraz C:\wxWidgets-2.8.8\include\wx w mojej liście wyszukiwania kompilatora.

To powinno być proste - ale tak nie jest! :(

To samo dzieje się, jeśli próbuję użyć IDE zintegrowanego z wxWidgets (np. Code::Blocks) - i to, myślałem, po prostu zadziałało...

Więc proszę o pomoc... Dlaczego jest konfiguracja.nie znaleziono?

Author: Michael Burr, 2008-09-25

4 answers

WxWidgets nie jest wbudowany w użytecznych bibliotek, gdy "instalujesz" instalator wxMSW. Dzieje się tak dlatego, że jest tak wiele konfigurowalnych elementów, co jest dokładnie tym, co zostało ustawione.h, do którego się odnosisz, jest dla.

Jeśli chcesz zbudować go z domyślnymi opcjami tak szybko, jak to możliwe i przejść dalej, oto jak to zrobić:

  1. Uruchom wiersz poleceń programu Visual Studio."Znajdziesz to w menu start pod "Microsoft Visual Studio - > Visual Studio Narzędzia".

  2. Zmiana folderu: [wxwin root] \ build \ msw

  3. Zbuduj domyślną konfigurację debugowania: nmake -f makefile.vc BUILD=debug

  4. Zbuduj domyślną konfigurację wydania: nmake -f makefile.vc BUILD=release

  5. Upewnij się, że biblioteki DLL są na twojej drodze. Można je znaleźć w [wxwin root] \ lib\vc_dll

  6. W folderze DLL, o którym mowa powyżej, znajdziesz podfoldery dla każdego wariantu kompilacji (instrukcje powyżej wykonane dwa, debug i release.) W każdym folderze wariantowym znajdziesz folder' wx 'zawierający' setup.plik H. Zobaczysz, że ustawienie.pliki h są w rzeczywistości różne dla każdego wariantu budowy. Są to foldery, które musisz dodać do konfiguracji kompilacji projektu include path, jeden na wariant kompilacji. Na przykład dodałbyś [wxwin root]\lib\vc_dll\mswu do ścieżki dołączania dla kompilacji debugowania, [wxwin root]\lib\vc_dll \ mswu dla kompilacji wydania.

  7. Możliwe jest zbudowanie wielu innych kombinacji wariantowych: libów statycznych, pojedynczych monolitycznych biblioteka, non-Unicode, itp. Zobacz [wxwin root]\docs \ msw \ install.txt dla znacznie bardziej rozbudowanych instrukcji.

 21
Author: kbluck,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-10-16 15:55:02

Podczas budowania wxWidgets dynamicznie tworzy konfigurację.plik h dla każdej zbudowanej konfiguracji. Wygenerowana konfiguracja.pliki h są przechowywane w folderach poniżej folderu lib, na przykład (Visual Studio on Windows):

c:\wxWidgets-2.9.2\lib\vc_lib\mswu

Aby pomyślnie zbudować projekt oparty na wxWidgets, każda konfiguracja build w projekcie musi być skonfigurowana z własnym dodatkowym katalogiem Include, który wskazuje na odpowiedni folder build wxWidgets w lib, taki jak wymieniony powyżej.

Dodatkowo, dodatkowy Katalog Include, który jest wspólny dla wszystkich konfiguracji kompilacji w projekcie, musi być ustawiony tak, aby wskazywał na główny folder include wxWidget. Folder ten jest zazwyczaj konfigurowany w arkuszu właściwości użytkownika, który można wykorzystać w dowolnym projekcie. Np.:

c:\wxWidgets-2.9.2\include

Dla linkowania, dodatkowy katalog biblioteki wspólny dla wszystkich konfiguracji kompilacji jest ustawiony tak, aby wskazywał na folder lib wxWidgets. Np.:

c:\wxWidgets-2.9.2\lib\vc_lib

A następnie, specyficzne dla każdej konfiguracji build, Dodatkowe wpisy zależności są ustawione tak, aby zawierały biblioteki odpowiednich bibliotek wxWidgets. Na przykład, dla Unicode, debug build (u = Unicode, d = Debug):

wxbase29ud.lib

Następnie, aby użyć wxWidgets w projekcie, zacznij od włączenia Wygenerowanej konfiguracji.plik h:

#include "wx/setup.h"

A następnie dołącz nagłówki dla określonych funkcji wxWidgets. Np.:

#include <wx/slider.h>
#include <wx/image.h>
#include <wx/control.h>
 5
Author: Roger Dahl,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-10-03 21:16:44

Prawdopodobnie musisz zbudować wxWidgets. W procesie budowania wxWidgets istnieje krok po kompilacji, który kopiuje odpowiednią konfigurację.h do C:\wxWidgets_install_dir\include\wx.

 2
Author: eglaser,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-09-25 15:46:49

Aby cokolwiek działało, musisz najpierw zbudować podstawowe biblioteki (wx_vc#.pliki sln). Potem możesz pracować z resztą rzeczy.

Pamiętaj, że potrzebujesz CppUnit Aby skompilować testcases.

 0
Author: mirh,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-07-01 13:09:52