Programowanie na Nintendo DS

Czytałem tę odpowiedź wcześniej i zainteresowało mnie to zakupem Nintendo DS Lite do nauki programowania urządzeń wbudowanych. Przed wyjściem na DS miałem kilka pytań:

  1. Czy są jakieś ograniczenia dotyczące tego, co można zaprogramować? W poście, który wskazałem wcześniej, wydawało się, że nie ma, ale Wyjaśnienie byłoby miłe.

  2. Czy lepiej kupić arduino (lub podobne) i jechać tą trasą? Lubię DS bo ma już wiele wbudowanego sprzętu.

  3. Zastanawiam się nad zakupem karty CycloDS Evo, czy jest lepsza opcja dla homebrew?

  4. Jakie są najlepsze zasoby, aby dowiedzieć się o rozwoju DS?

Dzięki za poświęcony czas, jeśli masz DS i program na nim, chciałbym usłyszeć twoje zdanie, lub ewentualnie, jeśli masz lepszy pomysł, chciałbym go usłyszeć też.

Thanks=]

Author: Community, 2008-09-28

8 answers

  1. Nie, naprawdę nie ma zbyt wiele ograniczenie wykraczające poza zakres sprzęt, a nawet to może być przezwyciężyć z wystarczającym wysiłkiem. Quake został przeniesiony na przykład do DS, i gry cząsteczkowe, które wykorzystują zarówno opracowano na podstawie materiału źródłowego. Tam dyskutowano również o tym, jak twórz wysokiej jakości sceny 3D za pomocą Renderer podwójnego przejścia. Są wiele zasobów na Nintendo Sekcja DS GBADev forum .

  2. I powiedziałbym, że DS jest doskonała droga do systemów wbudowanych rozwoju; istnieje duża i aktywna społeczność, która chce odpowiadaj na pytania i udzielaj wsparcia, i jest tyle sprzętu zbudowanego prosto w to. Oszczędza Ty czas budowania systemu do test na.

  3. CycloDS Evolution jest dobra karta i jest dość powszechna, więc to nie powinno być trudne-jeśli niezbędne w ogóle - aby twój homebrew był kompatybilny z inne karty. Należy jednak pamiętać, że inne popularne opcje to M3 linii i linii R4, które są prawie to samo. Mam TTDS, i działa dobrze, ale nie po wyjęciu z pudełka. Polecam pozostałe trzy wspominały.

  4. Co do na początku DS devving, chciałbym polecam zapoznanie się z podstawowymi przykłady Znalezione w folderze examples devkitPro i odczytanie GBA tutorial TONC , który obejmuje wiele z koncepcje które są używane zarówno w GBA jak i DS rozwój. Bardziej zorientowany na DS tutorial, Patater ' s Wprowadzenie do Nintendo DS Programowanie , pomoże początkującym dostać się na drogę w świecie DS. Istnieje również bardzo obszerna dokumentacja spec dla GBA i DS znany jako GBATek .

 19
Author: Cristián Romo,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-08-11 11:50:35

Zrobiłem trochę programowania na DS Lite około 1 rok temu. Głównym ograniczeniem sprzętowym, które miałem, była praca ze sprzętem WiFi. Odkryłem, że komunikacja DS-DS nie była możliwa z bibliotekami homebrew w tym czasie. Nie jestem pewien, czy to się zmieniło. Odkryłem również, że nie można utworzyć połączenia Ad-Hoc z innym urządzeniem. Musiałem podłączyć się do sieci 802.11 b w trybie infrastruktury i SSID musiał być nadawany.

Do rozwijania I używane

Nie polecam Supercard Lite, ponieważ wymagało to użycia gniazda GBA i DS w DS. W tym czasie to to była jedyna opcja. Obecnie istnieją tylko rozwiązania DS slot, takie jak R4. Mam znajomego, który używa R4 i ma z nim całkiem niezły sukces, choć sam go nie używałem.

 7
Author: Ryan Taylor,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-09-28 03:51:55

Nie robiłem żadnego programowania na DS, ale zrobiłem trochę rozwoju na GBA (Game Boy Advanced). Jeśli chcesz nauczyć się programowania urządzeń wbudowanych, może to być dla ciebie dobra opcja (a na pewno tańsza). Jest nawet darmowa książka, którą możesz dostać online: Programowanie Nintendo Gameboy Advanced . Proponuję GBA, ponieważ, jak widziałem, w Internecie jest o wiele więcej zasobów do nauki programowania. Jedną wadą jest to, że nie miej wifi, co oznacza, że nie będziesz w stanie zrobić tak wielu fajnych rzeczy, jak w przypadku DS, ale to na pewno początek!

 4
Author: willurd,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-04-27 20:23:35

Nie mogę powiedzieć nic o 1,2 lub 3. ale zasób, którego używam do programowania GBA, ma również DS info:

Http://nocash.emubase.de/gbatek.htm (A to jest głęboko techniczny dokument, ale za to go lubię)

Także: http://www.devkitpro.org / dla kompilatorów i tak dalej.

 3
Author: Dre,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-09-28 02:29:56
  1. Ograniczenia są ograniczeniami sprzętowymi - jest 4 MB PAMIĘCI RAM, sprzęt 3D może obsługiwać x Polis na klatkę i tak dalej. Poza tym, to tylko kupa sprzętu, z którym możesz robić, co chcesz. Toolchain obsługuje C / C++ i assembler (ARM).

  2. Różnorodność sprzętu jest dlatego też go lubię. Opanowanie każdego elementu układanki sprawia, że DS jest zabawą - każdy kawałek sprzętu ma swój własny zestaw sztuczek, aby uzyskać jak najwięcej z to.

  3. Sam nie mam, więc chyba po prostu sprawdź tutaj . Wygląda ładnie.
    Edit: jedynym nitem, który wybrałbym, jest to, że będziesz często wymieniał kartę SD między KOMPUTEREM PC i NDS, podczas gdy wózek z wbudowanym gniazdem USB dałby ci nieco szybszy zwrot.

  4. Najlepsze zasoby to przykłady libnds, a następnie fora gbadev .

 3
Author: ,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-09-28 03:31:28

Niedawno dostałam CycloDS Evolution i bardzo mi się podoba! DSOrganize jest jak mini-OS, który dodaje kilka rzeczy, które chciałem, aby DS przyszedł z, jak rzeczywistej aplikacji kalendarza!

Aby zaadresować Mike 'a F' a #3, w rzeczywistości istnieje serwer FTP dla DS , którego możesz użyć do bezprzewodowego przesyłania plików do swojego DS. Sam tego nie próbowałem, ponieważ moja sieć używa WPA, a DS wydaje się tylko wspierać WEP.

 2
Author: Ryan Fox,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-09-28 08:07:06

Szczerze mówiąc, znalazłem Nintendo DS i społeczność homebrew, kiedy uczęszczałem na kurs systemów wbudowanych w college ' u i zdałem sobie sprawę z podobieństw między zestawem ATmega32, który programowałem dla klasy, a rozwojem Nintendo DS na poziomie sprzętowym za pośrednictwem libnds, i byłem uzależniony.

Osobiście pochodzę z silnego środowiska C++, ale możliwość chodzenia z czymś w kieszeni, które zaprogramowałem, była moim celem od czasu, gdy po raz pierwszy dostałem mój ręce na kalkulator TI-83 Plus... Jestem teraz w stanie zrealizować ten cel dzięki Nintendo DS.

W każdym razie, mam nadzieję, że masz tyle zabawy w rozwoju DS jak ja w ciągu ostatnich miesięcy, i życzę powodzenia w swoich przedsięwzięciach.

 1
Author: Shotgun Ninja,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-08-04 04:00:28

Zrobiłem oba, więcej GBA niż DS. Polecam najpierw GBA a potem przejście na DS bo podwaja komplikacje. Ezflash V GBA wielkości 3 w 1 to dobra karta. Mam bootloader do gba, który napisałem na kartę za pomocą NDS i program, który pobrałem, że nie pamiętam nazwy z ręki. Gdy bootloader pracował kabel szeregowy i pozwala mi debugować Programy, a także ładować je do pamięci ram. ta karta pozwala również na załadowanie do pamięci ram karty i uruchomienie z tam korzystając z bufora prefetch i większego programu. Dla NDS próbowałem wielu kart. Cyklody są dobre do codziennego użytku, ale do rozwoju nie tak bardzo. Chyba bardziej podobał mi się Acekard 2, albo R4. pomyśl o tym, ile razy wyciągasz kartę i wyciągasz kartę sd i ładujesz ją do komputera. Bardzo bolesne chcesz kartę z gniazda karty sd można dostać się bez konieczności wyciągania karty slot0 out. cyklody to nie to. Bardzo dobra kartka chociaż dla NDS. Nie sądzę, że działa na NDSi, gdzie acekard 2 robi. Zarówno w przypadku nds, jak i gba możesz zmoczyć stopy za pomocą symulatorów, takich jak visualboyadvance, nie są one całkowicie dokładne i bardzo często programy działające na symulatorze nie będą działać na prawdziwym sprzęcie, programy działające na prawdziwym sprzęcie Zwykle będą działać na symulatorze. usunięcie karty deweloperskiej, przeprogramowanie i wymiana jest bardzo bolesne, bootloadery, wifi lub jakikolwiek inny sposób, którego można uniknąć to jest tego warte.

Arduinos są zabawne i ciekawe, lilypad i usb do serial to ten, który polecam, nie wymaga lutowania i można zacząć używać za nie dużą inwestycję. Bardziej podoba mi się armmite pro, Arduino jak footprint, ale oparty na arm (jedyny lpc, który bym kupił, a nie fan lpc w tej chwili). I nie musisz kupować seryjnej rzeczy, tylko zwykły kabel usb i zworkę (no może spinacz do papieru, dopóki nie przylutujesz zworki). Właśnie zamówiłem jeszcze dwa i jak na razie mój kod, który skasował wysłaną flashę i pozwolił mi załadować cokolwiek chcę, nie działa, muszę to rozgryźć. Nadal jestem bardzo zadowolony z olimex sam7-h64 i h256 (Płyta nagłówkowa at91sam7s256), podobnie jak z avr atmel jest bardzo przyjazny dla programistów z dobrymi dokumentami. Sparkfun to dobre miejsce, aby znaleźć wszystkie powyższe w USA. Sam-ba ma teraz wersję Linuksa jeśli używasz Linuksa tak jak ja, wersja windows była tam przez jakiś czas, dość łatwa do usunięcia i przeprogramowania, znacznie łatwiejsza niż ds lub gba, na równi z arduino lub armmite pro lub podobne.

Dawniej luminary micro teraz ti stellaris ma kilka dobrych desek. podobnie jak gba / nds, ale w przeciwieństwie do innych płyt, o których wspomniałem, są wyświetlacze i inne urządzenia peryferyjne do zabawy, usb to wszystko, czego potrzebujesz do programowania. tylko tryb kciuka. GBA preferuje tryb kciuka dla wydajności, ale może iść w obie strony. nds, nie pamiętam, nigdy nie dotarłem tak daleko, aby zrozumieć szerokość autobusów i ich czas. Znając Nintendo i ich tani kciuk jest chyba lepszy / szybszy. Płyta ewaluacyjna lm3s811 była zbyt łatwa do ceglania, rocznik 1968 nie jest zły. Nie podoba mi się, że odpychali deweloperów od źródła do wstępnie wbudowanych bibliotek dostosowanych do RTO i konkretnego pakietu kompilatora.

 1
Author: old_timer,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-08-12 05:05:37