TileProvider używając lokalnych płytek
Chciałbym użyć nowej funkcjonalności TileProvider
najnowszego API Map Android (v2), aby nałożyć kilka niestandardowych płytek na GoogleMap
. Jednak ponieważ moi użytkownicy nie będą mieli Internetu przez wiele czasu, chcę zachować płytki przechowywane w strukturze plików/folderów zipfile na urządzeniu. Będę generował moje płytki używając Maptiler
z geotiffs
. Moje pytania to:
- jaki byłby najlepszy sposób przechowywania płytek na urządzeniu?
- jak mógłbym stworzyć TileProvider, który zwraca lokalny płytki?
2 answers
Możesz umieścić kafelki w folderze zasoby (jeśli jest to dopuszczalne dla rozmiaru aplikacji) lub pobrać je wszystkie przy pierwszym uruchomieniu i umieścić je w pamięci urządzenia (Karta SD).
-
Możesz zaimplementować TileProvider w następujący sposób:
public class CustomMapTileProvider implements TileProvider {
private static final int TILE_WIDTH = 256;
private static final int TILE_HEIGHT = 256;
private static final int BUFFER_SIZE = 16 * 1024;
private AssetManager mAssets;
public CustomMapTileProvider(AssetManager assets) {
mAssets = assets;
}
@Override
public Tile getTile(int x, int y, int zoom) {
byte[] image = readTileImage(x, y, zoom);
return image == null ? null : new Tile(TILE_WIDTH, TILE_HEIGHT, image);
}
private byte[] readTileImage(int x, int y, int zoom) {
InputStream in = null;
ByteArrayOutputStream buffer = null;
try {
in = mAssets.open(getTileFilename(x, y, zoom));
buffer = new ByteArrayOutputStream();
int nRead;
byte[] data = new byte[BUFFER_SIZE];
while ((nRead = in.read(data, 0, BUFFER_SIZE)) != -1) {
buffer.write(data, 0, nRead);
}
buffer.flush();
return buffer.toByteArray();
} catch (IOException e) {
e.printStackTrace();
return null;
} catch (OutOfMemoryError e) {
e.printStackTrace();
return null;
} finally {
if (in != null) try { in.close(); } catch (Exception ignored) {}
if (buffer != null) try { buffer.close(); } catch (Exception ignored) {}
}
}
private String getTileFilename(int x, int y, int zoom) {
return "map/" + zoom + '/' + x + '/' + y + ".png";
}
}
I teraz możesz go używać z instancją GoogleMap:
private void setUpMap() {
mMap.setMapType(GoogleMap.MAP_TYPE_NONE);
mMap.addTileOverlay(new TileOverlayOptions().tileProvider(new CustomMapTileProvider(getResources().getAssets())));
CameraUpdate upd = CameraUpdateFactory.newLatLngZoom(new LatLng(LAT, LON), ZOOM);
mMap.moveCamera(upd);
}
W moim przypadku miałem również problem ze współrzędną y kafelków generowanych przez Maptilera, ale udało mi się to dodając tę metodę do CustomMapTileProvider:
/**
* Fixing tile's y index (reversing order)
*/
private int fixYCoordinate(int y, int zoom) {
int size = 1 << zoom; // size = 2^zoom
return size - 1 - y;
}
I wywołaj go z metody getTile () w następujący sposób:
@Override
public Tile getTile(int x, int y, int zoom) {
y = fixYCoordinate(y, zoom);
...
}
[Upd]
Jeśli znasz obszar exac swojej niestandardowej mapy, powinieneś zwrócić NO_TILE
za brakujące płytki z metody getTile(...)
.
Tak to zrobiłem:
private static final SparseArray<Rect> TILE_ZOOMS = new SparseArray<Rect>() {{
put(8, new Rect(135, 180, 135, 181 ));
put(9, new Rect(270, 361, 271, 363 ));
put(10, new Rect(541, 723, 543, 726 ));
put(11, new Rect(1082, 1447, 1086, 1452));
put(12, new Rect(2165, 2894, 2172, 2905));
put(13, new Rect(4330, 5789, 4345, 5810));
put(14, new Rect(8661, 11578, 8691, 11621));
}};
@Override
public Tile getTile(int x, int y, int zoom) {
y = fixYCoordinate(y, zoom);
if (hasTile(x, y, zoom)) {
byte[] image = readTileImage(x, y, zoom);
return image == null ? null : new Tile(TILE_WIDTH, TILE_HEIGHT, image);
} else {
return NO_TILE;
}
}
private boolean hasTile(int x, int y, int zoom) {
Rect b = TILE_ZOOMS.get(zoom);
return b == null ? false : (b.left <= x && x <= b.right && b.top <= y && y <= b.bottom);
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-06-25 10:04:16
Możliwość dodawania niestandardowych tileproviderów w nowym API (v2) jest świetna, jednak wspominasz, że Twoi użytkownicy są w większości offline. Jeśli użytkownik jest w trybie offline przy pierwszym uruchomieniu aplikacji, nie możesz użyć nowego API, ponieważ wymaga on od użytkownika bycia online ( przynajmniej raz, aby zbudować pamięć podręczną, jak się wydaje) - w przeciwnym razie wyświetli tylko czarny ekran.
EDIT 2/22-14: Niedawno natknąłem się ponownie na ten sam problem - posiadanie niestandardowych płytek dla aplikacji, która musiała działać w trybie offline. Rozwiązany przez dodanie niewidocznego (w/h 0/0) mapview do początkowego widoku, w którym klient musiał pobrać część zawartości. To wydaje się działać i pozwala mi korzystać z mapview w trybie offline później.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-02-22 09:48:01