Czego powinienem używać? Socket.io pokoje Czy Redis pub-sub?
Dość proste pytanie. Buduję grę w czasie rzeczywistym używając nodejs jako zaplecza i zastanawiam się, czy są dostępne jakieś informacje, które z nich są bardziej niezawodne, a które bardziej wydajne? Używam mocno zarówno Redis jak i Socket.io w całym moim kodzie. Więc chcę wiedzieć, czy powinienem używać Socket.io 's Rooms or I would be better off using redis' pub-sub?
Aktualizacja: Właśnie sobie sprawę, że jest bardzo ważny powód, dla którego możesz chcesz użyć redis pub / sub nad socket.io pokoje. Z Socket.io pokoje kiedy publikujesz do słuchaczy, klienci (przeglądarka) otrzymują wiadomość, z redis to w rzeczywistości klienci (redis~na serwerze) odbierają wiadomości. Z tego powodu, jeśli chcesz poinformować wszystkich (serwerowych)klientów o informacjach specyficznych dla każdego klienta i być może wykonać pewne przetwarzanie przed przekazaniem do klientów przeglądarki, lepiej jest użyć redis. Korzystając z redis, możesz po prostu odpalić zdarzenie, aby wygenerować indywidualne dane każdego użytkownika, gdzie jak z socket.io trzeba faktycznie wygenerować wszystkich użytkowników unikalne dane na raz, a następnie pętli przez nich i wysłać im swoje indywidualne dane, co prawie poraża cel pokoi, przynajmniej dla mnie.
Niestety dla moich celów utknąłem na razie z redis.
Update 2: zakończył się rozwojem wtyczki do korzystania tylko z połączeń redis 2, ale nadal pozwalają na indywidualne przetwarzanie klienta, patrz odpowiedź poniżej....
2 answers
Redis pub / sub jest świetny w przypadku, gdy wszyscy klienci mają bezpośredni dostęp do redis. Jeśli masz wiele serwerów węzłów, jeden może wysłać wiadomość do innych.
Ale jeśli masz również klientów w przeglądarce, potrzebujesz czegoś innego do przesyłania danych z serwera do klienta, a w tym przypadku, socket.io świetnie.
Teraz, jeśli używasz socket.io ze sklepem Redis, socket.io użyje Redis pub / sub pod maską do propagowania wiadomości między serwerami, a serwery będą propagować Wiadomości do klientów.
Więc używając socket.io pokoje z socket.io skonfigurowany ze sklepem Redis jest prawdopodobnie najprostszy dla Ciebie.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-02-19 22:43:38
Skończyłem pisząc wtyczkę węzła, aby umożliwić wiele klientów pub-sub, ale wymaga tylko 2 połączeń redis zamiast nowego na każdym pojedynczym połączeniu socketio, powinno działać w ogóle, pomyślałem, że ktoś inny może znaleźć dla niego zastosowanie.
Ten kod zakłada, że masz socket.io uruchamianie i konfigurację, w zasadzie w tym przykładzie dowolna liczba socket.io klienci mogą się łączyć i zawsze będą używać tylko 2 połączeń redis, ale wszyscy klienci mogą subskrybować własne kanały. W tym przykład, wszyscy klienci otrzymują wiadomość ' sweet message! po 10 sekundach.
Przykład z socket.io "redis pub-sub": {]}
var
RPubSubFactory = require('rpss.js');
var
redOne = redis.createClient(port, host),
redTwo = redis.createClient(port, host);
var pSCFactory = new RPubSubFactory(redOne);
io.sockets.on('connection', function(socket){
var cps = pSCFactory.createClient();
cps.onMessage(function(channel, message){
socket.emit('message', message);
});
io.sockets.on('disconnect', function(socket){
// Dont actually need to unsub, because end() will cleanup all subs,
// but if you need to sometime during the connection lifetime, you can.
cps.unsubscribe('cool_channel');
cps.end();
});
cps.subscribe('cool_channel')
});
setTimeout(function(){
redTwo.publish('cool_channel', 'sweet message!');
},10000);
Rzeczywisty kod wtyczki:
var RPubSubFactory = function(){
var
len,indx,tarr;
var
dbcom = false,
rPubSubIdCounter = 1,
clientLookup = {},
globalSubscriptions = {};
// public
this.createClient = function()
{
return new RPubSupClient();
}
// private
var constructor = function(tdbcom)
{
dbcom = tdbcom;
dbcom.on("message", incommingMessage);
}
var incommingMessage = function(rawchannel, strMessage)
{
len = globalSubscriptions[rawchannel].length;
for(var i=0;i<len;i++){
//console.log(globalSubscriptions[rawchannel][i]+' incomming on channel '+rawchannel);
clientLookup[globalSubscriptions[rawchannel][i]]._incommingMessage(rawchannel, strMessage);
}
}
// class
var RPubSupClient = function()
{
var
id = -1,
localSubscriptions = [];
this.id = -1;
this._incommingMessage = function(){};
this.subscribe = function(channel)
{
//console.log('client '+id+' subscribing to '+channel);
if(!(channel in globalSubscriptions)){
globalSubscriptions[channel] = [id];
dbcom.subscribe(channel);
}
else if(globalSubscriptions[channel].indexOf(id) == -1){
globalSubscriptions[channel].push(id);
}
if(localSubscriptions.indexOf(channel) == -1){
localSubscriptions.push(channel);
}
}
this.unsubscribe = function(channel)
{
//console.log('client '+id+' unsubscribing to '+channel);
if(channel in globalSubscriptions)
{
indx = globalSubscriptions[channel].indexOf(id);
if(indx != -1){
globalSubscriptions[channel].splice(indx, 1);
if(globalSubscriptions[channel].length == 0){
delete globalSubscriptions[channel];
dbcom.unsubscribe(channel);
}
}
}
indx = localSubscriptions.indexOf(channel);
if(indx != -1){
localSubscriptions.splice(indx, 1);
}
}
this.onMessage = function(msgFn)
{
this._incommingMessage = msgFn;
}
this.end = function()
{
//console.log('end client id = '+id+' closing subscriptions='+localSubscriptions.join(','));
tarr = localSubscriptions.slice(0);
len = tarr.length;
for(var i=0;i<len;i++){
this.unsubscribe(tarr[i]);
}
localSubscriptions = [];
delete clientLookup[id];
}
var constructor = function(){
this.id = id = rPubSubIdCounter++;
clientLookup[id] = this;
//console.log('new client id = '+id);
}
constructor.apply(this, arguments);
}
constructor.apply(this, arguments);
};
module.exports = RPubSubFactory;
Obijałem się i próbowałem poprawić wydajność, jak tylko mogłem, ale po kilku różnych testach prędkości, doszedłem do wniosku, że to najszybszy, jaki mogłem go zdobyć.
Dla wersji aktualnej: https://github.com/Jezternz/node-redis-pubsub
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-06-18 22:18:01