Generowanie liczb losowych w Objective-C
Jestem głównie głową Javy i chcę sposobu na wygenerowanie pseudolosowej liczby z zakresu od 0 do 74. W Javie użyłbym metody:
Random.nextInt(74)
Nie interesuje mnie dyskusja o seedach czy prawdziwej losowości, tylko jak wykonujesz to samo zadanie w Objective-C. przeszukałem Google i wydaje mi się, że jest wiele różnych i sprzecznych informacji.
13 answers
Powinieneś użyć funkcji arc4random_uniform (). Wykorzystuje algorytm nadrzędny do rand. Nie musisz nawet zakładać nasion.
#include <stdlib.h>
// ...
// ...
int r = arc4random_uniform(74);
Strona man arc4random:
NAME arc4random, arc4random_stir, arc4random_addrandom -- arc4 random number generator LIBRARY Standard C Library (libc, -lc) SYNOPSIS #include <stdlib.h> u_int32_t arc4random(void); void arc4random_stir(void); void arc4random_addrandom(unsigned char *dat, int datlen); DESCRIPTION The arc4random() function uses the key stream generator employed by the arc4 cipher, which uses 8*8 8 bit S-Boxes. The S-Boxes can be in about (2**1700) states. The arc4random() function returns pseudo- random numbers in the range of 0 to (2**32)-1, and therefore has twice the range of rand(3) and random(3). The arc4random_stir() function reads data from /dev/urandom and uses it to permute the S-Boxes via arc4random_addrandom(). There is no need to call arc4random_stir() before using arc4random(), since arc4random() automatically initializes itself. EXAMPLES The following produces a drop-in replacement for the traditional rand() and random() functions using arc4random(): #define foo4random() (arc4random() % ((unsigned)RAND_MAX + 1))
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-08-10 23:09:28
Użyj funkcji arc4random_uniform(upper_bound)
, Aby wygenerować losową liczbę w zakresie. Poniżej zostanie wygenerowana Liczba z zakresu od 0 do 73 włącznie.
arc4random_uniform(74)
arc4random_uniform(upper_bound)
unika modulo bias {[7] } jak opisano na stronie man:
Arc4random_uniform () zwróci równomiernie rozłożoną liczbę losową mniejszą niż upper_bound. funkcja arc4random_uniform () jest zalecana nad konstrukcjami takimi jak `arc4random () % upper_bound", ponieważ unika "modulo bias ", gdy górna granica nie jest Siła dwojga.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 12:02:47
To samo co C, zrobiłbyś
#include <time.h>
#include <stdlib.h>
...
srand(time(NULL));
int r = rand() % 74;
(zakładając, że miałeś na myśli włączenie 0, ale wykluczenie 74, co robi twój przykład Javy)
Edit: możesz zastąpić random()
lub arc4random()
na rand()
(co jest, jak zauważyli inni, dość beznadziejne).
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-02-06 18:32:09
Pomyślałem, że mogę dodać metodę, której używam w wielu projektach.
- (NSInteger)randomValueBetween:(NSInteger)min and:(NSInteger)max {
return (NSInteger)(min + arc4random_uniform(max - min + 1));
}
Jeśli używam go w wielu plikach, zazwyczaj deklaruję makro jako
#define RAND_FROM_TO(min, max) (min + arc4random_uniform(max - min + 1))
Np.
NSInteger myInteger = RAND_FROM_TO(0, 74) // 0, 1, 2,..., 73, 74
Uwaga: Tylko dla iOS 4.3/OS X v10.7 (Lion) i nowszych
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-10-26 16:59:50
To da ci zmiennoprzecinkowy numer z zakresu od 0 do 47
float low_bound = 0;
float high_bound = 47;
float rndValue = (((float)arc4random()/0x100000000)*(high_bound-low_bound)+low_bound);
Lub po prostu
float rndValue = (((float)arc4random()/0x100000000)*47);
Zarówno dolna, jak i górna granica mogą być ujemne . Poniższy przykładowy kod daje losową liczbę między -35.76 a +12.09
float low_bound = -35.76;
float high_bound = 12.09;
float rndValue = (((float)arc4random()/0x100000000)*(high_bound-low_bound)+low_bound);
Convert result to a rounder Integer value:
int intRndValue = (int)(rndValue + 0.5);
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-02-20 00:55:52
Zgodnie ze stroną podręcznika rand (3), rodzina funkcji rand została przestarzała przez random(3). Wynika to z faktu, że dolne 12 bitów rand() przechodzi przez cykliczny wzór. Aby uzyskać liczbę losową, wystarczy wywołać generator wywołując srandom () z niepodpisanym nasieniem, a następnie wywołać random (). Zatem odpowiednikiem powyższego kodu byłoby
#import <stdlib.h>
#import <time.h>
srandom(time(NULL));
random() % 74;
Będziesz musiał wywołać srandom() tylko raz w swoim programie, chyba że chcesz zmienić swoje ziarno. Chociaż powiedziałeś, że rand() jest dość złym generatorem liczb losowych, a random() nadal cierpi na błąd modulo, ponieważ generuje liczbę od 0 do RAND_MAX. Tak więc, na przykład, jeśli RAND_MAX jest 3 i chcesz losową liczbę z zakresu od 0 do 2, jesteś dwa razy bardziej prawdopodobne, aby uzyskać 0 niż 1 lub 2.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-10-02 06:49:40
Lepiej używać arc4random_uniform
. Jednak nie jest to dostępne poniżej iOS 4.3. Na szczęście iOS będzie wiązał Ten symbol w czasie wykonywania, a nie w czasie kompilacji (więc nie używaj dyrektywy preprocesora #if, aby sprawdzić, czy jest dostępny).
Najlepszym sposobem na określenie, czy arc4random_uniform
jest wykonanie czegoś takiego:
#include <stdlib.h>
int r = 0;
if (arc4random_uniform != NULL)
r = arc4random_uniform (74);
else
r = (arc4random() % 74);
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-02-18 20:55:27
Napisałem własną klasę użyteczności liczb losowych, żeby mieć coś, co działa bardziej jak matematyka.random() w Javie. Ma tylko dwie funkcje, a wszystko jest wykonane w C.
Plik nagłówkowy:
//Random.h
void initRandomSeed(long firstSeed);
float nextRandomFloat();
Plik implementacji:
//Random.m
static unsigned long seed;
void initRandomSeed(long firstSeed)
{
seed = firstSeed;
}
float nextRandomFloat()
{
return (((seed= 1664525*seed + 1013904223)>>16) / (float)0x10000);
}
To dość klasyczny sposób generowania pseudo-randomów. W mojej aplikacji delegat wywołuję:
#import "Random.h"
- (void)applicationDidFinishLaunching:(UIApplication *)application
{
initRandomSeed( (long) [[NSDate date] timeIntervalSince1970] );
//Do other initialization junk.
}
Potem mówię:
float myRandomNumber = nextRandomFloat() * 74;
Zauważ, że ta metoda zwraca liczbę losową od 0.0 f (włącznie) do 1.0 f (exclusive).
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-01-28 00:02:39
Jest już kilka świetnych, wyrazistych odpowiedzi, ale pytanie prosi o losową liczbę z zakresu od 0 do 74. Użycie:
arc4random_uniform(75)
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-05-11 15:20:01
Począwszy od iOS 9 i OS X 10.11, możesz używać nowych klas GameplayKit do generowania losowych liczb na wiele sposobów.
Masz cztery typy źródeł do wyboru: ogólne losowe źródło (bez nazwy, aż do systemu, aby wybrać, co robi), linear congruential, ARC4 i Mersenne Twister. Mogą one generować losowe wejścia, pływaki i Boole.
Na najprostszym poziomie możesz wygenerować losową liczbę z wbudowanego w system losowego źródła w następujący sposób:
NSInteger rand = [[GKRandomSource sharedRandom] nextInt];
Że generuje liczbę od -2,147,483,648 do 2,147,483,647. Jeśli chcesz mieć liczbę między 0 a górną granicą (wyłączną), użyj tego:
NSInteger rand6 = [[GKRandomSource sharedRandom] nextIntWithUpperBound:6];
[[4]}GameplayKit ma wbudowane kilka wygodnych konstruktorów do pracy z dice. Na przykład możesz rzucić sześciostronną matrycę w ten sposób:
GKRandomDistribution *d6 = [GKRandomDistribution d6];
[d6 nextInt];
Plus możesz kształtować rozkład losowy za pomocą rzeczy takich jak GKShuffledDistribution
.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-12-19 13:23:48
Wygeneruj losową liczbę od 0 do 99:
int x = arc4random()%100;
Wygeneruj losową liczbę pomiędzy 500 a 1000:
int x = (arc4random()%501) + 500;
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-05-21 11:56:54
/ / poniższy przykład wygeneruje liczbę z zakresu od 0 do 73.
int value;
value = (arc4random() % 74);
NSLog(@"random number: %i ", value);
//In order to generate 1 to 73, do the following:
int value1;
value1 = (arc4random() % 73) + 1;
NSLog(@"random number step 2: %i ", value1);
Wyjście:
Liczba losowa: 72
Krok liczby losowej 2: 52
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-09-29 09:51:44
Dla deweloperów gier użyj random() do generowania random. Prawdopodobnie co najmniej 5x szybciej niż użycie arc4random (). Modulo bias nie jest problemem, szczególnie w grach, podczas generowania random przy użyciu pełnego zakresu random (). Upewnij się, że najpierw nasiono. Wywołanie srandomdev () w AppDelegate. Oto kilka funkcji pomocniczych:
static inline int random_range(int low, int high){ return (random()%(high-low+1))+low;}
static inline CGFloat frandom(){ return (CGFloat)random()/UINT32_C(0x7FFFFFFF);}
static inline CGFloat frandom_range(CGFloat low, CGFloat high){ return (high-low)*frandom()+low;}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-07-15 04:55:28