Samouczki i biblioteki dla gier OpenGL-ES na Androida [zamknięty]
Obecnie pytanie to nie pasuje do naszego formatu pytań i odpowiedzi. Oczekujemy, że odpowiedzi będą poparte faktami, referencjami lub wiedzą specjalistyczną, ale to pytanie będzie prawdopodobnie wywoływało debatę, argumenty, ankiety lub rozszerzoną dyskusję. Jeśli uważasz, że to pytanie można poprawić i ewentualnie ponownie otworzyć, odwiedź Pomoc centrum dla wskazówek. Zamknięty 7 lat temu .
Jakie tutoriale i biblioteki są dostępne, które mogą pomóc początkującym w tworzeniu gier 2D i 3D na Androida przy użyciu OpenGL-ES? Szukam samouczków, które pomogą mi nauczyć się OpenGL-ES, i szukam bibliotek OpenGL-ES, które mogą ułatwić życie początkującym w OpenGL-ES.
Ponieważ Android jest wciąż mały, I domyślam się, że może to być pomoc-pełne do czytania iPhone OpenGL-ES samouczki, jak również, jak przypuszczam, funkcjonalność OpenGL-ES jest dużo taka sama.
Znalazłem następujące przydatne informacje, którymi chciałbym się podzielić:
Tutoriale Androida:
Inne informacje o OpenGL-ES Androida:
- Google IO wykład dotyczący gier, nie wiele OpenGLES
- Khronos Reference Manual jest również istotne, aby mieć, ale nie jest to najlepsze miejsce, aby zacząć.
IPhone OpenGL-ES tutoriale (gdzie informacje OpenGl-ES są prawdopodobnie przydatne):
- http://web.me.com/smaurice/AppleCoder/iPhone_OpenGL/Archive.html
- http://iphonedevelopment.blogspot.com/2009/05/opengl-es-from-ground-up-table-of.html
Jeśli chodzi o biblioteki, których początkujący mogą użyć, aby uzyskać prostsze praktyczne doświadczenie z OpenGL-ES, znalazłem tylko Rokon , który jest niedawno uruchomiony, a więc ma wiele dziur i błędów. I jest na licencji gnuGPL (w tej chwili), co oznacza, że nie może być używany, jeśli chcemy sprzedaj Nasze gry.
Co jeszcze tam jest?10 answers
Strona, o której wspomniałeś, jest bardzo dobra, ale myślę, że najlepszą, jaką znalazłem, jest INsanityDesign . Jest to port wielkich tutoriali OpenGL nehe. Jest to świetne miejsce na początek, daje źródło na różnych poziomach, które można grać i zmieniać, aby zobaczyć, co robią różne części. Inne niż czytanie dokumentacji OpenGL , również pomoże. Nie jestem świetny w OpenGL rzeczy, ale były w stanie dowiedzieć się rzeczy przy użyciu zasobów I wspominany.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-09-08 03:55:03
Doskonały tutorial o OpenGL ES 1.1 na Android:
http://blog.jayway.com/2009/12/03/opengl-es-tutorial-for-android-part-i/
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-11-06 07:02:42
Na pewno możesz sprzedawać swoje gry w oparciu o oprogramowanie GPL, Czytaj więcej tutaj: http://www.gnu.org/philosophy/selling.html
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-10-27 10:56:14
Dawno temu zrezygnowałem z tutoriali anddev. Każdy taki tutorial próbowałem nawet nie budować poprawnie, były one bardzo nieaktualne, a facet, który je robi nigdy nie wydaje się, aby zakończyć cokolwiek.
Niestety, informacje, które naprawdę chcesz naprawdę jest to, że rozproszone: nie znajdziesz tego wszystkiego pod jednym adresem URL, chyba że jesteś gotów przeczytać całą czerwoną książkę; ale to z pewnością nie jest tutorial, jest to znacznie bardziej wyczerpujące odniesienie.
Jednak wydaje się, że tylko takie wyczerpujące reference dostarczy potrzebnych informacji w wystarczająco kompletnej i precyzyjnej formie, aby zrozumieć tak użyteczne i podstawowe kwestie, jak rozróżnienie między transformacją oglądania, transformacją viewport, transformacją modelu i transformacją oglądania oraz dlaczego OpenGL nalega na połączenie tych dwóch ostatnich.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-02-02 20:37:19
Jest też kilka dobrych samouczków OpenGL ES dla Androida: http://obviam.net/index.php/category/opengl/
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-01-27 07:57:09
Jeśli chcesz zacząć od naprawdę podstawowego projektu OpenGL ES na Androida (takiego, który został skompilowany i działa), możesz zajrzeć tutaj: http://www.ruibm.com/?p=263
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-12-01 21:00:29
Najlepszy zasób jaki do tej pory znalazłem to Learn OpenGL ES . W rzeczywistości znalazłem go, ponieważ jest zalecany na NeHe. Jest aktywny i ma serię samouczków specjalnie dla Androida, które są dość obszerne.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-01-26 16:24:48
Jest dobra seria samouczków dla początkujących, aby nauczyć się opengl.
Http://www3.ntu.edu.sg/home/ehchua/programming/android/Android_3D.html
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-11-17 13:22:11
Seria samouczków OpenGL ES, która okazała się niezwykle pomocna podczas przenoszenia gry na iPhone ' a na Androida za pomocą NDK, była:
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-01-21 18:43:44
Obecnie dostępna jest biblioteka 3d dla Androida o nazwie min3d:
Http://code.google.com/p/min3d/
Nie używałem go jeszcze, ale wygląda na przydatny.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-02-27 20:35:50