Szybkie rozmycie Bitmap dla Android SDK

Obecnie w rozwijanej przeze mnie aplikacji na Androida przechodzę przez piksele obrazu, aby je rozmyć. Na obrazie 640x480 zajmuje to około 30 sekund.

Przeglądając aplikacje w Android Market natknąłem się na taki, który zawiera funkcję rozmycia, a ich rozmycie jest bardzo szybkie (jak 5 sekund), więc muszą używać innej metody rozmycia.

Ktoś zna szybszy sposób niż zapętlanie pikseli?

Author: Patrick Favre, 2010-01-14

19 answers

To jest ujęcie w ciemności, ale możesz spróbować zmniejszyć obraz, a następnie ponownie go powiększyć. Można to zrobić za pomocą Bitmap.createScaledBitmap(Bitmap src, int dstWidth, int dstHeight, boolean filter). Upewnij się i ustaw parametr filtra na true. Będzie działać w natywnym kodzie, więc może być szybciej.

 79
Author: Luke,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-01-15 02:03:32

Dla przyszłych Googlerów, oto algorytm, który przeportowałem z Quasimondo. Jest to swego rodzaju mieszanka pomiędzy rozmyciem pudełkowym i rozmyciem Gaussa, jest bardzo ładna i dość szybka.

Aktualizacja dla osób napotykających problem ArrayIndexOutOfBoundsException: @ anthonycr w komentarzach podaje tę informację:

Znalazłem to, zastępując matematykę.abs ze Strictem.abs lub inne implementacja abs, awaria nie występuje.

/**
 * Stack Blur v1.0 from
 * http://www.quasimondo.com/StackBlurForCanvas/StackBlurDemo.html
 * Java Author: Mario Klingemann <mario at quasimondo.com>
 * http://incubator.quasimondo.com
 *
 * created Feburary 29, 2004
 * Android port : Yahel Bouaziz <yahel at kayenko.com>
 * http://www.kayenko.com
 * ported april 5th, 2012
 *
 * This is a compromise between Gaussian Blur and Box blur
 * It creates much better looking blurs than Box Blur, but is
 * 7x faster than my Gaussian Blur implementation.
 *
 * I called it Stack Blur because this describes best how this
 * filter works internally: it creates a kind of moving stack
 * of colors whilst scanning through the image. Thereby it
 * just has to add one new block of color to the right side
 * of the stack and remove the leftmost color. The remaining
 * colors on the topmost layer of the stack are either added on
 * or reduced by one, depending on if they are on the right or
 * on the left side of the stack.
 *  
 * If you are using this algorithm in your code please add
 * the following line:
 * Stack Blur Algorithm by Mario Klingemann <[email protected]>
 */

public Bitmap fastblur(Bitmap sentBitmap, float scale, int radius) {

    int width = Math.round(sentBitmap.getWidth() * scale);
    int height = Math.round(sentBitmap.getHeight() * scale);
    sentBitmap = Bitmap.createScaledBitmap(sentBitmap, width, height, false);

    Bitmap bitmap = sentBitmap.copy(sentBitmap.getConfig(), true);

    if (radius < 1) {
        return (null);
    }

    int w = bitmap.getWidth();
    int h = bitmap.getHeight();

    int[] pix = new int[w * h];
    Log.e("pix", w + " " + h + " " + pix.length);
    bitmap.getPixels(pix, 0, w, 0, 0, w, h);

    int wm = w - 1;
    int hm = h - 1;
    int wh = w * h;
    int div = radius + radius + 1;

    int r[] = new int[wh];
    int g[] = new int[wh];
    int b[] = new int[wh];
    int rsum, gsum, bsum, x, y, i, p, yp, yi, yw;
    int vmin[] = new int[Math.max(w, h)];

    int divsum = (div + 1) >> 1;
    divsum *= divsum;
    int dv[] = new int[256 * divsum];
    for (i = 0; i < 256 * divsum; i++) {
        dv[i] = (i / divsum);
    }

    yw = yi = 0;

    int[][] stack = new int[div][3];
    int stackpointer;
    int stackstart;
    int[] sir;
    int rbs;
    int r1 = radius + 1;
    int routsum, goutsum, boutsum;
    int rinsum, ginsum, binsum;

    for (y = 0; y < h; y++) {
        rinsum = ginsum = binsum = routsum = goutsum = boutsum = rsum = gsum = bsum = 0;
        for (i = -radius; i <= radius; i++) {
            p = pix[yi + Math.min(wm, Math.max(i, 0))];
            sir = stack[i + radius];
            sir[0] = (p & 0xff0000) >> 16;
            sir[1] = (p & 0x00ff00) >> 8;
            sir[2] = (p & 0x0000ff);
            rbs = r1 - Math.abs(i);
            rsum += sir[0] * rbs;
            gsum += sir[1] * rbs;
            bsum += sir[2] * rbs;
            if (i > 0) {
                rinsum += sir[0];
                ginsum += sir[1];
                binsum += sir[2];
            } else {
                routsum += sir[0];
                goutsum += sir[1];
                boutsum += sir[2];
            }
        }
        stackpointer = radius;

        for (x = 0; x < w; x++) {

            r[yi] = dv[rsum];
            g[yi] = dv[gsum];
            b[yi] = dv[bsum];

            rsum -= routsum;
            gsum -= goutsum;
            bsum -= boutsum;

            stackstart = stackpointer - radius + div;
            sir = stack[stackstart % div];

            routsum -= sir[0];
            goutsum -= sir[1];
            boutsum -= sir[2];

            if (y == 0) {
                vmin[x] = Math.min(x + radius + 1, wm);
            }
            p = pix[yw + vmin[x]];

            sir[0] = (p & 0xff0000) >> 16;
            sir[1] = (p & 0x00ff00) >> 8;
            sir[2] = (p & 0x0000ff);

            rinsum += sir[0];
            ginsum += sir[1];
            binsum += sir[2];

            rsum += rinsum;
            gsum += ginsum;
            bsum += binsum;

            stackpointer = (stackpointer + 1) % div;
            sir = stack[(stackpointer) % div];

            routsum += sir[0];
            goutsum += sir[1];
            boutsum += sir[2];

            rinsum -= sir[0];
            ginsum -= sir[1];
            binsum -= sir[2];

            yi++;
        }
        yw += w;
    }
    for (x = 0; x < w; x++) {
        rinsum = ginsum = binsum = routsum = goutsum = boutsum = rsum = gsum = bsum = 0;
        yp = -radius * w;
        for (i = -radius; i <= radius; i++) {
            yi = Math.max(0, yp) + x;

            sir = stack[i + radius];

            sir[0] = r[yi];
            sir[1] = g[yi];
            sir[2] = b[yi];

            rbs = r1 - Math.abs(i);

            rsum += r[yi] * rbs;
            gsum += g[yi] * rbs;
            bsum += b[yi] * rbs;

            if (i > 0) {
                rinsum += sir[0];
                ginsum += sir[1];
                binsum += sir[2];
            } else {
                routsum += sir[0];
                goutsum += sir[1];
                boutsum += sir[2];
            }

            if (i < hm) {
                yp += w;
            }
        }
        yi = x;
        stackpointer = radius;
        for (y = 0; y < h; y++) {
            // Preserve alpha channel: ( 0xff000000 & pix[yi] )
            pix[yi] = ( 0xff000000 & pix[yi] ) | ( dv[rsum] << 16 ) | ( dv[gsum] << 8 ) | dv[bsum];

            rsum -= routsum;
            gsum -= goutsum;
            bsum -= boutsum;

            stackstart = stackpointer - radius + div;
            sir = stack[stackstart % div];

            routsum -= sir[0];
            goutsum -= sir[1];
            boutsum -= sir[2];

            if (x == 0) {
                vmin[y] = Math.min(y + r1, hm) * w;
            }
            p = x + vmin[y];

            sir[0] = r[p];
            sir[1] = g[p];
            sir[2] = b[p];

            rinsum += sir[0];
            ginsum += sir[1];
            binsum += sir[2];

            rsum += rinsum;
            gsum += ginsum;
            bsum += binsum;

            stackpointer = (stackpointer + 1) % div;
            sir = stack[stackpointer];

            routsum += sir[0];
            goutsum += sir[1];
            boutsum += sir[2];

            rinsum -= sir[0];
            ginsum -= sir[1];
            binsum -= sir[2];

            yi += w;
        }
    }

    Log.e("pix", w + " " + h + " " + pix.length);
    bitmap.setPixels(pix, 0, w, 0, 0, w, h);

    return (bitmap);
}
 307
Author: Yahel,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-05-08 09:36:08

Android Blur Guide 2016

Z Showcase/Benchmark App i Source na Github. Zobacz też Framework Blur, nad którym obecnie pracuję: Dali.

Po wielu eksperymentach mogę teraz bezpiecznie dać ci kilka solidnych zaleceń, które ułatwią Ci życie w Androidzie podczas korzystania z Android Framework.

[13]} Załaduj i użyj pomniejszonej bitmapy (dla bardzo rozmazanych obrazów)

Nigdy nie używaj pełnego rozmiaru a Bitmap. Im większy obraz, tym bardziej musi być rozmyty, a także większy promień rozmycia i zwykle im większy promień rozmycia, tym dłużej trwa algorytm.

final BitmapFactory.Options options = new BitmapFactory.Options();
options.inSampleSize = 8;
Bitmap blurTemplate = BitmapFactory.decodeResource(getResources(), R.drawable.myImage, options);

Spowoduje to załadowanie bitmapy z inSampleSize 8, więc tylko 1/64 oryginalnego obrazu. Sprawdź co inSampleSize odpowiada twoim potrzebom, ale zachowaj 2^n (2,4,8,...), aby uniknąć pogorszenia jakości z powodu skalowania. Zobacz Google doc po więcej

Kolejną naprawdę dużą zaletą jest to, że ładowanie bitmap będzie naprawdę szybko. Podczas moich wczesnych testów rozmycia stwierdziłem, że najdłuższym czasem podczas całego procesu rozmycia było ładowanie obrazu. Tak więc, aby załadować obraz 1920x1080 z dysku mój Nexus 5 potrzebował 500ms, podczas gdy rozmycie trwało tylko kolejne 250 ms lub tak.

Użyj Renderscript

Renderscript zapewnia ScriptIntrinsicBlur czyli Gaussowski filtr rozmycia. Ma dobrą jakość wizualną i jest po prostu najszybszym realistycznie dostępnym na Androidzie. Google twierdzi, że "zazwyczaj 2-3x szybciej niż wielowątkowa implementacja C i często 10x + szybsza niż implementacja Javy " . Renderscript jest naprawdę wyrafinowany (przy użyciu najszybszego urządzenia przetwarzającego (GPU, ISP, itp.), itp.) i istnieje również biblioteka V8 wsparcie dla niego, co czyni go kompatybilnym do 2.2. Cóż, przynajmniej w teorii, dzięki moim własnym testom i raportom od innych programistów wydaje się, że nie można używać Renderscript ślepo, ponieważ fragmentacja sprzętu / sterownika wydaje się powodować problemy z niektórymi urządzeniami, nawet z wyższym sdk LVL (np. miałem problemy z 4.1 Nexus S) więc bądźcie ostrożni i testujcie na wielu urządzeniach. Oto prosty przykład, który pomoże Ci zacząć: {]}

//define this only once if blurring multiple times
RenderScript rs = RenderScript.create(context);

(...)
//this will blur the bitmapOriginal with a radius of 8 and save it in bitmapOriginal
final Allocation input = Allocation.createFromBitmap(rs, bitmapOriginal); //use this constructor for best performance, because it uses USAGE_SHARED mode which reuses memory
final Allocation output = Allocation.createTyped(rs, input.getType());
final ScriptIntrinsicBlur script = ScriptIntrinsicBlur.create(rs, Element.U8_4(rs));
script.setRadius(8f);
script.setInput(input);
script.forEach(output);
output.copyTo(bitmapOriginal);

Podczas korzystania z obsługi V8 z Gradle, która jest szczególnie zalecana przez Google "ponieważ zawierają najnowsze ulepszenia" , musisz tylko dodać 2 linie do skryptu budowania i używać android.support.v8.renderscript z bieżącymi narzędziami budowania (zaktualizowana składnia dla Androida Gradle plugin v14+)

android {
    ...
    defaultConfig {
        ...
        renderscriptTargetApi 19
        renderscriptSupportModeEnabled true
    }
}
[15]}prosty benchmark na Nexus 5 - porównujący RenderScript z innymi implementacjami Javy i Renderscript:

Średni czas pracy na rozmycie na różnych rozmiarach zdjęćŚredni czas pracy na rozmycie na różnych rozmiarach zdjęć

Megapikseli na sekundę, które mogą być rozmyteMegapiksele na sekundę, które mogą być rozmyte

Każda wartość to średnia 250 rund. RS_GAUSS_FAST jest ScriptIntrinsicBlur (i prawie zawsze najszybsza), inne, które zaczynają się od RS_, to głównie złożone implementacje z prostymi jądrami. szczegóły algorytmów można znaleźć tutaj . Nie jest to wyłącznie rozmycie, ponieważ dobrą częścią jest zbieranie śmieci, które jest mierzone. Można to zobaczyć tutaj (ScriptIntrinsicBlur na obrazie 100x100 z około 500 nabojami)

Tutaj wpisz opis obrazka

Kolce to gc.

Możesz sam sprawdzić, aplikacja benchmark jest w playstore: BlurBenchmark [13]} wykorzystuje bitmapę wszędzie tam, gdzie to możliwe (jeśli prio: performance > memory footprint)

Jeśli potrzebujesz wielu rozmyći do rozmycia na żywo lub podobnie i twoja pamięć pozwala nie ładować bitmapy z rysunków wiele razy, ale zachować ją "buforowaną" w zmiennej członkowskiej. W tym przypadku zawsze staraj się używać tych samych zmiennych, aby ograniczyć do minimum zbieranie śmieci.

Zobacz też inBitmap opcja podczas ładowania z pliku lub drawable, która ponownie wykorzysta pamięć bitmapową i zaoszczędzi czas zbierania śmieci.

Do mieszania z ostrego do rozmytego

Prostą i naiwną metodą jest użycie 2 ImageViews, Jeden zamazany, a Alfa je zanika. Ale jeśli chcesz bardziej wyrafinowany wygląd, który płynnie zanika z ostrego do rozmytego, sprawdź post Romana Nurika o tym, jak to zrobić w jego aplikacji Muzei {17]}.

Zasadniczo wyjaśnia, że wstępnie rozmywa niektóre klatki z różnymi zakresami rozmycia i używa ich jako klatek kluczowych w animacji, która wygląda naprawdę gładko.

Diagram, w którym Nurik wypowiada swoje podejście

 259
Author: Patrick Favre,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-09-15 09:04:16

EDIT (Kwiecień 2014): to jest strona z pytaniami/odpowiedziami, która wciąż dostaje wiele odsłon, jak się wydaje. Wiem, że zawsze wstawię się za tym postem. Ale jeśli to czytasz, musisz zdać sobie sprawę odpowiedzi zamieszczone tutaj (zarówno moje, jak i zaakceptowana odpowiedź) są nieaktualne. Jeśli chcesz wdrożyć skuteczne rozmycie już dziś, powinieneś używać RenderScript zamiast NDK lub Javy. RenderScript działa na Androidzie 2.2+ (przy użyciu Wsparcie dla Androida Biblioteka ), więc nie ma powodu, aby jej nie używać.

Stara odpowiedź jest następująca, ale uważaj, ponieważ jest przestarzała.


Dla Googlerów future2, oto algorytm, który przeportowałem z portu algorytmu Quasimondo Yahela, ale używając NDK. Opiera się oczywiście na odpowiedzi Yahela. Ale to działa natywny kod C, więc jest szybszy. Dużo szybciej. 40 razy szybciej.

Uważam, że korzystanie z NDK jest jak wszystkie manipulacji obrazami powinny być wykonywane na Androidzie... jest nieco irytujące do wdrożenia na początku (przeczytaj świetny tutorial na temat korzystania z JNI i NDK tutaj), ale znacznie lepiej, i prawie w czasie rzeczywistym dla wielu rzeczy.

Dla odniesienia, używając funkcji Java Yahela, rozmycie mojego obrazu o rozdzielczości 480x532 pikseli zajęło 10 sekund, a promień rozmycia wynosił 10. Ale zajęło to 250ms przy użyciu natywnej wersji C. I jestem prawie pewien, że nadal można go zoptymalizować... Właśnie zrobiłem głupią konwersję kodu Javy, pewnie są jakieś manipulacje, które można skrócić, nie chciałem spędzać zbyt wiele czasu na refaktoryzacji całej sprawy.

#include <jni.h>
#include <string.h>
#include <math.h>
#include <stdio.h>
#include <android/log.h>
#include <android/bitmap.h>

#define LOG_TAG "libbitmaputils"
#define LOGI(...)  __android_log_print(ANDROID_LOG_INFO,LOG_TAG,__VA_ARGS__)
#define LOGE(...)  __android_log_print(ANDROID_LOG_ERROR,LOG_TAG,__VA_ARGS__)

typedef struct {
    uint8_t red;
    uint8_t green;
    uint8_t blue;
    uint8_t alpha;
} rgba;

JNIEXPORT void JNICALL Java_com_insert_your_package_ClassName_functionToBlur(JNIEnv* env, jobject obj, jobject bitmapIn, jobject bitmapOut, jint radius) {
    LOGI("Blurring bitmap...");

    // Properties
    AndroidBitmapInfo   infoIn;
    void*               pixelsIn;
    AndroidBitmapInfo   infoOut;
    void*               pixelsOut;

    int ret;

    // Get image info
    if ((ret = AndroidBitmap_getInfo(env, bitmapIn, &infoIn)) < 0 || (ret = AndroidBitmap_getInfo(env, bitmapOut, &infoOut)) < 0) {
        LOGE("AndroidBitmap_getInfo() failed ! error=%d", ret);
        return;
    }

    // Check image
    if (infoIn.format != ANDROID_BITMAP_FORMAT_RGBA_8888 || infoOut.format != ANDROID_BITMAP_FORMAT_RGBA_8888) {
        LOGE("Bitmap format is not RGBA_8888!");
        LOGE("==> %d %d", infoIn.format, infoOut.format);
        return;
    }

    // Lock all images
    if ((ret = AndroidBitmap_lockPixels(env, bitmapIn, &pixelsIn)) < 0 || (ret = AndroidBitmap_lockPixels(env, bitmapOut, &pixelsOut)) < 0) {
        LOGE("AndroidBitmap_lockPixels() failed ! error=%d", ret);
    }

    int h = infoIn.height;
    int w = infoIn.width;

    LOGI("Image size is: %i %i", w, h);

    rgba* input = (rgba*) pixelsIn;
    rgba* output = (rgba*) pixelsOut;

    int wm = w - 1;
    int hm = h - 1;
    int wh = w * h;
    int whMax = max(w, h);
    int div = radius + radius + 1;

    int r[wh];
    int g[wh];
    int b[wh];
    int rsum, gsum, bsum, x, y, i, yp, yi, yw;
    rgba p;
    int vmin[whMax];

    int divsum = (div + 1) >> 1;
    divsum *= divsum;
    int dv[256 * divsum];
    for (i = 0; i < 256 * divsum; i++) {
        dv[i] = (i / divsum);
    }

    yw = yi = 0;

    int stack[div][3];
    int stackpointer;
    int stackstart;
    int rbs;
    int ir;
    int ip;
    int r1 = radius + 1;
    int routsum, goutsum, boutsum;
    int rinsum, ginsum, binsum;

    for (y = 0; y < h; y++) {
        rinsum = ginsum = binsum = routsum = goutsum = boutsum = rsum = gsum = bsum = 0;
        for (i = -radius; i <= radius; i++) {
            p = input[yi + min(wm, max(i, 0))];

            ir = i + radius; // same as sir

            stack[ir][0] = p.red;
            stack[ir][1] = p.green;
            stack[ir][2] = p.blue;
            rbs = r1 - abs(i);
            rsum += stack[ir][0] * rbs;
            gsum += stack[ir][1] * rbs;
            bsum += stack[ir][2] * rbs;
            if (i > 0) {
                rinsum += stack[ir][0];
                ginsum += stack[ir][1];
                binsum += stack[ir][2];
            } else {
                routsum += stack[ir][0];
                goutsum += stack[ir][1];
                boutsum += stack[ir][2];
            }
        }
        stackpointer = radius;

        for (x = 0; x < w; x++) {

            r[yi] = dv[rsum];
            g[yi] = dv[gsum];
            b[yi] = dv[bsum];

            rsum -= routsum;
            gsum -= goutsum;
            bsum -= boutsum;

            stackstart = stackpointer - radius + div;
            ir = stackstart % div; // same as sir

            routsum -= stack[ir][0];
            goutsum -= stack[ir][1];
            boutsum -= stack[ir][2];

            if (y == 0) {
                vmin[x] = min(x + radius + 1, wm);
            }
            p = input[yw + vmin[x]];

            stack[ir][0] = p.red;
            stack[ir][1] = p.green;
            stack[ir][2] = p.blue;

            rinsum += stack[ir][0];
            ginsum += stack[ir][1];
            binsum += stack[ir][2];

            rsum += rinsum;
            gsum += ginsum;
            bsum += binsum;

            stackpointer = (stackpointer + 1) % div;
            ir = (stackpointer) % div; // same as sir

            routsum += stack[ir][0];
            goutsum += stack[ir][1];
            boutsum += stack[ir][2];

            rinsum -= stack[ir][0];
            ginsum -= stack[ir][1];
            binsum -= stack[ir][2];

            yi++;
        }
        yw += w;
    }
    for (x = 0; x < w; x++) {
        rinsum = ginsum = binsum = routsum = goutsum = boutsum = rsum = gsum = bsum = 0;
        yp = -radius * w;
        for (i = -radius; i <= radius; i++) {
            yi = max(0, yp) + x;

            ir = i + radius; // same as sir

            stack[ir][0] = r[yi];
            stack[ir][1] = g[yi];
            stack[ir][2] = b[yi];

            rbs = r1 - abs(i);

            rsum += r[yi] * rbs;
            gsum += g[yi] * rbs;
            bsum += b[yi] * rbs;

            if (i > 0) {
                rinsum += stack[ir][0];
                ginsum += stack[ir][1];
                binsum += stack[ir][2];
            } else {
                routsum += stack[ir][0];
                goutsum += stack[ir][1];
                boutsum += stack[ir][2];
            }

            if (i < hm) {
                yp += w;
            }
        }
        yi = x;
        stackpointer = radius;
        for (y = 0; y < h; y++) {
            output[yi].red = dv[rsum];
            output[yi].green = dv[gsum];
            output[yi].blue = dv[bsum];

            rsum -= routsum;
            gsum -= goutsum;
            bsum -= boutsum;

            stackstart = stackpointer - radius + div;
            ir = stackstart % div; // same as sir

            routsum -= stack[ir][0];
            goutsum -= stack[ir][1];
            boutsum -= stack[ir][2];

            if (x == 0) vmin[y] = min(y + r1, hm) * w;
            ip = x + vmin[y];

            stack[ir][0] = r[ip];
            stack[ir][1] = g[ip];
            stack[ir][2] = b[ip];

            rinsum += stack[ir][0];
            ginsum += stack[ir][1];
            binsum += stack[ir][2];

            rsum += rinsum;
            gsum += ginsum;
            bsum += binsum;

            stackpointer = (stackpointer + 1) % div;
            ir = stackpointer; // same as sir

            routsum += stack[ir][0];
            goutsum += stack[ir][1];
            boutsum += stack[ir][2];

            rinsum -= stack[ir][0];
            ginsum -= stack[ir][1];
            binsum -= stack[ir][2];

            yi += w;
        }
    }

    // Unlocks everything
    AndroidBitmap_unlockPixels(env, bitmapIn);
    AndroidBitmap_unlockPixels(env, bitmapOut);

    LOGI ("Bitmap blurred.");
}

int min(int a, int b) {
    return a > b ? b : a;
}

int max(int a, int b) {
    return a > b ? a : b;
}

Następnie użyj go w ten sposób (biorąc pod uwagę klasę o nazwie com.insert.Twoje.paczka.Nazwa klasy i natywna funkcja o nazwie functoblur, jak stwierdza powyższy kod):

// Create a copy
Bitmap bitmapOut = bitmapIn.copy(Bitmap.Config.ARGB_8888, true);
// Blur the copy
functionToBlur(bitmapIn, bitmapOut, __radius);

Oczekuje bitmapy rgb_8888!

Aby użyć bitmapy RGB_565, Utwórz przekonwertowaną kopię przed przekazaniem parametru( yuck) lub zmień funkcję na nowy typ rgb565 zamiast rgba:

typedef struct {
    uint16_t byte0;
} rgb565;

Problem polega na tym, że jeśli to zrobisz, nie umiesz czytać..red, .green i .blue piksela, trzeba poprawnie odczytać bajt, duh. Kiedy potrzebowałem tego wcześniej, zrobiłem to:

r = (pixels[x].byte0 & 0xF800) >> 8;
g = (pixels[x].byte0 & 0x07E0) >> 3;
b = (pixels[x].byte0 & 0x001F) << 3;

Ale prawdopodobnie jest jakiś mniej głupi sposób na zrobienie tego. Obawiam się, że nie jestem niskopoziomowym programistą C.

 54
Author: zeh,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 11:54:47

Ten kod jest dla mnie idealny

Bitmap tempbg = BitmapFactory.decodeResource(getResources(),R.drawable.b1); //Load a background.
Bitmap final_Bitmap = BlurImage(tempbg);


@SuppressLint("NewApi")
Bitmap BlurImage (Bitmap input)
{
    try
    {
    RenderScript  rsScript = RenderScript.create(getApplicationContext());
    Allocation alloc = Allocation.createFromBitmap(rsScript, input);

    ScriptIntrinsicBlur blur = ScriptIntrinsicBlur.create(rsScript,   Element.U8_4(rsScript));
    blur.setRadius(21);
    blur.setInput(alloc);

    Bitmap result = Bitmap.createBitmap(input.getWidth(), input.getHeight(), Bitmap.Config.ARGB_8888);
    Allocation outAlloc = Allocation.createFromBitmap(rsScript, result);

    blur.forEach(outAlloc);
    outAlloc.copyTo(result);

    rsScript.destroy();
    return result;
    }
    catch (Exception e) {
        // TODO: handle exception
        return input;
    }

}
 15
Author: Niks,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-08-11 11:55:31

Możesz teraz używać ScriptIntrinsicBlur z biblioteki RenderScript do szybkiego rozmycia. tutaj jest jak uzyskać dostęp do interfejsu RenderScript API. Poniżej znajduje się klasa, którą zrobiłem, aby rozmazywać widoki i bitmapy:

public class BlurBuilder {
    private static final float BITMAP_SCALE = 0.4f;
    private static final float BLUR_RADIUS = 7.5f;

    public static Bitmap blur(View v) {
        return blur(v.getContext(), getScreenshot(v));
    }

    public static Bitmap blur(Context ctx, Bitmap image) {
        int width = Math.round(image.getWidth() * BITMAP_SCALE);
        int height = Math.round(image.getHeight() * BITMAP_SCALE);

        Bitmap inputBitmap = Bitmap.createScaledBitmap(image, width, height, false);
        Bitmap outputBitmap = Bitmap.createBitmap(inputBitmap);

        RenderScript rs = RenderScript.create(ctx);
        ScriptIntrinsicBlur theIntrinsic = ScriptIntrinsicBlur.create(rs, Element.U8_4(rs));
        Allocation tmpIn = Allocation.createFromBitmap(rs, inputBitmap);
        Allocation tmpOut = Allocation.createFromBitmap(rs, outputBitmap);
        theIntrinsic.setRadius(BLUR_RADIUS);
        theIntrinsic.setInput(tmpIn);
        theIntrinsic.forEach(tmpOut);
        tmpOut.copyTo(outputBitmap);

        return outputBitmap;
    }

    private static Bitmap getScreenshot(View v) {
        Bitmap b = Bitmap.createBitmap(v.getWidth(), v.getHeight(), Bitmap.Config.ARGB_8888);
        Canvas c = new Canvas(b);
        v.draw(c);
        return b;
    }
}
 12
Author: b_yng,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-01-10 18:30:39

To działało dobrze dla mnie: Jak skutecznie rozmazywać obrazy za pomocą Renderscript Androida

public class BlurBuilder {
    private static final float BITMAP_SCALE = 0.4f;
    private static final float BLUR_RADIUS = 7.5f;

    @SuppressLint("NewApi")
    public static Bitmap blur(Context context, Bitmap image) {
        int width = Math.round(image.getWidth() * BITMAP_SCALE);
        int height = Math.round(image.getHeight() * BITMAP_SCALE);

        Bitmap inputBitmap = Bitmap.createScaledBitmap(image, width, height,
            false);
        Bitmap outputBitmap = Bitmap.createBitmap(inputBitmap);

        RenderScript rs = RenderScript.create(context);
        ScriptIntrinsicBlur theIntrinsic = ScriptIntrinsicBlur.create(rs,
            Element.U8_4(rs));
        Allocation tmpIn = Allocation.createFromBitmap(rs, inputBitmap);
        Allocation tmpOut = Allocation.createFromBitmap(rs, outputBitmap);
        theIntrinsic.setRadius(BLUR_RADIUS);
        theIntrinsic.setInput(tmpIn);
        theIntrinsic.forEach(tmpOut);
        tmpOut.copyTo(outputBitmap);

        return outputBitmap;
    }
}
 10
Author: Artificioo,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-09-03 18:38:13

Dzięki @ Yahel za Kod. Zamieszczanie tej samej metody z rozmycie kanału alfa wsparcie, ponieważ zajęło mi trochę czasu, aby to działało poprawnie, więc może zaoszczędzić czyjś czas:

/**
 * Stack Blur v1.0 from
 * http://www.quasimondo.com/StackBlurForCanvas/StackBlurDemo.html
 * Java Author: Mario Klingemann <mario at quasimondo.com>
 * http://incubator.quasimondo.com
 * <p/>
 * created Feburary 29, 2004
 * Android port : Yahel Bouaziz <yahel at kayenko.com>
 * http://www.kayenko.com
 * ported april 5th, 2012
 * <p/>
 * This is a compromise between Gaussian Blur and Box blur
 * It creates much better looking blurs than Box Blur, but is
 * 7x faster than my Gaussian Blur implementation.
 * <p/>
 * I called it Stack Blur because this describes best how this
 * filter works internally: it creates a kind of moving stack
 * of colors whilst scanning through the image. Thereby it
 * just has to add one new block of color to the right side
 * of the stack and remove the leftmost color. The remaining
 * colors on the topmost layer of the stack are either added on
 * or reduced by one, depending on if they are on the right or
 * on the left side of the stack.
 * <p/>
 * If you are using this algorithm in your code please add
 * the following line:
 * Stack Blur Algorithm by Mario Klingemann <[email protected]>
 */

public static Bitmap fastblur(Bitmap sentBitmap, float scale, int radius) {

    int width = Math.round(sentBitmap.getWidth() * scale);
    int height = Math.round(sentBitmap.getHeight() * scale);
    sentBitmap = Bitmap.createScaledBitmap(sentBitmap, width, height, false);

    Bitmap bitmap = sentBitmap.copy(sentBitmap.getConfig(), true);

    if (radius < 1) {
        return (null);
    }

    int w = bitmap.getWidth();
    int h = bitmap.getHeight();

    int[] pix = new int[w * h];
    Log.e("pix", w + " " + h + " " + pix.length);
    bitmap.getPixels(pix, 0, w, 0, 0, w, h);

    int wm = w - 1;
    int hm = h - 1;
    int wh = w * h;
    int div = radius + radius + 1;

    int r[] = new int[wh];
    int g[] = new int[wh];
    int b[] = new int[wh];
    int a[] = new int[wh];
    int rsum, gsum, bsum, asum, x, y, i, p, yp, yi, yw;
    int vmin[] = new int[Math.max(w, h)];

    int divsum = (div + 1) >> 1;
    divsum *= divsum;
    int dv[] = new int[256 * divsum];
    for (i = 0; i < 256 * divsum; i++) {
        dv[i] = (i / divsum);
    }

    yw = yi = 0;

    int[][] stack = new int[div][4];
    int stackpointer;
    int stackstart;
    int[] sir;
    int rbs;
    int r1 = radius + 1;
    int routsum, goutsum, boutsum, aoutsum;
    int rinsum, ginsum, binsum, ainsum;

    for (y = 0; y < h; y++) {
        rinsum = ginsum = binsum = ainsum = routsum = goutsum = boutsum = aoutsum = rsum = gsum = bsum = asum = 0;
        for (i = -radius; i <= radius; i++) {
            p = pix[yi + Math.min(wm, Math.max(i, 0))];
            sir = stack[i + radius];
            sir[0] = (p & 0xff0000) >> 16;
            sir[1] = (p & 0x00ff00) >> 8;
            sir[2] = (p & 0x0000ff);
            sir[3] = 0xff & (p >> 24);

            rbs = r1 - Math.abs(i);
            rsum += sir[0] * rbs;
            gsum += sir[1] * rbs;
            bsum += sir[2] * rbs;
            asum += sir[3] * rbs;
            if (i > 0) {
                rinsum += sir[0];
                ginsum += sir[1];
                binsum += sir[2];
                ainsum += sir[3];
            } else {
                routsum += sir[0];
                goutsum += sir[1];
                boutsum += sir[2];
                aoutsum += sir[3];
            }
        }
        stackpointer = radius;

        for (x = 0; x < w; x++) {

            r[yi] = dv[rsum];
            g[yi] = dv[gsum];
            b[yi] = dv[bsum];
            a[yi] = dv[asum];

            rsum -= routsum;
            gsum -= goutsum;
            bsum -= boutsum;
            asum -= aoutsum;

            stackstart = stackpointer - radius + div;
            sir = stack[stackstart % div];

            routsum -= sir[0];
            goutsum -= sir[1];
            boutsum -= sir[2];
            aoutsum -= sir[3];

            if (y == 0) {
                vmin[x] = Math.min(x + radius + 1, wm);
            }
            p = pix[yw + vmin[x]];

            sir[0] = (p & 0xff0000) >> 16;
            sir[1] = (p & 0x00ff00) >> 8;
            sir[2] = (p & 0x0000ff);
            sir[3] = 0xff & (p >> 24);

            rinsum += sir[0];
            ginsum += sir[1];
            binsum += sir[2];
            ainsum += sir[3];

            rsum += rinsum;
            gsum += ginsum;
            bsum += binsum;
            asum += ainsum;

            stackpointer = (stackpointer + 1) % div;
            sir = stack[(stackpointer) % div];

            routsum += sir[0];
            goutsum += sir[1];
            boutsum += sir[2];
            aoutsum += sir[3];

            rinsum -= sir[0];
            ginsum -= sir[1];
            binsum -= sir[2];
            ainsum -= sir[3];

            yi++;
        }
        yw += w;
    }
    for (x = 0; x < w; x++) {
        rinsum = ginsum = binsum = ainsum = routsum = goutsum = boutsum = aoutsum = rsum = gsum = bsum = asum = 0;
        yp = -radius * w;
        for (i = -radius; i <= radius; i++) {
            yi = Math.max(0, yp) + x;

            sir = stack[i + radius];

            sir[0] = r[yi];
            sir[1] = g[yi];
            sir[2] = b[yi];
            sir[3] = a[yi];

            rbs = r1 - Math.abs(i);

            rsum += r[yi] * rbs;
            gsum += g[yi] * rbs;
            bsum += b[yi] * rbs;
            asum += a[yi] * rbs;

            if (i > 0) {
                rinsum += sir[0];
                ginsum += sir[1];
                binsum += sir[2];
                ainsum += sir[3];
            } else {
                routsum += sir[0];
                goutsum += sir[1];
                boutsum += sir[2];
                aoutsum += sir[3];
            }

            if (i < hm) {
                yp += w;
            }
        }
        yi = x;
        stackpointer = radius;
        for (y = 0; y < h; y++) {
            pix[yi] = (dv[asum] << 24) | (dv[rsum] << 16) | (dv[gsum] << 8) | dv[bsum];

            rsum -= routsum;
            gsum -= goutsum;
            bsum -= boutsum;
            asum -= aoutsum;

            stackstart = stackpointer - radius + div;
            sir = stack[stackstart % div];

            routsum -= sir[0];
            goutsum -= sir[1];
            boutsum -= sir[2];
            aoutsum -= sir[3];

            if (x == 0) {
                vmin[y] = Math.min(y + r1, hm) * w;
            }
            p = x + vmin[y];


            sir[0] = r[p];
            sir[1] = g[p];
            sir[2] = b[p];
            sir[3] = a[p];

            rinsum += sir[0];
            ginsum += sir[1];
            binsum += sir[2];
            ainsum += sir[3];

            rsum += rinsum;
            gsum += ginsum;
            bsum += binsum;
            asum += ainsum;

            stackpointer = (stackpointer + 1) % div;
            sir = stack[stackpointer];

            routsum += sir[0];
            goutsum += sir[1];
            boutsum += sir[2];
            aoutsum += sir[3];

            rinsum -= sir[0];
            ginsum -= sir[1];
            binsum -= sir[2];
            ainsum -= sir[3];

            yi += w;
        }
    }

    Log.e("pix", w + " " + h + " " + pix.length);
    bitmap.setPixels(pix, 0, w, 0, 0, w, h);

    return (bitmap);
}
 5
Author: vir us,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-10-07 21:03:50

Używałem tego wcześniej..

public static Bitmap myblur(Bitmap image, Context context) {
            final float BITMAP_SCALE = 0.4f;
            final float BLUR_RADIUS = 7.5f;
            int width = Math.round(image.getWidth() * BITMAP_SCALE);
            int height = Math.round(image.getHeight() * BITMAP_SCALE);
            Bitmap inputBitmap = Bitmap.createScaledBitmap(image, width, height, false);
            Bitmap outputBitmap = Bitmap.createBitmap(inputBitmap);
            RenderScript rs = RenderScript.create(context);
            ScriptIntrinsicBlur theIntrinsic = ScriptIntrinsicBlur.create(rs, Element.U8_4(rs));
            Allocation tmpIn = Allocation.createFromBitmap(rs, inputBitmap);
            Allocation tmpOut = Allocation.createFromBitmap(rs, outputBitmap);
            theIntrinsic.setRadius(BLUR_RADIUS);
            theIntrinsic.setInput(tmpIn);
            theIntrinsic.forEach(tmpOut);
            tmpOut.copyTo(outputBitmap);
            return outputBitmap;
        }
 5
Author: Huseyin,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-09-19 19:29:22

Użyj skryptu renderującego, jak wspomniano tutaj http://blog.neteril.org/blog/2013/08/12/blurring-images-on-android/

 4
Author: Rohit,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-12-06 10:30:26

To jest dla wszystkich ludzi, którzy muszą zwiększyć promień ScriptIntrinsicBlur, aby uzyskać trudniejsze rozmycie Gaussa.

Zamiast umieszczać promień większy niż 25, możesz przeskalować obraz w dół i uzyskać ten sam wynik. Napisałem klasę o nazwie GaussianBlur. Poniżej możesz zobaczyć jak używać, oraz całą implementację klasy.

Użycie:

GaussianBlur gaussian = new GaussianBlur(context);
gaussian.setMaxImageSize(60);
gaussian.setRadius(25); //max

Bitmap output = gaussian.render(<your bitmap>,true);
Drawable d = new BitmapDrawable(getResources(),output);

Klasa:

 public class GaussianBlur {
    private final int DEFAULT_RADIUS = 25;
    private final float DEFAULT_MAX_IMAGE_SIZE = 400;

    private Context context;
    private int radius;
    private float maxImageSize;

    public GaussianBlur(Context context) {
    this.context = context;
    setRadius(DEFAULT_RADIUS);
    setMaxImageSize(DEFAULT_MAX_IMAGE_SIZE);
    } 

    public Bitmap render(Bitmap bitmap, boolean scaleDown) {
    RenderScript rs = RenderScript.create(context);

    if (scaleDown) {
        bitmap = scaleDown(bitmap);
    }

    Bitmap output = Bitmap.createBitmap(bitmap.getWidth(), bitmap.getHeight(), Config.ARGB_8888);

    Allocation inAlloc = Allocation.createFromBitmap(rs, bitmap, Allocation.MipmapControl.MIPMAP_NONE, Allocation.USAGE_GRAPHICS_TEXTURE);
    Allocation outAlloc = Allocation.createFromBitmap(rs, output);

    ScriptIntrinsicBlur script = ScriptIntrinsicBlur.create(rs, inAlloc.getElement()); // Element.U8_4(rs));
    script.setRadius(getRadius());
    script.setInput(inAlloc);
    script.forEach(outAlloc);
    outAlloc.copyTo(output);

    rs.destroy();

    return output;
}

public Bitmap scaleDown(Bitmap input) {
    float ratio = Math.min((float) getMaxImageSize() / input.getWidth(), (float) getMaxImageSize() / input.getHeight());
    int width = Math.round((float) ratio * input.getWidth());
    int height = Math.round((float) ratio * input.getHeight());

    return Bitmap.createScaledBitmap(input, width, height, true);
}

public int getRadius() {
    return radius;
}

public void setRadius(int radius) {
    this.radius = radius;
}

public float getMaxImageSize() {
    return maxImageSize;
}

public void setMaxImageSize(float maxImageSize) {
    this.maxImageSize = maxImageSize;
}
    }
 4
Author: Vansuita Jr.,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-10-17 14:15:29

Dla przyszłych Googlerów, którzy wybierają podejście NDK - uważam za wiarygodny wspomniany algorytm stackblura. Znalazłem tu implementację C++, która nie opiera się na SSE - http://www.antigrain.com/__code/include/agg_blur.h.html#stack_blur_rgba32 który zawiera kilka optymalizacji przy użyciu statycznych tabel, takich jak:

static unsigned short const stackblur_mul[255] =
{
    512,512,456,512,328,456,335,512,405,328,271,456,388,335,292,512,
    454,405,364,328,298,271,496,456,420,388,360,335,312,292,273,512,
    482,454,428,405,383,364,345,328,312,298,284,271,259,496,475,456,
    437,420,404,388,374,360,347,335,323,312,302,292,282,273,265,512,
    497,482,468,454,441,428,417,405,394,383,373,364,354,345,337,328,
    320,312,305,298,291,284,278,271,265,259,507,496,485,475,465,456,
    446,437,428,420,412,404,396,388,381,374,367,360,354,347,341,335,
    329,323,318,312,307,302,297,292,287,282,278,273,269,265,261,512,
    505,497,489,482,475,468,461,454,447,441,435,428,422,417,411,405,
    399,394,389,383,378,373,368,364,359,354,350,345,341,337,332,328,
    324,320,316,312,309,305,301,298,294,291,287,284,281,278,274,271,
    268,265,262,259,257,507,501,496,491,485,480,475,470,465,460,456,
    451,446,442,437,433,428,424,420,416,412,408,404,400,396,392,388,
    385,381,377,374,370,367,363,360,357,354,350,347,344,341,338,335,
    332,329,326,323,320,318,315,312,310,307,304,302,299,297,294,292,
    289,287,285,282,280,278,275,273,271,269,267,265,263,261,259
};

static unsigned char const stackblur_shr[255] =
{
    9, 11, 12, 13, 13, 14, 14, 15, 15, 15, 15, 16, 16, 16, 16, 17,
    17, 17, 17, 17, 17, 17, 18, 18, 18, 18, 18, 18, 18, 18, 18, 19,
    19, 19, 19, 19, 19, 19, 19, 19, 19, 19, 19, 19, 19, 20, 20, 20,
    20, 20, 20, 20, 20, 20, 20, 20, 20, 20, 20, 20, 20, 20, 20, 21,
    21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21,
    21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 21, 22, 22, 22, 22, 22, 22,
    22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22,
    22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 23,
    23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23,
    23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23,
    23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23, 23,
    23, 23, 23, 23, 23, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24,
    24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24,
    24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24,
    24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24,
    24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24, 24
}; 

Dokonałem modyfikacji algorytmu stackblura dla systemów wielordzeniowych - można go znaleźć tutaj http://vitiy.info/stackblur-algorithm-multi-threaded-blur-for-cpp / Jako więcej a więcej urządzeń ma 4 rdzenie-optymalizacje zapewniają 4-krotną prędkość.

 2
Author: Victor Laskin,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-09-27 11:07:58

Nicolas POMEPUY Myślę, że ten link będzie pomocny: Efekt rozmycia dla Androida

Przykładowy projekt na github

@TargetApi(Build.VERSION_CODES.JELLY_BEAN_MR1)
private static Bitmap fastblur16(Bitmap source, int radius, Context ctx) {    
    Bitmap bitmap = source.copy(source.getConfig(), true);    
    RenderScript rs = RenderScript.create(ctx);
    Allocation input = Allocation.createFromBitmap(rs, source, Allocation.MipmapControl.MIPMAP_NONE, Allocation.USAGE_SCRIPT);
    Allocation output = Allocation.createTyped(rs, input.getType());
    ScriptIntrinsicBlur script = ScriptIntrinsicBlur.create(rs, Element.U8_4(rs));
    script.setRadius(radius);
    script.setInput(input);
    script.forEach(output);
    output.copyTo(bitmap);
    return bitmap;
}
 1
Author: Yura Shinkarev,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-05-10 05:26:54

Próbowaliśmy zaimplementować rozmycie Renderscript, jak wspomniano powyżej w różnych odpowiedziach. Byliśmy ograniczeni do używania wersji RenderScript v8 i to sprawiło nam wiele kłopotów.

  • Samsung S3 rozbił się losowo, gdy próbowaliśmy użyć renderscript
  • inne urządzenia (w różnych API) losowo pokazywały różne problemy z kolorami

Chcę udostępnić naszą brudną wersję Javy, która jest powolna i powinna być zrobiona na osobnym wątku i, jeśli to możliwe, przed użyciem i dlatego wytrwał.

private final Paint mPaint = new Paint();

public Bitmap blur(final String pathToBitmap) {
    final BitmapFactory.Options options = new BitmapFactory.Options();
    final Bitmap normalOne = BitmapFactory.decodeFile(pathToBitmap, options);
    final Bitmap resultBitmap = Bitmap.createBitmap(options.outWidth, options.outHeight, Bitmap.Config.ARGB_8888);
    Canvas canvas = new Canvas(resultBitmap);
    mPaint.setAlpha(180);
    canvas.drawBitmap(normalOne, 0, 0, mPaint);
    int blurRadius = 12;
    for (int row = -blurRadius; row < blurRadius; row += 2) {
        for (int col = -blurRadius; col < blurRadius; col += 2) {
            if (col * col + row * row <= blurRadius * blurRadius) {
                mPaint.setAlpha((blurRadius * blurRadius) / ((col * col + row * row) + 1) * 2);
                canvas.drawBitmap(normalOne, row, col, mPaint);
            }
        }
    }
    normalOne.recycle();
    return resultBitmap;
}

To rozwiązanie jest dalekie od doskonałości, ale tworzy rozsądny efekt rozmycia oparty na tym, że rysuje wysoce przezroczystą wersję tego samego obrazu na szczycie ledwo przezroczystej "ostrej" wersji. Alfa zależy od odległości od źródła.

Możesz dostosować niektóre "magiczne liczby" do swoich potrzeb. Po prostu chciałem podzielić się tym "rozwiązaniem" dla wszystkich, którzy mają problemy z wersją Renderscript obsługującą v8.
 1
Author: WarrenFaith,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-06-03 14:43:13

Dla tych, którzy nadal mają problemy z biblioteką obsługi Renderscript na chipsetach x86, proszę spojrzeć na ten post autorstwa twórcy biblioteki. Wygląda na to, że poprawka, którą przygotował, nie dotarła do Narzędzia Build Tools v20.0. 0, więc dostarcza pliki, aby naprawić ją ręcznie i krótkie wyjaśnienie, jak to zrobić.

Https://code.google.com/p/android/issues/detail?can=2&start=0&num=100&q=&colspec=ID%20Type%20Status%20Owner%20Summary%20Stars&groupby=&sort=&id=71347

 0
Author: mradzinski,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-09-30 23:49:55

Z blogu Mario Viviani można korzystać z tego rozwiązania od wersji 17 Android:

Https://plus.google.com / + MarioViviani / posts / fhuzYkji9zz

LUB

Https://gist.github.com/Mariuxtheone/903c35b4927c0df18cf8

 0
Author: Sagar Shah,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-12-24 12:51:30

Oto nakładka rozmycia w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem RenderScript, która wydaje się być wystarczająco szybka.

Https://github.com/mmin18/RealtimeBlurView

 0
Author: mmin,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-09-25 03:23:59

Odkryłem, że zmniejszenie kontrastu, jasności i nasycenia trochę sprawia, że rozmyte obrazy są piękniejsze, więc połączyłem różne metody z przepełnienia stosu i stworzyłem klasę rozmycia , która zajmuje się rozmyciem obrazów, zmianą jasności, nasycenia, kontrastu i rozmiaru rozmytych obrazów. Może również konwertować obrazy z drawable do bitmapy i vice-versa.

 0
Author: wings,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-02-07 17:41:23

Na i/o 2019 przedstawiono następujące rozwiązanie:

/**
 * Blurs the given Bitmap image
 * @param bitmap Image to blur
 * @param applicationContext Application context
 * @return Blurred bitmap image
 */
@WorkerThread
fun blurBitmap(bitmap: Bitmap, applicationContext: Context): Bitmap {
    lateinit var rsContext: RenderScript
    try {

        // Create the output bitmap
        val output = Bitmap.createBitmap(
                bitmap.width, bitmap.height, bitmap.config)

        // Blur the image
        rsContext = RenderScript.create(applicationContext, RenderScript.ContextType.DEBUG)
        val inAlloc = Allocation.createFromBitmap(rsContext, bitmap)
        val outAlloc = Allocation.createTyped(rsContext, inAlloc.type)
        val theIntrinsic = ScriptIntrinsicBlur.create(rsContext, Element.U8_4(rsContext))
        theIntrinsic.apply {
            setRadius(10f)
            theIntrinsic.setInput(inAlloc)
            theIntrinsic.forEach(outAlloc)
        }
        outAlloc.copyTo(output)

        return output
    } finally {
        rsContext.finish()
    }
}
 0
Author: Leo Droidcoder,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-05-09 13:14:11