jak zainicjalizować 'const std::vector' jak tablicę c
Czy istnieje elegancki sposób na utworzenie i zainicjalizowanie const std::vector<const T>
Jak const T a[] = { ... }
do stałej (i małej) liczby wartości?
Muszę często wywoływać funkcję, która oczekuje vector<T>
, ale te wartości nigdy się nie zmienią w moim przypadku.
W zasadzie myślałem o czymś w rodzaju
namespace {
const std::vector<const T> v(??);
}
Ponieważ v nie będzie używany poza tą jednostką kompilacji.
10 answers
Albo trzeba poczekać na C++0x albo użyć czegoś w rodzaju Boost.Przypisać , Aby to zrobić.
Np.:
#include <boost/assign/std/vector.hpp>
using namespace boost::assign; // bring 'operator+=()' into scope
vector<int> v;
v += 1,2,3,4,5;
Dla C++11:
vector<int> luggage_combo = { 1, 2, 3, 4, 5 };
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-10-03 00:43:14
Jeśli pytasz, jak zainicjować wektor const, aby miał interesującą zawartość, to prawdopodobnie odpowiedzią jest użycie konstruktora kopiującego. Najpierw mozolnie wypełniasz wektor, a następnie tworzysz z niego nowy wektor const. Możesz też użyć szablonu konstruktora vector<InputIterator>(InputIterator, InputIterator)
do inicjalizacji z innego rodzaju kontenera lub tablicy. Jeśli tablica, to mogła być zdefiniowana za pomocą listy inicjalizacyjnej.
Coś takiego jest, mam nadzieję, blisko tego, co Ty chcesz:
const T ra[3] = {t1, t2, t3};
const vector<const T> v(ra, ra+3);
Jeśli pytasz, Jak przekazać wektor const do funkcji, która przyjmuje wektor, to odpowiedź brzmi:
- nie możesz, ponieważ funkcja może zmienić wektor i twój obiekt / odniesienie jest const. Zrób niezakończoną kopię oryginału i przekaż ją.
Lub
- użyj
const_cast
, aby usunąć konsternację, aby przekazać ją do funkcji, która przyjmuje wektor nie-const, ale która tak się składa, że wiesz, że nie zmodyfikuje wektor.
const_cast
, ale istnieje dość silny argument, który mówi, że jeśli potrzebujesz const_cast
, już przegrałeś.
Robienie obu tych rzeczy (tworzenie wektora const z nie-const z konstruktorem kopiującym, a następnie odrzucanie konstruowania) jest zdecydowanie złe - powinieneś był po prostu użyć wektor niezerowy. Więc wybierz co najwyżej jeden z nich do zrobienia...
[Edit: właśnie zauważyłem, że mówisz o różnicy między vector<T>
a const vector<const T>
. Niestety w STL, vector<const T>
i vector<T>
są całkowicie niepowiązanymi typami, a jedynym sposobem na konwersję między nimi jest kopiowanie. Jest to różnica między wektorami a tablicami-a T**
można spokojnie i bezpiecznie przekształcić na const T *const *
]
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-07-07 13:37:15
Short and dirty way (podobnie jak Boost ' S list_of()
)
#include <iostream>
#include <vector>
#include <iterator>
#include <algorithm>
using namespace std;
template <typename T>
struct vlist_of : public vector<T> {
vlist_of(const T& t) {
(*this)(t);
}
vlist_of& operator()(const T& t) {
this->push_back(t);
return *this;
}
};
int main() {
const vector<int> v = vlist_of<int>(1)(2)(3)(4)(5);
copy(v.begin(), v.end(), ostream_iterator<int>(cout, "\n"));
}
Teraz C++11 ma listy inicjalizacyjne, więc nie musisz tego robić w ten sposób ani nawet używać Boost. Ale, jako przykład, można zrobić powyższe w C++11 bardziej efektywnie, jak to:
#include <iostream>
#include <vector>
#include <utility>
#include <ostream>
using namespace std;
template <typename T>
struct vlist_of : public vector<T> {
vlist_of(T&& t) {
(*this)(move(t));
}
vlist_of& operator()(T&& t) {
this->push_back(move(t));
return *this;
}
};
int main() {
const vector<int> v = vlist_of<int>(1)(2)(3)(4)(5);
for (const auto& i: v) {
cout << i << endl;
}
}
Ale nadal nie jest tak wydajny jak użycie listy inicjalizacyjnej C++11, ponieważ nie ma operator=(vlist_of&&)
zdefiniowanej dla wektora.
Tjohns20 ' s way modified like the following might be a better c++11 vlist_of
:
#include <iostream>
#include <vector>
#include <utility>
using namespace std;
template <typename T>
class vlist_of {
public:
vlist_of(T&& r) {
(*this)(move(r));
}
vlist_of& operator()(T&& r) {
v.push_back(move(r));
return *this;
}
vector<T>&& operator()() {
return move(v);
}
private:
vector<T> v;
};
int main() {
const auto v = vlist_of<int>(1)(2)(3)(4)(5)();
for (const auto& i : v) {
cout << i << endl;
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-07-07 13:34:22
Jak powiedzieli inni, nie możesz inicjować wektora w taki sam sposób jak możesz inicjować tablicę w stylu C, chyba że podasz jej wskaźniki do tablicy źródłowej. Ale w takim przypadku, jeśli twój wektor jest globalnym const, dlaczego nie użyć starej tablicy w stylu C?
const int MyInts[] = {
1, 2, 3, 4, 5};
const size_t NumMyInts = sizeof(MyInts)/sizeof(MyInts[0]);
Można nawet użyć algorytmów STL przeciwko tej tablicy, tak samo jak algorytmy przeciwko wektorowi const...
const int* myInt = std::find( &MyInts[0], &MyInts[NumMyInts], 3);
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-10-23 21:06:45
Możesz to zrobić w dwóch krokach:
namespace {
const T s_actual_array[] = { ... };
const std::vector<const T> s_blah(s_actual_array,
s_actual_array + (sizeof(s_actual_array) / sizeof(s_actual_array[0])));
}
Może nie tak piękne, jak byś chciał, ale funkcjonalne.Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-10-23 21:25:21
A może:
int ar[]={1,2,3,4,5,6};
const int TotalItems = sizeof(ar)/sizeof(ar[0]);
std::vector<int> v(ar, ar+TotalItems);
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-11-25 11:22:35
Stare pytanie, ale natknąłem się dziś na ten sam problem, Oto podejście, które było najbardziej akceptowalne dla moich celów:
vector<int> initVector(void)
{
vector<int> initializer;
initializer.push_back(10);
initializer.push_back(13);
initializer.push_back(3);
return intializer;
}
int main()
{
const vector<int> a = initVector();
return 0;
}
Przykład unikania nadmiernego kopiowania:
vector<int> & initVector(void)
{
static vector<int> initializer;
if(initializer.empty())
{
initializer.push_back(10);
initializer.push_back(13);
initializer.push_back(3);
}
return intializer;
}
int main()
{
const vector<int> & a = initVector();
return 0;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-01-14 22:05:28
Jeśli wszystkie są takie same możesz po prostu zrobić
vector<T> vec(num_items, item);
Ale zakładam, że nie są - w takim wypadku najprościej będzie:
vector<T> vec(num_items);
vec[0] = 15;
vec[1] = 5;
...
C++0x pozwoli Ci używać listy inicjalizatorów dokładnie tak, jak myślisz, ale to niestety, nie za wiele dobrego.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-10-23 21:35:50
Bazując na odpowiedzi Shadow2531, używam tej klasy do inicjalizacji wektorów, bez dziedziczenia z std:: vector, tak jak rozwiązanie Shadowa
template <typename T>
class vector_init
{
public:
vector_init(const T& val)
{
vec.push_back(val);
}
inline vector_init& operator()(T val)
{
vec.push_back(val);
return *this;
}
inline std::vector<T> end()
{
return vec;
}
private:
std::vector<T> vec;
};
Użycie:
std::vector<int> testVec = vector_init<int>(1)(2)(3)(4)(5).end();
W porównaniu do rozwiązania Steve ' a Jessopa tworzy znacznie więcej kodu, ale jeśli tworzenie tablicy nie jest kluczowe dla wydajności, uważam, że jest to dobry sposób na zainicjowanie tablicy w jednej linii
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-05-09 16:45:13
Nie wiem, czy dobrze Cię zrozumiałem. Rozumiem twoje pytanie w ten sposób: chcesz zainicjalizować wektor do dużej liczby elementów. Co jest złego w używaniu push_back()
na wektorze? :-)
Jeśli znasz liczbę elementów do zapisania (lub jesteś pewien, że przechowuje mniej niż następna moc 2) możesz to zrobić, jeśli masz wektor wskaźników typu X (działa tylko ze wskaźnikami):
std::vector< X* > v;
v.reserve(num_elems);
X* p = v.begin();
for (int count = 0; count < num_elems; count++)
p[count] = some_source[count];
Uważaj na dodawanie więcej niż następnej mocy 2 elementów, nawet jeśli używasz push_back()
. Wskaźniki do v.begin()
będą wtedy niepoprawne.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-07-07 13:37:58