Tutoriale programowania gier 2D w języku C#
Chcę się nauczyć programowania gier 2D w C#. Jakie są najlepsze tutoriale, które są zorientowane na początkujących, napisane dla C#, a najlepiej używać GDI+ (lub coś równie prostego)? Polegam na doświadczeniu, które ta społeczność ma skierować mnie w stronę najlepszych.
5 answers
Książki
Początek programowania gier. Net
Początek Programowania Gier W C#
Linki
Coding 4 Fun to świetny zasób. NET, który ma sporo gier stworzonych przez użytkowników. Mają również książkę i podkład do gry 2-D
C# poradnik Gry Dla Początkujących (Wideo)
Link do więcej programów do gier e-booki
Zaawansowane Tematy
Silnik Farseer Physics Engine na Codeplexie byłby dobrym następnym krokiem, gdy tylko poczujesz się komfortowo z programowaniem gier. Możesz nawet przyczynić się do projektu, jeśli ci się spodoba. Na pewno docenią pomoc.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-02-28 18:17:41
Oglądałem ostatnio te odcinki DNR TV i myślałem, że są bardzo dobrze zrobione i pouczające.
Http://www.dnrtv.com/default.aspx?showNum=165
http://www.dnrtv.com/default.aspx?showNum=166
Skupiają się one na XNA, od którego zdecydowanie bym zaczął, gdybym planował stworzyć grę. Ich tutorial poprowadzi Cię przez:
Tworzenie gry 2D z:
- wykrywanie kolizji
- tworzenie tekstur i użycie
- tworzenie geometrii
- symulacja fizyki (używają silnika fizyki open-source i pokazują, jak go używać)
Jeśli nie słyszałeś o XNA:
Framework działa na wersji środowiska uruchomieniowego Common Language, która jest zoptymalizowana pod kątem gier w celu zapewnienia zarządzanego środowiska wykonawczego. Runtime jest dostępny dla Windows XP, Windows Vista, Windows 7 i Xbox 360 [można również odtwarzać na Zune HDs].
XNA próbuje uwolnić grę Programiści od pisania "powtarzalnego kodu kotła" i wprowadzania różnych aspektów produkcji gier w jeden system. wikipedia
Nawet jeśli nie chcesz używać XNA, myślę, że te filmy pomogą Ci dowiedzieć się o pojęciach i technikach wspólnych dla większości (jeśli nie wszystkich) twórców gier. Oh, and it ' s all C# :)
Powodzenia!
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-02-28 22:29:17
Ten link wydaje się rozsądny ( jeśli jest trochę gadatliwy)-prowadzi do tego, jak zakodować prostą grę tetrisową w c# przy użyciu GDI+. Mam listę kodów i linki do pobrania kodu źródłowego.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-02-28 18:37:44
Zacznę od nauczenia się trochę architektury obiektowej - to jest klucz do twojego ostatecznego sukcesu.
Następnie dowiedz się, jak zaprojektować model - byty w grze (postacie itp.) w kodzie i widok-reprezentacja 2D z nich, i jak połączyć dwa (Dane i powiązanie poleceń).
Spróbowałbym użyć WPF a nie GDI+.
Projekt code zawiera wiele dobrych artykułów dla początkujących.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-02-28 16:57:18
Rzuciłbym okiem na SDL.Net[[2]} to całkiem dobra biblioteka gier dla. NET (cóż, oprawa do dobrej biblioteki dla pedantów ;))
Ma wiele zasobów na swoich stronach, od rzeczy dla początkujących po bardziej zaawansowane rzeczy, takie jak silniki izometryczne itp.
Wydaje się, że nie był zbyt aktywny przez jakiś czas, Jednak to, co już tam jest, jest więcej niż wystarczające nawet dla złożonych gier 2D.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-03-05 15:51:33