Jak wywołać funkcję C++ z C?
Wiem o tym.
Wywołanie funkcji C Z C++:
Gdyby moja aplikacja była w C++ i musiałbym wywoływać funkcje z biblioteki napisanej w C. Wtedy użyłbym
//main.cpp
extern "C" void C_library_function(int x, int y);//prototype
C_library_function(2,4);// directly using it.
To nie zmieniłoby nazwy C_library_function
i linker znalazłby tę samą nazwę w swoim wejściu *.pliki lib i problem rozwiązany.
Wywołanie funkcji C++ Z C???
Ale tutaj rozszerzam dużą aplikację, która jest napisana w C i muszę użyć biblioteki, która jest napisany w C++. Wymachiwanie nazw C++ powoduje tutaj kłopoty. Linker narzeka na nierozwiązane symbole. Cóż, nie mogę używać kompilatora C++ nad moim projektem C, ponieważ to łamie wiele innych rzeczy. Jakie jest wyjście?
Przy okazji używam MSVC
6 answers
Musisz utworzyć C API, aby ujawnić funkcjonalność kodu C++. Zasadniczo, będziesz musiał napisać kod C++, który jest zadeklarowany extern " C " i który ma czyste C API (Nie używając klas, na przykład), który zawija bibliotekę C++. Następnie używasz stworzonej biblioteki Pure C wrapper.
Twój API C może opcjonalnie podążać za stylem obiektowym, nawet jeśli C nie jest obiektowym. Ex:
// *.h file
// ...
#ifdef __cplusplus
#define EXTERNC extern "C"
#else
#define EXTERNC
#endif
typedef void* mylibrary_mytype_t;
EXTERNC mylibrary_mytype_t mylibrary_mytype_init();
EXTERNC void mylibrary_mytype_destroy(mylibrary_mytype_t mytype);
EXTERNC void mylibrary_mytype_doit(mylibrary_mytype_t self, int param);
#undef EXTERNC
// ...
// *.cpp file
mylibrary_mytype_t mylibrary_mytype_init() {
return new MyType;
}
void mylibrary_mytype_destroy(mylibrary_mytype_t untyped_ptr) {
MyType* typed_ptr = static_cast<MyType*>(untyped_ptr);
delete typed_ptr;
}
void mylibrary_mytype_doit(mylibrary_mytype_t untyped_self, int param) {
MyType* typed_self = static_cast<MyType*>(untyped_self);
typed_self->doIt(param);
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-05-09 09:51:54
Zrobiłbym to w następujący sposób:
(jeśli pracujesz z MSVC, ignoruj polecenia kompilacji GCC)
Załóżmy, że mam klasę C++ o nazwie AAA , zdefiniowaną w plikach aaa.h, aaa.cpp, oraz że Klasa AAA ma metodę o nazwie sayHi (const char * name) , którą chcę włączyć dla kodu C.
Kod C++ klasy AAA - czysty C++, nie modyfikuję go:
// aaa.h
#ifndef AAA_H
#define AAA_H
class AAA {
public:
AAA();
void sayHi(const char *name);
};
#endif
// aaa.cpp
#include <iostream>
#include "aaa.h"
AAA::AAA() {
}
void AAA::sayHi(const char *name) {
std::cout << "Hi " << name << std::endl;
}
Kompilowanie tej klasy, tak jak to robi się regularnie dla C++. Kod ten "nie wie" ĹĽe bÄ ™ dzie uĺľywany przez kod C. Użycie polecenia:
g++ -fpic -shared aaa.cpp -o libaaa.so
Teraz, również w C++, tworzenie złącza C. Definiowanie go w plikach aaa_c_connector.h, aaa_c_connector.cpp . Ten łącznik zdefiniuje funkcję C o nazwie AAA_sayHi (cosnt char *name) , która użyje instancji AAA i wywoła jej metodę:
// aaa_c_connector.h
#ifndef AAA_C_CONNECTOR_H
#define AAA_C_CONNECTOR_H
#ifdef __cplusplus
extern "C" {
#endif
void AAA_sayHi(const char *name);
#ifdef __cplusplus
}
#endif
#endif
/ / aaa_c_connector.cpp
#include <cstdlib>
#include "aaa_c_connector.h"
#include "aaa.h"
#ifdef __cplusplus
extern "C" {
#endif
// Inside this "extern C" block, I can define C functions that are able to call C++ code
static AAA *AAA_instance = NULL;
void lazyAAA() {
if (AAA_instance == NULL) {
AAA_instance = new AAA();
}
}
void AAA_sayHi(const char *name) {
lazyAAA();
AAA_instance->sayHi(name);
}
#ifdef __cplusplus
}
#endif
Skompilowanie go, ponownie, za pomocą zwykłego polecenia kompilacji C++:
g++ -fpic -shared aaa_c_connector.cpp -L. -laaa -o libaaa_c_connector.so
Teraz mam wspólną bibliotekę (libaaa_c_connector.so), która implementuje funkcję C AAA_sayHi(const char *name) . Mogę teraz utworzyć główny plik C i skompilować go razem:
// main.c
#include "aaa_c_connector.h"
int main() {
AAA_sayHi("David");
AAA_sayHi("James");
return 0;
}
Kompilowanie za pomocą polecenia kompilacji C:
gcc main.c -L. -laaa_c_connector -o c_aaa
Będę musiał ustawić LD_LIBRARY_PATH zawierać $PWD, a jeśli uruchamiam plik wykonywalny ./c_aaa , uzyskam wyjście, którego oczekuję:
Hi David
Hi James
EDIT:
W niektórych dystrybucjach Linuksa, -laaa
i -lstdc++
mogą być również wymagane do wykonania ostatniego polecenia kompilacji. Dzięki @AlaaM. dla uwagi
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-10-30 13:54:45
Zakładając, że API C++ jest zgodne z C (Brak klas, szablonów itp.), można go zapakować extern "C" { ... }
, tak jak robiono to w drugą stronę.
Jeśli chcesz eksponować obiekty i inne słodkie rzeczy C++, musisz napisać wrapper API.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-04-30 11:41:10
Będziesz musiał napisać wrapper dla C w C++, jeśli chcesz to zrobić. C++ jest kompatybilny wstecz, ale C nie jest kompatybilny do przodu.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-04-30 11:43:31
Export your C++ functions as extern " C " (aka c style symbols), or use the .format pliku def do zdefiniowania niedekorowanych symboli Eksportu dla linkera C++ gdy tworzy bibliotekę C++, wtedy linker C nie powinien mieć problemów z odczytaniem go
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-04-30 11:40:10
#include <iostream>
//////////////
// C++ code //
//////////////
struct A
{
int i;
int j;
A() {i=1; j=2; std::cout << "class A created\n";}
void dump() {std::cout << "class A dumped: " << i << ":" << j << std::endl;}
~A() {std::cout << "class A destroyed\n";}
};
extern "C" {
// this is the C code interface to the class A
static void *createA (void)
{
// create a handle to the A class
return (void *)(new A);
}
static void dumpA (void *thisPtr)
{
// call A->dump ()
if (thisPtr != NULL) // I'm an anal retentive programmer
{
A *classPtr = static_cast<A *>(thisPtr);
classPtr->dump ();
}
}
static void *deleteA (void *thisPtr)
{
// destroy the A class
if (thisPtr != NULL)
{
delete (static_cast<A *>(thisPtr));
}
}
}
////////////////////////////////////
// this can be compiled as C code //
////////////////////////////////////
int main (int argc, char **argv)
{
void *handle = createA();
dumpA (handle);
deleteA (handle);
return 0;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-04-13 01:10:33