Zbuduj statyczną bibliotekę fat (urządzenie + symulator) przy użyciu Xcode i SDK 4+
Wygląda na to, że możemy-teoretycznie-zbudować jedną statyczną bibliotekę, która zawiera zarówno symulator, jak i iPhone ' a i iPada.
Jednak Apple nie ma dokumentacji na ten temat, które można znaleźć, i domyślne szablony Xcode nie są skonfigurowane do tego celu.
Szukam prostej, przenośnej, wielokrotnego użytku techniki, która może być wykonana wewnątrz Xcode.
Trochę historii:
- w 2008 roku, byliśmy w stanie zrobić pojedyncze static-libs, które obejmowały zarówno sim i urządzenie. Apple wyłączyło to.
- przez cały 2009 rok tworzyliśmy pary statycznych libów - jeden dla Karty sim, Jeden dla urządzenia. Apple wyłączyło teraz również to.
Bibliografia:
-
To świetny pomysł, świetne podejście, ale nie działa: http://www.drobnik.com/touch/2010/04/universal-static-libraries/
- jest kilka błędów w jego skrypcie, co oznacza, że działa tylko na jego komputerze-powinien używać BUILT_PRODUCTS_DIR i/lub BUILD_DIR zamiast "zgadywać" je) [9]}najnowszy Xcode firmy Apple uniemożliwia Ci robienie tego, co zrobił - po prostu nie będzie działać, ze względu na (udokumentowaną) zmianę w sposobie przetwarzania celów Xcode)
-
Inny więc pytający zapytał, Jak to zrobić bez xcode, a z odpowiedziami, które skupiały się na arm6 vs arm7 część - ale zignorował część i386: Jak skompilować statyczną bibliotekę (fat) dla armv6, armv7 i i386
- Od najnowszego Apple ' a zmiany, część symulatora nie jest już taka sama jak różnica arm6/arm7 - to inny problem, patrz wyżej)
10 answers
Alternatywy:
Łatwe kopiowanie / wklejanie najnowszej wersji (ale instrukcje instalacji mogą się zmienić-patrz poniżej!)
Biblioteka Karla wymaga znacznie więcej wysiłku w konfiguracji, ale znacznie ładniejsze rozwiązanie długoterminowe (przekształca bibliotekę w Framework).
Użyj tego, a następnie dostosuj go, aby dodać wsparcie dla Archive builds - C.f. komentarz @Frederik poniżej na temat zmian, których używa, aby to działało dobrze z trybem Archiwum.
OSTATNIE ZMIANY: 1. Dodano obsługę systemu iOS 10.x (przy zachowaniu wsparcia dla starszych platform)
-
Informacje o tym, jak korzystać z tego skryptu z projektu-embedded-in-another-project (chociaż Gorąco polecam nie robić, ever-Apple ma kilka błędów show-stopper w Xcode jeśli osadzać projekty wewnątrz siebie, z Xcode 3.x do Xcode 4.6.x)
-
Skrypt bonusowy pozwalający na automatyczne dołączanie pakietów (np. dołączanie plików PNG, PLIST itp. z biblioteki!)- patrz niżej (przewiń do dołu)
-
Teraz obsługuje iPhone5 (używając obejścia błędu Apple w lipo). Uwaga: instrukcje instalacji zostały zmienione (prawdopodobnie mogę to uprościć zmieniając skrypt w przyszłości, ale nie chcę ryzykować teraz)
"Sekcja Kopiuj nagłówki" respektuje teraz ustawienie budowania dla lokalizacji nagłówków publicznych (dzięki uprzejmości Frederika Wallnera)
-
Dodano jawne ustawienie SYMROOT (może trzeba też ustawić OBJROOT?), dzięki Doug Dickinson
SCRIPT (to jest to co musisz skopiować/wkleić)
Instrukcje użytkowania / instalacji znajdują się poniżej
##########################################
#
# c.f. https://stackoverflow.com/questions/3520977/build-fat-static-library-device-simulator-using-xcode-and-sdk-4
#
# Version 2.82
#
# Latest Change:
# - MORE tweaks to get the iOS 10+ and 9- working
# - Support iOS 10+
# - Corrected typo for iOS 1-10+ (thanks @stuikomma)
#
# Purpose:
# Automatically create a Universal static library for iPhone + iPad + iPhone Simulator from within XCode
#
# Author: Adam Martin - http://twitter.com/redglassesapps
# Based on: original script from Eonil (main changes: Eonil's script WILL NOT WORK in Xcode GUI - it WILL CRASH YOUR COMPUTER)
#
set -e
set -o pipefail
#################[ Tests: helps workaround any future bugs in Xcode ]########
#
DEBUG_THIS_SCRIPT="false"
if [ $DEBUG_THIS_SCRIPT = "true" ]
then
echo "########### TESTS #############"
echo "Use the following variables when debugging this script; note that they may change on recursions"
echo "BUILD_DIR = $BUILD_DIR"
echo "BUILD_ROOT = $BUILD_ROOT"
echo "CONFIGURATION_BUILD_DIR = $CONFIGURATION_BUILD_DIR"
echo "BUILT_PRODUCTS_DIR = $BUILT_PRODUCTS_DIR"
echo "CONFIGURATION_TEMP_DIR = $CONFIGURATION_TEMP_DIR"
echo "TARGET_BUILD_DIR = $TARGET_BUILD_DIR"
fi
#####################[ part 1 ]##################
# First, work out the BASESDK version number (NB: Apple ought to report this, but they hide it)
# (incidental: searching for substrings in sh is a nightmare! Sob)
SDK_VERSION=$(echo ${SDK_NAME} | grep -o '\d\{1,2\}\.\d\{1,2\}$')
# Next, work out if we're in SIM or DEVICE
if [ ${PLATFORM_NAME} = "iphonesimulator" ]
then
OTHER_SDK_TO_BUILD=iphoneos${SDK_VERSION}
else
OTHER_SDK_TO_BUILD=iphonesimulator${SDK_VERSION}
fi
echo "XCode has selected SDK: ${PLATFORM_NAME} with version: ${SDK_VERSION} (although back-targetting: ${IPHONEOS_DEPLOYMENT_TARGET})"
echo "...therefore, OTHER_SDK_TO_BUILD = ${OTHER_SDK_TO_BUILD}"
#
#####################[ end of part 1 ]##################
#####################[ part 2 ]##################
#
# IF this is the original invocation, invoke WHATEVER other builds are required
#
# Xcode is already building ONE target...
#
# ...but this is a LIBRARY, so Apple is wrong to set it to build just one.
# ...we need to build ALL targets
# ...we MUST NOT re-build the target that is ALREADY being built: Xcode WILL CRASH YOUR COMPUTER if you try this (infinite recursion!)
#
#
# So: build ONLY the missing platforms/configurations.
if [ "true" == ${ALREADYINVOKED:-false} ]
then
echo "RECURSION: I am NOT the root invocation, so I'm NOT going to recurse"
else
# CRITICAL:
# Prevent infinite recursion (Xcode sucks)
export ALREADYINVOKED="true"
echo "RECURSION: I am the root ... recursing all missing build targets NOW..."
echo "RECURSION: ...about to invoke: xcodebuild -configuration \"${CONFIGURATION}\" -project \"${PROJECT_NAME}.xcodeproj\" -target \"${TARGET_NAME}\" -sdk \"${OTHER_SDK_TO_BUILD}\" ${ACTION} RUN_CLANG_STATIC_ANALYZER=NO" BUILD_DIR=\"${BUILD_DIR}\" BUILD_ROOT=\"${BUILD_ROOT}\" SYMROOT=\"${SYMROOT}\"
xcodebuild -configuration "${CONFIGURATION}" -project "${PROJECT_NAME}.xcodeproj" -target "${TARGET_NAME}" -sdk "${OTHER_SDK_TO_BUILD}" ${ACTION} RUN_CLANG_STATIC_ANALYZER=NO BUILD_DIR="${BUILD_DIR}" BUILD_ROOT="${BUILD_ROOT}" SYMROOT="${SYMROOT}"
ACTION="build"
#Merge all platform binaries as a fat binary for each configurations.
# Calculate where the (multiple) built files are coming from:
CURRENTCONFIG_DEVICE_DIR=${SYMROOT}/${CONFIGURATION}-iphoneos
CURRENTCONFIG_SIMULATOR_DIR=${SYMROOT}/${CONFIGURATION}-iphonesimulator
echo "Taking device build from: ${CURRENTCONFIG_DEVICE_DIR}"
echo "Taking simulator build from: ${CURRENTCONFIG_SIMULATOR_DIR}"
CREATING_UNIVERSAL_DIR=${SYMROOT}/${CONFIGURATION}-universal
echo "...I will output a universal build to: ${CREATING_UNIVERSAL_DIR}"
# ... remove the products of previous runs of this script
# NB: this directory is ONLY created by this script - it should be safe to delete!
rm -rf "${CREATING_UNIVERSAL_DIR}"
mkdir "${CREATING_UNIVERSAL_DIR}"
#
echo "lipo: for current configuration (${CONFIGURATION}) creating output file: ${CREATING_UNIVERSAL_DIR}/${EXECUTABLE_NAME}"
xcrun -sdk iphoneos lipo -create -output "${CREATING_UNIVERSAL_DIR}/${EXECUTABLE_NAME}" "${CURRENTCONFIG_DEVICE_DIR}/${EXECUTABLE_NAME}" "${CURRENTCONFIG_SIMULATOR_DIR}/${EXECUTABLE_NAME}"
#########
#
# Added: StackOverflow suggestion to also copy "include" files
# (untested, but should work OK)
#
echo "Fetching headers from ${PUBLIC_HEADERS_FOLDER_PATH}"
echo " (if you embed your library project in another project, you will need to add"
echo " a "User Search Headers" build setting of: (NB INCLUDE THE DOUBLE QUOTES BELOW!)"
echo ' "$(TARGET_BUILD_DIR)/usr/local/include/"'
if [ -d "${CURRENTCONFIG_DEVICE_DIR}${PUBLIC_HEADERS_FOLDER_PATH}" ]
then
mkdir -p "${CREATING_UNIVERSAL_DIR}${PUBLIC_HEADERS_FOLDER_PATH}"
# * needs to be outside the double quotes?
cp -r "${CURRENTCONFIG_DEVICE_DIR}${PUBLIC_HEADERS_FOLDER_PATH}"* "${CREATING_UNIVERSAL_DIR}${PUBLIC_HEADERS_FOLDER_PATH}"
fi
fi
INSTRUKCJA INSTALACJI
- Utwórz statyczny projekt lib
- wybierz cel W zakładce "Build Settings" Ustaw "Build Active Architecture Only" NA " NO " (dla wszystkich elementów)
- w zakładce "fazy budowania" wybierz "Dodaj ... Nowy Etap Budowy ... Nowy Run Script Build Faza "
- skopiuj / wklej skrypt (powyżej) do pola
...BONUS opcjonalne użycie:
- opcjonalne: jeśli masz nagłówki w bibliotece, dodaj je do fazy" Kopiuj nagłówki "
- opcjonalnie: ...i przeciągnij / upuść je z sekcji "projekt" do sekcji" publiczne "
- opcjonalnie: ...i będą automatycznie eksportowane za każdym razem, gdy zbudujesz aplikację, do podkatalogu katalogu "debug-universal" (będą w usr / local / include)
- opcjonalne: UWAGA: jeśli również spróbuj przeciągnąć / upuścić swój projekt do innego projektu Xcode, to ujawnia błąd w Xcode 4, gdzie nie można utworzyć .Plik IPA jeśli masz nagłówki publiczne w projekcie przeciągnij/upuść. Obejście: nie osadzaj projektów xcode (zbyt wiele błędów w kodzie Apple!)
Jeśli nie możesz znaleźć pliku wyjściowego, oto obejście:
Dodaj poniższy kod na samym końcu skryptu (dzięki uprzejmości Frederik Wallner): open " ${CREATING_UNIVERSAL_DIR}"
-
Apple usuwa wszystkie wyjścia po 200 liniach. Wybierz swój cel, a w fazie Run Script należy odznaczyć: "Pokaż zmienne środowiskowe w dzienniku budowy"
-
Jeśli używasz niestandardowego katalogu" build output "dla XCode4, XCode umieszcza wszystkie "nieoczekiwane" pliki w niewłaściwym miejscu.
- Zbuduj projekt
- kliknij ostatnią ikonę po prawej stronie, w lewym górnym rogu Xcode4
- wybierz górną pozycję (jest to "najnowsza kompilacja". Apple powinno go automatycznie wybrać, ale nie pomyśleli o tym)
- w głównym oknie przewiń do dołu. Ostatnia linia powinna brzmieć: lipo: dla bieżącej konfiguracji (Debug) tworzenie pliku wyjściowego: /Users/blah/Library/Developer/Xcode/DerivedData/AppName-ashwnbutvodmoleijzlncudsekyf/Build/Products/Debug-universal/libTargetName.a
...to jest miejsce Twojego uniwersalnego Buduj.
Jak dołączyć pliki "non sourcecode" do projektu (PNG, PLIST, XML itp.)
- zrób wszystko powyżej, sprawdź czy działa
- Utwórz nową fazę Run Script, która nastąpi po pierwszej (skopiuj / wklej poniższy kod)
- Utwórz nowy cel w Xcode, typu "bundle"
- W głównym projekcie, w "fazach budowania", Dodaj nowy pakiet jako coś, od czego "zależy" (górna sekcja, naciśnij przycisk plus, przewiń do dołu, znajdź ".pakiet " plik w twoich produktach)
- W Nowym docelowym pakiecie, w" fazach budowania", dodaj sekcję "Kopiuj zasoby pakietu" i przeciągnij/upuść wszystkie pliki PNG itp.]}
Skrypt do automatycznego kopiowania wbudowanych pakietów do tego samego folderu co biblioteka statyczna FAT:
echo "RunScript2:"
echo "Autocopying any bundles into the 'universal' output folder created by RunScript1"
CREATING_UNIVERSAL_DIR=${SYMROOT}/${CONFIGURATION}-universal
cp -r "${BUILT_PRODUCTS_DIR}/"*.bundle "${CREATING_UNIVERSAL_DIR}"
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-08-19 23:09:11
Spędziłem wiele godzin próbując zbudować statyczną bibliotekę fat, która będzie działać na armv7, armv7s i symulatorze. W końcu znalazłem rozwiązanie .
Gist polega na zbudowaniu dwóch bibliotek (jednej dla urządzenia, a następnie dla symulatora) oddzielnie, zmianie ich nazw, aby odróżnić je od siebie, a następnie stworzeniu ich lipo w jedną bibliotekę.
lipo -create libPhone.a libSimulator.a -output libUniversal.a
Próbowałem i działa!Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-02-27 22:36:42
Zrobiłem Szablon projektu Xcode 4, który pozwala stworzyć uniwersalny framework tak łatwo, jak zwykła biblioteka.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-10-02 11:30:11
Istnieje narzędzie wiersza poleceń xcodebuild
i możesz uruchomić polecenie powłoki w xcode.
Tak więc, jeśli nie masz nic przeciwko użyciu niestandardowego skryptu, ten skrypt może Ci pomóc.
#Configurations.
#This script designed for Mac OS X command-line, so does not use Xcode build variables.
#But you can use it freely if you want.
TARGET=sns
ACTION="clean build"
FILE_NAME=libsns.a
DEVICE=iphoneos3.2
SIMULATOR=iphonesimulator3.2
#Build for all platforms/configurations.
xcodebuild -configuration Debug -target ${TARGET} -sdk ${DEVICE} ${ACTION} RUN_CLANG_STATIC_ANALYZER=NO
xcodebuild -configuration Debug -target ${TARGET} -sdk ${SIMULATOR} ${ACTION} RUN_CLANG_STATIC_ANALYZER=NO
xcodebuild -configuration Release -target ${TARGET} -sdk ${DEVICE} ${ACTION} RUN_CLANG_STATIC_ANALYZER=NO
xcodebuild -configuration Release -target ${TARGET} -sdk ${SIMULATOR} ${ACTION} RUN_CLANG_STATIC_ANALYZER=NO
#Merge all platform binaries as a fat binary for each configurations.
DEBUG_DEVICE_DIR=${SYMROOT}/Debug-iphoneos
DEBUG_SIMULATOR_DIR=${SYMROOT}/Debug-iphonesimulator
DEBUG_UNIVERSAL_DIR=${SYMROOT}/Debug-universal
RELEASE_DEVICE_DIR=${SYMROOT}/Release-iphoneos
RELEASE_SIMULATOR_DIR=${SYMROOT}/Release-iphonesimulator
RELEASE_UNIVERSAL_DIR=${SYMROOT}/Release-universal
rm -rf "${DEBUG_UNIVERSAL_DIR}"
rm -rf "${RELEASE_UNIVERSAL_DIR}"
mkdir "${DEBUG_UNIVERSAL_DIR}"
mkdir "${RELEASE_UNIVERSAL_DIR}"
lipo -create -output "${DEBUG_UNIVERSAL_DIR}/${FILE_NAME}" "${DEBUG_DEVICE_DIR}/${FILE_NAME}" "${DEBUG_SIMULATOR_DIR}/${FILE_NAME}"
lipo -create -output "${RELEASE_UNIVERSAL_DIR}/${FILE_NAME}" "${RELEASE_DEVICE_DIR}/${FILE_NAME}" "${RELEASE_SIMULATOR_DIR}/${FILE_NAME}"
Może wygląda nieefektywnie (nie jestem dobry w skrypcie powłoki), ale łatwo zrozumieć. Skonfigurowałem nowy cel uruchamiający tylko ten skrypt. Skrypt jest przeznaczony do wiersza poleceń, ale nie testowany w :)
Podstawowe pojęcia to xcodebuild
i lipo
.
Próbowałem wielu konfiguracji w Xcode UI, ale nic nie działało. Ponieważ jest to rodzaj przetwarzania wsadowego, więc projekt wiersza poleceń jest bardziej odpowiedni, więc Apple usunął funkcję budowania partii z Xcode stopniowo. Nie spodziewam się więc, że w przyszłości będą oferować funkcję budowania wsadowego opartą na interfejsie użytkownika.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-09-01 09:43:24
Potrzebowałem fat static lib dla JsonKit, więc stworzyłem statyczny projekt lib w Xcode, a następnie uruchomiłem skrypt bash w katalogu projektu. Tak długo, jak skonfigurowałeś projekt xcode z wyłączonym "Build active configuration only" , powinieneś uzyskać wszystkie architektury w jednym lib.
#!/bin/bash
xcodebuild -sdk iphoneos
xcodebuild -sdk iphonesimulator
lipo -create -output libJsonKit.a build/Release-iphoneos/libJsonKit.a build/Release-iphonesimulator/libJsonKit.a
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-05-21 02:22:33
Aktualizacja IOS 10:
Miałem problem z zbudowaniem fatlib z iphoneos10. 0 ponieważ wyrażenie regularne w skrypcie oczekuje tylko 9.x i lower oraz zwraca 0.0 dla ios 10.0
Aby to naprawić wystarczy wymienić
SDK_VERSION=$(echo ${SDK_NAME} | grep -o '.\{3\}$')
Z
SDK_VERSION=$(echo ${SDK_NAME} | grep -o '[\\.0-9]\{3,4\}$')
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-09-19 12:18:16
Zrobiłem z tego Xcode 4 szablon, w tym samym duchu co statyczny szablon ramowy Karla.
Odkryłem, że budowanie statycznych frameworków (zamiast zwykłych bibliotek statycznych) powodowało losowe awarie z LLVM, z powodu widocznego błędu linkera - więc, myślę, że biblioteki statyczne są nadal użyteczne!
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-03-29 15:54:18
Świetna robota! Zhakowałem coś podobnego, ale musiałem to uruchomić osobno. Posiadanie go po prostu częścią procesu budowania sprawia, że jest to o wiele prostsze.
Jedna uwaga. Zauważyłem, że nie kopiuje żadnego z plików nagłówkowych, które oznaczasz jako publiczne. Dostosowałem to, co miałem w swoim skrypcie do twojego i działa dość dobrze. Wklej poniższy tekst na koniec skryptu.if [ -d "${CURRENTCONFIG_DEVICE_DIR}/usr/local/include" ]
then
mkdir -p "${CURRENTCONFIG_UNIVERSAL_DIR}/usr/local/include"
cp "${CURRENTCONFIG_DEVICE_DIR}"/usr/local/include/* "${CURRENTCONFIG_UNIVERSAL_DIR}/usr/local/include"
fi
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-12-01 12:48:16
Xcode 12 update:
Jeśli uruchomisz xcodebuild
Bez -arch
param, XCode 12 zbuduje bibliotekę symulatora z architekturą "arm64 x86_64" jako domyślną.
Następnie uruchom {[2] } spowoduje konflikt, ponieważ architektura arm64
istnieje w symulatorze, a także w bibliotece urządzeń.
I fork script from Adam git and fix it.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-09-30 11:38:18
Właśnie napisałem w tym celu własny skrypt. Nie używa Xcode. (Jest oparty na podobnym skrypcie w projekcie Gambit Scheme.)
W zasadzie działa ./ configure and make three times (for i386, armv7, and armv7s), and combines each of the result libraries into a fat lib.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-10-02 11:17:38