Różnica w sprzęcie CUDA Quadro 4000 Vs. GeForce 480

Buduję stację roboczą i chcę zająć się ciężkim programowaniem CUDA. Nie chcę iść na całość coraz karty Tesla i dość dużo zawęził go do albo Quadro 4000 i GeForce 480, ale naprawdę nie rozumiem różnicy, na papierze wygląda na to, że 480 ma więcej rdzeni 480 vs 256 dla 4000, ale 4000 jest prawie dwa razy tyle 480 w cenie. Czy ktoś rozumie różnicę tutaj, aby uzasadnić wyższą cenę.

I będzie robić na nim obliczenia naukowe, więc wszystko będzie w podwójnej precyzji, jeśli to robi różnicę między nimi.

Author: Andrew Redd, 2010-09-15

4 answers

Jeśli nie zależy ci ani na wizualizacji, ani renderowaniu (rysowaniu ostatecznych wyników na ekranie np. raytracingu), to odpowiedź na twoje pytanie jest nieco prostsza, ale nie banalna.

Nie będę wdawać się w szczegóły dotyczące różnic między kartami Quadro i GeForce, ale po prostu podkreślę istotne punkty, które mogą przyczynić się do wyboru między nimi.

Ogólnie:

  1. Jeśli potrzebujesz dużo pamięci niż potrzebujesz Tesli lub Quadro. Konsument karty ATM mają maksymalnie 1,5 Gb (GTX 480), podczas gdy Teslas i Quadros do 6 Gb.

  2. Karty serii GF10x mają wydajność double precision (FP64) ograniczoną do 1/8-tej wydajności single precision (FP32), podczas gdy architektura jest w stanie 1/2. Kolejna sztuczka segmentacji rynku, dość popularna w dzisiejszych czasach wśród producentów sprzętu. GeForce ma dać linii Tesli przewagę w HPC; GTX 480 jest w rzeczywistości szybszy niż Tesla 20x0-1.34 TFlops vs 1.03 TFlops, 177.4 GB vs 144 Gb / s (szczyt).

  3. Tesla i Quadro są (podobno) bardziej dokładnie testowane i dlatego mniej podatne na błędy, które są praktycznie nieistotne w grach, ale jeśli chodzi o obliczenia naukowe, tylko jeden rzut bitowy może zniszczyć wyniki. NVIDIA twierdzi, że karty Tesla są dostępne w trybie 24/7.

    W 2004 roku w ramach programu GPGPU wprowadzono nową wersję programu GPGPU, w której wprowadzono nową wersję programu GPGPU.]}) sugeruje, że Tesla jest rzeczywiście mniej podatna na błędy.
  4. Z mojego doświadczenia wynika, że karty GeForce są mniej niezawodne, zwłaszcza przy stałym obciążeniu. Odpowiednie chłodzenie jest bardzo ważne, a także unikanie podkręcanych kart, w tym fabrycznych podkręcanych modeli(patrz rysunek 1 z wcześniej wspomnianego papieru ).

Więc jako zasada:

  • dla rozwoju: GeForce (chyba, że koniecznie potrzebujesz >1,5 Gb pamięć)
  • Dla produkcji HPC / scientific computing :

    • Tesla : jeÅ›li potrzebujesz dużo pamiÄ™ci lub FP64 (+niezawodność?)
    • Quadro jeÅ›li potrzebujesz FP64 i / lub potrzebujesz również zaawansowanych funkcji renderowania (nowe Teslas "Fermi" majÄ… takie same możliwoÅ›ci renderowania jak GeForce)

      Jeśli chcesz intensywnie korzystać z FP64, zapomnij o GeForce, w przeciwnym razie

    • **non factory-overclocked * GeForce*: oszczÄ™dza pieniÄ…dze ;)

Wróć do szczegółów Twojego pytania:

Dwie wymienione karty są z zupełnie innej ligi i dlatego nie są bezpośrednio porównywalne. Jeśli potrzebujesz funkcje renderowania Quadro zdobądź Quadro. W przeciwnym razie Quadro nie jest naprawdę warto zwłaszcza nie 4000 który jest nawet wolniejszy niż GTX 460 podczas gdy kosztuje ~3,5 x więcej. Myślę, że lepiej będzie z GTX 470 lub 480, tylko upewnij się, że kupisz te ze standardowym częstotliwości.

Zauważ, że wydajność GeForce double precision nie jest problemem w tym porównaniu, ale pozwól mi rozwinąć. Ponieważ Quadro 4000 to model low-end z afair tylko shaderami 450 MHz (nie mogę znaleźć ATM odniesienia, ale powinien być zdecydowanie niższy niż 5000, który jest taktowany na 513 MHz) co daje około 115 GFlops FP64. W tym samym czasie limitowany GTX 480 wynosi około 168 GFlops FP64, a nawet GTX 460 wynosi około 113 GFlops (szczyt).
Obie wydajność FP32 i przepustowość pamięci są znacznie niższe w Quadro 4000 comapred do GTX 480 (86.9 vs 177.4 GB/s)!

Należy zauważyć, że z punktu widzenia teoretycznej wydajności szczytowej GTX 480 (Arkusz danych) jest znacznie szybszy niż zarówno Tesla C2050/2070 I Quadro 6000 , co znajduje odzwierciedlenie w większości zastosowań.

 36
Author: pszilard,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-09-11 03:21:39

Istnieją pewne małe zalety kart Quadro/Tesla nie wymienione powyżej:

  • pamięć ECC. IdÄ…c zgodnie z punktem o mniej bÅ‚Ä™dów bitowych, karty Tesla i wysokiej klasy Quadros (5000 i 6000, nie .4000) majÄ… pamięć ECC, co powinno zmniejszyć szybkość bÅ‚Ä™dów miÄ™kkich.
  • Liczba slotów (i niektóre zwiÄ…zane z tym problemy z zasilaniem i chÅ‚odzeniem). Quadro 4000 to karta z pojedynczym gniazdem. Quadro 2000 jest pojedynczym gniazdem trzy czwarte dÅ‚ugoÅ›ci karty. Podczas gdy GeForce GTX 480, 470, a nawet 460 może przeÅ›cignąć Quadro 4000 w pojedynczej precyzji, nie znajdziesz ich w jednym gnieździe. Oznacza to, że jeÅ›li umieÅ›cisz go w szafie serwerowej 1U lub blade, lub jeÅ›li chcesz mieć 6 procesorów graficznych pracujÄ…cych równolegle w jednym serwerze do pracy z GPGPU, możesz zrobić kilka interesujÄ…cych rzeczy, które nie sÄ… Å‚atwe z GeForce. JeÅ›li możesz znacznie zmniejszyć liczbÄ™ ostrzy lub miejsca na stojaku, które musisz zająć, dodatkowa cena za każdÄ… pojedynczÄ… kartÄ™ jest warta to. Wszystko to jest zwiÄ…zane z binning żetonów.

Z pewnością te zalety nie robią żadnej różnicy dla większości ludzi. W niektórych zastosowaniach są jednak krytyczne.

 7
Author: johnthacker,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-01-25 00:31:52

GTX 780) w porównaniu z "profesjonalnymi" procesorami GPU (Tesla i Quadro) do programowania CUDA są następujące:]}

  • GTX ma lepsze single precision performance
  • GTX ma wyższÄ… przepustowość pamiÄ™ci
  • GTX kosztuje znacznie mniej

Ale

  • Quadro i Tesla generalnie majÄ… wiÄ™cej pamiÄ™ci
  • Quadro i Tesla oferujÄ… lepszÄ… podwójnÄ… precyzjÄ™ wydajność
  • Niektóre GPU Quadro zajmujÄ… tylko jeden slot PCI-E zamiast dwóch (jak wspomniano w innej odpowiedzi).

Oczywiście wybór GPU zależy od tego, czego potrzebujesz w swojej aplikacji. Ale myślę, że dla większości zastosowań GTX jest lepszym wyborem. Na przykład w wielu aplikacjach do przetwarzania obrazu wystarczy jedna precyzja, a GTX jest zdecydowanie lepszym wyborem, biorąc pod uwagę wydajność i cenę. Na przykład w tym artykule napisanym przez głównych twórców Biblioteka GPU OpenCV autorzy używali NVidia GTX 580 do oznaczania swoich wyników na procesorze. Powiedziałbym, że idź z Quadro lub Tesla, jeśli potrzebujesz lepszej podwójnej precyzji lub więcej pamięci.

 1
Author: Alexey,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-07-10 22:26:39

To nie jest oczywiste patrząc na specyfikacje, ale myślę, że twoja potrzeba podwójnej precyzji sugeruje, że Quadro 4000 jest lepszym wyborem. Chociaż GeForce 480 ma więcej rdzeni i dwa razy więcej przepustowości PAMIĘCI, w jego sercu jest karta do gier. Quadro są ukierunkowane na profesjonalną pracę i dzięki temu lepiej wspierane. Również fakt, że Quadro może zrobić antyaliasing 64x (vs. 32x na GeForce) sugeruje bardziej zdolną kartę.

 0
Author: Drew Hall,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-09-15 20:37:44