Jak odtwarzać dźwięk?
Robię grę z HTML5 i JavaScript.
Jak mogę odtwarzać dźwięk z gry przez JavaScript?
20 answers
Jeśli nie chcesz zadzierać z elementami HTML:
var audio = new Audio('audio_file.mp3');
audio.play();
function play() {
var audio = new Audio('https://interactive-examples.mdn.mozilla.net/media/examples/t-rex-roar.mp3');
audio.play();
}
<button onclick="play()">Play Audio</button>
To wykorzystuje HTMLAudioElement
interfejs, który odtwarza dźwięk tak samo jak <audio>
element .
Jeśli potrzebujesz większej funkcjonalności, użyłem Wyjca .biblioteka js i uznała ją za prostą i użyteczną.
<script src="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/howler/2.1.1/howler.min.js"></script>
<script>
var sound = new Howl({
src: ['https://interactive-examples.mdn.mozilla.net/media/examples/t-rex-roar.mp3'],
volume: 0.5,
onend: function () {
alert('Finished!');
}
});
sound.play()
</script>
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-02-15 16:55:19
To proste, wystarczy pobrać element audio
i wywołać metodę play()
:
document.getElementById('yourAudioTag').play();
Zobacz ten przykład: http://www.storiesinflight.com/html5/audio.html
Ta strona odkrywa kilka innych fajnych rzeczy, które możesz zrobić, takich jak load()
, pause()
, i kilka innych właściwości elementu audio
.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-16 04:50:37
Http://www.schillmania.com/projects/soundmanager2/
SoundManager 2 zapewnia łatwy w użyciu interfejs API, który umożliwia odtwarzanie dźwięku w dowolnej nowoczesnej przeglądarce, w tym IE 6+. Jeśli przeglądarka nie obsługuje HTML5, otrzymuje pomoc z Flasha. Jeśli chcesz HTML5 i nie ma Flasha, jest do tego ustawienie preferFlash=false
Obsługuje 100% flash-free audio na iPad, iPhone (iOS4) i inne urządzenia obsługujące HTML5 + przeglądarki
Użycie jest tak proste as:
<script src="soundmanager2.js"></script>
<script>
// where to find flash SWFs, if needed...
soundManager.url = '/path/to/swf-files/';
soundManager.onready(function() {
soundManager.createSound({
id: 'mySound',
url: '/path/to/an.mp3'
});
// ...and play it
soundManager.play('mySound');
});
</script>
Oto demo tego w akcji: http://www.schillmania.com/projects/soundmanager2/demo/christmas-lights/
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-02-23 18:58:36
To dość stare pytanie, ale chcę dodać kilka przydatnych informacji. W temacie starter wspomniał, że jest "making a game"
. Więc dla wszystkich, którzy potrzebują dźwięku do tworzenia gier, jest lepszy wybór niż tylko znacznik <audio>
lub HTMLAudioElement
. Myślę, że powinieneś rozważyć użycie Web Audio API :
Podczas gdy dźwięk w Internecie nie wymaga już wtyczki, tag audio przynosi znaczące ograniczenia dla wdrażania wyrafinowanych gier i aplikacji interaktywnych. Web Audio API jest wysokopoziomowym API JavaScript do przetwarzania i syntezy dźwięku w aplikacjach internetowych. Celem tego API jest uwzględnienie możliwości występujących w nowoczesnych silnikach audio gier oraz niektórych zadań miksowania, przetwarzania i filtrowania, które można znaleźć w nowoczesnych aplikacjach do produkcji dźwięku na pulpicie.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-10-29 14:59:07
Easy with Jquery
// set audio tags with no preload
<audio class="my_audio" controls preload="none">
<source src="audio/my_song.mp3" type="audio/mpeg">
<source src="audio/my_song.ogg" type="audio/ogg">
</audio>
// Dodaj jquery do wczytania
$(".my_audio").trigger('load');
/ / napisz metody odtwarzania i zatrzymywania
function play_audio(task) {
if(task == 'play'){
$(".my_audio").trigger('play');
}
if(task == 'stop'){
$(".my_audio").trigger('pause');
$(".my_audio").prop("currentTime",0);
}
}
/ / zdecyduj jak sterować dźwiękiem
<button onclick="play_audio('play')">PLAY</button>
<button onclick="play_audio('stop')">STOP</button>
EDIT
Aby odpowiedzieć na pytanie @stomy, oto jak wykorzystałbyś to podejście do odtwarzania listy odtwarzania :
Ustaw swoje utwory w obiekcie:
playlist = {
'song_1' : 'audio/splat.mp3',
'song_2' : 'audio/saw.mp3',
'song_3' : 'audio/marbles.mp3',
'song_4' : 'audio/seagulls.mp3',
'song_5' : 'audio/plane.mp3'
}
Użyj funkcji wyzwalania i odtwarzania jako przed:
$(".my_audio").trigger('load');
function play_audio(task) {
if(task == 'play'){
$(".my_audio").trigger('play');
}
if(task == 'stop'){
$(".my_audio").trigger('pause');
$(".my_audio").prop("currentTime",0);
}
}
Załaduj pierwszy utwór dynamicznie:
keys = Object.keys(playlist);
$('.my_audio').append("<source id='sound_src' src=" + playlist[keys[0]] + " type='audio/mpeg'>");
Zresetuj źródło dźwięku do następnego utworu na liście odtwarzania po zakończeniu bieżącego utworu:
count = 0;
$('.my_audio').on('ended', function() {
count++;
$("#sound_src").attr("src", playlist[keys[count]])[0];
$(".my_audio").trigger('load');
play_audio('play');
});
Zobacz tutaj aby zobaczyć przykład tego kodu w akcji.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-02-03 04:06:07
Jeśli pojawi się następujący błąd:
Uncaught (in promise) DOMException: play() nie powiodło się, ponieważ użytkownik najpierw nie wszedł w interakcję z dokumentem.
Oznacza to, że użytkownik musi najpierw wejść w interakcję z witryną (zgodnie z Komunikatem o błędzie). W tym przypadku musisz użyć click
lub innego słuchacza zdarzeń, aby użytkownik mógł wchodzić w interakcję z Twoją witryną.
Jeśli chcesz automatycznie załadować dźwięk i nie chcesz, aby użytkownik wchodził w interakcję z dokumentem po pierwsze, możesz użyć setTimeout
.
setTimeout(() => {
document.getElementById('mySound').play();
}, 500)
<audio id="mySound" src="sound.mp3"></audio>
Dźwięk rozpocznie się po 0,5 sekundy.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-08-02 15:53:47
Dodaj Ukryty dźwięk i odtwarzaj go.
function playSound(url){
var audio = document.createElement('audio');
audio.style.display = "none";
audio.src = url;
audio.autoplay = true;
audio.onended = function(){
audio.remove() //Remove when played.
};
document.body.appendChild(audio);
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-08-05 19:51:34
new Audio('./file.mp3').play()
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-04-01 07:07:15
var song = new Audio();
song.src = 'file.mp3';
song.play();
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-12-28 23:53:31
Całkiem proste rozwiązanie jeśli masz znacznik HTML jak poniżej:
<audio id="myAudio" src="some_audio.mp3"></audio>
Po prostu użyj JavaScript, aby go odtworzyć, w ten sposób:
document.getElementById('myAudio').play();
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-01-25 06:56:17
Miałem pewne problemy związane z Audio promise object returns i niektóre problemy związane z interakcją użytkownika z dźwiękami kończę używając tego małego obiektu,
Zalecałbym zaimplementowanie dźwięków odtwarzania, których użytkownik używa najbliżej zdarzenia interakcji.
var soundPlayer = {
audio: null,
muted: false,
playing: false,
_ppromis: null,
puse: function () {
this.audio.pause();
},
play: function (file) {
if (this.muted) {
return false;
}
if (!this.audio && this.playing === false) {
this.audio = new Audio(file);
this._ppromis = this.audio.play();
this.playing = true;
if (this._ppromis !== undefined) {
this._ppromis.then(function () {
soundPlayer.playing = false;
});
}
} else if (!this.playing) {
this.playing = true;
this.audio.src = file;
this._ppromis = soundPlayer.audio.play();
this._ppromis.then(function () {
soundPlayer.playing = false;
});
}
}
};
I wdrożyć go w następujący sposób:
<button onclick="soundPlayer.play('https://interactive-examples.mdn.mozilla.net/media/examples/t-rex-roar.mp3');">Play</button>
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-02-03 20:12:20
Z wymogami bezpieczeństwa, że użytkownik musi wchodzić w interakcję ze stroną internetową, aby dźwięk był dozwolony, tak to robię, na podstawie czytania wielu artykułów, w tym na tej stronie
- Zdefiniuj wymagane pliki audio w Twoim html
- Uruchom grę przyciskiem onclick
- Po kliknięciu przycisku Odtwórz i wstrzymaj wszystkie paski plików audio, które chcesz odtworzyć na początku
Ponieważ wszystkie pliki audio zostały "odtworzone" na tym samym OnClick, można teraz grać w nich w każdej chwili w grze bez ograniczeń
Zauważ, że dla najlepszej kompatybilności nie używaj plików wav, MS ich nie obsługuje
Użyj mp3 i ogg, który obejmuje wszystkie urządzenia
Przykład:
<audio id="welcome">
<source src="URL/welcome.ogg" type="audio/ogg">
<source src="URL/welcome.mp3" type="audio/mpeg">
Your browser does not support the audio element.
</audio>
Powtórz w razie potrzeby dla wszystkich dźwięków w grze
Wtedy:
document.getElementById("welcome").play();
document.getElementById("welcome").pause();
Powtórz w razie potrzeby, z wyjątkiem nie wstrzymuj dźwięku, który chcesz usłyszeć, gdy gra się rozpocznie
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-11-17 07:51:47
Użyłem tej metody do odtworzenia dźwięku...
var audioElement;
if(!audioElement) {
audioElement = document.createElement('audio');
audioElement.innerHTML = '<source src="' + '/audio/sound.mp3'+ '" type="audio/mpeg" />'
}
audioElement.play();
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-07-05 02:19:54
Jeśli chcesz odtwarzać dźwięk po otwarciu strony, zrób tak.
<script>
function playMusic(){
music.play();
}
</script>
<html>
<audio id="music" loop src="sounds/music.wav" autoplay> </audio>
</html>
I nazywaj to playMusic (), gdy tylko potrzebujesz kodu do gry.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-02-09 10:26:35
Możesz użyć Web Audio API do odtwarzania dźwięków. Istnieje sporo bibliotek audio, takich jak wyjec.js, soundjs itp. Jeśli nie martwisz się starymi przeglądarkami, możesz również sprawdzić http://musquitojs.com / . zapewnia proste API do tworzenia i odtwarzania dźwięków.
Na przykład, aby odtworzyć dźwięk, wystarczy.import $buzz from 'musquito';
const buzz = $buzz('gunfire.mp3');
buzz.play();
Biblioteka obsługuje również Sprity Audio.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-06-25 15:52:54
Po prostu użyj tego:
<video controls="" autoplay="" name="media"><source src="Sound URL Here" type="audio/mpeg" /></video>
Lub, dla uproszczenia:
<video controls="" autoplay="" name="media">
<source src="Sound URL Here" type="audio/mpeg" />
</video>
Próbka:
<video controls="" autoplay="" name="media">
<source src="https://interactive-examples.mdn.mozilla.net/media/examples/t-rex-roar.mp3" type="audio/mpeg">
</video>
Nie mam pojęcia, czy to działa na innych przeglądarkach niż Chrome 73!!
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-04-03 16:09:02
To jakiś JS, który wymyśliłem w projekcie AI dla dzieci, z którym pracuję. mam nadzieję, że to ci pomoże.
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>
js prompt AI
</title>
<style>
#button {
border: 1px solid black;
border-radius: 10px;
font-size: 22px;
height:65px;
width:100px;
text-align: center;
line-height: 65px;
}
</style>
</head>
<body>
<audio id="myAudio" src="./how_are_you.m4a"></audio>
<p>To Interact with the AI please click the button</p>
<div id=button>click</div>
<script>
var button = document.getElementById("button");
function playBack() {
button.addEventListener("click", function (){
var talk = prompt("If you wish for the AI to respond type hi");
var myAudio = document.getElementById("myAudio");
if(talk === "hi") {
myAudio.play();
}
}) ;
}
playBack();
</script>
</body>
</html>
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-03-29 02:51:47
Miałem pewne problemy z odtwarzaniem dźwięku, zwłaszcza, że Chrome zaktualizował, że użytkownik musi najpierw wejść w interakcję z dokumentem.
Jednak w prawie wszystkich rozwiązaniach, które znalazłem jest to, że kod JS musi aktywnie ustawiać słuchaczy (np. kliknięcia przycisków), aby odbierać zdarzenia użytkownika w celu odtworzenia dźwięku.
W moim przypadku chciałem tylko, aby moja gra grała w BGM, jak tylko gracz wchodzi w interakcję z nim, więc zrobiłem sobie prostego słuchacza, który sprawdza, czy strona jest interakcja czy nie.
const stopAttempt = setInterval(() => {
const audio = new Audio('your_audio_url_or_file_name.mp3');
const playPromise = audio.play();
if (playPromise) {
playPromise.then(() => {
clearInterval(stopAttempt)
}).catch(e=>{
console.log('' + e);
})
}
}, 100 )
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-09-05 13:28:10
Oto rozwiązanie na rok 2020, gdy widzisz Błąd:
[Błąd] nieobsługiwana obietnica odrzucenie: NotSupportedError: operacja nie jest obsługiwana. (funkcja anonimowa) rejectPromise play (funkcja anonimowa) (testaudio.html: 96) dispatch (jquery-3.4.1./ min.js: 2: 42577)
<div onclick="new Audio('/assets/test.mp3').play()">aaa</div>
Nie bądź sprytny i myśl, że ooh to stara szkoła oclick
, po prostu przeniosę to w dół strony do mojego jQuery lub mojego zewnętrznego pliku JavaScript. Nie. To musi być onclick
.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-11-14 23:04:33
Jeśli chcesz mieć możliwość odtwarzania dźwięku nawet wtedy, gdy karta przeglądarki nie jest aktualnie wybrana, musisz załadować zasób audio przy ładowaniu strony.
Like so:
var audio = new Audio('audio/path.mp3');
function playSound(){
audio.play();
}
Zobacz to pytanie po więcej szczegółów
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-10-31 12:24:33