Shadery zamiast GPGPU

Chcę poeksperymentować z jakimś GPGPU. Mogłem wybrać spośród 5 opcji: OpenCL, CUDA, FireStream, Close To Metal, DirectCompute. Cóż, nie bardzo po filtrowaniu ich dla moich potrzeb nie pasuje:) używam Radeona 3870hd, więc CUDA jest, chcę crossplatform DirectCompute, blisko metalu ewoluował do FireStream (odpowiednik CUDA dla AMD) i FS jest teraz "przestarzały" dla dobra openCL. I wiesz co? openCL jest dostępny z serii radeon 4xxx.. Więc nie chcesz się nauczyć czegoś, co nie będzie obsługiwane i nie mam HW dla nowego.

Więc dopóki nie dostanę nowego kawałka, myślałem, że shadery naprawdę mogą robić podobne rzeczy, po prostu dużo trudniej jest uzyskać wyniki z powrotem, a wolniej również. W każdym razie nie planuję robić badań z tym, więc dla mnie może to być wystarczająco dobre. Szukanie czegoś takiego w google to praca dla śmieciarza (bez obrazy) więc jakie są możliwości renderowania w innym miejscu niż framebuffer używany do wyświetlania? Can stworzyć tekstury czy jakie inne bufory najlepiej by się do tego nadawały? W przypadku tekstury chciałbym trochę informacji jak uzyskać do niej dostęp, z buforami nie powinno to być dużym problemem..

Prawie zapomniałem, używam openGL 3.1 i GLSL 1.5

Thanks

Author: Raven, 2011-01-30

1 answers

To jest całkowicie możliwe, GPGPU zostało zrobione w ten sposób, zanim CUDA pojawił. Oto tutorial z tamtego czasu:

Http://www.mathematik.uni-dortmund.de / ~goeddeke/gpgpu/tutorial.html

Aby renderować do czegokolwiek innego niż bufor ramek, możesz użyć Transform Feeback w OpenGL 3.0 do renderowania do VBO.

 10
Author: Matias Valdenegro,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-01-29 22:48:35