Jak zmienić krycie bitmapy?
Mam bitmapę:
Bitmap bitmap = BitmapFactory.decodeFile("some/arbitrary/path/image.jpg");
Ale nie zamierzam wyświetlać obrazu użytkownikowi. Chcę, aby Alfa była 100 (z 255). Jeśli nie jest to możliwe, Czy Mogę ustawić krycie Bitmap
?
6 answers
Możesz również spróbować BitmapDrawable zamiast Bitmap
. Jeśli jest to dla Ciebie przydatne, zależy od sposobu korzystania z bitmapy...
Edit
Jako komentator zapytał, jak może przechowywać bitmapę z alfą, oto kod:
// lets create a new empty bitmap
Bitmap newBitmap = Bitmap.createBitmap(originalBitmap.getWidth(), originalBitmap.getHeight(), Bitmap.Config.ARGB_8888);
// create a canvas where we can draw on
Canvas canvas = new Canvas(newBitmap);
// create a paint instance with alpha
Paint alphaPaint = new Paint();
alphaPaint.setAlpha(42);
// now lets draw using alphaPaint instance
canvas.drawBitmap(originalBitmap, 0, 0, alphaPaint);
// now lets store the bitmap to a file - the canvas has drawn on the newBitmap, so we can just store that one
// please add stream handling with try/catch blocks
FileOutputStream fos = new FileOutputStream(new File("/awesome/path/to/bitmap.png"));
newBitmap.compress(Bitmap.CompressFormat.PNG, 100, fos);
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-12-09 09:52:40
Z tego co wiem, nieprzezroczystość lub inne filtry kolorów nie mogą być ustawione na samej Bitmapie. Musisz ustawić Alfę, gdy używasz obrazu:
Jeśli używasz ImageView, istnieje ImageView.setAlpha () .
Jeśli używasz płótna, musisz użyć Paint.setAlpha():
Paint paint = new Paint();
paint.setAlpha(100);
canvas.drawBitmap(bitmap, src, dst, paint);
Również, włączając odpowiedź Warrenfaitha, jeśli użyjesz bitmapy, w której wymagany jest drawable, możesz użyć BitmapDrawable.setAlpha () .
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-02-25 15:30:12
public Bitmap makeTransparent(Bitmap src, int value) {
int width = src.getWidth();
int height = src.getHeight();
Bitmap transBitmap = Bitmap.createBitmap(width, height, Config.ARGB_8888);
Canvas canvas = new Canvas(transBitmap);
canvas.drawARGB(0, 0, 0, 0);
// config paint
final Paint paint = new Paint();
paint.setAlpha(value);
canvas.drawBitmap(src, 0, 0, paint);
return transBitmap;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-02-24 10:49:31
Bitmap bgr = BitmapFactory.decodeResource(getResources(),R.drawable.main_logo_2);
Paint transparentpainthack = new Paint();
transparentpainthack.setAlpha(100);
canvas.drawBitmap(bgr, 0, 0, transparentpainthack);
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-02-05 20:21:49
Https://dzone.com/articles/adjusting-opacity-android proponuje:
/**
* @param bitmap The source bitmap.
* @param opacity a value between 0 (completely transparent) and 255 (completely
* opaque).
* @return The opacity-adjusted bitmap. If the source bitmap is mutable it will be
* adjusted and returned, otherwise a new bitmap is created.
*/
private Bitmap adjustOpacity(Bitmap bitmap, int opacity)
{
Bitmap mutableBitmap = bitmap.isMutable()
? bitmap
: bitmap.copy(Bitmap.Config.ARGB_8888, true);
Canvas canvas = new Canvas(mutableBitmap);
int colour = (opacity & 0xFF) << 24;
canvas.drawColor(colour, PorterDuff.Mode.DST_IN);
return mutableBitmap;
}
Zauważ, że za pomocą DST_IN możesz zmodyfikować (zamiast zresetować) przezroczystość już przezroczystego obrazu, czyli możesz uczynić obraz coraz bardziej przezroczystym.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 12:02:42
Jeśli używasz Drawable do wyświetlania obrazu, możesz zmienić Alfę w następujący sposób:
private Drawable mTriangle;
mTriangle = context.getResources().getDrawable(R.drawable.triangle_arrow_for_radar);
...
protected void onDraw(Canvas canvas)
{
// Draw the triangle arrow
float imageTargetWidth = getWidth() / 15;
float scale = mTriangle.getIntrinsicWidth() / imageTargetWidth;
int imgWidth = (int)(imageTargetWidth);
int imgHeight = (int)(mTriangle.getIntrinsicHeight() / scale);
if (mTriangle != null)
{
mTriangle.setBounds(getWidth() / 2 - imgWidth / 2, getHeight() / 2 - imgHeight / 2, getWidth() / 2 + imgWidth / 2, getHeight() / 2 + imgHeight / 2);
mTriangle.setAlpha(150); // from (transparent) to 255 (opaque)
mTriangle.draw(canvas);
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-09-03 20:04:38