Napraw pozycję węzła w układzie skierowanym siłą D3
Chcę, aby niektóre węzły w moim układzie skierowanym siłą ignorowały wszystkie siły i pozostawały w stałych pozycjach w oparciu o atrybut węzła, a jednocześnie mogły być przeciągane i wywierać odpychanie na inne węzły i utrzymywać swoje linie łączące.
Myślałem, że to będzie takie proste:
force.on("tick", function() {
vis.selectAll("g.node")
.attr("transform", function(d) {
return (d.someAttribute == true) ?
"translate(" + d.xcoordFromAttribute + "," + d.ycoordFromAttribute +")" :
"translate(" + d.x + "," + d.y + ")"
});
});
Próbowałem również ręcznie ustawić atrybuty X i y węzła dla każdego kleszcza, ale linki nadal wypływają do miejsca, w którym węzeł byłby, gdyby miało to wpływ przez siły.
Oczywiście mam podstawowe nieporozumienie, jak to ma działać. Jak mogę naprawić węzły w danej pozycji, zachowując łącza i pozwalając na ich przeciąganie?
2 answers
Ustaw d.fixed
Na żądanych węzłach na true, i zainicjalizuj d.x
i d.y
na żądaną pozycję. Węzły te nadal będą częścią symulacji i możesz użyć normalnego kodu wyświetlania (np. ustawiając atrybut transform); jednak ponieważ są oznaczone jako stałe, mogą być przesuwane tylko przez przeciąganie, a nie przez symulację.
Zobacz dokumentację układu sił, aby uzyskać więcej szczegółów (v3 docs, current docs), a także zobaczyć jak węzeł główny jest umieszczony w Ten przykład .
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-07-09 19:16:25
Stałe węzły w układzie sił dla d3v4 i d4v5
W d3v3 d.fixed
naprawi węzły w d.x
i d.y
; jednak w d3v4/5 ta metoda nie jest już obsługiwana. Dokumentacja d3 stwierdza:
Aby naprawić węzeł w danej pozycji, można określić dwa dodatkowe właściwości:
fx - the node’s fixed x-position
fy - the node’s fixed y-position
Na końcu każdego kleszcza, po przyłożeniu wszelkich sił, węzeł z określonym węzłem.fx ma węzeł.x reset do tego wartość i węzeł.zestaw vx do zera; podobnie węzeł o zdefiniowanym węźle.fy ma węzeł.y reset do ta wartość i węzeł.vy ustawione na zero. Aby rozwikłać węzeł, który był wcześniej naprawiony, Ustaw węzeł.fx i node.fy do null, lub usunąć te właściwości.
Możesz ustawić atrybuty fx
i fy
dla węzłów siły w źródle danych, lub możesz dynamicznie dodawać i usuwać wartości fx
i fy
. Poniższy fragment ustawia te właściwości na końcu zdarzeń przeciągnij, po prostu przeciągnij węzeł, aby naprawić jego pozycja:
var data ={
"nodes":
[{"id": "A"},{"id": "B"},{"id": "C"},{"id":"D"}],
"links":
[{"source": "A", "target": "B"},
{"source": "B", "target": "C"},
{"source": "C", "target": "A"},
{"source": "D", "target": "A"}]
}
var height = 250;
var width = 400;
var svg = d3.select("body").append("svg")
.attr("width",width)
.attr("height",height);
var simulation = d3.forceSimulation()
.force("link", d3.forceLink().id(function(d) { return d.id; }).distance(50))
.force("charge", d3.forceManyBody())
.force("center", d3.forceCenter(width / 2, height / 2));
var link = svg.append("g")
.selectAll("line")
.data(data.links)
.enter().append("line")
.attr("stroke","black");
var node = svg.append("g")
.selectAll("circle")
.data(data.nodes)
.enter().append("circle")
.attr("r", 5)
.call(d3.drag()
.on("drag", dragged)
.on("end", dragended));
simulation
.nodes(data.nodes)
.on("tick", ticked)
.alphaDecay(0);
simulation.force("link")
.links(data.links);
function ticked() {
link
.attr("x1", function(d) { return d.source.x; })
.attr("y1", function(d) { return d.source.y; })
.attr("x2", function(d) { return d.target.x; })
.attr("y2", function(d) { return d.target.y; });
node
.attr("cx", function(d) { return d.x; })
.attr("cy", function(d) { return d.y; });
}
function dragged(d) {
d.fx = d3.event.x;
d.fy = d3.event.y;
}
function dragended(d) {
d.fx = d3.event.x;
d.fy = d3.event.y;
}
<script src="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/d3/4.6.0/d3.min.js"></script>
D3v6 zmiany na liście zdarzeń
W powyższym fragmencie zdarzenia przeciągania używają formularza
function dragged(d) {
d.fx = d3.event.x;
d.fy = d3.event.y;
}
Gdzie d
jest punktem odniesienia przeciąganego węzła. W d3v6 postać jest teraz:
function dragged(event) {
event.subject.fx = event.x;
event.subject.fy = event.y;
}
Lub:
function dragged(event,d) {
d.fx = event.x;
d.fy = event.y;
}
Zdarzenie jest teraz przekazywane bezpośrednio do słuchacza, drugim parametrem przekazywanym do słuchacza zdarzeń jest datum. Oto kanoniczny przykład na Observable.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-09-10 18:16:05