Jaki jest najlepszy sposób na przetasowanie NSMutableArray?
Jeśli masz NSMutableArray
, jak losowo przetasować elementy?
(mam na to własną odpowiedź, która jest zamieszczona poniżej, ale jestem nowy w Cocoa i jestem ciekaw, czy jest lepszy sposób.)
Aktualizacja: jak zauważył @Mukesh, począwszy od iOS 10+ i macOS 10.12+, istnieje metoda -[NSMutableArray shuffledArray]
, która może być użyta do przetasowania. Zobacz też https://developer.apple.com/documentation/foundation/nsarray/1640855-shuffledarray?language=objc{[9]po szczegóły. (Ale uwaga to tworzy nową tablicę, zamiast tasować elementy w miejscu.)
12 answers
Nie potrzebujesz metody swapObjectAtIndex. exchangeObjectAtIndex: withObjectAtIndex: już istnieje.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-12-27 07:08:06
Rozwiązałem to dodając kategorię do NSMutableArray.
Edit: usunięto zbędną metodę dzięki answer by Ladd.
Edit: zmieniono (arc4random() % nElements)
na arc4random_uniform(nElements)
dzięki odpowiedzi Gregory Goltsov i komentarzom miho i blahdiblah
Edit: poprawa pętli, dzięki komentarzowi Rona
Edit: Dodano sprawdzenie, czy tablica nie jest pusta, dzięki komentarzowi Mahesh Agrawal
// NSMutableArray_Shuffling.h
#if TARGET_OS_IPHONE
#import <UIKit/UIKit.h>
#else
#include <Cocoa/Cocoa.h>
#endif
// This category enhances NSMutableArray by providing
// methods to randomly shuffle the elements.
@interface NSMutableArray (Shuffling)
- (void)shuffle;
@end
// NSMutableArray_Shuffling.m
#import "NSMutableArray_Shuffling.h"
@implementation NSMutableArray (Shuffling)
- (void)shuffle
{
NSUInteger count = [self count];
if (count <= 1) return;
for (NSUInteger i = 0; i < count - 1; ++i) {
NSInteger remainingCount = count - i;
NSInteger exchangeIndex = i + arc4random_uniform((u_int32_t )remainingCount);
[self exchangeObjectAtIndex:i withObjectAtIndex:exchangeIndex];
}
}
@end
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-01-23 12:32:08
Ponieważ nie mogę jeszcze skomentować, pomyślałem, że dam pełną odpowiedź. Zmodyfikowałem implementację Kristophera Johnsona do mojego projektu na wiele sposobów (naprawdę starałem się, aby była jak najbardziej zwięzła), jednym z nich jest arc4random_uniform()
, ponieważ unika modulo bias.
// NSMutableArray+Shuffling.h
#import <Foundation/Foundation.h>
/** This category enhances NSMutableArray by providing methods to randomly
* shuffle the elements using the Fisher-Yates algorithm.
*/
@interface NSMutableArray (Shuffling)
- (void)shuffle;
@end
// NSMutableArray+Shuffling.m
#import "NSMutableArray+Shuffling.h"
@implementation NSMutableArray (Shuffling)
- (void)shuffle
{
NSUInteger count = [self count];
for (uint i = 0; i < count - 1; ++i)
{
// Select a random element between i and end of array to swap with.
int nElements = count - i;
int n = arc4random_uniform(nElements) + i;
[self exchangeObjectAtIndex:i withObjectAtIndex:n];
}
}
@end
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 12:18:07
Jeśli zaimportujesz GameplayKit
, istnieje API shuffled
:
Https://developer.apple.com/reference/foundation/nsarray/1640855-shuffled
let shuffledArray = array.shuffled()
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-12-18 15:17:30
Nieco ulepszone i zwięzłe rozwiązanie(w porównaniu do najlepszych odpowiedzi).
Algorytm jest taki sam i jest opisany w literaturze jako " Fisher-Yates shuffle ".
W Objective-C:
@implementation NSMutableArray (Shuffle)
// Fisher-Yates shuffle
- (void)shuffle
{
for (NSUInteger i = self.count; i > 1; i--)
[self exchangeObjectAtIndex:i - 1 withObjectAtIndex:arc4random_uniform((u_int32_t)i)];
}
@end
W Swift 3.2 i 4.x:
extension Array {
/// Fisher-Yates shuffle
mutating func shuffle() {
for i in stride(from: count - 1, to: 0, by: -1) {
swapAt(i, Int(arc4random_uniform(UInt32(i + 1))))
}
}
}
W Swift 3.0 i 3.1:
extension Array {
/// Fisher-Yates shuffle
mutating func shuffle() {
for i in stride(from: count - 1, to: 0, by: -1) {
let j = Int(arc4random_uniform(UInt32(i + 1)))
(self[i], self[j]) = (self[j], self[i])
}
}
}
Uwaga: bardziej zwięzłe rozwiązanie w języku Swift jest możliwe z iOS10 za pomocą GameplayKit
.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-11-12 09:57:49
Jest to najprostszy i najszybszy sposób na przetasowanie NSArrays lub NSMutableArrays (object puzzles jest NSMutableArray, zawiera obiekty puzzle. Dodałem do indeks zmiennej obiektowej wskazujący początkową pozycję w tablicy)
int randomSort(id obj1, id obj2, void *context ) {
// returns random number -1 0 1
return (random()%3 - 1);
}
- (void)shuffle {
// call custom sort function
[puzzles sortUsingFunction:randomSort context:nil];
// show in log how is our array sorted
int i = 0;
for (Puzzle * puzzle in puzzles) {
NSLog(@" #%d has index %d", i, puzzle.index);
i++;
}
}
Wyjście logu:
#0 has index #6
#1 has index #3
#2 has index #9
#3 has index #15
#4 has index #8
#5 has index #0
#6 has index #1
#7 has index #4
#8 has index #7
#9 has index #12
#10 has index #14
#11 has index #16
#12 has index #17
#13 has index #10
#14 has index #11
#15 has index #13
#16 has index #5
#17 has index #2
Równie dobrze możesz porównać obj1 z obj2 i zdecydować, co chcesz zwrócić możliwe wartości to:
- NSOrderedAscending = -1
- NSOrderedSame = 0
- NSOrderedDescending = 1
W GitHub istnieje fajna, popularna biblioteka, której częścią jest ta metoda, o nazwie SSToolKit. Plik NSMutableArray+SSToolkitAdditions.h zawiera metodę shuffle. Możesz go również użyć. Wśród nich wydaje się być mnóstwo przydatnych rzeczy.
Główną stroną tej biblioteki jest Tutaj .
Jeśli użyjesz tego, Twój kod będzie wyglądał następująco:
#import <SSCategories.h>
NSMutableArray *tableData = [NSMutableArray arrayWithArray:[temp shuffledArray]];
Ta biblioteka ma również Pod (patrz CocoaPods)
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-09-13 15:26:48
Z iOS 10 możesz używać NSArray shuffled()
z GameplayKit. Oto helper dla tablicy w Swift 3:
import GameplayKit
extension Array {
@available(iOS 10.0, macOS 10.12, tvOS 10.0, *)
func shuffled() -> [Element] {
return (self as NSArray).shuffled() as! [Element]
}
@available(iOS 10.0, macOS 10.12, tvOS 10.0, *)
mutating func shuffle() {
replaceSubrange(0..<count, with: shuffled())
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-03-22 06:35:48
Jeśli elementy mają powtórzenia.
Np. tablica: A A A B B lub B B A A a
Jedynym rozwiązaniem jest: A B A B a
sequenceSelected
jest nsmutablearray, który przechowuje elementy klasy obj, które są wskaźnikami do pewnej sekwencji.
- (void)shuffleSequenceSelected {
[sequenceSelected shuffle];
[self shuffleSequenceSelectedLoop];
}
- (void)shuffleSequenceSelectedLoop {
NSUInteger count = sequenceSelected.count;
for (NSUInteger i = 1; i < count-1; i++) {
// Select a random element between i and end of array to swap with.
NSInteger nElements = count - i;
NSInteger n;
if (i < count-2) { // i is between second and second last element
obj *A = [sequenceSelected objectAtIndex:i-1];
obj *B = [sequenceSelected objectAtIndex:i];
if (A == B) { // shuffle if current & previous same
do {
n = arc4random_uniform(nElements) + i;
B = [sequenceSelected objectAtIndex:n];
} while (A == B);
[sequenceSelected exchangeObjectAtIndex:i withObjectAtIndex:n];
}
} else if (i == count-2) { // second last value to be shuffled with last value
obj *A = [sequenceSelected objectAtIndex:i-1];// previous value
obj *B = [sequenceSelected objectAtIndex:i]; // second last value
obj *C = [sequenceSelected lastObject]; // last value
if (A == B && B == C) {
//reshufle
sequenceSelected = [[[sequenceSelected reverseObjectEnumerator] allObjects] mutableCopy];
[self shuffleSequenceSelectedLoop];
return;
}
if (A == B) {
if (B != C) {
[sequenceSelected exchangeObjectAtIndex:i withObjectAtIndex:count-1];
} else {
// reshuffle
sequenceSelected = [[[sequenceSelected reverseObjectEnumerator] allObjects] mutableCopy];
[self shuffleSequenceSelectedLoop];
return;
}
}
}
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-06-30 07:04:35
NSUInteger randomIndex = arc4random() % [theArray count];
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-04-26 14:42:19
Odpowiedź Kristophera Johnsona jest całkiem fajna, ale nie całkiem przypadkowa.
Biorąc pod uwagę tablicę składającą się z 2 elementów, funkcja ta zwraca zawsze tablicę odwrotną, ponieważ generujesz zakres swojej losowej liczby względem reszty indeksów. Dokładniejszą funkcją shuffle()
będzie
- (void)shuffle
{
NSUInteger count = [self count];
for (NSUInteger i = 0; i < count; ++i) {
NSInteger exchangeIndex = arc4random_uniform(count);
if (i != exchangeIndex) {
[self exchangeObjectAtIndex:i withObjectAtIndex:exchangeIndex];
}
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 12:26:15
Edit: to nie jest poprawne. w celach informacyjnych, nie usunąłem tego posta. Zobacz komentarze na temat powodów, dla których takie podejście nie jest poprawne.
Prosty kod tutaj:
- (NSArray *)shuffledArray:(NSArray *)array
{
return [array sortedArrayUsingComparator:^NSComparisonResult(id obj1, id obj2) {
if (arc4random() % 2) {
return NSOrderedAscending;
} else {
return NSOrderedDescending;
}
}];
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-03-21 08:21:28