UIImage: Zmień rozmiar, a następnie przycinaj
Biję w nią twarz dosłownie od kilku dni i mimo, że ciągle czuję, że jestem na krawędzi objawienia, po prostu nie mogę osiągnąć mojego celu.
Z wyprzedzeniem w fazie koncepcyjnej mojego projektu pomyślałem, że banalną sprawą byłoby pobrać obraz z aparatu lub biblioteki iPhone ' a, przeskalować go do określonej wysokości, używając funkcji równoważnej opcji Aspect Fill UIImageView (całkowicie w kodzie), a potem przycinaj wszystko, co nie mieściło się w przejściu CGRect.
Uzyskanie oryginalnego obrazu z kamery lub biblioteki było banalne. Jestem zszokowany tym, jak trudne okazały się pozostałe dwa kroki.
Załączony obrazek pokazuje, co staram się osiągnąć. Czy ktoś mógłby potrzymać mnie za rękę? Każdy przykład kodu, który znalazłem do tej pory, wydaje się rozbić Obraz, być do góry nogami, wyglądać jak gówno, wyciągnąć poza granice, lub w inny sposób po prostu nie działa prawidłowo.
16 answers
Potrzebowałem tego samego-w moim przypadku, aby wybrać wymiar, który pasuje po przeskalowaniu, a następnie przyciąć każdy koniec, aby dopasować resztę do szerokości. (Pracuję w krajobrazie, więc może nie zauważyłem żadnych braków w trybie portretowym.) Oto Mój kod - jest to część kategoryzacji na UIImage. Docelowy rozmiar w moim kodzie jest zawsze ustawiony na rozmiar pełnego ekranu urządzenia.
@implementation UIImage (Extras)
#pragma mark -
#pragma mark Scale and crop image
- (UIImage*)imageByScalingAndCroppingForSize:(CGSize)targetSize
{
UIImage *sourceImage = self;
UIImage *newImage = nil;
CGSize imageSize = sourceImage.size;
CGFloat width = imageSize.width;
CGFloat height = imageSize.height;
CGFloat targetWidth = targetSize.width;
CGFloat targetHeight = targetSize.height;
CGFloat scaleFactor = 0.0;
CGFloat scaledWidth = targetWidth;
CGFloat scaledHeight = targetHeight;
CGPoint thumbnailPoint = CGPointMake(0.0,0.0);
if (CGSizeEqualToSize(imageSize, targetSize) == NO)
{
CGFloat widthFactor = targetWidth / width;
CGFloat heightFactor = targetHeight / height;
if (widthFactor > heightFactor)
{
scaleFactor = widthFactor; // scale to fit height
}
else
{
scaleFactor = heightFactor; // scale to fit width
}
scaledWidth = width * scaleFactor;
scaledHeight = height * scaleFactor;
// center the image
if (widthFactor > heightFactor)
{
thumbnailPoint.y = (targetHeight - scaledHeight) * 0.5;
}
else
{
if (widthFactor < heightFactor)
{
thumbnailPoint.x = (targetWidth - scaledWidth) * 0.5;
}
}
}
UIGraphicsBeginImageContext(targetSize); // this will crop
CGRect thumbnailRect = CGRectZero;
thumbnailRect.origin = thumbnailPoint;
thumbnailRect.size.width = scaledWidth;
thumbnailRect.size.height = scaledHeight;
[sourceImage drawInRect:thumbnailRect];
newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
if(newImage == nil)
{
NSLog(@"could not scale image");
}
//pop the context to get back to the default
UIGraphicsEndImageContext();
return newImage;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-09-12 10:23:32
Starszy post zawiera kod do metody zmiany rozmiaru interfejsu użytkownika. Odpowiednia część jest następująca:
+ (UIImage*)imageWithImage:(UIImage*)image
scaledToSize:(CGSize)newSize;
{
UIGraphicsBeginImageContext( newSize );
[image drawInRect:CGRectMake(0,0,newSize.width,newSize.height)];
UIImage* newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return newImage;
}
Jeśli chodzi o kadrowanie, uważam, że jeśli zmienisz metodę, aby użyć innego rozmiaru dla skalowania niż dla kontekstu, wynikowy obraz powinien zostać przycięty do granic kontekstu.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-02-27 20:16:39
+ (UIImage *)scaleImage:(UIImage *)image toSize:(CGSize)targetSize {
//If scaleFactor is not touched, no scaling will occur
CGFloat scaleFactor = 1.0;
//Deciding which factor to use to scale the image (factor = targetSize / imageSize)
if (image.size.width > targetSize.width || image.size.height > targetSize.height)
if (!((scaleFactor = (targetSize.width / image.size.width)) > (targetSize.height / image.size.height))) //scale to fit width, or
scaleFactor = targetSize.height / image.size.height; // scale to fit heigth.
UIGraphicsBeginImageContext(targetSize);
//Creating the rect where the scaled image is drawn in
CGRect rect = CGRectMake((targetSize.width - image.size.width * scaleFactor) / 2,
(targetSize.height - image.size.height * scaleFactor) / 2,
image.size.width * scaleFactor, image.size.height * scaleFactor);
//Draw the image into the rect
[image drawInRect:rect];
//Saving the image, ending image context
UIImage *scaledImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return scaledImage;
}
Proponuję ten. Czyż nie jest piękna? ;)Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-11-23 22:48:00
Jest świetny fragment kodu związany ze zmianą rozmiaru obrazów + kilka innych operacji. Wpadłem na to, próbując dowiedzieć się, jak zmienić rozmiar obrazów... http://vocaro.com/trevor/blog/2009/10/12/resize-a-uiimage-the-right-way/
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2010-01-18 14:58:25
Proszę. Ten jest idealny; -)
EDIT: patrz poniżej komentarz - "nie działa z niektórymi obrazami, nie działa z: CGContextSetInterpolationQuality: invalid context 0x0 error"
// Resizes the image according to the given content mode, taking into account the image's orientation
- (UIImage *)resizedImageWithContentMode:(UIViewContentMode)contentMode imageToScale:(UIImage*)imageToScale bounds:(CGSize)bounds interpolationQuality:(CGInterpolationQuality)quality {
//Get the size we want to scale it to
CGFloat horizontalRatio = bounds.width / imageToScale.size.width;
CGFloat verticalRatio = bounds.height / imageToScale.size.height;
CGFloat ratio;
switch (contentMode) {
case UIViewContentModeScaleAspectFill:
ratio = MAX(horizontalRatio, verticalRatio);
break;
case UIViewContentModeScaleAspectFit:
ratio = MIN(horizontalRatio, verticalRatio);
break;
default:
[NSException raise:NSInvalidArgumentException format:@"Unsupported content mode: %d", contentMode];
}
//...and here it is
CGSize newSize = CGSizeMake(imageToScale.size.width * ratio, imageToScale.size.height * ratio);
//start scaling it
CGRect newRect = CGRectIntegral(CGRectMake(0, 0, newSize.width, newSize.height));
CGImageRef imageRef = imageToScale.CGImage;
CGContextRef bitmap = CGBitmapContextCreate(NULL,
newRect.size.width,
newRect.size.height,
CGImageGetBitsPerComponent(imageRef),
0,
CGImageGetColorSpace(imageRef),
CGImageGetBitmapInfo(imageRef));
CGContextSetInterpolationQuality(bitmap, quality);
// Draw into the context; this scales the image
CGContextDrawImage(bitmap, newRect, imageRef);
// Get the resized image from the context and a UIImage
CGImageRef newImageRef = CGBitmapContextCreateImage(bitmap);
UIImage *newImage = [UIImage imageWithCGImage:newImageRef];
// Clean up
CGContextRelease(bitmap);
CGImageRelease(newImageRef);
return newImage;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-03-28 20:27:58
To jest wersja odpowiedzi Jane Sales w języku Swift. Zdrowie!
public func resizeImage(image: UIImage, size: CGSize) -> UIImage? {
var returnImage: UIImage?
var scaleFactor: CGFloat = 1.0
var scaledWidth = size.width
var scaledHeight = size.height
var thumbnailPoint = CGPointMake(0, 0)
if !CGSizeEqualToSize(image.size, size) {
let widthFactor = size.width / image.size.width
let heightFactor = size.height / image.size.height
if widthFactor > heightFactor {
scaleFactor = widthFactor
} else {
scaleFactor = heightFactor
}
scaledWidth = image.size.width * scaleFactor
scaledHeight = image.size.height * scaleFactor
if widthFactor > heightFactor {
thumbnailPoint.y = (size.height - scaledHeight) * 0.5
} else if widthFactor < heightFactor {
thumbnailPoint.x = (size.width - scaledWidth) * 0.5
}
}
UIGraphicsBeginImageContextWithOptions(size, true, 0)
var thumbnailRect = CGRectZero
thumbnailRect.origin = thumbnailPoint
thumbnailRect.size.width = scaledWidth
thumbnailRect.size.height = scaledHeight
image.drawInRect(thumbnailRect)
returnImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext()
UIGraphicsEndImageContext()
return returnImage
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-12-24 13:15:03
Odkryłem, że Swift 3 opublikowany przez Evgenii Kanvets nie jest równomiernie skalowany.
Oto moja wersja Swift 4 funkcji, która nie zgniata obrazu:
static func resizedCroppedImage(image: UIImage, newSize:CGSize) -> UIImage? {
// This function returns a newImage, based on image
// - image is scaled uniformaly to fit into a rect of size newSize
// - if the newSize rect is of a different aspect ratio from the source image
// the new image is cropped to be in the center of the source image
// (the excess source image is removed)
var ratio: CGFloat = 0
var delta: CGFloat = 0
var drawRect = CGRect()
if newSize.width > newSize.height {
ratio = newSize.width / image.size.width
delta = (ratio * image.size.height) - newSize.height
drawRect = CGRect(x: 0, y: -delta / 2, width: newSize.width, height: newSize.height + delta)
} else {
ratio = newSize.height / image.size.height
delta = (ratio * image.size.width) - newSize.width
drawRect = CGRect(x: -delta / 2, y: 0, width: newSize.width + delta, height: newSize.height)
}
UIGraphicsBeginImageContextWithOptions(newSize, true, 0.0)
image.draw(in: drawRect)
let newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext()
UIGraphicsEndImageContext()
return newImage
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-06-19 00:58:45
Zmodyfikowałem Kod Brada Larsona. Będzie to aspekt wypełnić obraz w danym rect.
-(UIImage*) scaleAndCropToSize:(CGSize)newSize;
{
float ratio = self.size.width / self.size.height;
UIGraphicsBeginImageContext(newSize);
if (ratio > 1) {
CGFloat newWidth = ratio * newSize.width;
CGFloat newHeight = newSize.height;
CGFloat leftMargin = (newWidth - newHeight) / 2;
[self drawInRect:CGRectMake(-leftMargin, 0, newWidth, newHeight)];
}
else {
CGFloat newWidth = newSize.width;
CGFloat newHeight = newSize.height / ratio;
CGFloat topMargin = (newHeight - newWidth) / 2;
[self drawInRect:CGRectMake(0, -topMargin, newSize.width, newSize.height/ratio)];
}
UIImage* newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return newImage;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-01-09 20:02:30
scrollView = [[UIScrollView alloc] initWithFrame:CGRectMake(0.0,0.0,ScreenWidth,ScreenHeigth)];
[scrollView setBackgroundColor:[UIColor blackColor]];
[scrollView setDelegate:self];
[scrollView setShowsHorizontalScrollIndicator:NO];
[scrollView setShowsVerticalScrollIndicator:NO];
[scrollView setMaximumZoomScale:2.0];
image=[image scaleToSize:CGSizeMake(ScreenWidth, ScreenHeigth)];
imageView = [[UIImageView alloc] initWithImage:image];
UIImageView* imageViewBk = [[UIImageView alloc] initWithImage:[UIImage imageNamed:@"background.png"]];
[self.view addSubview:imageViewBk];
CGRect rect;
rect.origin.x=0;
rect.origin.y=0;
rect.size.width = image.size.width;
rect.size.height = image.size.height;
[imageView setFrame:rect];
[scrollView setContentSize:[imageView frame].size];
[scrollView setMinimumZoomScale:[scrollView frame].size.width / [imageView frame].size.width];
[scrollView setZoomScale:[scrollView minimumZoomScale]];
[scrollView addSubview:imageView];
[[self view] addSubview:scrollView];
Następnie możesz zrobić zrzuty ekranu do swojego obrazu za pomocą tego
float zoomScale = 1.0 / [scrollView zoomScale];
CGRect rect;
rect.origin.x = [scrollView contentOffset].x * zoomScale;
rect.origin.y = [scrollView contentOffset].y * zoomScale;
rect.size.width = [scrollView bounds].size.width * zoomScale;
rect.size.height = [scrollView bounds].size.height * zoomScale;
CGImageRef cr = CGImageCreateWithImageInRect([[imageView image] CGImage], rect);
UIImage *cropped = [UIImage imageWithCGImage:cr];
CGImageRelease(cr);
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-11-23 09:31:53
Xamarin.wersja IOS dla zaakceptowana odpowiedź jak zmienić rozmiar, a następnie przyciąć UIImage (wypełnienie aspektu) jest poniżej
public static UIImage ScaleAndCropImage(UIImage sourceImage, SizeF targetSize)
{
var imageSize = sourceImage.Size;
UIImage newImage = null;
var width = imageSize.Width;
var height = imageSize.Height;
var targetWidth = targetSize.Width;
var targetHeight = targetSize.Height;
var scaleFactor = 0.0f;
var scaledWidth = targetWidth;
var scaledHeight = targetHeight;
var thumbnailPoint = PointF.Empty;
if (imageSize != targetSize)
{
var widthFactor = targetWidth / width;
var heightFactor = targetHeight / height;
if (widthFactor > heightFactor)
{
scaleFactor = widthFactor;// scale to fit height
}
else
{
scaleFactor = heightFactor;// scale to fit width
}
scaledWidth = width * scaleFactor;
scaledHeight = height * scaleFactor;
// center the image
if (widthFactor > heightFactor)
{
thumbnailPoint.Y = (targetHeight - scaledHeight) * 0.5f;
}
else
{
if (widthFactor < heightFactor)
{
thumbnailPoint.X = (targetWidth - scaledWidth) * 0.5f;
}
}
}
UIGraphics.BeginImageContextWithOptions(targetSize, false, 0.0f);
var thumbnailRect = new RectangleF(thumbnailPoint, new SizeF(scaledWidth, scaledHeight));
sourceImage.Draw(thumbnailRect);
newImage = UIGraphics.GetImageFromCurrentImageContext();
if (newImage == null)
{
Console.WriteLine("could not scale image");
}
//pop the context to get back to the default
UIGraphics.EndImageContext();
return newImage;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 12:26:19
PrzekonwertowałemSam Wirch ' s guide to swift i zadziałało dobrze dla mnie, chociaż w ostatecznym obrazie jest pewne bardzo lekkie "zmiażdżenie", którego nie mogłem rozwiązać.
func resizedCroppedImage(image: UIImage, newSize:CGSize) -> UIImage {
var ratio: CGFloat = 0
var delta: CGFloat = 0
var offset = CGPointZero
if image.size.width > image.size.height {
ratio = newSize.width / image.size.width
delta = (ratio * image.size.width) - (ratio * image.size.height)
offset = CGPointMake(delta / 2, 0)
} else {
ratio = newSize.width / image.size.height
delta = (ratio * image.size.height) - (ratio * image.size.width)
offset = CGPointMake(0, delta / 2)
}
let clipRect = CGRectMake(-offset.x, -offset.y, (ratio * image.size.width) + delta, (ratio * image.size.height) + delta)
UIGraphicsBeginImageContextWithOptions(newSize, true, 0.0)
UIRectClip(clipRect)
image.drawInRect(clipRect)
let newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext()
UIGraphicsEndImageContext()
return newImage
}
Jeśli ktoś chce wersję objective c, to jest na jego stronie internetowej.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-08-16 22:00:41
Następujący prosty kod zadziałał dla mnie.
[imageView setContentMode:UIViewContentModeScaleAspectFill];
[imageView setClipsToBounds:YES];
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-06-27 08:07:41
- (UIImage*)imageScale:(CGFloat)scaleFactor cropForSize:(CGSize)targetSize
{
targetSize = !targetSize.width?self.size:targetSize;
UIGraphicsBeginImageContext(targetSize); // this will crop
CGRect thumbnailRect = CGRectZero;
thumbnailRect.size.width = targetSize.width*scaleFactor;
thumbnailRect.size.height = targetSize.height*scaleFactor;
CGFloat xOffset = (targetSize.width- thumbnailRect.size.width)/2;
CGFloat yOffset = (targetSize.height- thumbnailRect.size.height)/2;
thumbnailRect.origin = CGPointMake(xOffset,yOffset);
[self drawInRect:thumbnailRect];
UIImage *newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
if(newImage == nil)
{
NSLog(@"could not scale image");
}
UIGraphicsEndImageContext();
return newImage;
}
Poniżej przykład pracy: Lewy obrazek - (obrazek początkowy) ; Prawy obraz ze skalą x2
Jeśli chcesz przeskalować obraz, ale zachować jego ramkę( proporcje), wywołaj metodę w ten sposób:
[yourImage imageScale:2.0f cropForSize:CGSizeZero];
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-04-11 09:35:25
Wydaje się, że to pytanie zostało rozwiązane, ale w moim poszukiwaniu rozwiązania, które mógłbym łatwiej zrozumieć (i napisane w języku Swift), doszedłem do tego (również wysłany do: Jak przyciąć UIImage?)
Chciałem móc kadrować z obszaru opartego na proporcjach i skalować do rozmiaru opartego na zewnętrznym zakresie obramowania. Oto moja odmiana:
import AVFoundation
import ImageIO
class Image {
class func crop(image:UIImage, crop source:CGRect, aspect:CGSize, outputExtent:CGSize) -> UIImage {
let sourceRect = AVMakeRectWithAspectRatioInsideRect(aspect, source)
let targetRect = AVMakeRectWithAspectRatioInsideRect(aspect, CGRect(origin: CGPointZero, size: outputExtent))
let opaque = true, deviceScale:CGFloat = 0.0 // use scale of device's main screen
UIGraphicsBeginImageContextWithOptions(targetRect.size, opaque, deviceScale)
let scale = max(
targetRect.size.width / sourceRect.size.width,
targetRect.size.height / sourceRect.size.height)
let drawRect = CGRect(origin: -sourceRect.origin * scale, size: image.size * scale)
image.drawInRect(drawRect)
let scaledImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext()
UIGraphicsEndImageContext()
return scaledImage
}
}
Jest kilka rzeczy, które uznałem za mylące, oddzielne obawy dotyczące przycinania i zmiany rozmiaru. Kadrowanie jest obsługiwane z początkiem rect, który PRZEKAZUJESZ do drawInRect, a skalowanie jest obsługiwane przez porcję size. W moim przypadku musiałem odnieść rozmiar rect kadrowania na źródle, do mojego rect wyjściowego o tym samym współczynniku proporcji. Współczynnik skali jest następnie wyjściowy / wejściowy i musi być zastosowany do drawRect (przekazywany do drawInRect).
Zastrzeżenie jest takie, że takie podejście zakłada, że obraz, który rysujesz, jest większy niż kontekst obrazu. Ja nie testowałem to, ale myślę, że możesz użyć tego kodu do obsługi kadrowania / powiększania, ale wyraźnie definiując parametr skali jako wspomniany parametr skali. Domyślnie UIKit stosuje mnożnik oparty na rozdzielczości ekranu.
Na koniec należy zauważyć, że podejście UIKit jest na wyższym poziomie niż podejście CoreGraphics / Quartz i Core Image i wydaje się rozwiązywać problemy z orientacją obrazu. Warto również wspomnieć, że jest dość szybki, drugi do wyobrażenia, według to this post here: http://nshipster.com/image-resizing/
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 10:31:20
Wersja Swift:
static func imageWithImage(image:UIImage, newSize:CGSize) ->UIImage {
UIGraphicsBeginImageContextWithOptions(newSize, true, UIScreen.mainScreen().scale);
image.drawInRect(CGRectMake(0, 0, newSize.width, newSize.height))
let newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return newImage
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-08-17 08:14:33
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-09-04 12:38:44