Jak łatwo zmienić rozmiar / zoptymalizować rozmiar obrazu w systemie iOS?
Moja aplikacja pobiera zestaw plików graficznych z sieci i zapisuje je na lokalnym dysku iPhone ' a. Niektóre z tych obrazów mają dość duży rozmiar(na przykład szerokości większe niż 500 pikseli). Ponieważ iPhone nie ma nawet wystarczająco dużego wyświetlacza, aby pokazać obraz w oryginalnym rozmiarze, planuję zmienić rozmiar obrazu na coś nieco mniejszego, aby zaoszczędzić miejsce / wydajność.
Ponadto niektóre z tych obrazów są plikami JPEG i nie są zapisywane jako zwykłe Ustawienie jakości 60%.
Jak zmienić rozmiar obrazu za pomocą iPhone SDK i jak zmienić ustawienia jakości obrazu JPEG?
18 answers
Kilka sugestii jest podanych jako odpowiedzi na to pytanie . Zaproponowałem technikę opisaną w w tym poście , z odpowiednim kodem:
+ (UIImage*)imageWithImage:(UIImage*)image
scaledToSize:(CGSize)newSize;
{
UIGraphicsBeginImageContext( newSize );
[image drawInRect:CGRectMake(0,0,newSize.width,newSize.height)];
UIImage* newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return newImage;
}
Jeśli chodzi o przechowywanie obrazu, najszybszym formatem obrazu używanym przez iPhone ' a jest PNG, ponieważ ma optymalizacje dla tego formatu. Jeśli jednak chcesz przechowywać te obrazy jako pliki JPEG, możesz wziąć swój interfejs i wykonać następujące czynności:
NSData *dataForJPEGFile = UIImageJPEGRepresentation(theImage, 0.6);
Tworzy instancję NSData zawierającą surowy bajty dla obrazu JPEG przy ustawieniu jakości 60%. Zawartość tej instancji NSData może być zapisana na dysk lub w pamięci podręcznej.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 12:26:10
Najprostszym i najprostszym sposobem na zmianę rozmiaru obrazów będzie to
float actualHeight = image.size.height;
float actualWidth = image.size.width;
float imgRatio = actualWidth/actualHeight;
float maxRatio = 320.0/480.0;
if(imgRatio!=maxRatio){
if(imgRatio < maxRatio){
imgRatio = 480.0 / actualHeight;
actualWidth = imgRatio * actualWidth;
actualHeight = 480.0;
}
else{
imgRatio = 320.0 / actualWidth;
actualHeight = imgRatio * actualHeight;
actualWidth = 320.0;
}
}
CGRect rect = CGRectMake(0.0, 0.0, actualWidth, actualHeight);
UIGraphicsBeginImageContext(rect.size);
[image drawInRect:rect];
UIImage *img = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-03-05 04:35:31
Powyższe metody działają dobrze w przypadku małych obrazów, ale gdy spróbujesz zmienić rozmiar bardzo dużego obrazu, szybko zabraknie Ci pamięci i zawiesisz aplikację. Znacznie lepszym sposobem jest użycie CGImageSourceCreateThumbnailAtIndex
do zmiany rozmiaru obrazu bez całkowitego dekodowania go najpierw.
Jeśli masz ścieżkę do obrazu, który chcesz zmienić rozmiar, możesz użyć tego:
- (void)resizeImageAtPath:(NSString *)imagePath {
// Create the image source (from path)
CGImageSourceRef src = CGImageSourceCreateWithURL((__bridge CFURLRef) [NSURL fileURLWithPath:imagePath], NULL);
// To create image source from UIImage, use this
// NSData* pngData = UIImagePNGRepresentation(image);
// CGImageSourceRef src = CGImageSourceCreateWithData((CFDataRef)pngData, NULL);
// Create thumbnail options
CFDictionaryRef options = (__bridge CFDictionaryRef) @{
(id) kCGImageSourceCreateThumbnailWithTransform : @YES,
(id) kCGImageSourceCreateThumbnailFromImageAlways : @YES,
(id) kCGImageSourceThumbnailMaxPixelSize : @(640)
};
// Generate the thumbnail
CGImageRef thumbnail = CGImageSourceCreateThumbnailAtIndex(src, 0, options);
CFRelease(src);
// Write the thumbnail at path
CGImageWriteToFile(thumbnail, imagePath);
}
Więcej Szczegółów tutaj .
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-09-01 11:03:22
Najlepszym sposobem na skalowanie obrazów bez utraty proporcji (tj. bez rozciągania imgage) jest użycie tej metody:
//to scale images without changing aspect ratio
+ (UIImage *)scaleImage:(UIImage *)image toSize:(CGSize)newSize {
float width = newSize.width;
float height = newSize.height;
UIGraphicsBeginImageContext(newSize);
CGRect rect = CGRectMake(0, 0, width, height);
float widthRatio = image.size.width / width;
float heightRatio = image.size.height / height;
float divisor = widthRatio > heightRatio ? widthRatio : heightRatio;
width = image.size.width / divisor;
height = image.size.height / divisor;
rect.size.width = width;
rect.size.height = height;
//indent in case of width or height difference
float offset = (width - height) / 2;
if (offset > 0) {
rect.origin.y = offset;
}
else {
rect.origin.x = -offset;
}
[image drawInRect: rect];
UIImage *smallImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return smallImage;
}
Dodaj tę metodę do swojej klasy narzędzi, abyś mógł jej używać w całym projekcie i uzyskać do niej dostęp w następujący sposób:
xyzImageView.image = [Utility scaleImage:yourUIImage toSize:xyzImageView.frame.size];
Ta metoda zajmuje się skalowaniem przy zachowaniu proporcji obrazu. Dodaje również wcięcia do obrazu w przypadku, gdy pomniejszony obraz ma większą szerokość niż wysokość (lub odwrotnie).
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-05-03 09:02:12
Jeśli masz kontrolę nad serwerem, zdecydowanie polecam zmianę rozmiaru strony serwera obrazów za pomocą ImageMagik . Pobieranie dużych obrazów i zmiana ich rozmiaru przez telefon to strata wielu cennych zasobów-przepustowości, baterii i pamięci. Wszystko to jest rzadkością w telefonach.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-06-07 14:35:08
Opracowałem najlepsze rozwiązanie do skalowania obrazu w języku Swift.
Można go użyć do zmiany rozmiaru obrazu do wypełnienia, wypełnienia aspektu lub dopasowania do określonego rozmiaru.
Możesz wyrównać obraz do środka lub dowolnej z czterech krawędzi i czterech rogów.
A także można przyciąć dodatkową przestrzeń, która jest dodawana, jeśli proporcje obrazu oryginalnego i rozmiar docelowy nie są równe.
enum UIImageAlignment {
case Center, Left, Top, Right, Bottom, TopLeft, BottomRight, BottomLeft, TopRight
}
enum UIImageScaleMode {
case Fill,
AspectFill,
AspectFit(UIImageAlignment)
}
extension UIImage {
func scaleImage(width width: CGFloat? = nil, height: CGFloat? = nil, scaleMode: UIImageScaleMode = .AspectFit(.Center), trim: Bool = false) -> UIImage {
let preWidthScale = width.map { $0 / size.width }
let preHeightScale = height.map { $0 / size.height }
var widthScale = preWidthScale ?? preHeightScale ?? 1
var heightScale = preHeightScale ?? widthScale
switch scaleMode {
case .AspectFit(_):
let scale = min(widthScale, heightScale)
widthScale = scale
heightScale = scale
case .AspectFill:
let scale = max(widthScale, heightScale)
widthScale = scale
heightScale = scale
default:
break
}
let newWidth = size.width * widthScale
let newHeight = size.height * heightScale
let canvasWidth = trim ? newWidth : (width ?? newWidth)
let canvasHeight = trim ? newHeight : (height ?? newHeight)
UIGraphicsBeginImageContextWithOptions(CGSizeMake(canvasWidth, canvasHeight), false, 0)
var originX: CGFloat = 0
var originY: CGFloat = 0
switch scaleMode {
case .AspectFit(let alignment):
switch alignment {
case .Center:
originX = (canvasWidth - newWidth) / 2
originY = (canvasHeight - newHeight) / 2
case .Top:
originX = (canvasWidth - newWidth) / 2
case .Left:
originY = (canvasHeight - newHeight) / 2
case .Bottom:
originX = (canvasWidth - newWidth) / 2
originY = canvasHeight - newHeight
case .Right:
originX = canvasWidth - newWidth
originY = (canvasHeight - newHeight) / 2
case .TopLeft:
break
case .TopRight:
originX = canvasWidth - newWidth
case .BottomLeft:
originY = canvasHeight - newHeight
case .BottomRight:
originX = canvasWidth - newWidth
originY = canvasHeight - newHeight
}
default:
break
}
self.drawInRect(CGRectMake(originX, originY, newWidth, newHeight))
let image = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext()
UIGraphicsEndImageContext()
return image
}
}
Poniżej znajdują się przykłady zastosowania tego rozwiązania.
Szary prostokąt jest miejscem docelowym obraz będzie Zmień rozmiar na.
Niebieskie koła w jasnoniebieskim prostokącie jest obraz (użyłem kółek, ponieważ łatwo zobaczyć, gdy jest skalowany bez zachowania aspektu).
Jasnopomarańczowy kolor oznacza obszary, które zostaną przycięte po przejściu trim: true
.
Aspekt dopasowanie przed i po skalowaniu:
Kolejny przykład dopasowania aspektu :
Aspect fit with top wyrównanie:
Aspect fill :
Wypełnienie :
Użyłem upscalingu w moich przykładach, ponieważ jest prostsze do zademonstrowania, ale rozwiązanie działa również dla downscalingu, jak w pytaniu.
Do kompresji JPEG należy użyć tego :
let compressionQuality: CGFloat = 0.75 // adjust to change JPEG quality
if let data = UIImageJPEGRepresentation(image, compressionQuality) {
// ...
}
Możesz sprawdzić moje gist z Xcode playground.Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-03-24 19:15:17
Dla Swift 3, poniższy kod skaluje obraz zachowując proporcje. Możesz przeczytać więcej o ImageContext w dokumentacji Apple :
extension UIImage {
class func resizeImage(image: UIImage, newHeight: CGFloat) -> UIImage {
let scale = newHeight / image.size.height
let newWidth = image.size.width * scale
UIGraphicsBeginImageContext(CGSize(width: newWidth, height: newHeight))
image.draw(in: CGRect(x: 0, y: 0, width: newWidth, height: newHeight))
let newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext()
UIGraphicsEndImageContext()
return newImage!
}
}
Aby go użyć, wywołaj resizeImage()
metodę:
UIImage.resizeImage(image: yourImageName, newHeight: yourImageNewHeight)
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-04-14 03:50:54
Możesz użyć tego kodu, aby przeskalować obraz w wymaganym rozmiarze.
+ (UIImage *)scaleImage:(UIImage *)image toSize:(CGSize)newSize
{
CGSize actSize = image.size;
float scale = actSize.width/actSize.height;
if (scale < 1) {
newSize.height = newSize.width/scale;
}
else {
newSize.width = newSize.height*scale;
}
UIGraphicsBeginImageContext(newSize);
[image drawInRect:CGRectMake(0, 0, newSize.width, newSize.height)];
UIImage* newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return newImage;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-03-23 12:02:22
Dodaję do listy odpowiedzi tutaj, ale wybrałem rozwiązanie, które zmienia Rozmiar Pliku, a nie Wymiary.
Zmniejszy to zarówno wymiary, jak i jakość obrazu, aż osiągnie podany rozmiar.
func compressTo(toSizeInMB size: Double) -> UIImage? {
let bytes = size * 1024 * 1024
let sizeInBytes = Int(bytes)
var needCompress:Bool = true
var imgData:Data?
var compressingValue:CGFloat = 1.0
while (needCompress) {
if let resizedImage = scaleImage(byMultiplicationFactorOf: compressingValue), let data: Data = UIImageJPEGRepresentation(resizedImage, compressingValue) {
if data.count < sizeInBytes || compressingValue < 0.1 {
needCompress = false
imgData = data
} else {
compressingValue -= 0.1
}
}
}
if let data = imgData {
print("Finished with compression value of: \(compressingValue)")
return UIImage(data: data)
}
return nil
}
private func scaleImage(byMultiplicationFactorOf factor: CGFloat) -> UIImage? {
let size = CGSize(width: self.size.width*factor, height: self.size.height*factor)
UIGraphicsBeginImageContext(size)
draw(in: CGRect(x: 0, y: 0, width: size.width, height: size.height))
if let newImage: UIImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext() {
UIGraphicsEndImageContext()
return newImage;
}
return nil
}
Kredyt na skalowanie według wielkości odpowiedzi
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-07-10 11:24:48
[14]} zgodnie z tą sesją, [15]} iOS Memory Deep Dive , lepiej użyć {2]} do pomniejszenia obrazów.
Złe używanie UIImage
pomniejszonych obrazów.
- spowoduje dekompresję oryginalnego obrazu do pamięci
- transformaty przestrzeni współrzędnych wewnętrznych są drogie
ImageIO
ImageIO może odczytywać rozmiary obrazów i informacje o metadanych bez zabrudzania pamięci.
ImageIO może zmieniać rozmiar obrazów kosztem zmiany rozmiaru tylko obraz.
O obrazie w pamięci
- użycie pamięci jest związane z wymiarami obrazów, a nie rozmiarem pliku.
-
UIGraphicsBeginImageContextWithOptions
zawsze używa formatu renderowaniaSRGB
, który używa 4 bajtów na piksel. - obraz ma
load -> decode -> render
3 fazy. - Jest to bardzo kosztowne rozwiązanie dla rozmiaru i zmiany rozmiaru.]}
Na poniższym obrazku, jeśli użyjesz UIGraphicsBeginImageContextWithOptions
do wczytania obrazu potrzebujemy tylko 590KB, podczas gdy potrzebujemy
2048 pixels x 1536 pixels x 4 bytes per pixel
= 10MB przy dekodowaniu
Podczas gdy UIGraphicsImageRenderer
, wprowadzony w iOS 10, automatycznie wybierze najlepszy format graficzny w iOS12. Oznacza to, że możesz zaoszczędzić 75% pamięci, zastępując UIGraphicsBeginImageContextWithOptions
UIGraphicsImageRenderer
, jeśli nie potrzebujesz SRGB.
To jest mój artykuł o iOS images in memory
func resize(url: NSURL, maxPixelSize: Int) -> CGImage? {
let imgSource = CGImageSourceCreateWithURL(url, nil)
guard let imageSource = imgSource else {
return nil
}
var scaledImage: CGImage?
let options: [NSString: Any] = [
// The maximum width and height in pixels of a thumbnail.
kCGImageSourceThumbnailMaxPixelSize: maxPixelSize,
kCGImageSourceCreateThumbnailFromImageAlways: true,
// Should include kCGImageSourceCreateThumbnailWithTransform: true in the options dictionary. Otherwise, the image result will appear rotated when an image is taken from camera in the portrait orientation.
kCGImageSourceCreateThumbnailWithTransform: true
]
scaledImage = CGImageSourceCreateThumbnailAtIndex(imageSource, 0, options as CFDictionary)
return scaledImage
}
let filePath = Bundle.main.path(forResource:"large_leaves_70mp", ofType: "jpg")
let url = NSURL(fileURLWithPath: filePath ?? "")
let image = resize(url: url, maxPixelSize: 600)
Lub
// Downsampling large images for display at smaller size
func downsample(imageAt imageURL: URL, to pointSize: CGSize, scale: CGFloat) -> UIImage {
let imageSourceOptions = [kCGImageSourceShouldCache: false] as CFDictionary
let imageSource = CGImageSourceCreateWithURL(imageURL as CFURL, imageSourceOptions)!
let maxDimensionInPixels = max(pointSize.width, pointSize.height) * scale
let downsampleOptions =
[kCGImageSourceCreateThumbnailFromImageAlways: true,
kCGImageSourceShouldCacheImmediately: true,
// Should include kCGImageSourceCreateThumbnailWithTransform: true in the options dictionary. Otherwise, the image result will appear rotated when an image is taken from camera in the portrait orientation.
kCGImageSourceCreateThumbnailWithTransform: true,
kCGImageSourceThumbnailMaxPixelSize: maxDimensionInPixels] as CFDictionary
let downsampledImage =
CGImageSourceCreateThumbnailAtIndex(imageSource, 0, downsampleOptions)!
return UIImage(cgImage: downsampledImage)
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-05-08 01:26:04
Problemem, który może wystąpić na wyświetlaczach siatkówki, jest to, że skala obrazu jest ustawiana przez ImageCapture lub tak. Powyższe funkcje zmiany rozmiaru nie zmienią tego. W takich przypadkach zmiana rozmiaru nie będzie działać poprawnie.
W poniższym kodzie skala jest ustawiona na 1 (nie skalowana), a zwrócony obraz ma rozmiar, którego można oczekiwać. Odbywa się to w wywołaniu UIGraphicsBeginImageContextWithOptions
.
-(UIImage *)resizeImage :(UIImage *)theImage :(CGSize)theNewSize {
UIGraphicsBeginImageContextWithOptions(theNewSize, NO, 1.0);
[theImage drawInRect:CGRectMake(0, 0, theNewSize.width, theNewSize.height)];
UIImage *newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return newImage;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-09-21 06:43:41
Wersja Swift
func resizeImage(image: UIImage, newWidth: CGFloat) -> UIImage? {
let scale = newWidth / image.size.width
let newHeight = CGFloat(200.0)
UIGraphicsBeginImageContext(CGSize(width: newWidth, height: newHeight))
image.draw(in: CGRect(x: 0, y: 0, width: newWidth, height: newHeight))
let newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext()
UIGraphicsEndImageContext()
return newImage
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-04-23 05:11:53
Skończyłem używając techniki Bradsa, aby stworzyć scaleToFitWidth
metodę w UIImage+Extensions
, jeśli jest to przydatne dla kogokolwiek...
-(UIImage *)scaleToFitWidth:(CGFloat)width
{
CGFloat ratio = width / self.size.width;
CGFloat height = self.size.height * ratio;
NSLog(@"W:%f H:%f",width,height);
UIGraphicsBeginImageContext(CGSizeMake(width, height));
[self drawInRect:CGRectMake(0.0f,0.0f,width,height)];
UIImage *newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return newImage;
}
Więc gdzie chcesz
#import "UIImage+Extensions.h"
UIImage *newImage = [image scaleToFitWidth:100.0f];
Warto również zauważyć, że możesz przenieść to dalej w dół do klasy UIView+Extensions
, jeśli chcesz renderować obrazy z UIView
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-03-15 14:54:33
Chciałem tylko odpowiedzieć na to pytanie programistom Cocoa Swift. Ta funkcja zwraca NSImage z nowym rozmiarem. Możesz użyć tej funkcji w ten sposób.
let sizeChangedImage = changeImageSize(image, ratio: 2)
// changes image size
func changeImageSize (image: NSImage, ratio: CGFloat) -> NSImage {
// getting the current image size
let w = image.size.width
let h = image.size.height
// calculating new size
let w_new = w / ratio
let h_new = h / ratio
// creating size constant
let newSize = CGSizeMake(w_new ,h_new)
//creating rect
let rect = NSMakeRect(0, 0, w_new, h_new)
// creating a image context with new size
let newImage = NSImage.init(size:newSize)
newImage.lockFocus()
// drawing image with new size in context
image.drawInRect(rect)
newImage.unlockFocus()
return newImage
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-07-13 09:05:35
Jeśli obraz znajduje się w katalogu dokumentu, Dodaj ten URL rozszerzenie:
extension URL {
func compressedImageURL(quality: CGFloat = 0.3) throws -> URL? {
let imageData = try Data(contentsOf: self)
debugPrint("Image file size before compression: \(imageData.count) bytes")
let compressedURL = NSURL.fileURL(withPath: NSTemporaryDirectory() + NSUUID().uuidString + ".jpg")
guard let actualImage = UIImage(data: imageData) else { return nil }
guard let compressedImageData = UIImageJPEGRepresentation(actualImage, quality) else {
return nil
}
debugPrint("Image file size after compression: \(compressedImageData.count) bytes")
do {
try compressedImageData.write(to: compressedURL)
return compressedURL
} catch {
return nil
}
}
}
Użycie:
guard let localImageURL = URL(string: "< LocalImagePath.jpg >") else {
return
}
//Here you will get URL of compressed image
guard let compressedImageURL = try localImageURL.compressedImageURL() else {
return
}
debugPrint("compressedImageURL: \(compressedImageURL.absoluteString)")
Uwaga: - Zmiana z lokalną ścieżką obrazu jpg.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-05-18 10:02:34
Jeśli ktoś nadal szuka lepszej opcji
-(UIImage *)scaleImage:(UIImage *)image toSize:(CGSize)targetSize {
UIImage *sourceImage = image;
UIImage *newImage = nil;
CGSize imageSize = sourceImage.size;
CGFloat width = imageSize.width;
CGFloat height = imageSize.height;
CGFloat targetWidth = targetSize.width;
CGFloat targetHeight = targetSize.height;
CGFloat scaleFactor = 0.0;
CGFloat scaledWidth = targetWidth;
CGFloat scaledHeight = targetHeight;
CGPoint thumbnailPoint = CGPointMake(0.0,0.0);
if (CGSizeEqualToSize(imageSize, targetSize) == NO) {
CGFloat widthFactor = targetWidth / width;
CGFloat heightFactor = targetHeight / height;
if (widthFactor < heightFactor)
scaleFactor = widthFactor;
else
scaleFactor = heightFactor;
scaledWidth = width * scaleFactor;
scaledHeight = height * scaleFactor;
// center the image
if (widthFactor < heightFactor) {
thumbnailPoint.y = (targetHeight - scaledHeight) * 0.5;
} else if (widthFactor > heightFactor) {
thumbnailPoint.x = (targetWidth - scaledWidth) * 0.5;
}
}
// this is actually the interesting part:
UIGraphicsBeginImageContext(targetSize);
CGRect thumbnailRect = CGRectZero;
thumbnailRect.origin = thumbnailPoint;
thumbnailRect.size.width = scaledWidth;
thumbnailRect.size.height = scaledHeight;
[sourceImage drawInRect:thumbnailRect];
newImage = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
if(newImage == nil) NSLog(@"could not scale image");
return newImage ;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-07-24 08:29:06
- (UIImage *)resizeImage:(UIImage*)image newSize:(CGSize)newSize {
CGRect newRect = CGRectIntegral(CGRectMake(0, 0, newSize.width, newSize.height));
CGImageRef imageRef = image.CGImage;
UIGraphicsBeginImageContextWithOptions(newSize, NO, 0);
CGContextRef context = UIGraphicsGetCurrentContext();
CGContextSetInterpolationQuality(context, kCGInterpolationHigh);
CGAffineTransform flipVertical = CGAffineTransformMake(1, 0, 0, -1, 0, newSize.height);
CGContextConcatCTM(context, flipVertical);
CGContextDrawImage(context, newRect, imageRef);
CGImageRef newImageRef = CGBitmapContextCreateImage(context);
UIImage *newImage = [UIImage imageWithCGImage:newImageRef];
CGImageRelease(newImageRef);
UIGraphicsEndImageContext();
return newImage;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-11-18 10:10:27
Aby zmienić rozmiar obrazu mam lepsze (graficzne) wyniki używając tej funkcji zamiast DrawInRect:
- (UIImage*) reduceImageSize:(UIImage*) pImage newwidth:(float) pWidth
{
float lScale = pWidth / pImage.size.width;
CGImageRef cgImage = pImage.CGImage;
UIImage *lResult = [UIImage imageWithCGImage:cgImage scale:lScale
orientation:UIImageOrientationRight];
return lResult;
}
Współczynnik proporcji jest dbany automatycznie
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-09-01 14:46:30