Rozmiar ekranu Android HDPI, LDPI, MDPI [duplikat]

To pytanie ma już odpowiedź tutaj:

Mam tło, które muszę zmieścić we wszystkich rozmiarach ekranu. Mam trzy foldery, hdpi, ldpi i mdpi dla drawables, ale w emulatorze nie ma odniesienia do tego, czym jest rozdzielczość hdpi i czym są mdpi i ldpi.

Author: Peter Mortensen, 2011-05-29

4 answers

Powinieneś przeczytać obsługę wielu ekranów . Musisz zdefiniować dpi na emulatorze. 240 to hdpi, 160 to mdpi, a poniżej Zwykle LDPI.

Wyciąg z Android Developer Guide link powyżej:

320dp: a typical phone screen (240x320 ldpi, 320x480 mdpi, 480x800 hdpi, etc).  
480dp: a tweener tablet like the Streak (480x800 mdpi).  
600dp: a 7” tablet (600x1024 mdpi).  
720dp: a 10” tablet (720x1280 mdpi, 800x1280 mdpi, etc).
 133
Author: evilone,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-01-21 13:59:41

Aktualizacja: 30.07.2014

Jeśli używasz Android Studio, upewnij się, że masz co najmniej zasób 144x144, a następnie użyj "File-NEW-IMAGE ASSET". Android Studio zrobi dla Ciebie odpowiednie pliki obrazów do wszystkich folderów:)


Jak dokumentacja mówi , dostosuj bitmapy w następujący sposób:

Prawie każda aplikacja powinna mieć alternatywne zasoby rysowalne dla różnych gęstości ekranu, ponieważ prawie każda aplikacja ma ikonę Launchera i Ta ikona powinna wyglądać dobrze na wszystkich gęstościach ekranu. Podobnie, jeśli w aplikacji znajdują się inne rysowania map bitowych (np. ikony menu lub inne grafiki w aplikacji), należy podać alternatywne wersje lub każdą z nich, dla różnych gęstości.

Uwaga: musisz tylko zapewnić specyficzne dla gęstości rysowania dla plików bitmap (.png,jpg, lub .gif) oraz pliki Dziewięciościeżkowe (.9.png). Jeśli używasz plików XML do definiowania kształtów, kolorów lub innych zasobów dających się rysować, powinieneś umieścić jedną kopię w domyślnym drawable katalog (drawable/).

Aby utworzyć alternatywne rysowania bitmap dla różnych gęstości, należy zastosować stosunek skalowania 3: 4: 6: 8 pomiędzy czterema uogólnionymi gęstościami. Na przykład, jeśli masz rysowalną bitmapę o wymiarach 48x48 pikseli dla ekranu średniej gęstości( rozmiar ikony uruchamiania), wszystkie różne rozmiary powinny być:

36x36 dla niskiej gęstości (LDPI)

48x48 dla średniej gęstości (MDPI)

72x72 dla dużej gęstości (HDPI)

96x96 dla bardzo wysokiej gęstości (XHDPI)

144x144 dla extra extra high-density (XXHDPI)

192x192 dla extra extra high-density (XXXHDPI)

 74
Author: Michal,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-06-02 04:58:10

Dokumentacja jest dość szkicowa, jeśli chodzi o ostateczne postanowienia. Po kilku badaniach, oto rozwiązanie, do którego doszedłem: rozmiar ekranu powitalnego Androida pasujący do wszystkich urządzeń

Jest zasadniczo kierowany w stronę ekranów powitalnych, ale doskonale nadaje się do obrazów, które powinny zajmować Pełny ekran.

 9
Author: Lucas Cerro,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 12:34:43
 8
Author: Aaron Baxter,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-05-13 00:30:21