Dlaczego GPU są bardziej wydajne niż procesory [zamknięte]

W Jaki Sposób GPU są szybsze niż procesory? Czytałem artykuły, które mówią o tym, jak GPU są znacznie szybsze w łamaniu haseł niż procesory. Jeśli tak jest, to dlaczego Procesory nie mogą być zaprojektowane w taki sam sposób, jak GPU, aby być nawet w prędkości?

 60
Author: Faisal Abid, 2011-06-22

2 answers

Karty graficzne zostały zaprojektowane z myślą o jednym celu: przetwarzaniu grafiki naprawdę szybko. Ponieważ jest to jedyny problem, istnieją pewne wyspecjalizowane optymalizacje, które pozwalają na wykonanie pewnych obliczeń znacznie szybciej niż w przypadku tradycyjnego procesora.

W przypadku łamania haseł (lub projektu dynamicznego "folding at home") Programiści znaleźli sposoby wykorzystania tych zoptymalizowanych procesów do takich rzeczy jak chrupanie haseł w szybszym tempie.

Twój standardowy procesor musi wykonywać o wiele więcej różnych typów obliczeń i przetwarzania niż procesory graficzne, więc nie można ich zoptymalizować w podobny sposób.

 54
Author: Dillie-O,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-06-22 05:49:21

GPU uzyskać ich prędkość za cenę. Pojedynczy rdzeń GPU działa znacznie wolniej niż pojedynczy rdzeń PROCESORA. Na przykład, Fermi GTX 580 ma Taktowanie rdzenia 772MHz. Nie chciałbyś teraz swojego procesora z tak niskim zegarem rdzenia... Procesor graficzny ma jednak kilka rdzeni (do 16), z których każdy pracuje w trybie SIMD o szerokości 32. To daje 500 operacji wykonanych równolegle. Typowe procesory mają jednak do 4 lub 8 rdzeni i mogą pracować w 4-szerokim SIMD, co daje znacznie mniejszą równoległość.

Pewnego rodzaju algorytmy (przetwarzanie grafiki, algebra liniowa, kodowanie wideo itp...) może być łatwo zrównoleglona na tak ogromnej liczbie rdzeni. Łamanie haseł należy do tej kategorii. Inne algorytmy są jednak naprawdę trudne do równoległego. Trwają badania w tej dziedzinie... Algorytmy te wykonywałyby się naprawdę źle , gdyby były uruchamiane na GPU.

Firmy produkujące procesory próbują teraz zbliżyć się do równoległości GPU bez poświęcania możliwości uruchamiania jednowątkowego programy. Ale zadanie nie jest łatwe. Projekt Larabee jest dobrym przykładem problemów. Intel pracuje nad nim od lat, ale nadal nie jest dostępny na rynku.

 57
Author: CygnusX1,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-06-25 16:22:23