Jak zastosować Scrum do projektowej części web development? [zamknięte]

Zaczynam się uczyć o Scrumie i jestem zainteresowany wypróbowaniem go z naszym zespołem programistów. Mam wiele pytań na ten temat...ale moja największa mentalna blokada jest w rzeczywistym projekcie graficznym.

Z naszym obecnym cyklem rozwoju [waterfall-esque], nasz projektant graficzny układa stronę z wszystkimi zdjęciami i takimi w oparciu o luźny PRD. Gdybyśmy mieli wykorzystać metody Scrum, jak ten rozwój miałby miejsce? Chyba przywykliśmy do oglądania wielkich obraz i jazda w kierunku it...as w przeciwieństwie do dopasowywania elementów wizualnych do siebie, czego oczekuję od polityki Scrum w zakresie projektowania graficznego.

Czy byłoby to niespotykane, aby przynajmniej wireframe wszystkie funkcjonalności w Backlogu? Czy byłoby mądrzej-na pierwszy sprint-zaprojektować jego funkcjonalność w taki sposób, że możemy dodawać nowe funkcje innych sprintów, jak idziemy? (tj. kiedy nadszedł czas na nową funkcję, dyskutuj "gdzie to pasowałoby do obecnego projekt?")

Author: TheOddLinguist, 2009-03-18

7 answers

Oto jak sugerowałbym ci to zrobić (tj. jak próbowaliśmy to zrobić)

Pre-sprint 0: upewnij się, że masz dobrą wizję tego, co chcesz zrobić. Nie musi być bardzo szczegółowy, ale nie powinien być "chcemy zbudować stronę internetową, która jest społecznościowa"

Sprint 0 : Developers tool up-konfiguracja serwerów CI, praca nad skryptami wdrożeniowymi itp. Na koniec powinieneś być w stanie nacisnąć przycisk (najgorszy przypadek: Uruchom pojedyncze polecenie na Zdalny serwer), który pobiera kod w systemie kontroli źródła, buduje go, pakuje, uruchamia wszystkie testy, które chcesz na nim, raportuje, i jeśli to możliwe, instaluje go na serwerze testowym (lub przynajmniej skutkuje pakietem, który możesz zainstalować na serwerze testowym).

W tej chwili projektant robi wireframes. Ich celem jest wykonanie podstawowych szkieletów dla tak dużej części witryny ,jak uważasz, że potrzebujesz (pomyśl o mapie witryny i przepływie, a nie o polach i pikselach). Następnie, kiedy to się skończy, popracuj z Najważniejsze jest to, co najważniejsze, i przejdź do szczegółów na ten temat-wireframe. Jeszcze nie piksele.

Kierownicy projektów i tym podobne pracują z projektantem i firmą / interesariuszami, pisząc historie i zadania do zrobienia i śledzenia. Oczywiście, aby to zrobić, muszą mieć pomysł na mapę strony itp.

To może zająć więcej niż jeden sprint. zacznij od jednego (polecam 2-3 tygodniowe sprinty - 1 to za krótkie, 4 to za długie), zobacz ile jeszcze trzeba zrobić itp.

Więc na koniec sprintu 0, MASZ:

  • wiele historii, w kolejności priorytetowej (możesz dodać więcej później, w rzeczywistości zawsze będziesz w miarę zmian wymagań)
  • W przeciwieństwie do innych gier, nie jest to gra logiczna, ale jest to gra logiczna.]}
  • szkielety do pierwszego bloku pracy
  • wszystkie Twoje narzędzia działają i są skonfigurowane
  • ty CI, śledzenie błędów, Kontrola źródeł i systemy wdrożeniowe są na miejscu

Więc zaczynasz sprint 1

Keep in pamiętaj, że przez pierwsze 3-4 sprinty nie będziesz wiedział, ile pracy możesz zrobić w sprincie, więc spodziewaj się, że się pomylisz! Zdejmij tyle pracy (w kolejności priorytetowej, w jakiej firma / PM je włożyła), ile myślisz, że możesz na pewno zrobić. zawsze możesz wziąć więcej później!

Tworzysz te strony, a projektant(projektanci) tworzy następny blok stron (określony przez PM). Może projektant robi grafiki dla tych stron, więc możesz to zrobić w następnym sprincie

Więc, rozwijasz to, co masz, a projektanci pracują nad rzeczami do następnego sprintu.

Oczywiście, mogą mieć proces scrum będzie zbyt, po prostu zaczęli sprint wcześniej!

Teraz powtarzaj, aż skończy ci się praca

Podczas sprintu, jeśli (powiedzmy) wymagania ulegną zmianie lub zostanie dodane coś nowego, wtedy zostanie napisana nowa historia i zostanie zaplanowana do pracy. Jeśli jest to bardzo wysoki priorytet, może iść na górę i być najlepszym przedmiotem dla następny sprint (zwykle 1-2 tygodnie). Lub może być miło mieć, więc idzie na dole-biznes decyduje.

Projektanci PM muszą wiedzieć, że mogą coś zmienić, ale zmiany mają konsekwencje, więc w ich (finansowym) interesie nie jest wycinanie i zmiana w tył i w przód. ale wymagania się zmieniają, A XP i Scrum radzą sobie z tym lepiej niż waterfall.

Dont forget:

    W każdej chwili możesz zatrzymać sprint i wrócić do planowania, na przykład, jeśli wymagania zmieniają się zbyt dużo, lub zabraknie pracy Możesz zaplanować więcej pracy niż masz na to czas, o ile ta praca nie została zaangażowana (tzn. jest to praca "dodatkowa" lub "rozciągająca")]}

Twój PM powinien być w stanie przewidzieć, kiedy projekt się skończy - spójrz, ile pracy wykonałeś w ostatnim sprincie (prędkość), i podzielić ilość pracy pozostałą przez tę liczbę, a otrzymasz liczbę sprintów, aby przejść. Spokojnie.

I poczytaj o punktach historii - nie szacuj historie w godzinach lub dniach. Użyj punktów. Aby to zrobić, zrób pierwszą historię, którą oszacujesz (powiedzmy) na 8 (ciąg jest 1,2,3,5,8,13,21,40,60,100,nieskończony). Następnie weź drugie opowiadanie i oszacuj je w stosunku do pierwszego - czy jest to Podwójna praca (13)? połowa pracy (5)? o tym samym (8)?

Pod koniec sprintu, dodaj ile punktów zrobiłeś, i to jest twoja prędkość. Maksymalna ilość pracy, którą możesz wykonać w następnym sprincie, to ta ilość. Ty Zawsze można zatrzymać sprint wcześnie, lub po prostu wyciągnąć więcej pracy z zaległości itp Jeśli zabraknie wcześnie. / Align = "left" /

Cholera, na pewno sa ksiazki itp o tym jak to uruchomic, wiec przestane:)

 24
Author: Nic Wise,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-03-18 16:12:49

Zdecydowanie nie zgadzam się z odpowiedzią Jasona. Cały sens Scrum jest pozbycie się metody, w której projektanci najpierw "robią swoje", a następnie przejść do innych rzeczy. To całkowicie i w 100% wbrew wszystkim zasadom lean / Scrum!

Sposób na włączenie projektantów w proces Scrum? Wrzuć je do miksu! Upewnij się, że nie tylko owijasz projekt wodospadu w Scrum, ponieważ jest to najlepszy sposób na porażkę! Scrum działa tylko wtedy, gdy jest zaimplementowany bez wyjątki. "Scrum, ale..."jest najgorszym modelem projektu. Zorganizuj pracę tak, aby możliwe było jednoczesne projektowanie i rozwijanie. Nie przesadzaj z początkowym projektem, ale zrób z niego sytuację push-pull, w której obie strony monety wpływają na drugą. Celem Scruma jest iteracja, iteracja i iteracja, więc w pełni z tego skorzystaj.

Poza tym, całkiem chude jest unikanie tradycyjnego projektu opartego na Photoshopie. Możesz przeczytać więcej na ten temat z tego doskonałego wpisu na blogu w Sygnał a szum: http://www.37signals.com/svn/posts/1061-why-we-skip-photoshop

 7
Author: Tommi Forsström,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-04-21 18:13:13

Robiłem to już wcześniej, gdy projektanci robili swoje rzeczy we wczesnych iteracjach, a ich produkt roboczy był używany przez zespół programistów w późniejszych iteracjach. Gdy zespół programistów rozpoczął pracę, projektanci przeszli do innych części projektu lub ewentualnie do innych projektów.

Myślę, że przywykliśmy do oglądania dużych obraz i jazda w jego kierunku

Nadal możesz to zrobić. Twoi projektanci mogą wykonać większy projekt z przodu, a zespół programistów może użyć Scrum / align = "left" /

 1
Author: Jason,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-03-18 16:12:00

Do części projektowej w sprint 0 możesz użyć techniki takiej jak Styletyles ( http://styletil.es ) w celu określenia stylu graficznego potrzebnego dla projektu. Więc nie trzeba duży projekt z góry i nadal być zwinny podczas sprintu.

 1
Author: user2154652,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-03-10 20:14:41

It ' s easy peasy! :) No to podzielę się jak to robimy.

Pierwszy Sprint

1) Product owner tworzy wire-frames i dodaje do Backlogu (używamy Yodiz, www.yodiz.com) 2) nasz grafik tworzy makiety i umieszcza je w narzędziu do udostępniania makiet (www.concept.ly) 3) nasi programiści pracują nad konfiguracją serwerów. Jeśli wszystko jest już gotowe, mamy całkiem inteligentnego Product Ownera, zawsze będziesz mieć przedmioty w zaległościach do wyboru.

Sprint 2

1) programista rozpoczyna pracę na ukończonych makietach, które zostały ukończone na 2) praca projektanta na innej ramce drucianej dodanej przez product owner w Backlogu.

Mówiłem, że to proste!

 1
Author: Mobeen Siddiqui,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-12-13 22:13:20

Chciałbym się podzielić . Jestem mistrzem scrum dla zespołu programistów przyszłej aplikacji społecznościowej. Ten zespół ma w nim 1 User Interface designer, 1 User Experience designer(me), 1 Front end developer (css,ajax itp.) i 3 programistów.

To nasz pierwszy projekt wykorzystujący framework SCRUM, więc był to dość trudny projekt. Trend podczas naszych codziennych spotkań scrum polega na tym, że nasze prace projektowe nigdy nie są do końca wykonane, ponieważ nasze początkowe zaległości produktowe miały historie takie jak " użytkownik chce być przekonani do rejestracji", a następnie dodaliśmy do tej historii "sposób na demo", więc stamtąd możemy określić, co należy zrobić (tj. musimy zrobić wireframe, mieć copywriting zrobione, itp...)

To, można zrobić lepiej. Wyszczególnij każde zadanie na podstawie tej historii i oszacuj czas dla każdego zadania. Na przykład, podczas zaległości produktu, możemy stamtąd tworzyć je w kolejności: mapy witryny > przepływy Zadań > Wireframes

Teraz pytanie, czy robimy to wszystko w sprincie? A może powinniśmy to nawet przed każdym sprintem? Pokonuje cel scrum, jeśli zrobimy z sprintów, prawda?

Ci, którzy wykonali user experience design, będą wiedzieć, że przygotowanie tych zadań zajmuje sporo czasu. Więc dlaczego nie zrobić tych wszystkich części sprintu, jak również? Zaangażuj również programistów w te zadania.

Wireframing jest bardzo ważne przez cały czas trwania projektu. To jak plan budynku, gdzie jest używany od początku do końca.

Więc zrób wstępna struktura szkieletowa oparta na zaległościach produktu podczas pierwszego sprintu. I odpowiednio dopasować szkielet podczas każdego innego sprintu. Nasi programiści zaprojektują swój kod w oparciu o przepływ zadań, a następnie stworzą go wizualnie na podstawie szkieletu.

Oh, btw, nie przejmuj się zbytnio tym, jak produkt będzie wyglądał (skoro posiadanie intialnej makiety projektowej jest zawsze dobrą rzeczą). Zamiast tego skoncentruj się na potrzebach i pragnieniach użytkownika i zaprojektuj bardzo zorientowany na użytkownika przepływ, aby osiągnąć tylko to. Nasz projektant później zorientuje się, jaki rodzaj interfejsu zamierza opracować. Jeśli szkielet został wykonany prawidłowo, projektant będzie miał bardzo niewiele problemów z zaprojektowaniem interfejsu użytkownika. To samo dotyczy tworzenia copywritingu.

Podsumowując, pracuj ręka w rękę podczas każdej iteracji. Dla początkujących tam (jak ja) dać szansę SCRUM pracować dla Ciebie. Jeśli może działać dla takich firm jak fantasyinteractive.com , więc może działać dla Ciebie N mnie:)

P. S. za wielkie wireframes, use omnigraffle (mac) tis the shite!

 0
Author: ,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-09-09 17:06:37

Gdybyśmy mieli wykorzystać metody Scruma, jak przebiegałby ten rozwój?

Chociaż ten post jest dość stary, skłonił mnie do samodzielnych badań. znalazłem "dwanaście wschodzących praktyk" Jeffa Pattona dla projektantów/praktyków UX, które uważałem za trafne do tego pytania i całkiem przydatny zestaw ramek: {]}

  1. Drive: praktycy UX są częścią zespołu klienta lub właściciela produktu.
  2. [7]}badania, model i projektowanie z góry-ale tylko wystarczy.
  3. Pokaż swoje prace projektowe
  4. Użyj równoległego rozwoju toru, aby pracować do przodu i podążać za nim.
  5. kup czas projektowania dzięki złożonym historiom inżynierskim.
  6. Utwórz grupę walidacji użytkowników do użytku w celu ciągłej walidacji użytkowników.
  7. Zaplanuj ciągłe badania użytkowników w oddzielnej ścieżce od rozwoju .
  8. Wykorzystaj czas użytkownika na wiele działań.
  9. Użyj RITE do iteracji interfejsu użytkownika przed jego rozwojem.
  10. prototyp w niskiej wierność.
  11. traktuj prototyp jako specyfikację.
  12. [7]}Zostań moderatorem projektu.
Jeśli chcesz kopać głębiej, jeff przeliteruje to agileproductdesign.com.
 0
Author: mazal,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-05-19 06:58:26