Odczyt struktury danych C/C++ w C# z tablicy bajtów
Jaki byłby najlepszy sposób na wypełnienie struktury C # z tablicy bajtów [], gdzie dane były ze struktury C/C++? Struktura C wyglądałaby mniej więcej tak (moja C jest bardzo zardzewiała):
typedef OldStuff {
CHAR Name[8];
UInt32 User;
CHAR Location[8];
UInt32 TimeStamp;
UInt32 Sequence;
CHAR Tracking[16];
CHAR Filler[12];
}
I wypełniłby coś takiego:
[StructLayout(LayoutKind.Explicit, Size = 56, Pack = 1)]
public struct NewStuff
{
[MarshalAs(UnmanagedType.ByValTStr, SizeConst = 8)]
[FieldOffset(0)]
public string Name;
[MarshalAs(UnmanagedType.U4)]
[FieldOffset(8)]
public uint User;
[MarshalAs(UnmanagedType.ByValTStr, SizeConst = 8)]
[FieldOffset(12)]
public string Location;
[MarshalAs(UnmanagedType.U4)]
[FieldOffset(20)]
public uint TimeStamp;
[MarshalAs(UnmanagedType.U4)]
[FieldOffset(24)]
public uint Sequence;
[MarshalAs(UnmanagedType.ByValTStr, SizeConst = 16)]
[FieldOffset(28)]
public string Tracking;
}
Jaki jest najlepszy sposób skopiowania OldStuff
do NewStuff
, Jeśli OldStuff
została przekazana jako tablica bajtów []?
Obecnie robię coś podobnego, ale czuję się trochę niezgrabny.
GCHandle handle;
NewStuff MyStuff;
int BufferSize = Marshal.SizeOf(typeof(NewStuff));
byte[] buff = new byte[BufferSize];
Array.Copy(SomeByteArray, 0, buff, 0, BufferSize);
handle = GCHandle.Alloc(buff, GCHandleType.Pinned);
MyStuff = (NewStuff)Marshal.PtrToStructure(handle.AddrOfPinnedObject(), typeof(NewStuff));
handle.Free();
Czy jest lepszy sposób na osiągnięcie to?
Czy użycie klasy BinaryReader
zapewni wzrost wydajności po przypinaniu pamięci i użyciu Marshal.PtrStructure
?
5 answers
Z tego co widzę w tym kontekście, nie musisz kopiować SomeByteArray
do bufora. Po prostu musisz pobrać uchwyt z SomeByteArray
, przypiąć go, skopiować IntPtr
dane za pomocą PtrToStructure
, a następnie zwolnić. Nie potrzeba kopii.
CZYLI:
NewStuff ByteArrayToNewStuff(byte[] bytes)
{
GCHandle handle = GCHandle.Alloc(bytes, GCHandleType.Pinned);
try
{
NewStuff stuff = (NewStuff)Marshal.PtrToStructure(handle.AddrOfPinnedObject(), typeof(NewStuff));
}
finally
{
handle.Free();
}
return stuff;
}
Wersja Ogólna:
T ByteArrayToStructure<T>(byte[] bytes) where T: struct
{
T stuff;
GCHandle handle = GCHandle.Alloc(bytes, GCHandleType.Pinned);
try
{
stuff = (T)Marshal.PtrToStructure(handle.AddrOfPinnedObject(), typeof(T));
}
finally
{
handle.Free();
}
return stuff;
}
Wersja prostsza (wymaga unsafe
switch):
unsafe T ByteArrayToStructure<T>(byte[] bytes) where T : struct
{
fixed (byte* ptr = &bytes[0])
{
return (T)Marshal.PtrToStructure((IntPtr)ptr, typeof(T));
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-08-30 14:44:24
Uważaj na problemy z pakowaniem. W podanym przykładzie wszystkie pola są na oczywistych przesunięciach, ponieważ wszystko jest na granicach 4 bajtów, ale nie zawsze tak będzie. Visual C++ domyślnie pakuje na granicach 8 bajtów.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-12-03 09:34:03
Oto wyjątek bezpiecznej wersji zaakceptowanej odpowiedzi :
public static T ByteArrayToStructure<T>(byte[] bytes) where T : struct
{
var handle = GCHandle.Alloc(bytes, GCHandleType.Pinned);
try {
return (T) Marshal.PtrToStructure(handle.AddrOfPinnedObject(), typeof(T));
}
finally {
handle.Free();
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 12:02:39
object ByteArrayToStructure(byte[] bytearray, object structureObj, int position)
{
int length = Marshal.SizeOf(structureObj);
IntPtr ptr = Marshal.AllocHGlobal(length);
Marshal.Copy(bytearray, 0, ptr, length);
structureObj = Marshal.PtrToStructure(Marshal.UnsafeAddrOfPinnedArrayElement(bytearray, position), structureObj.GetType());
Marshal.FreeHGlobal(ptr);
return structureObj;
}
Mieć to
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-02-01 15:09:02
Jeśli masz bajt[] powinieneś móc używać klasy BinaryReader i ustawiać wartości na NewStuff przy użyciu dostępnych metod ReadX.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2008-08-05 21:24:27