Jak przetasować std:: vector?

Szukam ogólnego, wielokrotnego użytku sposobu na przetasowanie std::vector w C++. Tak to obecnie robię, ale myślę, że nie jest to zbyt wydajne, ponieważ potrzebuje pośredniej tablicy i musi znać typ elementu (DeckCard w tym przykładzie):

srand(time(NULL));

cards_.clear();

while (temp.size() > 0) {
    int idx = rand() % temp.size();
    DeckCard* card = temp[idx];
    cards_.push_back(card);
    temp.erase(temp.begin() + idx);
}
Author: thecoshman, 2011-08-03

6 answers

Począwszy od C++11, powinieneś wybrać:

#include <algorithm>
#include <random>

auto rng = std::default_random_engine {};
std::shuffle(std::begin(cards_), std::end(cards_), rng);

przykład na żywo na Coliru

Upewnij się, że używasz ponownie tej samej instancji rng podczas wielu wywołań do std::shuffle jeśli zamierzasz za każdym razem generować różne permutacje!

Ponadto, jeśli chcesz, aby twój program tworzył różne sekwencje tasowania za każdym razem, gdy jest uruchamiany, możesz zalać konstruktor losowego silnika z wyjściem std::random_device:

auto rd = std::random_device {}; 
auto rng = std::default_random_engine { rd() };
std::shuffle(std::begin(cards_), std::end(cards_), rng);

Do C++98 możesz użyć:

#include <algorithm>

std::random_shuffle(cards_.begin(), cards_.end());
 212
Author: user703016,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-05-01 11:19:38

Http://www.cplusplus.com/reference/algorithm/shuffle/

// shuffle algorithm example
#include <iostream>     // std::cout
#include <algorithm>    // std::shuffle
#include <vector>       // std::vector
#include <random>       // std::default_random_engine
#include <chrono>       // std::chrono::system_clock

int main () 
{
    // obtain a time-based seed:
    unsigned seed = std::chrono::system_clock::now().time_since_epoch().count();
    std::default_random_engine e(seed);

    while(true)
    {
      std::vector<int> foo{1,2,3,4,5};

      std::shuffle(foo.begin(), foo.end(), e);

      std::cout << "shuffled elements:";
      for (int& x: foo) std::cout << ' ' << x;
      std::cout << '\n';
    }

    return 0;
}
 12
Author: Mehmet Fide,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-04-07 15:41:09

Oprócz tego, co powiedział @Cykada, powinieneś chyba najpierw seed,

srand(unsigned(time(NULL)));
std::random_shuffle(cards_.begin(), cards_.end());

Za komentarz @FredLarson:

Źródłem losowości dla tej wersji random_shuffle() jest implementacja zdefiniowana, więc może w ogóle nie używać rand (). Następnie srand() nie przyniosłoby to żadnego efektu.

Więc YMMV.

 7
Author: ,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-08-03 19:39:20

Jeśli używasz boost możesz użyć tej klasy (debug_mode jest ustawiona na false, Jeśli chcesz aby randomizacja była przewidywalna musisz ustawić ją na true):

#include <iostream>
#include <ctime>
#include <boost/random/mersenne_twister.hpp>
#include <boost/random/uniform_int.hpp>
#include <boost/random/uniform_int_distribution.hpp>
#include <boost/random/variate_generator.hpp>
#include <algorithm> // std::random_shuffle

using namespace std;
using namespace boost;

class Randomizer {
private:
    static const bool debug_mode = false;
    random::mt19937 rng_;

    // The private constructor so that the user can not directly instantiate
    Randomizer() {
        if(debug_mode==true){
            this->rng_ = random::mt19937();
        }else{
            this->rng_ = random::mt19937(current_time_nanoseconds());
        }
    };

    int current_time_nanoseconds(){
        struct timespec tm;
        clock_gettime(CLOCK_REALTIME, &tm);
        return tm.tv_nsec;
    }

    // C++ 03
    // ========
    // Dont forget to declare these two. You want to make sure they
    // are unacceptable otherwise you may accidentally get copies of
    // your singleton appearing.
    Randomizer(Randomizer const&);     // Don't Implement
    void operator=(Randomizer const&); // Don't implement

public:
    static Randomizer& get_instance(){
        // The only instance of the class is created at the first call get_instance ()
        // and will be destroyed only when the program exits
        static Randomizer instance;
        return instance;
    }

    template<typename RandomAccessIterator>
    void random_shuffle(RandomAccessIterator first, RandomAccessIterator last){
        boost::variate_generator<boost::mt19937&, boost::uniform_int<> > random_number_shuffler(rng_, boost::uniform_int<>());
        std::random_shuffle(first, last, random_number_shuffler);
    }

    int rand(unsigned int floor, unsigned int ceil){
        random::uniform_int_distribution<> rand_ = random::uniform_int_distribution<> (floor,ceil);
        return (rand_(rng_));
    }
};

Niż można go przetestować za pomocą tego kodu:

#include "Randomizer.h"
#include <iostream>
using namespace std;

int main (int argc, char* argv[]) {
    vector<int> v;
    v.push_back(1);v.push_back(2);v.push_back(3);v.push_back(4);v.push_back(5);
    v.push_back(6);v.push_back(7);v.push_back(8);v.push_back(9);v.push_back(10);

    Randomizer::get_instance().random_shuffle(v.begin(), v.end());
    for(unsigned int i=0; i<v.size(); i++){
        cout << v[i] << ", ";
    }
    return 0;
}
 2
Author: madx,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-02-10 15:43:12

Może być jeszcze prostsze, można całkowicie uniknąć siewu:

#include <algorithm>
#include <random>

// Given some container `container`...
std::shuffle(container.begin(), container.end(), std::random_device());

Spowoduje to nowe przetasowanie za każdym razem, gdy program zostanie uruchomiony. Podoba mi się również takie podejście ze względu na prostotę kodu.

To działa, ponieważ wszystko, czego potrzebujemy do std::shuffle jest UniformRandomBitGenerator, których wymagania std::random_device spotkania.

Uwaga: w przypadku wielokrotnego tasowania, może być lepiej przechowywać random_device w zmiennej lokalnej:

std::random_device rd;
std::shuffle(container.begin(), container.end(), rd);
 2
Author: Apollys supports Monica,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-12-06 01:49:02

W zależności od standardu, który musisz przestrzegać (C++11 / C++14/C++17) ta strona "cppreference" zawiera całkiem dobre przykłady: https://en.cppreference.com/w/cpp/algorithm/random_shuffle .

 0
Author: Ocezo,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-04-17 18:52:04