Narzędzia do tworzenia gier HTML 5 [zamknięte]

Czy ktoś może mi podpowiedzieć najlepszy silnik do tworzenia gier w HTML5?

Jest to prosta gra w skoki i wykrywanie powierzchni. Motywem przewodnim jest skakanie i wchodzenie ponad wierzchołki drzew.

Co sugerujesz w tym przypadku?

Kieruję do gry Urządzenia z Androidem i iOS. Aby zapisać pamięć, powinienem napisać własny JavaScript lub iść do biblioteki? Którą bibliotekę proponujesz?

Author: Wazy, 2011-09-11

4 answers

Spędziłem dużo czasu oceniając różne opcje. Crafty jest moim ulubionym i tym, którego używam do mojego obecnego projektu. LimeJS jest całkiem dobry, ale opiera się na frameworku Closure, którego nie jestem fanem. Podobały mi się również zarówno sztalugowe jak i sztalugowe .

Btw jedną z najbardziej "profesjonalnych" opcji jest Impact , więc powinieneś też rzucić okiem na tę. Jednak nie zapewnia wielu funkcji, które różne biblioteki open-source tak, a wpływ funkcji zapewnia, że inne biblioteki nie są tak naprawdę tak cenne. Na przykład, jeśli potrzebujesz silnika fizyki do swojej gry (a gra platformowa pewnie tak), możesz łatwo zintegrować Box2D na własną rękę. kolejny link Box2D

To powiedziawszy, robienie rzeczy od zera bez korzystania z biblioteki stron trzecich nie jest złą opcją. Darmowy ebook zanurz się w HTML5 świetnie wyjaśnia, w jaki sposób Płótno element działa. Chodzi o to, że istnieje wiele funkcji graficznych, które zapewnia dobra biblioteka graficzna, które nie są wbudowane: heirarchia wyświetlania pozwalająca na z-order i dołączanie obiektów do siebie, animacja poprzez animacje obiektów i arkuszy graficznych, zdarzenia myszy, dzięki którym można klikać obiekty itp..


UPDATE: minął ponad rok od opublikowania tej odpowiedzi, a sytuacja zmieniła się nieco (ta jest rodzącą się dziedziną technologii.) Chociaż Crafty jest nadal świetnym wyborem, w ubiegłym roku Sztalugi nabrały rozmachu (zwłaszcza biorąc pod uwagę {30]}Adobe wskoczył do pociągu Sztalugi {2]}. W tym celu należy zwrócić uwagę na to, że ma on nową stronę internetową )


Aktualizacja 2: Sztalugi to nadal moja ulubiona opcja, ale pojawiła się kolejna świetna opcja: Phaser . Planuję to zbadać w najbliższej przyszłości.

 23
Author: jhocking,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-08-13 02:22:49

Wygląda na to, że nie ma zbyt dużego zapotrzebowania na oprogramowanie pośredniczące, Platforma zajmuje się już większością nudnych rzeczy, nie będzie łatwiej, używając kolejnych abstrakcji.

 0
Author: aaaaaaaaaaaa,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-09-11 06:46:35

Miałem trochę doświadczenia z gameQuery i zrobiłem skok przewijania strony i uniknąć gry dla firmy w Wielkiej Brytanii. Wiele się nauczyłem i świetnie się przy tym bawiłem. Silnik gameQuery zapewnia podstawową animację arkusza sprite (masz ograniczony układ arkusza sprite), warstwy, pętlę gry i podstawowe wykrywanie kolizji (tylko obwiedni). Celuje w DOM i wiąże cię z nim mocno, co może nie być tym, czego chcesz. Zbieram inne biblioteki pozwalają na zmianę implementacji?

Zgadzam się z jhockingiem, że powinieneś wykorzystać tyle wcześniej napisanych rzeczy, ile możesz. LimeJS jest wyposażony w javascipt implementację Box2d, silnika, który został użyty do tworzenia Angry Birds. Naprawdę nie mogę skomentować zamknięcia Google, ale jeśli jest wystarczająco dobre dla Google, to wystarczająco dobre dla mnie.

 0
Author: David,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-09-23 15:46:12

Możesz sprawdzić CopperCube. Jest to IDE dla 3D HTML5 i Flash rozwoju. Komercyjne, ale nie za drogie. Koncentruje się na 3D, więc intensywnie korzysta z WebGL
CopperCube-edytor 3D dla WebGL i Flash, Mac OS X, Windows i aplikacji mobilnych

 0
Author: Robert,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-01-28 01:55:43