Najbardziej wydajny algorytm odwracania bitów (z MSB->LSB do LSB - > MSB) w C [zamknięty]

Jaki jest najlepszy algorytm do osiągnięcia:

0010 0000 => 0000 0100

Konwersja jest z MSB->LSB do LSB - > MSB. Wszystkie bity muszą być odwrócone, tzn. jest to , a nie endianess-swapping.

Author: BeeOnRope, 2009-04-14

26 answers

Uwaga : wszystkie poniższe algorytmy są w języku C, ale powinny być przenośne do wybranego języka (po prostu nie patrz na mnie, gdy nie są tak szybkie:)

Opcje

Low Memory(32-bit int, 32-bit machine) (from here):

unsigned int
reverse(register unsigned int x)
{
    x = (((x & 0xaaaaaaaa) >> 1) | ((x & 0x55555555) << 1));
    x = (((x & 0xcccccccc) >> 2) | ((x & 0x33333333) << 2));
    x = (((x & 0xf0f0f0f0) >> 4) | ((x & 0x0f0f0f0f) << 4));
    x = (((x & 0xff00ff00) >> 8) | ((x & 0x00ff00ff) << 8));
    return((x >> 16) | (x << 16));

}

Ze słynnej strony Bit Twidling Hacki :

Najszybsza (tabela):

static const unsigned char BitReverseTable256[] = 
{
  0x00, 0x80, 0x40, 0xC0, 0x20, 0xA0, 0x60, 0xE0, 0x10, 0x90, 0x50, 0xD0, 0x30, 0xB0, 0x70, 0xF0, 
  0x08, 0x88, 0x48, 0xC8, 0x28, 0xA8, 0x68, 0xE8, 0x18, 0x98, 0x58, 0xD8, 0x38, 0xB8, 0x78, 0xF8, 
  0x04, 0x84, 0x44, 0xC4, 0x24, 0xA4, 0x64, 0xE4, 0x14, 0x94, 0x54, 0xD4, 0x34, 0xB4, 0x74, 0xF4, 
  0x0C, 0x8C, 0x4C, 0xCC, 0x2C, 0xAC, 0x6C, 0xEC, 0x1C, 0x9C, 0x5C, 0xDC, 0x3C, 0xBC, 0x7C, 0xFC, 
  0x02, 0x82, 0x42, 0xC2, 0x22, 0xA2, 0x62, 0xE2, 0x12, 0x92, 0x52, 0xD2, 0x32, 0xB2, 0x72, 0xF2, 
  0x0A, 0x8A, 0x4A, 0xCA, 0x2A, 0xAA, 0x6A, 0xEA, 0x1A, 0x9A, 0x5A, 0xDA, 0x3A, 0xBA, 0x7A, 0xFA,
  0x06, 0x86, 0x46, 0xC6, 0x26, 0xA6, 0x66, 0xE6, 0x16, 0x96, 0x56, 0xD6, 0x36, 0xB6, 0x76, 0xF6, 
  0x0E, 0x8E, 0x4E, 0xCE, 0x2E, 0xAE, 0x6E, 0xEE, 0x1E, 0x9E, 0x5E, 0xDE, 0x3E, 0xBE, 0x7E, 0xFE,
  0x01, 0x81, 0x41, 0xC1, 0x21, 0xA1, 0x61, 0xE1, 0x11, 0x91, 0x51, 0xD1, 0x31, 0xB1, 0x71, 0xF1,
  0x09, 0x89, 0x49, 0xC9, 0x29, 0xA9, 0x69, 0xE9, 0x19, 0x99, 0x59, 0xD9, 0x39, 0xB9, 0x79, 0xF9, 
  0x05, 0x85, 0x45, 0xC5, 0x25, 0xA5, 0x65, 0xE5, 0x15, 0x95, 0x55, 0xD5, 0x35, 0xB5, 0x75, 0xF5,
  0x0D, 0x8D, 0x4D, 0xCD, 0x2D, 0xAD, 0x6D, 0xED, 0x1D, 0x9D, 0x5D, 0xDD, 0x3D, 0xBD, 0x7D, 0xFD,
  0x03, 0x83, 0x43, 0xC3, 0x23, 0xA3, 0x63, 0xE3, 0x13, 0x93, 0x53, 0xD3, 0x33, 0xB3, 0x73, 0xF3, 
  0x0B, 0x8B, 0x4B, 0xCB, 0x2B, 0xAB, 0x6B, 0xEB, 0x1B, 0x9B, 0x5B, 0xDB, 0x3B, 0xBB, 0x7B, 0xFB,
  0x07, 0x87, 0x47, 0xC7, 0x27, 0xA7, 0x67, 0xE7, 0x17, 0x97, 0x57, 0xD7, 0x37, 0xB7, 0x77, 0xF7, 
  0x0F, 0x8F, 0x4F, 0xCF, 0x2F, 0xAF, 0x6F, 0xEF, 0x1F, 0x9F, 0x5F, 0xDF, 0x3F, 0xBF, 0x7F, 0xFF
};

unsigned int v; // reverse 32-bit value, 8 bits at time
unsigned int c; // c will get v reversed

// Option 1:
c = (BitReverseTable256[v & 0xff] << 24) | 
    (BitReverseTable256[(v >> 8) & 0xff] << 16) | 
    (BitReverseTable256[(v >> 16) & 0xff] << 8) |
    (BitReverseTable256[(v >> 24) & 0xff]);

// Option 2:
unsigned char * p = (unsigned char *) &v;
unsigned char * q = (unsigned char *) &c;
q[3] = BitReverseTable256[p[0]]; 
q[2] = BitReverseTable256[p[1]]; 
q[1] = BitReverseTable256[p[2]]; 
q[0] = BitReverseTable256[p[3]];
Można rozszerzyć ten pomysł na 64-bitowe s, lub wymienić pamięć na szybkość (zakładając pamięć podręczna danych L1 jest wystarczająco duża), i odwróć 16 bitów na raz za pomocą tabeli wyszukiwania wpisów 64K.

Inne

Proste

unsigned int v;     // input bits to be reversed
unsigned int r = v & 1; // r will be reversed bits of v; first get LSB of v
int s = sizeof(v) * CHAR_BIT - 1; // extra shift needed at end

for (v >>= 1; v; v >>= 1)
{   
  r <<= 1;
  r |= v & 1;
  s--;
}
r <<= s; // shift when v's highest bits are zero

Szybszy (32-bitowy procesor)

unsigned char b = x;
b = ((b * 0x0802LU & 0x22110LU) | (b * 0x8020LU & 0x88440LU)) * 0x10101LU >> 16; 

Szybszy (64-bitowy procesor)

unsigned char b; // reverse this (8-bit) byte
b = (b * 0x0202020202ULL & 0x010884422010ULL) % 1023;

Jeśli chcesz to zrobić na 32-bitowym int, po prostu odwróć bity w każdym bajcie i odwróć kolejność bajtów. Czyli:

unsigned int toReverse;
unsigned int reversed;
unsigned char inByte0 = (toReverse & 0xFF);
unsigned char inByte1 = (toReverse & 0xFF00) >> 8;
unsigned char inByte2 = (toReverse & 0xFF0000) >> 16;
unsigned char inByte3 = (toReverse & 0xFF000000) >> 24;
reversed = (reverseBits(inByte0) << 24) | (reverseBits(inByte1) << 16) | (reverseBits(inByte2) << 8) | (reverseBits(inByte3);

Wyniki

Porównałem dwa najbardziej obiecujące rozwiązania, tabelę lookup, oraz bitowe-i (pierwsze). Maszyna testowa jest laptop z 4GB DDR2-800 i Core 2 Duo T7500 @ 2.4 GHz, 4MB L2 Cache; YMMV. Używałem gcc 4.3.2 na 64-bitowym Linuksie. OpenMP (i wiązania GCC) były używane dla timerów o wysokiej rozdzielczości.

Odwróć się.c

#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
#include <omp.h>

unsigned int
reverse(register unsigned int x)
{
    x = (((x & 0xaaaaaaaa) >> 1) | ((x & 0x55555555) << 1));
    x = (((x & 0xcccccccc) >> 2) | ((x & 0x33333333) << 2));
    x = (((x & 0xf0f0f0f0) >> 4) | ((x & 0x0f0f0f0f) << 4));
    x = (((x & 0xff00ff00) >> 8) | ((x & 0x00ff00ff) << 8));
    return((x >> 16) | (x << 16));

}

int main()
{
    unsigned int *ints = malloc(100000000*sizeof(unsigned int));
    unsigned int *ints2 = malloc(100000000*sizeof(unsigned int));
    for(unsigned int i = 0; i < 100000000; i++)
      ints[i] = rand();

    unsigned int *inptr = ints;
    unsigned int *outptr = ints2;
    unsigned int *endptr = ints + 100000000;
    // Starting the time measurement
    double start = omp_get_wtime();
    // Computations to be measured
    while(inptr != endptr)
    {
      (*outptr) = reverse(*inptr);
      inptr++;
      outptr++;
    }
    // Measuring the elapsed time
    double end = omp_get_wtime();
    // Time calculation (in seconds)
    printf("Time: %f seconds\n", end-start);

    free(ints);
    free(ints2);

    return 0;
}

Reverse_lookup.c

#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
#include <omp.h>

static const unsigned char BitReverseTable256[] = 
{
  0x00, 0x80, 0x40, 0xC0, 0x20, 0xA0, 0x60, 0xE0, 0x10, 0x90, 0x50, 0xD0, 0x30, 0xB0, 0x70, 0xF0, 
  0x08, 0x88, 0x48, 0xC8, 0x28, 0xA8, 0x68, 0xE8, 0x18, 0x98, 0x58, 0xD8, 0x38, 0xB8, 0x78, 0xF8, 
  0x04, 0x84, 0x44, 0xC4, 0x24, 0xA4, 0x64, 0xE4, 0x14, 0x94, 0x54, 0xD4, 0x34, 0xB4, 0x74, 0xF4, 
  0x0C, 0x8C, 0x4C, 0xCC, 0x2C, 0xAC, 0x6C, 0xEC, 0x1C, 0x9C, 0x5C, 0xDC, 0x3C, 0xBC, 0x7C, 0xFC, 
  0x02, 0x82, 0x42, 0xC2, 0x22, 0xA2, 0x62, 0xE2, 0x12, 0x92, 0x52, 0xD2, 0x32, 0xB2, 0x72, 0xF2, 
  0x0A, 0x8A, 0x4A, 0xCA, 0x2A, 0xAA, 0x6A, 0xEA, 0x1A, 0x9A, 0x5A, 0xDA, 0x3A, 0xBA, 0x7A, 0xFA,
  0x06, 0x86, 0x46, 0xC6, 0x26, 0xA6, 0x66, 0xE6, 0x16, 0x96, 0x56, 0xD6, 0x36, 0xB6, 0x76, 0xF6, 
  0x0E, 0x8E, 0x4E, 0xCE, 0x2E, 0xAE, 0x6E, 0xEE, 0x1E, 0x9E, 0x5E, 0xDE, 0x3E, 0xBE, 0x7E, 0xFE,
  0x01, 0x81, 0x41, 0xC1, 0x21, 0xA1, 0x61, 0xE1, 0x11, 0x91, 0x51, 0xD1, 0x31, 0xB1, 0x71, 0xF1,
  0x09, 0x89, 0x49, 0xC9, 0x29, 0xA9, 0x69, 0xE9, 0x19, 0x99, 0x59, 0xD9, 0x39, 0xB9, 0x79, 0xF9, 
  0x05, 0x85, 0x45, 0xC5, 0x25, 0xA5, 0x65, 0xE5, 0x15, 0x95, 0x55, 0xD5, 0x35, 0xB5, 0x75, 0xF5,
  0x0D, 0x8D, 0x4D, 0xCD, 0x2D, 0xAD, 0x6D, 0xED, 0x1D, 0x9D, 0x5D, 0xDD, 0x3D, 0xBD, 0x7D, 0xFD,
  0x03, 0x83, 0x43, 0xC3, 0x23, 0xA3, 0x63, 0xE3, 0x13, 0x93, 0x53, 0xD3, 0x33, 0xB3, 0x73, 0xF3, 
  0x0B, 0x8B, 0x4B, 0xCB, 0x2B, 0xAB, 0x6B, 0xEB, 0x1B, 0x9B, 0x5B, 0xDB, 0x3B, 0xBB, 0x7B, 0xFB,
  0x07, 0x87, 0x47, 0xC7, 0x27, 0xA7, 0x67, 0xE7, 0x17, 0x97, 0x57, 0xD7, 0x37, 0xB7, 0x77, 0xF7, 
  0x0F, 0x8F, 0x4F, 0xCF, 0x2F, 0xAF, 0x6F, 0xEF, 0x1F, 0x9F, 0x5F, 0xDF, 0x3F, 0xBF, 0x7F, 0xFF
};

int main()
{
    unsigned int *ints = malloc(100000000*sizeof(unsigned int));
    unsigned int *ints2 = malloc(100000000*sizeof(unsigned int));
    for(unsigned int i = 0; i < 100000000; i++)
      ints[i] = rand();

    unsigned int *inptr = ints;
    unsigned int *outptr = ints2;
    unsigned int *endptr = ints + 100000000;
    // Starting the time measurement
    double start = omp_get_wtime();
    // Computations to be measured
    while(inptr != endptr)
    {
    unsigned int in = *inptr;  

    // Option 1:
    //*outptr = (BitReverseTable256[in & 0xff] << 24) | 
    //    (BitReverseTable256[(in >> 8) & 0xff] << 16) | 
    //    (BitReverseTable256[(in >> 16) & 0xff] << 8) |
    //    (BitReverseTable256[(in >> 24) & 0xff]);

    // Option 2:
    unsigned char * p = (unsigned char *) &(*inptr);
    unsigned char * q = (unsigned char *) &(*outptr);
    q[3] = BitReverseTable256[p[0]]; 
    q[2] = BitReverseTable256[p[1]]; 
    q[1] = BitReverseTable256[p[2]]; 
    q[0] = BitReverseTable256[p[3]];

      inptr++;
      outptr++;
    }
    // Measuring the elapsed time
    double end = omp_get_wtime();
    // Time calculation (in seconds)
    printf("Time: %f seconds\n", end-start);

    free(ints);
    free(ints2);

    return 0;
}

Wypróbowałem oba podejścia w kilku różnych optymalizacjach, przeprowadziłem 3 próby na każdym poziomie i każdą próbę odwrócone 100 milionów losowych unsigned ints. W przypadku opcji tabeli wyszukiwania wypróbowałem oba Schematy (opcje 1 i 2) podane na stronie bitowe hacki. Wyniki przedstawiono poniżej.

Bitowe i

mrj10@mjlap:~/code$ gcc -fopenmp -std=c99 -o reverse reverse.c
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse
Time: 2.000593 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse
Time: 1.938893 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse
Time: 1.936365 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ gcc -fopenmp -std=c99 -O2 -o reverse reverse.c
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse
Time: 0.942709 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse
Time: 0.991104 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse
Time: 0.947203 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ gcc -fopenmp -std=c99 -O3 -o reverse reverse.c
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse
Time: 0.922639 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse
Time: 0.892372 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse
Time: 0.891688 seconds

Tabela wyszukiwania (opcja 1)

mrj10@mjlap:~/code$ gcc -fopenmp -std=c99 -o reverse_lookup reverse_lookup.c
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.201127 seconds              
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.196129 seconds              
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.235972 seconds              
mrj10@mjlap:~/code$ gcc -fopenmp -std=c99 -O2 -o reverse_lookup reverse_lookup.c
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 0.633042 seconds              
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 0.655880 seconds              
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 0.633390 seconds              
mrj10@mjlap:~/code$ gcc -fopenmp -std=c99 -O3 -o reverse_lookup reverse_lookup.c
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 0.652322 seconds              
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 0.631739 seconds              
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 0.652431 seconds  

Tabela wyszukiwania (opcja 2)

mrj10@mjlap:~/code$ gcc -fopenmp -std=c99 -o reverse_lookup reverse_lookup.c
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.671537 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.688173 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.664662 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ gcc -fopenmp -std=c99 -O2 -o reverse_lookup reverse_lookup.c
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.049851 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.048403 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.085086 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ gcc -fopenmp -std=c99 -O3 -o reverse_lookup reverse_lookup.c
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.082223 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.053431 seconds
mrj10@mjlap:~/code$ ./reverse_lookup
Time: 1.081224 seconds

Podsumowanie

Użyj tabeli wyszukiwania z opcją 1 (adresowanie bajtów nie jest zaskakująco wolne), jeśli martwisz się o wydajność. Jeśli potrzebujesz aby wycisnąć z systemu każdy ostatni bajt pamięci (i być może, jeśli zależy ci na wydajności odwracania bitów), zoptymalizowane wersje bitwise - i podejścia również nie są zbyt kiepskie.

Zastrzeżenie

Tak, Wiem, że kod benchmarka to kompletny hack. Sugestie, jak go poprawić, są mile widziane. Rzeczy, o których wiem:

    Nie mam dostępu do ICC. Może to być szybsze (proszę odpowiedzieć w komentarzu, jeśli można to przetestować out). Tabela wyszukiwania 64K może dobrze działać na niektórych nowoczesnych mikroarchitekturach z dużym L1D.]}
  • - mtune=natywny nie działał dla -O2/-O3 (ld wybuchł z jakimś szalonym błędem redefinicji symbolu), więc nie wierzę, że wygenerowany kod jest dostrojony do mojej mikroarchitektury.
  • Może być sposób, aby zrobić to nieco szybciej z SSE. Nie mam pojęcia jak, ale z szybką replikacją, spakowanymi bitami i, i skwierczącymi instrukcjami, musi być coś tam.
  • znam tylko tyle x86 assembly, aby być niebezpiecznym; oto kod GCC wygenerowany na-O3 dla opcji 1, więc ktoś bardziej kompetentny niż ja może to sprawdzić:

32-bit

.L3:
movl    (%r12,%rsi), %ecx
movzbl  %cl, %eax
movzbl  BitReverseTable256(%rax), %edx
movl    %ecx, %eax
shrl    $24, %eax
mov     %eax, %eax
movzbl  BitReverseTable256(%rax), %eax
sall    $24, %edx
orl     %eax, %edx
movzbl  %ch, %eax
shrl    $16, %ecx
movzbl  BitReverseTable256(%rax), %eax
movzbl  %cl, %ecx
sall    $16, %eax
orl     %eax, %edx
movzbl  BitReverseTable256(%rcx), %eax
sall    $8, %eax
orl     %eax, %edx
movl    %edx, (%r13,%rsi)
addq    $4, %rsi
cmpq    $400000000, %rsi
jne     .L3

EDIT: próbowałem również użyć typów uint64_t na moim komputerze, aby sprawdzić, czy jest jakiś wzrost wydajności. Wydajność była o około 10% szybsza niż 32-bitowa i była prawie identyczna, niezależnie od tego, czy używasz tylko typów 64-bitowych do odwracania bitów na dwóch typach 32-bitowych int w czasu, lub czy faktycznie odwracałeś bity o połowę mniej niż 64-bitowe wartości. Kod asemblera jest pokazany poniżej (dla pierwszego przypadku odwracanie bitów dla dwóch 32-bitowych typów int na raz):

.L3:
movq    (%r12,%rsi), %rdx
movq    %rdx, %rax
shrq    $24, %rax
andl    $255, %eax
movzbl  BitReverseTable256(%rax), %ecx
movzbq  %dl,%rax
movzbl  BitReverseTable256(%rax), %eax
salq    $24, %rax
orq     %rax, %rcx
movq    %rdx, %rax
shrq    $56, %rax
movzbl  BitReverseTable256(%rax), %eax
salq    $32, %rax
orq     %rax, %rcx
movzbl  %dh, %eax
shrq    $16, %rdx
movzbl  BitReverseTable256(%rax), %eax
salq    $16, %rax
orq     %rax, %rcx
movzbq  %dl,%rax
shrq    $16, %rdx
movzbl  BitReverseTable256(%rax), %eax
salq    $8, %rax
orq     %rax, %rcx
movzbq  %dl,%rax
shrq    $8, %rdx
movzbl  BitReverseTable256(%rax), %eax
salq    $56, %rax
orq     %rax, %rcx
movzbq  %dl,%rax
shrq    $8, %rdx
movzbl  BitReverseTable256(%rax), %eax
andl    $255, %edx
salq    $48, %rax
orq     %rax, %rcx
movzbl  BitReverseTable256(%rdx), %eax
salq    $40, %rax
orq     %rax, %rcx
movq    %rcx, (%r13,%rsi)
addq    $8, %rsi
cmpq    $400000000, %rsi
jne     .L3
 477
Author: Matt J,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-10-01 13:00:41

Ten wątek przykuł moją uwagę, ponieważ zajmuje się prostym problemem, który wymaga dużo pracy (cykli procesora) nawet dla nowoczesnego procesora. I pewnego dnia stałem tam z tym samym problemem. Musiałem przerzucić miliony bajtów. Jednak Wiem, że wszystkie moje systemy docelowe są nowoczesne oparte na Intelu, więc zacznijmy optymalizację do skrajności!!!

Więc użyłem kodu Matta J jako bazy. system, na którym testuję, to i7 haswell 4700EQ.

Matt J ' s lookup bitflipping 400 000 000 bajtów: około 0.272 sekund.

Potem poszedłem do przodu i próbowałem sprawdzić, czy kompilator Intela ISPC może wektoryzować arytmetykę w odwrotnej kolejności.c.

Nie będę cię zanudzał moimi odkryciami, ponieważ próbowałem wiele pomóc kompilatorowi znaleźć rzeczy, tak czy inaczej skończyłem z wydajnością około 0.15 sekund do bitflip 400 000 000 bajtów. To świetna redukcja, ale dla mojego zastosowania to wciąż zbyt wolne..

Więc ludzie pozwólcie, że przedstawię najszybszy bitflipper oparty na Intelu na świecie. Taktowany w:

Time to bitflip 400000000 bajtów: 0.050082 sekund !!!!!

// Bitflip using AVX2 - The fastest Intel based bitflip in the world!!
// Made by Anders Cedronius 2014 (anders.cedronius (you know what) gmail.com)

#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <math.h>
#include <omp.h>

using namespace std;

#define DISPLAY_HEIGHT  4
#define DISPLAY_WIDTH   32
#define NUM_DATA_BYTES  400000000

// Constants (first we got the mask, then the high order nibble look up table and last we got the low order nibble lookup table)
__attribute__ ((aligned(32))) static unsigned char k1[32*3]={
        0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,0x0f,
        0x00,0x08,0x04,0x0c,0x02,0x0a,0x06,0x0e,0x01,0x09,0x05,0x0d,0x03,0x0b,0x07,0x0f,0x00,0x08,0x04,0x0c,0x02,0x0a,0x06,0x0e,0x01,0x09,0x05,0x0d,0x03,0x0b,0x07,0x0f,
        0x00,0x80,0x40,0xc0,0x20,0xa0,0x60,0xe0,0x10,0x90,0x50,0xd0,0x30,0xb0,0x70,0xf0,0x00,0x80,0x40,0xc0,0x20,0xa0,0x60,0xe0,0x10,0x90,0x50,0xd0,0x30,0xb0,0x70,0xf0
};

// The data to be bitflipped (+32 to avoid the quantization out of memory problem)
__attribute__ ((aligned(32))) static unsigned char data[NUM_DATA_BYTES+32]={};

extern "C" {
void bitflipbyte(unsigned char[],unsigned int,unsigned char[]);
}

int main()
{

    for(unsigned int i = 0; i < NUM_DATA_BYTES; i++)
    {
        data[i] = rand();
    }

    printf ("\r\nData in(start):\r\n");
    for (unsigned int j = 0; j < 4; j++)
    {
        for (unsigned int i = 0; i < DISPLAY_WIDTH; i++)
        {
            printf ("0x%02x,",data[i+(j*DISPLAY_WIDTH)]);
        }
        printf ("\r\n");
    }

    printf ("\r\nNumber of 32-byte chunks to convert: %d\r\n",(unsigned int)ceil(NUM_DATA_BYTES/32.0));

    double start_time = omp_get_wtime();
    bitflipbyte(data,(unsigned int)ceil(NUM_DATA_BYTES/32.0),k1);
    double end_time = omp_get_wtime();

    printf ("\r\nData out:\r\n");
    for (unsigned int j = 0; j < 4; j++)
    {
        for (unsigned int i = 0; i < DISPLAY_WIDTH; i++)
        {
            printf ("0x%02x,",data[i+(j*DISPLAY_WIDTH)]);
        }
        printf ("\r\n");
    }
    printf("\r\n\r\nTime to bitflip %d bytes: %f seconds\r\n\r\n",NUM_DATA_BYTES, end_time-start_time);

    // return with no errors
    return 0;
}

Printf są do debugowania..

Oto koń pociągowy:

bits 64
global bitflipbyte

bitflipbyte:    
        vmovdqa     ymm2, [rdx]
        add         rdx, 20h
        vmovdqa     ymm3, [rdx]
        add         rdx, 20h
        vmovdqa     ymm4, [rdx]
bitflipp_loop:
        vmovdqa     ymm0, [rdi] 
        vpand       ymm1, ymm2, ymm0 
        vpandn      ymm0, ymm2, ymm0 
        vpsrld      ymm0, ymm0, 4h 
        vpshufb     ymm1, ymm4, ymm1 
        vpshufb     ymm0, ymm3, ymm0         
        vpor        ymm0, ymm0, ymm1
        vmovdqa     [rdi], ymm0
        add     rdi, 20h
        dec     rsi
        jnz     bitflipp_loop
        ret

Kod zajmuje 32 bajty, a następnie maskuje skubanie. Wysokie zagięcie przesuwa się w prawo o 4. Następnie używam vpshufb i ymm4 / ymm3 jako tabel wyszukiwania. Mógłbym użyć jednej tabeli wyszukiwania, ale wtedy musiałbym przesunąć w lewo przed ORing gryzaki razem ponownie.

Są jeszcze szybsze sposoby na przewracanie bitów. Ale jestem związany z pojedynczym wątkiem i procesorem, więc to było najszybsze, co mogłem osiągnąć. Czy można zrobić szybszą wersję?

Proszę nie komentować używania komend Intel C / C++ compiler Intrinsic Equivalent...

 65
Author: Anders Cedronius,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-10-01 15:24:46

Jest to kolejne rozwiązanie dla ludzi, którzy kochają rekursję.

Pomysł jest prosty. Podziel wejście przez połowę i zamień dwie połówki, kontynuuj, aż osiągnie pojedynczy bit.
Illustrated in the example below.

Ex : If Input is 00101010   ==> Expected output is 01010100

1. Divide the input into 2 halves 
    0010 --- 1010

2. Swap the 2 Halves
    1010     0010

3. Repeat the same for each half.
    10 -- 10 ---  00 -- 10
    10    10      10    00

    1-0 -- 1-0 --- 1-0 -- 0-0
    0 1    0 1     0 1    0 0

Done! Output is 01010100

Oto funkcja rekurencyjna do jej rozwiązania. (Uwaga używałem unsigned int, więc może pracować dla wejść o rozmiarze do 8 bitów(unsigned int).

Funkcja rekurencyjna przyjmuje 2 parametry-wartość, której bity potrzebują do odwrócenia oraz liczba bitów w wartość.

int reverse_bits_recursive(unsigned int num, unsigned int numBits)
{
    unsigned int reversedNum;;
    unsigned int mask = 0;

    mask = (0x1 << (numBits/2)) - 1;

    if (numBits == 1) return num;
    reversedNum = reverse_bits_recursive(num >> numBits/2, numBits/2) |
                   reverse_bits_recursive((num & mask), numBits/2) << numBits/2;
    return reversedNum;
}

int main()
{
    unsigned int reversedNum;
    unsigned int num;

    num = 0x55;
    reversedNum = reverse_bits_recursive(num, 8);
    printf ("Bit Reversal Input = 0x%x Output = 0x%x\n", num, reversedNum);

    num = 0xabcd;
    reversedNum = reverse_bits_recursive(num, 16);
    printf ("Bit Reversal Input = 0x%x Output = 0x%x\n", num, reversedNum);

    num = 0x123456;
    reversedNum = reverse_bits_recursive(num, 24);
    printf ("Bit Reversal Input = 0x%x Output = 0x%x\n", num, reversedNum);

    num = 0x11223344;
    reversedNum = reverse_bits_recursive(num,32);
    printf ("Bit Reversal Input = 0x%x Output = 0x%x\n", num, reversedNum);
}

To jest wyjście:

Bit Reversal Input = 0x55 Output = 0xaa
Bit Reversal Input = 0xabcd Output = 0xb3d5
Bit Reversal Input = 0x123456 Output = 0x651690
Bit Reversal Input = 0x11223344 Output = 0x22cc4488
 13
Author: Dennis Mathews,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-10-01 14:12:47

Odpowiedź Andersa Cedroniusa stanowi świetne rozwiązanie dla osób, które mają procesor x86 z obsługą AVX2. Dla platform x86 bez wsparcia AVX lub innych niż x86, jedna z poniższych implementacji powinna działać dobrze.

Pierwszy kod jest wariantem klasycznej metody partycjonowania binarnego, zakodowanej w celu maksymalizacji wykorzystania idiomu shift-plus-logic przydatnego w różnych procesorach ARM. Ponadto wykorzystuje on-the-fly Mask generation, które mogą być korzystne dla RISC procesory, które w przeciwnym razie wymagają wielu instrukcji do załadowania każdej 32-bitowej wartości maski. Kompilatory dla platform x86 powinny używać stałej propagacji do obliczania wszystkich masek w czasie kompilacji, a nie w czasie uruchamiania.

/* Classic binary partitioning algorithm */
inline uint32_t brev_classic (uint32_t a)
{
    uint32_t m;
    a = (a >> 16) | (a << 16);                            // swap halfwords
    m = 0x00ff00ff; a = ((a >> 8) & m) | ((a << 8) & ~m); // swap bytes
    m = m^(m << 4); a = ((a >> 4) & m) | ((a << 4) & ~m); // swap nibbles
    m = m^(m << 2); a = ((a >> 2) & m) | ((a << 2) & ~m);
    m = m^(m << 1); a = ((a >> 1) & m) | ((a << 1) & ~m);
    return a;
}
W tomie 4a "The Art of Computer Programming" D. Knuth pokazuje sprytne sposoby odwracania bitów, które nieco zaskakująco wymagają mniejszej liczby operacji niż klasyczne algorytmy partycjonowania binarnego. Jednym z takich algorytmów dla operandów 32-bitowych, których nie mogę znaleźć w TAOCP, jest pokazany w tym dokumencie {[8] } na stronie Hacker ' s Delight.
/* Knuth's algorithm from http://www.hackersdelight.org/revisions.pdf. Retrieved 8/19/2015 */
inline uint32_t brev_knuth (uint32_t a)
{
    uint32_t t;
    a = (a << 15) | (a >> 17);
    t = (a ^ (a >> 10)) & 0x003f801f; 
    a = (t + (t << 10)) ^ a;
    t = (a ^ (a >>  4)) & 0x0e038421; 
    a = (t + (t <<  4)) ^ a;
    t = (a ^ (a >>  2)) & 0x22488842; 
    a = (t + (t <<  2)) ^ a;
    return a;
}

Używając kompilatora Intel C / C++ compiler 13.1.3.198, Obie powyższe funkcje automatycznie wektoryzują wyświetlanie rejestrów XMM. Można je również wektoryzować ręcznie bez większego wysiłku.

Na moim IvyBridge Xeon E3 1270v2, używając auto-wektoryzowanego kodu, 100 milionów uin32_t słów zostało odwróconych bitowo w 0,070 sekundy za pomocą brev_classic(), A 0,068 sekundy za pomocą brev_knuth(). Zadbałem o to, aby mój punkt odniesienia nie była ograniczona przepustowością pamięci systemowej.

 11
Author: njuffa,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-05-23 12:03:07

Cóż, na pewno nie będzie to odpowiedź jak Matt J, ale mam nadzieję, że nadal będzie przydatna.

size_t reverse(size_t n, unsigned int bytes)
{
    __asm__("BSWAP %0" : "=r"(n) : "0"(n));
    n >>= ((sizeof(size_t) - bytes) * 8);
    n = ((n & 0xaaaaaaaaaaaaaaaa) >> 1) | ((n & 0x5555555555555555) << 1);
    n = ((n & 0xcccccccccccccccc) >> 2) | ((n & 0x3333333333333333) << 2);
    n = ((n & 0xf0f0f0f0f0f0f0f0) >> 4) | ((n & 0x0f0f0f0f0f0f0f0f) << 4);
    return n;
}

Jest to dokładnie ten sam pomysł, co najlepszy algorytm Matta, z wyjątkiem tego, że istnieje mała instrukcja zwana BSWAP, która zamienia bajty (nie bity) 64-bitowej liczby. Więc b7, b6, b5, b4, b3,b2,b1,b0 staje się b0,b1,b2,b3,b4,b5,b6, b7. Ponieważ pracujemy z numerem 32-bitowym, musimy przesunąć nasz numer zamieniony na bajty w dół o 32 bity. To tylko pozostawia nam zadanie wymiany 8 bity każdego bajtu, które jest zrobione i voila! skończyliśmy.

Czas: na mojej maszynie algorytm Matta działał w ~0,52 sekundy na próbę. Mój biegł w około 0,42 sekundy na próbę. 20% szybciej nie jest złe, myślę.

Jeśli martwisz się o dostępność instrukcji BSWAP Wikipedia wymienia instrukcję BSWAP jako dodaną z numerem 80846, która ukazała się w 1989 roku. Należy zauważyć, że Wikipedia stwierdza również, że instrukcja ta działa tylko na rejestrach 32-bitowych, które są oczywiście nie w moim komputerze, to bardzo działa tylko na rejestrach 64-bitowych.

Ta metoda będzie działać równie dobrze dla dowolnego typu danych całkowych, więc metoda może być uogólniona trywialnie, przekazując liczbę żądanych bajtów:

    size_t reverse(size_t n, unsigned int bytes)
    {
        __asm__("BSWAP %0" : "=r"(n) : "0"(n));
        n >>= ((sizeof(size_t) - bytes) * 8);
        n = ((n & 0xaaaaaaaaaaaaaaaa) >> 1) | ((n & 0x5555555555555555) << 1);
        n = ((n & 0xcccccccccccccccc) >> 2) | ((n & 0x3333333333333333) << 2);
        n = ((n & 0xf0f0f0f0f0f0f0f0) >> 4) | ((n & 0x0f0f0f0f0f0f0f0f) << 4);
        return n;
    }

Które można następnie nazwać tak:

    n = reverse(n, sizeof(char));//only reverse 8 bits
    n = reverse(n, sizeof(short));//reverse 16 bits
    n = reverse(n, sizeof(int));//reverse 32 bits
    n = reverse(n, sizeof(size_t));//reverse 64 bits

Kompilator powinien być w stanie zoptymalizować dodatkowy parametr (zakładając, że kompilator jest w linii funkcji) i w przypadku sizeof(size_t) przesunięcie w prawo zostanie całkowicie usunięte. Zauważ, że GCC na least nie jest w stanie usunąć bswap i przesunięcia w prawo, jeśli zostało przekazane sizeof(char).

 11
Author: SirGuy,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-08-17 13:42:17

Zakładając, że masz tablicę bitów, co powiesz na to: 1. Zaczynając od MSB, wciskaj bity do stosu jeden po drugim. 2. Pop bitów z tego stosu do innej tablicy (lub tej samej tablicy, jeśli chcesz zaoszczędzić miejsce), umieszczając pierwszy wyskakujący bit do MSB i przechodząc do mniej znaczących bitów stamtąd.

Stack stack = new Stack();
Bit[] bits = new Bit[] { 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0 };

for (int i = 0; i < bits.Length; i++) 
{
    stack.push(bits[i]);
}

for (int i = 0; i < bits.Length; i++)
{
    bits[i] = stack.pop();
}
 8
Author: Frederick The Fool,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-04-14 03:26:43

To nie jest praca dla człowieka! ... ale idealny do maszyny

Jest rok 2015, 6 lat od kiedy to pytanie zostało po raz pierwszy zadane. Kompilatory stały się naszymi mistrzami, a naszą pracą jako ludzi jest tylko pomaganie im. Jaki jest najlepszy sposób na przekazanie naszych intencji maszynie?

Odwracanie bitów jest tak powszechne, że trzeba się zastanawiać, dlaczego wciąż rosnąca ISA x86 nie zawiera instrukcji, aby to zrobić jeden raz.

Powód: jeśli dasz swoją prawdziwą zwięzły zamiar kompilatora, odwrócenie bitów powinno zająć tylko ~20 cykli procesora . Pozwól, że pokażę Ci, jak wykonać reverse () i użyć go:

#include <inttypes.h>
#include <stdio.h>

uint64_t reverse(const uint64_t n,
                 const uint64_t k)
{
        uint64_t r, i;
        for (r = 0, i = 0; i < k; ++i)
                r |= ((n >> i) & 1) << (k - i - 1);
        return r;
}

int main()
{
        const uint64_t size = 64;
        uint64_t sum = 0;
        uint64_t a;
        for (a = 0; a < (uint64_t)1 << 30; ++a)
                sum += reverse(a, size);
        printf("%" PRIu64 "\n", sum);
        return 0;
}

Skompilowanie tego przykładowego programu w wersji Clang > = 3.6, - O3, - march=natywny (testowane z Haswellem), daje kod graficzny o jakości przy użyciu nowych instrukcji AVX2, z uruchomieniem 11 sekund przetwarzaniem ~1 miliard odwrotnych () s. to ~10 ns na odwrotną (), z .5 NS CPU cycle zakładając, że 2 GHz stawia nas na sweet 20 CPU cykle.

  • możesz zmieścić 10 reverse () s w czasie potrzebnym do uzyskania dostępu do pamięci RAM dla jednej dużej tablicy!
  • możesz zmieścić 1 reverse () w czasie potrzebnym do dwukrotnego dostępu do pamięci podręcznej L2 LUT.

Zastrzeżenie: ten przykładowy kod powinien być przyzwoitym benchmarkiem przez kilka lat, ale w końcu zacznie pokazywać swój wiek, gdy Kompilatory będą wystarczająco inteligentne, aby zoptymalizować main (), aby wydrukować końcowy wynik, zamiast naprawdę obliczać cokolwiek. Ale dla teraz działa w funkcji reverse ().

 6
Author: user13972,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-12-21 23:47:14

Oczywiście oczywiste źródło bit-twidling hacki jest tutaj: http://graphics.stanford.edu/ ~ seander / bithacks. html # BitReverseObvious

 5
Author: Anders Hansson,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-04-14 07:49:09

Natywna Instrukcja ARM "rbit" potrafi to zrobić z 1 cyklem cpu i 1 dodatkowym rejestrem cpu, niemożliwym do pokonania.

 5
Author: metalogic,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-04-05 22:11:35

Wiem, że to nie C tylko asm:

var1 dw 0f0f0
clc
     push ax
     push cx
     mov cx 16
loop1:
     shl var1
     shr ax
loop loop1
     pop ax
     pop cx

To działa z bitem przenoszenia, więc możesz też zapisać flagi

 5
Author: Coco,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-03-14 09:09:54

Implementacja z niską pamięcią i najszybsza.

private Byte  BitReverse(Byte bData)
    {
        Byte[] lookup = { 0, 8,  4, 12, 
                          2, 10, 6, 14 , 
                          1, 9,  5, 13,
                          3, 11, 7, 15 };
        Byte ret_val = (Byte)(((lookup[(bData & 0x0F)]) << 4) + lookup[((bData & 0xF0) >> 4)]);
        return ret_val;
    }
 4
Author: Aung,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-10-30 08:38:11

Byłem ciekaw, jak szybko będzie to oczywiste raw rotation. Na moim komputerze (i7@2600) średnia dla 1,500,150,000 iteracji wynosiła 27.28 ns (w losowym zestawie 131,071 64-bitowych liczb całkowitych).

Zalety: ilość potrzebnej pamięci jest niewielka, a kod jest prosty. Powiedziałbym, że nie jest też tak duża. Wymagany czas jest przewidywalny i stały dla dowolnego wejścia (128 operacji przesunięcia arytmetycznego + 64 operacje logiczne i operacje + 64 operacje logiczne lub operacje).

Porównałem do najlepszy czas uzyskał @ Matt J-który ma zaakceptowaną odpowiedź. Jeśli dobrze odczytałem jego odpowiedź, najlepsze, co dostał, to 0.631739 sekundy na iteracje, co prowadzi do średniej 631 ns na obrót.

Fragment kodu, którego użyłem, to ten poniżej:

unsigned long long reverse_long(unsigned long long x)
{
    return (((x >> 0) & 1) << 63) |
           (((x >> 1) & 1) << 62) |
           (((x >> 2) & 1) << 61) |
           (((x >> 3) & 1) << 60) |
           (((x >> 4) & 1) << 59) |
           (((x >> 5) & 1) << 58) |
           (((x >> 6) & 1) << 57) |
           (((x >> 7) & 1) << 56) |
           (((x >> 8) & 1) << 55) |
           (((x >> 9) & 1) << 54) |
           (((x >> 10) & 1) << 53) |
           (((x >> 11) & 1) << 52) |
           (((x >> 12) & 1) << 51) |
           (((x >> 13) & 1) << 50) |
           (((x >> 14) & 1) << 49) |
           (((x >> 15) & 1) << 48) |
           (((x >> 16) & 1) << 47) |
           (((x >> 17) & 1) << 46) |
           (((x >> 18) & 1) << 45) |
           (((x >> 19) & 1) << 44) |
           (((x >> 20) & 1) << 43) |
           (((x >> 21) & 1) << 42) |
           (((x >> 22) & 1) << 41) |
           (((x >> 23) & 1) << 40) |
           (((x >> 24) & 1) << 39) |
           (((x >> 25) & 1) << 38) |
           (((x >> 26) & 1) << 37) |
           (((x >> 27) & 1) << 36) |
           (((x >> 28) & 1) << 35) |
           (((x >> 29) & 1) << 34) |
           (((x >> 30) & 1) << 33) |
           (((x >> 31) & 1) << 32) |
           (((x >> 32) & 1) << 31) |
           (((x >> 33) & 1) << 30) |
           (((x >> 34) & 1) << 29) |
           (((x >> 35) & 1) << 28) |
           (((x >> 36) & 1) << 27) |
           (((x >> 37) & 1) << 26) |
           (((x >> 38) & 1) << 25) |
           (((x >> 39) & 1) << 24) |
           (((x >> 40) & 1) << 23) |
           (((x >> 41) & 1) << 22) |
           (((x >> 42) & 1) << 21) |
           (((x >> 43) & 1) << 20) |
           (((x >> 44) & 1) << 19) |
           (((x >> 45) & 1) << 18) |
           (((x >> 46) & 1) << 17) |
           (((x >> 47) & 1) << 16) |
           (((x >> 48) & 1) << 15) |
           (((x >> 49) & 1) << 14) |
           (((x >> 50) & 1) << 13) |
           (((x >> 51) & 1) << 12) |
           (((x >> 52) & 1) << 11) |
           (((x >> 53) & 1) << 10) |
           (((x >> 54) & 1) << 9) |
           (((x >> 55) & 1) << 8) |
           (((x >> 56) & 1) << 7) |
           (((x >> 57) & 1) << 6) |
           (((x >> 58) & 1) << 5) |
           (((x >> 59) & 1) << 4) |
           (((x >> 60) & 1) << 3) |
           (((x >> 61) & 1) << 2) |
           (((x >> 62) & 1) << 1) |
           (((x >> 63) & 1) << 0);
}
 4
Author: marian adam,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-05-01 17:36:38

W zasadzie jest to to samo co pierwsze " reverse ()", ale jest to 64 bit i wymaga tylko jednej natychmiastowej maski do załadowania ze strumienia instrukcji. GCC tworzy kod bez skoków, więc powinno to być dość szybkie.

#include <stdio.h>

static unsigned long long swap64(unsigned long long val)
{
#define ZZZZ(x,s,m) (((x) >>(s)) & (m)) | (((x) & (m))<<(s));
/* val = (((val) >>16) & 0xFFFF0000FFFF) | (((val) & 0xFFFF0000FFFF)<<16); */

val = ZZZZ(val,32,  0x00000000FFFFFFFFull );
val = ZZZZ(val,16,  0x0000FFFF0000FFFFull );
val = ZZZZ(val,8,   0x00FF00FF00FF00FFull );
val = ZZZZ(val,4,   0x0F0F0F0F0F0F0F0Full );
val = ZZZZ(val,2,   0x3333333333333333ull );
val = ZZZZ(val,1,   0x5555555555555555ull );

return val;
#undef ZZZZ
}

int main(void)
{
unsigned long long val, aaaa[16] =
 { 0xfedcba9876543210,0xedcba9876543210f,0xdcba9876543210fe,0xcba9876543210fed
 , 0xba9876543210fedc,0xa9876543210fedcb,0x9876543210fedcba,0x876543210fedcba9
 , 0x76543210fedcba98,0x6543210fedcba987,0x543210fedcba9876,0x43210fedcba98765
 , 0x3210fedcba987654,0x210fedcba9876543,0x10fedcba98765432,0x0fedcba987654321
 };
unsigned iii;

for (iii=0; iii < 16; iii++) {
    val = swap64 (aaaa[iii]);
    printf("A[]=%016llX Sw=%016llx\n", aaaa[iii], val);
    }
return 0;
}
 3
Author: wildplasser,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-11-09 12:25:42

Możesz użyć standardowej biblioteki szablonów. Może być wolniejszy niż wyżej wymieniony kod. Wydaje mi się jednak jaśniejsze i łatwiejsze do zrozumienia.

 #include<bitset>
 #include<iostream>


 template<size_t N>
 const std::bitset<N> reverse(const std::bitset<N>& ordered)
 {
      std::bitset<N> reversed;
      for(size_t i = 0, j = N - 1; i < N; ++i, --j)
           reversed[j] = ordered[i];
      return reversed;
 };


 // test the function
 int main()
 {
      unsigned long num; 
      const size_t N = sizeof(num)*8;

      std::cin >> num;
      std::cout << std::showbase << std::hex;
      std::cout << "ordered  = " << num << std::endl;
      std::cout << "reversed = " << reverse<N>(num).to_ulong()  << std::endl;
      std::cout << "double_reversed = " << reverse<N>(reverse<N>(num)).to_ulong() << std::endl;  
 }
 3
Author: Cem,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-05-31 17:13:01

Generic

Kod C. Użycie 1-bajtowej liczby danych wejściowych jako przykładu.

    unsigned char num = 0xaa;   // 1010 1010 (aa) -> 0101 0101 (55)
    int s = sizeof(num) * 8;    // get number of bits
    int i, x, y, p;
    int var = 0;                // make var data type to be equal or larger than num

    for (i = 0; i < (s / 2); i++) {
        // extract bit on the left, from MSB
        p = s - i - 1;
        x = num & (1 << p);
        x = x >> p;
        printf("x: %d\n", x);

        // extract bit on the right, from LSB
        y = num & (1 << i);
        y = y >> i;
        printf("y: %d\n", y);

        var = var | (x << i);       // apply x
        var = var | (y << p);       // apply y
    }

    printf("new: 0x%x\n", new);
 2
Author: vjangus,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-04-14 08:56:08

A może:

    uint reverseMSBToLSB32ui(uint input)
    {
        uint output = 0x00000000;
        uint toANDVar = 0;
        int places = 0;

        for (int i = 1; i < 32; i++)
        {
            places = (32 - i);
            toANDVar = (uint)(1 << places);
            output |= (uint)(input & (toANDVar)) >> places;

        }


        return output;
    }
Małe i łatwe (choć tylko 32-bitowe).
 2
Author: BlueAutumn,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-09-24 18:58:01

Myślałem, że to jeden z najprostszych sposobów na odwrócenie bitu. proszę dać mi znać, jeśli jest jakaś wada w tej logice. zasadniczo w tej logice sprawdzamy wartość bitu w pozycji. Ustaw bit, jeśli wartość jest 1 na odwróconej pozycji.

void bit_reverse(ui32 *data)
{
  ui32 temp = 0;    
  ui32 i, bit_len;    
  {    
   for(i = 0, bit_len = 31; i <= bit_len; i++)   
   {    
    temp |= (*data & 1 << i)? (1 << bit_len-i) : 0;    
   }    
   *data = temp;    
  }    
  return;    
}    
 1
Author: Arun Nagendran,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-12-18 16:02:47
unsigned char ReverseBits(unsigned char data)
{
    unsigned char k = 0, rev = 0;

    unsigned char n = data;

    while(n)

    {
        k = n & (~(n - 1));
        n &= (n - 1);
        rev |= (128 / k);
    }
    return rev;
}
 0
Author: user3615967,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-05-08 11:46:09

Myślę, że najprostsza metoda, którą znam, jest następująca. MSB jest wejściem, a LSB jest wyjściem "odwróconym":

unsigned char rev(char MSB) {
    unsigned char LSB=0;  // for output
    _FOR(i,0,8) {
        LSB= LSB << 1;
        if(MSB&1) LSB = LSB | 1;
        MSB= MSB >> 1;
    }
    return LSB;
}

//    It works by rotating bytes in opposite directions. 
//    Just repeat for each byte.
 0
Author: user7726695,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-06-09 17:59:32
// Purpose: to reverse bits in an unsigned short integer 
// Input: an unsigned short integer whose bits are to be reversed
// Output: an unsigned short integer with the reversed bits of the input one
unsigned short ReverseBits( unsigned short a )
{
     // declare and initialize number of bits in the unsigned short integer
     const char num_bits = sizeof(a) * CHAR_BIT;

     // declare and initialize bitset representation of integer a
     bitset<num_bits> bitset_a(a);          

     // declare and initialize bitset representation of integer b (0000000000000000)
     bitset<num_bits> bitset_b(0);                  

     // declare and initialize bitset representation of mask (0000000000000001)
     bitset<num_bits> mask(1);          

     for ( char i = 0; i < num_bits; ++i )
     {
          bitset_b = (bitset_b << 1) | bitset_a & mask;
          bitset_a >>= 1;
     }

     return (unsigned short) bitset_b.to_ulong();
}

void PrintBits( unsigned short a )
{
     // declare and initialize bitset representation of a
     bitset<sizeof(a) * CHAR_BIT> bitset(a);

     // print out bits
     cout << bitset << endl;
}


// Testing the functionality of the code

int main ()
{
     unsigned short a = 17, b;

     cout << "Original: "; 
     PrintBits(a);

     b = ReverseBits( a );

     cout << "Reversed: ";
     PrintBits(b);
}

// Output:
Original: 0000000000010001
Reversed: 1000100000000000
 0
Author: MikhailJacques,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-09-17 04:51:58

Inne rozwiązanie oparte na pętli, które szybko wychodzi, gdy liczba jest niska (w C++ dla wielu typów)

template<class T>
T reverse_bits(T in) {
    T bit = static_cast<T>(1) << (sizeof(T) * 8 - 1);
    T out;

    for (out = 0; bit && in; bit >>= 1, in >>= 1) {
        if (in & 1) {
            out |= bit;
        }
    }
    return out;
}

Lub w C dla niepodpisanej liczby całkowitej

unsigned int reverse_bits(unsigned int in) {
    unsigned int bit = 1u << (sizeof(T) * 8 - 1);
    unsigned int out;

    for (out = 0; bit && in; bit >>= 1, in >>= 1) {
        if (in & 1)
            out |= bit;
    }
    return out;
}
 0
Author: Daniel Santos,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-09-05 21:26:32

Wydaje się, że wiele innych postów dotyczy prędkości (tj. najlepszy = najszybszy). A co z prostotą? Consider:

char ReverseBits(char character) {
    char reversed_character = 0;
    for (int i = 0; i < 8; i++) {
        char ith_bit = (c >> i) & 1;
        reversed_character |= (ith_bit << (sizeof(char) - 1 - i));
    }
    return reversed_character;
}

I mam nadzieję, że sprytny kompilator zoptymalizuje dla Ciebie.

Jeśli chcesz odwrócić dłuższą listę bitów (zawierającą sizeof(char) * n bity), możesz użyć tej funkcji, aby uzyskać:

void ReverseNumber(char* number, int bit_count_in_number) {
    int bytes_occupied = bit_count_in_number / sizeof(char);      

    // first reverse bytes
    for (int i = 0; i <= (bytes_occupied / 2); i++) {
        swap(long_number[i], long_number[n - i]);
    }

    // then reverse bits of each individual byte
    for (int i = 0; i < bytes_occupied; i++) {
         long_number[i] = ReverseBits(long_number[i]);
    }
}

Spowoduje to odwrócenie [10000000, 10101010] do [01010101, 00000001].

 0
Author: mercury0114,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-07-16 10:11:49

Odwrócenie bitów w pseudo kodzie

Źródło - > bajt do odwrócenia b00101100 destination - > reversed, również musi być typu unsigned, więc bit znaku nie jest propogowany w dół

Kopiuj do temp, więc oryginał nie ma wpływu, również musi być typu unsigned, aby bit znaku nie był przesuwany automatycznie

bytecopy = b0010110

LOOP8: / / zrób to 8 razy test, czy bytecopy jest

    set bit8 (msb) of reversed = reversed | b10000000 

else do not set bit8

shift bytecopy left 1 place
bytecopy = bytecopy << 1 = b0101100 result

shift result right 1 place
reversed = reversed >> 1 = b00000000
8 times no then up^ LOOP8
8 times yes then done.
 -1
Author: Peter Sikora,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-06-05 10:25:26

Moje proste rozwiązanie

BitReverse(IN)
    OUT = 0x00;
    R = 1;      // Right mask   ...0000.0001
    L = 0;      // Left mask    1000.0000...
    L = ~0; 
    L = ~(i >> 1);
    int size = sizeof(IN) * 4;  // bit size

    while(size--){
        if(IN & L) OUT = OUT | R; // start from MSB  1000.xxxx
        if(IN & R) OUT = OUT | L; // start from LSB  xxxx.0001
        L = L >> 1;
        R = R << 1; 
    }
    return OUT;
 -1
Author: Ivan Hionidi,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-08-17 13:15:24

To jest dla 32 bitów, musimy zmienić rozmiar jeśli weźmiemy pod uwagę 8 bitów.

    void bitReverse(int num)
    {
        int num_reverse = 0;
        int size = (sizeof(int)*8) -1;
        int i=0,j=0;
        for(i=0,j=size;i<=size,j>=0;i++,j--)
        {
            if((num >> i)&1)
            {
                num_reverse = (num_reverse | (1<<j));
            }
        }
        printf("\n rev num = %d\n",num_reverse);
    }

Odczyt wejściowej liczby całkowitej " num " w porządku LSB->MSB i zapis w num_reverse w porządku MSB - > LSB.

 -1
Author: karthik kalakodimi,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-02-14 16:31:42
int bit_reverse(int w, int bits)
{
    int r = 0;
    for (int i = 0; i < bits; i++)
    {
        int bit = (w & (1 << i)) >> i;
        r |= bit << (bits - i - 1);
    }
    return r;
}
 -3
Author: Shihao Xu,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-10-02 04:17:36