Co oznaczają wszystkie operatory symboliczne Scali?

Składnia Scali ma wiele symboli. Ponieważ tego rodzaju nazwy są trudne do znalezienia za pomocą wyszukiwarek, obszerna lista z nich byłaby pomocna.

Jakie są wszystkie symbole w Scali i co robi każdy z nich?

W szczególności, chciałbym wiedzieć o ->, ||=, ++=, <=, _._, ::, i :+=.

Author: Chris Martin, 2011-10-25

10 answers

Dzielę operatory, dla celów nauczania, na cztery kategorie:

  • słowa kluczowe / zastrzeżone symbole
  • automatycznie importowane metody
  • wspólne metody
  • cukry składniowe/skład
Na szczęście większość kategorii jest reprezentowana w pytaniu:]}
->    // Automatically imported method
||=   // Syntactic sugar
++=   // Syntactic sugar/composition or common method
<=    // Common method
_._   // Typo, though it's probably based on Keyword/composition
::    // Common method
:+=   // Common method

Dokładne znaczenie większości z tych metod zależy od klasy, która je definiuje. Na przykład <= on Int oznacza "mniejsze lub równe" . Pierwszy z nich, ->, podam jako przykład poniżej. :: jest prawdopodobnie metodą zdefiniowaną na List (choć może być obiektem o tej samej nazwie), a:+= jest prawdopodobnie metodą zdefiniowaną na różnych klasach Buffer.

Zobaczmy je.

Słowa kluczowe / zastrzeżone symbole

W Scali są pewne symbole, które są wyjątkowe. Dwa z nich są uważane za właściwe słowa kluczowe, podczas gdy inne są po prostu "zarezerwowane". Oni są:

// Keywords
<-  // Used on for-comprehensions, to separate pattern from generator
=>  // Used for function types, function literals and import renaming

// Reserved
( )        // Delimit expressions and parameters
[ ]        // Delimit type parameters
{ }        // Delimit blocks
.          // Method call and path separator
// /* */   // Comments
#          // Used in type notations
:          // Type ascription or context bounds
<: >: <%   // Upper, lower and view bounds
<? <!      // Start token for various XML elements
" """      // Strings
'          // Indicate symbols and characters
@          // Annotations and variable binding on pattern matching
`          // Denote constant or enable arbitrary identifiers
,          // Parameter separator
;          // Statement separator
_*         // vararg expansion
_          // Many different meanings
Wszystkie te elementy są częścią języka i jako takie można je znaleźć w każdym tekście, który poprawnie opisuje język, np. Specyfikacja Scali (PDF).

Ostatni, podkreślenie, zasługuje na specjalny opis, ponieważ jest tak szeroko stosowany i ma tak wiele różnych znaczeń. Oto przykład:

import scala._    // Wild card -- all of Scala is imported
import scala.{ Predef => _, _ } // Exception, everything except Predef
def f[M[_]]       // Higher kinded type parameter
def f(m: M[_])    // Existential type
_ + _             // Anonymous function placeholder parameter
m _               // Eta expansion of method into method value
m(_)              // Partial function application
_ => 5            // Discarded parameter
case _ =>         // Wild card pattern -- matches anything
f(xs: _*)         // Sequence xs is passed as multiple parameters to f(ys: T*)
case Seq(xs @ _*) // Identifier xs is bound to the whole matched sequence

Prawdopodobnie zapomniałem o jakimś innym znaczeniu.

Automatycznie importowane metody

Więc, jeśli nie znajdziesz symbolu, którego szukasz na powyższej liście, to musi to być Metoda lub jej część. Ale często zobaczysz jakiś symbol i dokumentacja klasy nie będzie miała tej metody. Gdy tak się dzieje, albo patrzysz na kompozycję jednej lub więcej metod z czymś innym, albo metoda została zaimportowana do zakresu, albo jest dostępna poprzez zaimportowaną konwersję ukrytą.

Te nadal można znaleźć na ScalaDoc : wystarczy wiedz, gdzie ich szukać. Albo, jeśli tego nie zrobisz, spójrz na indeks (obecnie złamany na 2.9.1, ale dostępny na nightly).

Każdy kod Scala ma trzy automatyczne importowanie:

// Not necessarily in this order
import _root_.java.lang._      // _root_ denotes an absolute path
import _root_.scala._
import _root_.scala.Predef._

Dwa pierwsze udostępniają tylko klasy i Obiekty singleton. Trzeci zawiera wszystkie implicite konwersje i importowane metody, ponieważ Predef jest obiektem samym w sobie.

Zaglądając do środka Predef szybko Pokaż kilka symboli:

class <:<
class =:=
object <%<
object =:=

Każdy inny symbol będzie udostępniane za pośrednictwem niejawnej konwersji . Wystarczy spojrzeć na metody oznaczone implicit, które otrzymują jako parametr obiekt typu, który odbiera metodę. Na przykład:

"a" -> 1  // Look for an implicit from String, AnyRef, Any or type parameter

W powyższym przypadku -> jest zdefiniowana w klasie ArrowAssoc poprzez metodę any2ArrowAssoc, która pobiera obiekt typu A, gdzie A jest nieograniczonym parametrem typu tej samej metody.

Wspólne metody

Tak więc wiele symboli jest po prostu metodami na klasie. Na przykład, jeśli zrobisz

List(1, 2) ++ List(3, 4)

Znajdziesz metodę ++ tuż na liście ScalaDoc dla . Jest jednak jedna konwencja, której musisz być świadomy podczas wyszukiwania metod. Metody kończące się dwukropkiem (:) wiążą w prawo zamiast w lewo. Innymi słowy, podczas gdy powyższe wywołanie metody jest równoważne:

List(1, 2).++(List(3, 4))

Gdybym miał, zamiast 1 :: List(2, 3), byłoby to równoważne:

List(2, 3).::(1)

Więc musisz spojrzeć na typ znaleziony na prawo podczas poszukiwania metod zakończonych dwukropkiem. Rozważmy na przykład:

1 +: List(2, 3) :+ 4

Pierwsza metoda (+:) wiąże się z prawej i znajduje się na List. Druga metoda (:+) jest po prostu normalną metodą i wiąże się z lewą -- ponownie, na List.

Cukry składniowe / skład

Oto kilka cukrów składniowych, które mogą ukryć metodę:]}
class Example(arr: Array[Int] = Array.fill(5)(0)) {
  def apply(n: Int) = arr(n)
  def update(n: Int, v: Int) = arr(n) = v
  def a = arr(0); def a_=(v: Int) = arr(0) = v
  def b = arr(1); def b_=(v: Int) = arr(1) = v
  def c = arr(2); def c_=(v: Int) = arr(2) = v
  def d = arr(3); def d_=(v: Int) = arr(3) = v
  def e = arr(4); def e_=(v: Int) = arr(4) = v
  def +(v: Int) = new Example(arr map (_ + v))
  def unapply(n: Int) = if (arr.indices contains n) Some(arr(n)) else None
}

val Ex = new Example // or var for the last example
println(Ex(0))  // calls apply(0)
Ex(0) = 2       // calls update(0, 2)
Ex.b = 3        // calls b_=(3)
// This requires Ex to be a "val"
val Ex(c) = 2   // calls unapply(2) and assigns result to c
// This requires Ex to be a "var"
Ex += 1         // substituted for Ex = Ex + 1

Ostatni jest interesujący, ponieważ Dowolna metoda symboliczna może być łączona w postaci metoda podobna do zadania w ten sposób.

I, oczywiście, są różne kombinacje, które mogą pojawić się w kodzie:

(_+_) // An expression, or parameter, that is an anonymous function with
      // two parameters, used exactly where the underscores appear, and
      // which calls the "+" method on the first parameter passing the
      // second parameter as argument.
 539
Author: Daniel C. Sobral,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-07-22 18:21:27

Jedna (dobra, IMO) różnica między scalą a innymi językami polega na tym, że pozwala nazywać metody prawie dowolnym znakiem.

To, co wymieniasz, nie jest "interpunkcją", ale prostymi i prostymi metodami, a jako takie ich zachowanie różni się w zależności od obiektu (choć są pewne konwencje).

Na przykład, sprawdź dokumentację Scaladoc dla listy , a zobaczysz niektóre z metod, o których tutaj wspomniałeś.

Some things to keep in umysł:

  • Najczęściej kombinacja A operator+equal B tłumaczy się na A = A operator B, Jak w przykładach ||= lub ++=.

  • Metody, które kończą się {[4] } są właściwe asocjacyjne, to znaczy, że A :: B jest rzeczywiście B.::(A).

Większość odpowiedzi znajdziesz przeglądając dokumentację Scali. Trzymanie tutaj odniesienia powieliłoby wysiłki i szybko zostałoby w tyle:)

 25
Author: Pablo Fernandez,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-05-02 17:08:38

Możesz je najpierw pogrupować według pewnych kryteriów. W tym poście wyjaśnię tylko znak podkreślenia i strzałkę w prawo.

_._ zawiera kropkę. Kropka w Scali zawsze oznacza wywołanie metody . Więc na lewo od okresu masz odbiornik, a na prawo od niego wiadomość(nazwa metody). Teraz _ jest specjalnym symbolem w Scali. Istnieje kilka postów na ten temat, na przykład ten wpis na blogu wszystkie przypadki użycia. Oto jest Skrót funkcji anonimowej , czyli skrót funkcji, która przyjmuje jeden argument i wywołuje na niej metodę _. Teraz _ nie jest poprawną metodą, więc z pewnością widziałeś _._1 lub coś podobnego, czyli wywołanie metody _._1 na argumencie funkcji. _1 to _22 są metodami krotek, które wyodrębniają dany element krotki. Przykład:

val tup = ("Hallo", 33)
tup._1 // extracts "Hallo"
tup._2 // extracts 33

Przyjmijmy teraz przypadek użycia skrótu aplikacji funkcji. Podana mapa, która mapuje liczby całkowite do łańcuchów:

val coll = Map(1 -> "Eins", 2 -> "Zwei", 3 -> "Drei")

Wooop, jest już inne wystąpienie dziwnej interpunkcji. Myślnik i znaki większe niż, które przypominają strzałkę w prawo , jest operatorem, który wytwarza Tuple2. Tak więc nie ma różnicy w wyniku zapisu (1, "Eins") lub 1 -> "Eins", tyle że ten ostatni jest łatwiejszy do odczytania, szczególnie w liście krotek, takich jak przykład Mapy. {[16] } nie jest magiczny, jest, jak kilka innych operatorów, dostępny, ponieważ masz wszystkie niejawne konwersje w obiekcie scala.Predef w zakresie. Konwersja, która ma tu miejsce to

implicit def any2ArrowAssoc [A] (x: A): ArrowAssoc[A] 

Gdzie ArrowAssoc ma metodę ->, która tworzy Tuple2. Tak więc {[15] } jest rzeczywistym wywołaniem Predef.any2ArrowAssoc(1).->("Eins"). Ok. Wracając do pierwotnego pytania ze znakiem podkreślenia:

// lets create a sequence from the map by returning the
// values in reverse.
coll.map(_._2.reverse) // yields List(sniE, iewZ, ierD)

Podkreślenie tutaj skraca następujący równoważny kod:

coll.map(tup => tup._2.reverse)

Zauważ, że metoda map Mapy przechodzi w krotkę klucza i wartości do argument funkcji. Ponieważ interesują nas tylko wartości (ciągi znaków), wyodrębniamy je za pomocą metody _2 na krotce.

 21
Author: 0__,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-06-27 11:26:35

Jako dodatek do błyskotliwych odpowiedzi Daniela i 0__, muszę powiedzieć, że Scala rozumie Unicode analogi dla niektórych symboli, więc zamiast

for (n <- 1 to 10) n % 2 match {
  case 0 => println("even")
  case 1 => println("odd")
}

Można pisać

for (n ← 1 to 10) n % 2 match {
  case 0 ⇒ println("even")
  case 1 ⇒ println("odd")
}
 15
Author: om-nom-nom,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-05-02 17:09:44

W odniesieniu do :: istnieje inny wpis Stackoverflow , który obejmuje sprawę ::. W skrócie, Jest on używany do konstruowania Lists przez "cons " elementu głowy i listy ogonów. Jest to zarówno Klasa która reprezentuje listę wad i która może być używana jako ekstraktor, ale najczęściej jest to metoda na liście. Jak zauważa Pablo Fernandez, ponieważ kończy się dwukropkiem, jest prawostronny , co oznacza, że odbiorca wywołania metody jest po prawej, a argument po lewej stronie operatora. W ten sposób można elegancko wyrazić cons jako poprzedzający nowy element head do istniejącej listy:

val x = 2 :: 3 :: Nil  // same result as List(2, 3)
val y = 1 :: x         // yields List(1, 2, 3)

Jest to równoważne

val x = Nil.::(3).::(2) // successively prepend 3 and 2 to an empty list
val y = x.::(1)         // then prepend 1

Użycie jako obiektu ekstraktora jest następujące:

def extract(l: List[Int]) = l match {
   case Nil          => "empty"
   case head :: Nil  => "exactly one element (" + head + ")"
   case head :: tail => "more than one element"
}

extract(Nil)          // yields "empty"
extract(List(1))      // yields "exactly one element (1)"
extract(List(2, 3))   // yields "more than one element"

To wygląda jak operator tutaj, ale tak naprawdę jest to tylko kolejny (bardziej czytelny) sposób pisania

def extract2(l: List[Int]) = l match {
   case Nil            => "empty"
   case ::(head, Nil)  => "exactly one element (" + head + ")"
   case ::(head, tail) => "more than one element"
}

Więcej o ekstraktorach przeczytasz w w tym poście .

 10
Author: 0__,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-05-19 04:58:33

<= jest tak, jak byś to "przeczytał": "mniej niż lub równa się". Więc jest operatorem matematycznym na liście < (jest mniejszy niż?), > (jest większa niż?), == (równa się?), != (nie jest równe?), <= (jest mniejsza lub równa?), i >= (jest większa czy równa?).

To nie może być mylone z =>, które jest rodzajem podwójnej strzałki prawej dłoni , używanej do oddzielenia listy argumentów od ciała funkcji i oddzielenia warunku testowania w pattern matching (a case block) z ciała wykonywanego podczas dopasowania. Możesz zobaczyć przykład tego w moich poprzednich dwóch odpowiedziach. Po pierwsze, użycie funkcji:

coll.map(tup => tup._2.reverse)

Które są już skracane jako typy są pomijane. Następująca funkcja to

// function arguments         function body
(tup: Tuple2[Int, String]) => tup._2.reverse

I zastosowanie dopasowania wzorca:

def extract2(l: List[Int]) = l match {
   // if l matches Nil    return "empty"
   case Nil            => "empty"
   // etc.
   case ::(head, Nil)  => "exactly one element (" + head + ")"
   // etc.
   case ::(head, tail) => "more than one element"
}
 9
Author: 0__,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-09-27 17:27:39

Uważam nowoczesne IDE za kluczowe dla zrozumienia dużych projektów Scali. Ponieważ operatory te są również metodami, w intellij idea po prostu control-click lub control-b do definicji.

Możesz kliknąć bezpośrednio w operatora cons (::) i skończyć w Scala javadoc mówiąc " dodaje element na początku tej listy."W operacjach zdefiniowanych przez użytkownika staje się to jeszcze bardziej krytyczne, ponieważ można je zdefiniować w trudnych do znalezienia obiektach niejawnych... Twój IDE wie gdzie zdefiniowano implicit.

 5
Author: nairbv,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-06-27 13:57:44

Po prostu dodając do innych doskonałych odpowiedzi. Scala oferuje dwa często krytykowane operatory symboliczne, /: (foldLeft) oraz :\ (foldRight) operatory, z których pierwszy jest prawoskrętny. Tak więc następujące trzy stwierdzenia są równoważne:

( 1 to 100 ).foldLeft( 0, _+_ )
( 1 to 100 )./:( 0 )( _+_ )
( 0 /: ( 1 to 100 ) )( _+_ )

Podobnie jak te trzy:

( 1 to 100 ).foldRight( 0, _+_ )
( 1 to 100 ).:\( 0 )( _+_ )
( ( 1 to 100 ) :\ 0 )( _+_ )
 5
Author: Mr MT,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-05-02 15:45:50

Scala dziedziczy większość operatorów arytmetycznych Javy . Są to: bitwise-lub | (pojedynczy znak rurowy), bitwise-i &, bitwise-exclusive-lub ^, a także logiczne (boolean) lub || (dwa znaki rurowe) oraz logiczne-i &&. Co ciekawe, można używać operatorów pojedynczego znaku na boolean, więc operatory logiczne java'ish są całkowicie zbędne:

true && true   // valid
true & true    // valid as well

3 & 4          // bitwise-and (011 & 100 yields 000)
3 && 4         // not valid

Jak wspomniano w innym poście, wywołania kończące się znakiem równości =, są rozwiązywane (jeśli metoda z tą nazwą nie istnieje!) przez przekierowanie:

var x = 3
x += 1         // `+=` is not a method in `int`, Scala makes it `x = x + 1`

To 'podwójne sprawdzenie' umożliwia łatwą wymianę mutowalnego na niezmienny zbiór:

val m = collection.mutable.Set("Hallo")   // `m` a val, but holds mutable coll
var i = collection.immutable.Set("Hallo") // `i` is a var, but holds immutable coll

m += "Welt" // destructive call m.+=("Welt")
i += "Welt" // re-assignment i = i + "Welt" (creates a new immutable Set)
 2
Author: 0__,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-09-27 17:28:04

Oohoo więc chcesz wyczerpującą odpowiedź? Oto zabawna, miejmy nadzieję kompletna i dość długa lista dla ciebie:)

Http://jim-mcbeath.blogspot.com/2008/12/scala-operator-cheat-sheet.html

(Disclaimer-post został napisany w 2008 więc może być trochę Nieaktualny)

!! AbstractActor
!! Actor // Sends msg to this actor and immediately ...
!! Proxy
! Actor // Sends msg to this actor (asynchronous).
! Channel // Sends a message to this Channel.
! OutputChannel // Sends msg to this ...
! Proxy // Sends msg to this ...
!= Any // o != arg0 is the same as !(o == (arg0)).
!= AnyRef
!= Boolean
!= Byte
!= Char
!= Double
!= Float
!= Int
!= Long
!= Short
!? AbstractActor
!? Actor // Sends msg to this actor and awaits reply ...
!? Channel // Sends a message to this Channel and ...
!? Proxy
% BigInt // Remainder of BigInts
% Byte
% Char
% Double
% Float
% Int
% Long
% Short
% Elem // Returns a new element with updated attributes, resolving namespace uris from this element's scope. ...
&&& Parsers.Parser
&& Boolean
&+ NodeBuffer // Append given object to this buffer, returns reference on this NodeBuffer ...
& BigInt // Bitwise and of BigInts
& Boolean
& Byte
& Char
& Enumeration.Set32 // Equivalent to * for bit sets. ...
& Enumeration.Set64 // Equivalent to * for bit sets. ...
& Enumeration.SetXX // Equivalent to * for bit sets. ...
& Int
& Long
& Short
&~ BigInt // Bitwise and-not of BigInts. Returns a BigInt whose value is (this & ~that).
&~ Enumeration.Set32 // Equivalent to - for bit sets. ...
&~ Enumeration.Set64 // Equivalent to - for bit sets. ...
&~ Enumeration.SetXX // Equivalent to - for bit sets. ...
>>> Byte
>>> Char
>>> Int
>>> Long
>>> Short
>> BigInt // (Signed) rightshift of BigInt
>> Byte
>> Char
>> Int
>> Long
>> Short
>> Parsers.Parser // Returns into(fq)
>> Parsers.Parser // Returns into(fq)
> BigDecimal // Greater-than comparison of BigDecimals
> BigInt // Greater-than comparison of BigInts
> Byte
> Char
> Double
> Float
> Int
> Long
> Ordered
> PartiallyOrdered
> Short
>= BigDecimal // Greater-than-or-equals comparison of BigDecimals
>= BigInt // Greater-than-or-equals comparison of BigInts
>= Byte
>= Char
>= Double
>= Float
>= Int
>= Long
>= Ordered
>= PartiallyOrdered
>= Short
<< BigInt // Leftshift of BigInt
<< Byte
<< Char
<< Int
<< Long
<< Short
<< Buffer // Send a message to this scriptable object.
<< BufferProxy // Send a message to this scriptable object.
<< Map // Send a message to this scriptable object.
<< MapProxy // Send a message to this scriptable object.
<< Scriptable // Send a message to this scriptable object.
<< Set // Send a message to this scriptable object.
<< SetProxy // Send a message to this scriptable object.
<< SynchronizedBuffer // Send a message to this scriptable object.
<< SynchronizedMap // Send a message to this scriptable object.
<< SynchronizedSet // Send a message to this scriptable object.
< BigDecimal // Less-than of BigDecimals
< BigInt // Less-than of BigInts
< Byte
< Char
< Double
< Float
< Int
< Long
< Ordered
< PartiallyOrdered
< Short
< OffsetPosition // Compare this position to another, by first comparing their line numbers, ...
< Position // Compare this position to another, by first comparing their line numbers, ...
<= BigDecimal // Less-than-or-equals comparison of BigDecimals
<= BigInt // Less-than-or-equals comparison of BigInts
<= Byte
<= Char
<= Double
<= Float
<= Int
<= Long
<= Ordered
<= PartiallyOrdered
<= Short
<~ Parsers.Parser // A parser combinator for sequential composition which keeps only the left result
** Enumeration.SetXX
** Set // Intersect. It computes an intersection with set that. ...
** Set // This method is an alias for intersect. ...
* BigDecimal // Multiplication of BigDecimals
* BigInt // Multiplication of BigInts
* Byte
* Char
* Double
* Float
* Int
* Long
* Short
* Set
* RichString // return n times the current string
* Parsers.Parser // Returns a parser that repeatedly parses what this parser parses, interleaved with the `sep' parser. ...
* Parsers.Parser // Returns a parser that repeatedly parses what this parser parses
* Parsers.Parser // Returns a parser that repeatedly parses what this parser parses, interleaved with the `sep' parser. ...
* Parsers.Parser // Returns a parser that repeatedly parses what this parser parses, interleaved with the `sep' parser.
* Parsers.Parser // Returns a parser that repeatedly parses what this parser parses
++: ArrayBuffer // Prepends a number of elements provided by an iterable object ...
++: Buffer // Prepends a number of elements provided by an iterable object ...
++: BufferProxy // Prepends a number of elements provided by an iterable object ...
++: SynchronizedBuffer // Prepends a number of elements provided by an iterable object ...
++ Array // Returns an array consisting of all elements of this array followed ...
++ Enumeration.SetXX
++ Iterable // Appends two iterable objects.
++ IterableProxy // Appends two iterable objects.
++ Iterator // Returns a new iterator that first yields the elements of this ...
++ List // Appends two list objects.
++ RandomAccessSeq // Appends two iterable objects.
++ RandomAccessSeqProxy // Appends two iterable objects.
++ Seq // Appends two iterable objects.
++ SeqProxy // Appends two iterable objects.
++ IntMap // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++ LongMap // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++ Map // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++ Set // Add all the elements provided by an iterator ...
++ Set // Add all the elements provided by an iterator to the set.
++ SortedMap // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++ SortedSet // Add all the elements provided by an iterator ...
++ Stack // Push all elements provided by the given iterable object onto ...
++ Stack // Push all elements provided by the given iterator object onto ...
++ TreeHashMap
++ TreeHashMap // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++ Collection // Operator shortcut for addAll.
++ Set // Operator shortcut for addAll.
++ ArrayBuffer // Appends two iterable objects.
++ Buffer // Appends a number of elements provided by an iterable object ...
++ Buffer // Appends a number of elements provided by an iterator ...
++ Buffer // Appends two iterable objects.
++ BufferProxy // Appends a number of elements provided by an iterable object ...
++ Map // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++ MapProxy // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++ PriorityQueue
++ Set // Add all the elements provided by an iterator ...
++ SynchronizedBuffer // Appends a number of elements provided by an iterable object ...
++ RichString // Appends two iterable objects.
++ RichStringBuilder // Appends a number of elements provided by an iterable object ...
++ RichStringBuilder // Appends two iterable objects.
++= Map // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++= MapWrapper // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++= ArrayBuffer // Appends a number of elements in an array
++= ArrayBuffer // Appends a number of elements provided by an iterable object ...
++= ArrayStack // Pushes all the provided elements onto the stack.
++= Buffer // Appends a number of elements in an array
++= Buffer // Appends a number of elements provided by an iterable object ...
++= Buffer // Appends a number of elements provided by an iterator
++= BufferProxy // Appends a number of elements provided by an iterable object ...
++= Map // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++= MapProxy // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++= PriorityQueue // Adds all elements provided by an Iterable object ...
++= PriorityQueue // Adds all elements provided by an iterator into the priority queue.
++= PriorityQueueProxy // Adds all elements provided by an Iterable object ...
++= PriorityQueueProxy // Adds all elements provided by an iterator into the priority queue.
++= Queue // Adds all elements provided by an Iterable object ...
++= Queue // Adds all elements provided by an iterator ...
++= QueueProxy // Adds all elements provided by an Iterable object ...
++= QueueProxy // Adds all elements provided by an iterator ...
++= Set // Add all the elements provided by an iterator ...
++= SetProxy // Add all the elements provided by an iterator ...
++= Stack // Pushes all elements provided by an Iterable object ...
++= Stack // Pushes all elements provided by an iterator ...
++= StackProxy // Pushes all elements provided by an Iterable object ...
++= StackProxy // Pushes all elements provided by an iterator ...
++= SynchronizedBuffer // Appends a number of elements provided by an iterable object ...
++= SynchronizedMap // Add a sequence of key/value pairs to this map.
++= SynchronizedPriorityQueue // Adds all elements provided by an Iterable object ...
++= SynchronizedPriorityQueue // Adds all elements provided by an iterator into the priority queue.
++= SynchronizedQueue // Adds all elements provided by an Iterable object ...
++= SynchronizedQueue // Adds all elements provided by an iterator ...
++= SynchronizedSet // Add all the elements provided by an iterator ...
++= SynchronizedStack // Pushes all elements provided by an Iterable object ...
++= SynchronizedStack // Pushes all elements provided by an iterator ...
++= RichStringBuilder // Appends a number of elements provided by an iterable object ...
+: ArrayBuffer // Prepends a single element to this buffer and return ...
+: Buffer // Prepend a single element to this buffer and return ...
+: BufferProxy // Prepend a single element to this buffer and return ...
+: ListBuffer // Prepends a single element to this buffer. It takes constant ...
+: ObservableBuffer // Prepend a single element to this buffer and return ...
+: SynchronizedBuffer // Prepend a single element to this buffer and return ...
+: RichStringBuilder // Prepend a single element to this buffer and return ...
+: BufferWrapper // Prepend a single element to this buffer and return ...
+: RefBuffer // Prepend a single element to this buffer and return ...
+ BigDecimal // Addition of BigDecimals
+ BigInt // Addition of BigInts
+ Byte
+ Char
+ Double
+ Enumeration.SetXX // Create a new set with an additional element.
+ Float
+ Int
+ List
+ Long
+ Short
+ EmptySet // Create a new set with an additional element.
+ HashSet // Create a new set with an additional element.
+ ListSet.Node // This method creates a new set with an additional element.
+ ListSet // This method creates a new set with an additional element.
+ Map
+ Map // Add a key/value pair to this map.
+ Map // Add two or more key/value pairs to this map.
+ Queue // Creates a new queue with element added at the end ...
+ Queue // Returns a new queue with all all elements provided by ...
+ Set // Add two or more elements to this set.
+ Set // Create a new set with an additional element.
+ Set1 // Create a new set with an additional element.
+ Set2 // Create a new set with an additional element.
+ Set3 // Create a new set with an additional element.
+ Set4 // Create a new set with an additional element.
+ SortedMap // Add a key/value pair to this map.
+ SortedMap // Add two or more key/value pairs to this map.
+ SortedSet // Create a new set with an additional element.
+ Stack // Push all elements provided by the given iterable object onto ...
+ Stack // Push an element on the stack.
+ TreeSet // A new TreeSet with the entry added is returned,
+ Buffer // adds "a" from the collection. Useful for chaining.
+ Collection // adds "a" from the collection. Useful for chaining.
+ Map // Add a key/value pair to this map.
+ Set // adds "a" from the collection. Useful for chaining.
+ Buffer // Append a single element to this buffer and return ...
+ BufferProxy // Append a single element to this buffer and return ...
+ Map // Add a key/value pair to this map.
+ Map // Add two or more key/value pairs to this map.
+ MapProxy // Add a key/value pair to this map.
+ MapProxy // Add two or more key/value pairs to this map.
+ ObservableBuffer // Append a single element to this buffer and return ...
+ PriorityQueue
+ Set // Add a new element to the set.
+ Set // Add two or more elements to this set.
+ SynchronizedBuffer // Append a single element to this buffer and return ...
+ Parsers.Parser // Returns a parser that repeatedly (at least once) parses what this parser parses.
+ Parsers.Parser // Returns a parser that repeatedly (at least once) parses what this parser parses.
+= Collection // adds "a" from the collection.
+= Map // Add a key/value pair to this map.
+= ArrayBuffer // Appends a single element to this buffer and returns ...
+= ArrayStack // Alias for push.
+= BitSet // Sets i-th bit to true. ...
+= Buffer // Append a single element to this buffer.
+= BufferProxy // Append a single element to this buffer.
+= HashSet // Add a new element to the set.
+= ImmutableSetAdaptor // Add a new element to the set.
+= JavaSetAdaptor // Add a new element to the set.
+= LinkedHashSet // Add a new element to the set.
+= ListBuffer // Appends a single element to this buffer. It takes constant ...
+= Map // Add a key/value pair to this map.
+= Map // Add two or more key/value pairs to this map.
+= Map // This method defines syntactic sugar for adding or modifying ...
+= MapProxy // Add a key/value pair to this map.
+= MapProxy // Add two or more key/value pairs to this map.
+= ObservableSet // Add a new element to the set.
+= PriorityQueue // Add two or more elements to this set.
+= PriorityQueue // Inserts a single element into the priority queue.
+= PriorityQueueProxy // Inserts a single element into the priority queue.
+= Queue // Inserts a single element at the end of the queue.
+= QueueProxy // Inserts a single element at the end of the queue.
+= Set // Add a new element to the set.
+= Set // Add two or more elements to this set.
+= SetProxy // Add a new element to the set.
+= Stack // Pushes a single element on top of the stack.
+= StackProxy // Pushes a single element on top of the stack.
+= SynchronizedBuffer // Append a single element to this buffer.
+= SynchronizedMap // Add a key/value pair to this map.
+= SynchronizedMap // Add two or more key/value pairs to this map.
+= SynchronizedPriorityQueue // Inserts a single element into the priority queue.
+= SynchronizedQueue // Inserts a single element at the end of the queue.
+= SynchronizedSet // Add a new element to the set.
+= SynchronizedStack // Pushes a single element on top of the stack.
+= RichStringBuilder // Append a single element to this buffer.
+= Reactions // Add a reaction.
+= RefBuffer // Append a single element to this buffer.
+= CachedFileStorage // adds a node, setting this.dirty to true as a side effect
+= IndexedStorage // adds a node, setting this.dirty to true as a side effect
+= SetStorage // adds a node, setting this.dirty to true as a side effect
-> Map.MapTo
-> Map.MapTo
-- List // Computes the difference between this list and the given list ...
-- Map // Remove a sequence of keys from this map
-- Set // Remove all the elements provided by an iterator ...
-- SortedMap // Remove a sequence of keys from this map
-- MutableIterable // Operator shortcut for removeAll.
-- Set // Operator shortcut for removeAll.
-- Map // Remove a sequence of keys from this map
-- MapProxy // Remove a sequence of keys from this map
-- Set // Remove all the elements provided by an iterator ...
--= Map // Remove a sequence of keys from this map
--= MapProxy // Remove a sequence of keys from this map
--= Set // Remove all the elements provided by an iterator ...
--= SetProxy // Remove all the elements provided by an iterator ...
--= SynchronizedMap // Remove a sequence of keys from this map
--= SynchronizedSet // Remove all the elements provided by an iterator ...
- BigDecimal // Subtraction of BigDecimals
- BigInt // Subtraction of BigInts
- Byte
- Char
- Double
- Enumeration.SetXX // Remove a single element from a set.
- Float
- Int
- List // Computes the difference between this list and the given object ...
- Long
- Short
- EmptyMap // Remove a key from this map
- EmptySet // Remove a single element from a set.
- HashMap // Remove a key from this map
- HashSet // Remove a single element from a set.
- IntMap // Remove a key from this map
- ListMap.Node // Creates a new mapping without the given key. ...
- ListMap // This creates a new mapping without the given key. ...
- ListSet.Node // - can be used to remove a single element from ...
- ListSet // - can be used to remove a single element from ...
- LongMap // Remove a key from this map
- Map // Remove a key from this map
- Map // Remove two or more keys from this map
- Map1 // Remove a key from this map
- Map2 // Remove a key from this map
- Map3 // Remove a key from this map
- Map4 // Remove a key from this map
- Set // Remove a single element from a set.
- Set // Remove two or more elements from this set.
- Set1 // Remove a single element from a set.
- Set2 // Remove a single element from a set.
- Set3 // Remove a single element from a set.
- Set4 // Remove a single element from a set.
- SortedMap // Remove a key from this map
- SortedMap // Remove two or more keys from this map
- TreeHashMap // Remove a key from this map
- TreeMap // Remove a key from this map
- TreeSet // Remove a single element from a set.
- UnbalancedTreeMap.Node // Remove a key from this map
- UnbalancedTreeMap // Remove a key from this map
- Map // Remove a key from this map
- MutableIterable
- Set
- ListBuffer // Removes a single element from the buffer and return ...
- Map // Remove a key from this map
- Map // Remove two or more keys from this map
- MapProxy // Remove a key from this map
- MapProxy // Remove two or more keys from this map
- Set // Remove a new element from the set.
- Set // Remove two or more elements from this set.
-= Buffer // removes "a" from the collection.
-= Collection // removes "a" from the collection.
-= Map // Remove a key from this map, noop if key is not present.
-= BitSet // Clears the i-th bit.
-= Buffer // Removes a single element from this buffer, at its first occurrence. ...
-= HashMap // Remove a key from this map, noop if key is not present.
-= HashSet // Removes a single element from a set.
-= ImmutableMapAdaptor // Remove a key from this map, noop if key is not present.
-= ImmutableSetAdaptor // Removes a single element from a set.
-= JavaMapAdaptor // Remove a key from this map, noop if key is not present.
-= JavaSetAdaptor // Removes a single element from a set.
-= LinkedHashMap // Remove a key from this map, noop if key is not present.
-= LinkedHashSet // Removes a single element from a set.
-= ListBuffer // Remove a single element from this buffer. It takes linear time ...
-= Map // Remove a key from this map, noop if key is not present.
-= Map // Remove two or more keys from this map
-= MapProxy // Remove a key from this map, noop if key is not present.
-= MapProxy // Remove two or more keys from this map
-= ObservableMap // Remove a key from this map, noop if key is not present.
-= ObservableSet // Removes a single element from a set.
-= OpenHashMap // Remove a key from this map, noop if key is not present.
-= Set // Remove two or more elements from this set.
-= Set // Removes a single element from a set.
-= SetProxy // Removes a single element from a set.
-= SynchronizedMap // Remove a key from this map, noop if key is not present.
-= SynchronizedMap // Remove two or more keys from this map
-= SynchronizedSet // Removes a single element from a set.
-= Reactions // Remove the given reaction.
-= CachedFileStorage // removes a tree, setting this.dirty to true as a side effect
-= IndexedStorage // removes a tree, setting this.dirty to true as a side effect
/% BigInt // Returns a pair of two BigInts containing (this / that) and (this % that).
/: Iterable // Similar to foldLeft but can be used as ...
/: IterableProxy // Similar to foldLeft but can be used as ...
/: Iterator // Similar to foldLeft but can be used as ...
/ BigDecimal // Division of BigDecimals
/ BigInt // Division of BigInts
/ Byte
/ Char
/ Double
/ Float
/ Int
/ Long
/ Short
:/: Document
::: List
:: List
:: Document
:\ Iterable // An alias for foldRight. ...
:\ IterableProxy // An alias for foldRight. ...
:\ Iterator // An alias for foldRight. ...
== Any // o == arg0 is the same as o.equals(arg0).
== AnyRef // o == arg0 is the same as if (o eq null) arg0 eq null else o.equals(arg0).
== Boolean
== Byte
== Char
== Double
== Float
== Int
== Long
== Short
? Actor // Receives the next message from this actor's mailbox.
? Channel // Receives the next message from this Channel.
? InputChannel // Receives the next message from this Channel.
? Parsers.Parser // Returns a parser that optionally parses what this parser parses.
? Parsers.Parser // Returns a parser that optionally parses what this parser parses.
\ NodeSeq // Projection function. Similar to XPath, use this \ "foo"
\\ NodeSeq // projection function. Similar to XPath, use this \\ 'foo
^ BigInt // Bitwise exclusive-or of BigInts
^ Boolean
^ Byte
^ Char
^ Int
^ Long
^ Short
^? Parsers.Parser // A parser combinator for partial function application
^? Parsers.Parser // A parser combinator for partial function application
^^ Parsers.Parser // A parser combinator for function application
^^ Parsers.Parser // A parser combinator for function application
^^ Parsers.UnitParser // A parser combinator for function application
^^^ Parsers.Parser
| BigInt // Bitwise or of BigInts
| Boolean
| Byte
| Char
| Enumeration.Set32 // Equivalent to ++ for bit sets. Returns a set ...
| Enumeration.Set32 // Equivalent to + for bit sets. Returns a set ...
| Enumeration.Set64 // Equivalent to ++ for bit sets. Returns a set ...
| Enumeration.Set64 // Equivalent to + for bit sets. Returns a set ...
| Enumeration.SetXX // Equivalent to ++ for bit sets. Returns a set ...
| Enumeration.SetXX // Equivalent to + for bit sets. Returns a set ...
| Int
| Long
| Short
| Parsers.Parser // A parser combinator for alternative composition
| Parsers.Parser // A parser combinator for alternative composition
| Parsers.UnitParser // A parser combinator for alternative composition
|| Boolean
||| Parsers.Parser
||| Parsers.Parser // A parser combinator for alternative with longest match composition
||| Parsers.Parser // A parser combinator for alternative with longest match composition
||| Parsers.UnitParser // A parser combinator for alternative with longest match composition
~! Parsers.Parser // A parser combinator for non-back-tracking sequential composition
~! Parsers.Parser // A parser combinator for non-back-tracking sequential composition with a unit-parser
~! Parsers.Parser // A parser combinator for non-back-tracking sequential composition
~! Parsers.UnitParser // A parser combinator for non-back-tracking sequential composition with a unit-parser
~! Parsers.UnitParser // A parser combinator for non-back-tracking sequential composition
~> Parsers.Parser // A parser combinator for sequential composition which keeps only the right result
~ BigInt // Returns the bitwise complement of this BigNum
~ Parsers.OnceParser // A parser combinator for sequential composition
~ Parsers.Parser // A parser combinator for sequential composition
~ Parsers
~ Parsers.OnceParser // A parser combinator for sequential composition with a unit-parser
~ Parsers.OnceParser // A parser combinator for sequential composition
~ Parsers.Parser // A parser combinator for sequential composition with a unit-parser
~ Parsers.Parser // A parser combinator for sequential composition
~ Parsers.UnitOnceParser // A parser combinator for sequential composition with a unit-parser
~ Parsers.UnitOnceParser // A parser combinator for sequential composition
~ Parsers.UnitParser // A parser combinator for sequential composition with a unit-parser
~ Parsers.UnitParser // A parser combinator for sequential composition
unary_! Boolean
unary_+ Byte
unary_+ Char
unary_+ Double
unary_+ Float
unary_+ Int
unary_+ Long
unary_+ Short
unary_- BigDecimal // Returns a BigDecimal whose value is the negation of this BigDecimal
unary_- BigInt // Returns a BigInt whose value is the negation of this BigInt
unary_- Byte
unary_- Char
unary_- Double
unary_- Float
unary_- Int
unary_- Long
unary_- Short
unary_~ Byte
unary_~ Char
unary_~ Int
unary_~ Long
unary_~ Short
 0
Author: Geoff Davids,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-11-17 08:59:27