SCHEMAT BLOKOWY z kropką / graphviz
Chciałbym zaimplementować następującą makietę z kropką:
Póki co mam tyle:
digraph G {
graph [rankdir = LR, splines=ortho]
unit [shape=box, width = 2, height = 10];
more_different_unit [shape=box, height=4];
other_unit [shape=box, height=4];
unit -> other_unit [label = "foo"];
unit -> other_unit [label = "bar"];
unit -> other_unit [label = "bar"];
unit -> other_unit [label = "bar"];
unit -> other_unit [label = "bar"];
unit -> other_unit [label = "bar"];
unit -> more_different_unit [label = "bar"];
unit -> more_different_unit [label = "bar"];
unit -> more_different_unit [label = "bar"];
unit -> more_different_unit [label = "bar"];
unit -> more_different_unit [label = "bar"];
unit -> more_different_unit [label = "bar"];
}
Kompiluję TAK:
To mnie zbliża, ale jest kilka rzeczy, które chciałbym wiedzieć.Dot-Gsplines=brak testu.gv / neato-N-Gsplines=ortho-Tpng-otest.png
Jak mogę dostać klocki na lewo i prawo od Foo, nie tylko w prawo? Jeszcze tego nie rozgryzłem.
Czy to czy możliwe jest konsekwentne umieszczanie etykiet krawędzi nad lub pod krawędzią?
Jak mogę wyrównać węzły prawej ręki w lewo, a węzły lewej strony w prawo? Jedną z możliwości byłoby, aby ich tej samej szerokości, co byłoby w porządku.
Aktualizacja:
Bazując na zaakceptowanej odpowiedzi, robię teraz, co jest dokładnie tym, czego potrzebowałem, ponownie wygenerowany przez kropkę piped to neato, jak wspomniano powyżej:
digraph G {
graph [rankdir = LR, splines=ortho];
node[shape=record];
Bar[label="Bar", height=2];
Foo[label="Foo", height=4];
Bew[label="Bew", height=2];
Gate[label="Gate", height=2];
Bar -> Foo [label="Bar2Foo"];
Bar -> Foo [label="Bar2Foo"];
Bar -> Foo [label="Bar2Foo"];
Foo -> Bew [label="Foo2Bew"];
Foo -> Bew [label="Foo2Bew"];
Bew -> Foo [label="Bew2Foo"];
Foo -> Gate [label="Foo2Gate"];
Foo -> Gate [label="Foo2Gate"];
}
1 answers
Zaczynasz od tego?
digraph G {
graph [rankdir = LR];
node[shape=record];
Bar[label="{ \"Bar\"|{<p1>pin 1|<p2> 2|<p3> 3|<p4> 4|<p5> 5} }"];
Foo[label="{ {<data0>data0|<data1>data1|<data2>data2|<data3>data3|<data4>data4}|\"Foo\" |{<out0>out0|<out1>out1|<out2>out2|<GND>gnd|<ex0>ex0|<hi>hi|<lo>lo} }"];
Bew[label="{ {<clk>clk|<syn>syn|<mux0>mux0|<mux1>mux1|<signal>signal}|\"Bew\" |{<out0>out0|<out1>out1|<out2>out2} }"];
Bar:p1 -> Foo:data0;
Bar:p2 -> Foo:data1;
Bar:p3 -> Foo:data2;
Bar:p4 -> Foo:data3;
Bar:p5 -> Foo:data4;
Foo:out0 -> Bew:mux0;
Foo:out1 -> Bew:mux1;
Bew:clk -> Foo:ex0;
Gate[label="{ {<a>a|<b>b}|OR|{<ab>a\|b} }"];
Foo:hi -> Gate:a;
Foo:lo -> Gate:b;
Gate:ab -> Bew:signal;
}
Zauważ, że użyłem spacji niełamliwych jako bezczelny sposób na wyrównanie (myślę, że zrobiłem C-kSpacjaSpacja w vim, prowadzący do Hex 00a0
char)
Możesz również użyć kodu HTML wewnątrz definicji etykiet, dzięki czemu możesz używać czcionek, kolorów i tworzyć "spacje": http://www.graphviz.org/doc/info/shapes.html#html
Przypuszczam, że wyrównywanie etykiet byłoby łatwiejsze z węzłami HTML.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-07-13 09:27:16