Jak narysować cień pod UIView?
Próbuję narysować cień pod dolną krawędzią UIView
w kakaowym dotyku. Rozumiem, że powinienem użyć CGContextSetShadow()
do narysowania cienia, ale przewodnik programowania Quartz 2D jest trochę niejasny:
- Zapisz stan Grafiki.
- wywołaj funkcję
CGContextSetShadow
, przekazując odpowiednie wartości. - wykonaj cały rysunek, do którego chcesz zastosować cienie.
- Przywróć stan Grafiki
Próbowałem w UIView
podklasa:
- (void)drawRect:(CGRect)rect {
CGContextRef currentContext = UIGraphicsGetCurrentContext();
CGContextSaveGState(currentContext);
CGContextSetShadow(currentContext, CGSizeMake(-15, 20), 5);
CGContextRestoreGState(currentContext);
[super drawRect: rect];
}
..ale to nie działa dla mnie i jestem trochę zatrzymany o (a) gdzie iść dalej i (B) jeśli jest coś, co muszę zrobić z moim UIView
, aby to działa?
16 answers
W bieżącym kodzie zapisujesz GState
bieżącego kontekstu, konfigurujesz go tak, aby rysował Cień .. i przywrócić go do tego, co było, zanim skonfigurowałeś go, aby narysował Cień. W końcu wywołujesz implementację drawRect
klasy nadrzędnej:.
Każdy rysunek, na który ma wpływ ustawienie cienia, musi się zdarzyć po
CGContextSetShadow(currentContext, CGSizeMake(-15, 20), 5);
Ale przed
CGContextRestoreGState(currentContext);
Więc jeśli chcesz, aby superklasy drawRect:
były "owinięte" w cień, to co powiesz na to, że zmieniasz swój kod w ten sposób?
- (void)drawRect:(CGRect)rect {
CGContextRef currentContext = UIGraphicsGetCurrentContext();
CGContextSaveGState(currentContext);
CGContextSetShadow(currentContext, CGSizeMake(-15, 20), 5);
[super drawRect: rect];
CGContextRestoreGState(currentContext);
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-06-01 12:37:56
O wiele łatwiejszym podejściem jest ustawienie atrybutów warstwy widoku przy inicjalizacji:
self.layer.masksToBounds = NO;
self.layer.shadowOffset = CGSizeMake(-15, 20);
self.layer.shadowRadius = 5;
self.layer.shadowOpacity = 0.5;
Musisz zaimportować QuartzCore.
#import <QuartzCore/QuartzCore.h>
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-09-17 20:49:39
self.layer.masksToBounds = NO;
self.layer.cornerRadius = 8; // if you like rounded corners
self.layer.shadowOffset = CGSizeMake(-15, 20);
self.layer.shadowRadius = 5;
self.layer.shadowOpacity = 0.5;
To spowolni działanie aplikacji. Dodanie następującej linii może poprawić wydajność, o ile widok jest wyraźnie prostokątny:
self.layer.shadowPath = [UIBezierPath bezierPathWithRect:self.bounds].CGPath;
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-10-24 05:52:52
To samo rozwiązanie, ale dla przypomnienia: możesz zdefiniować Cień bezpośrednio w storyboardzie.
Ex:
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-12-13 04:34:39
Możesz spróbować tego .... możesz grać wartościami.
shadowRadius
określa ilość rozmycia. Dyktuje, dokąd zmierza Cień.
Swift 2.0
let radius: CGFloat = demoView.frame.width / 2.0 //change it to .height if you need spread for height
let shadowPath = UIBezierPath(rect: CGRect(x: 0, y: 0, width: 2.1 * radius, height: demoView.frame.height))
//Change 2.1 to amount of spread you need and for height replace the code for height
demoView.layer.cornerRadius = 2
demoView.layer.shadowColor = UIColor.blackColor().CGColor
demoView.layer.shadowOffset = CGSize(width: 0.5, height: 0.4) //Here you control x and y
demoView.layer.shadowOpacity = 0.5
demoView.layer.shadowRadius = 5.0 //Here your control your blur
demoView.layer.masksToBounds = false
demoView.layer.shadowPath = shadowPath.CGPath
Swift 3.0
let radius: CGFloat = demoView.frame.width / 2.0 //change it to .height if you need spread for height
let shadowPath = UIBezierPath(rect: CGRect(x: 0, y: 0, width: 2.1 * radius, height: demoView.frame.height))
//Change 2.1 to amount of spread you need and for height replace the code for height
demoView.layer.cornerRadius = 2
demoView.layer.shadowColor = UIColor.black.cgColor
demoView.layer.shadowOffset = CGSize(width: 0.5, height: 0.4) //Here you control x and y
demoView.layer.shadowOpacity = 0.5
demoView.layer.shadowRadius = 5.0 //Here your control your blur
demoView.layer.masksToBounds = false
demoView.layer.shadowPath = shadowPath.cgPath
Przykład z spreadem
Aby utworzyć podstawowy Cień
demoView.layer.cornerRadius = 2
demoView.layer.shadowColor = UIColor.blackColor().CGColor
demoView.layer.shadowOffset = CGSizeMake(0.5, 4.0); //Here your control your spread
demoView.layer.shadowOpacity = 0.5
demoView.layer.shadowRadius = 5.0 //Here your control your blur
Podstawowy przykład cienia w Swift 2.0
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-03-23 20:31:05
proste i czyste rozwiązanie za pomocą narzędzia Interface Builder
Dodaj plik o nazwie UIView.swift w Twoim projekcie (lub po prostu wklej to w dowolnym pliku):
import UIKit
@IBDesignable extension UIView {
/* The color of the shadow. Defaults to opaque black. Colors created
* from patterns are currently NOT supported. Animatable. */
@IBInspectable var shadowColor: UIColor? {
set {
layer.shadowColor = newValue!.CGColor
}
get {
if let color = layer.shadowColor {
return UIColor(CGColor:color)
}
else {
return nil
}
}
}
/* The opacity of the shadow. Defaults to 0. Specifying a value outside the
* [0,1] range will give undefined results. Animatable. */
@IBInspectable var shadowOpacity: Float {
set {
layer.shadowOpacity = newValue
}
get {
return layer.shadowOpacity
}
}
/* The shadow offset. Defaults to (0, -3). Animatable. */
@IBInspectable var shadowOffset: CGPoint {
set {
layer.shadowOffset = CGSize(width: newValue.x, height: newValue.y)
}
get {
return CGPoint(x: layer.shadowOffset.width, y:layer.shadowOffset.height)
}
}
/* The blur radius used to create the shadow. Defaults to 3. Animatable. */
@IBInspectable var shadowRadius: CGFloat {
set {
layer.shadowRadius = newValue
}
get {
return layer.shadowRadius
}
}
}
Wtedy będzie to dostępne w Kreatorze interfejsów dla każdego widoku w panelu Narzędzia > Inspektor atrybutów:
Możesz teraz łatwo ustawić cień.Uwagi:
- Cień nie pojawi się w IB, tylko podczas wykonywania.
- Jak powiedział Mazen Kasser
Do tych którzy nie zdołali doprowadzić tego do skutku [...] upewnij się, że podgląd klipu (
clipsToBounds
) nie jest włączony
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-02-12 22:00:19
Używam tego jako część moich narzędzi. Dzięki temu możemy nie tylko ustawić cień, ale także uzyskać zaokrąglony róg dla dowolnego UIView
. Możesz również ustawić preferowany kolor cienia. Zwykle preferowane jest czarne, ale czasami, gdy tło nie jest białe, możesz chcieć czegoś innego. Oto czego używam -
in utils.m
+ (void)roundedLayer:(CALayer *)viewLayer
radius:(float)r
shadow:(BOOL)s
{
[viewLayer setMasksToBounds:YES];
[viewLayer setCornerRadius:r];
[viewLayer setBorderColor:[RGB(180, 180, 180) CGColor]];
[viewLayer setBorderWidth:1.0f];
if(s)
{
[viewLayer setShadowColor:[RGB(0, 0, 0) CGColor]];
[viewLayer setShadowOffset:CGSizeMake(0, 0)];
[viewLayer setShadowOpacity:1];
[viewLayer setShadowRadius:2.0];
}
return;
}
Aby użyć tego musimy to nazwać - [utils roundedLayer:yourview.layer radius:5.0f shadow:YES];
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-10-24 06:00:24
Swift 3
extension UIView {
func installShadow() {
layer.cornerRadius = 2
layer.masksToBounds = false
layer.shadowColor = UIColor.black.cgColor
layer.shadowOffset = CGSize(width: 0, height: 1)
layer.shadowOpacity = 0.45
layer.shadowPath = UIBezierPath(rect: bounds).cgPath
layer.shadowRadius = 1.0
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2020-06-20 09:12:55
Jeśli chcesz używać StoryBoard i nie chcesz wpisywać atrybutów runtime, możesz łatwo utworzyć rozszerzenie do widoków i uczynić je użytecznymi w storyboard.
Krok 1. Utwórz rozszerzenie
extension UIView {
@IBInspectable var shadowRadius: CGFloat {
get {
return layer.shadowRadius
}
set {
layer.shadowRadius = newValue
}
}
@IBInspectable var shadowOpacity: Float {
get {
return layer.shadowOpacity
}
set {
layer.shadowOpacity = newValue
}
}
@IBInspectable var shadowOffset: CGSize {
get {
return layer.shadowOffset
}
set {
layer.shadowOffset = newValue
}
}
@IBInspectable var maskToBound: Bool {
get {
return layer.masksToBounds
}
set {
layer.masksToBounds = newValue
}
}
}
Krok 2. możesz teraz używać tych atrybutów w storyboardWarning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-08-22 08:17:15
Do tych, którym się to nie udało (jak mnie!) po wypróbowaniu wszystkich odpowiedzi upewnij się, że w Inspektorze atrybutów nie jest włączona opcja podglądu klipu ...
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-07-08 04:55:29
Szkic cienia za pomocą IBDesignable i IBInspectable w Swift 4
JAK GO UŻYWAĆ
SKETCH I XCODE OBOK SIEBIE
Kod
@IBDesignable class ShadowView: UIView {
@IBInspectable var shadowColor: UIColor? {
get {
if let color = layer.shadowColor {
return UIColor(cgColor: color)
}
return nil
}
set {
if let color = newValue {
layer.shadowColor = color.cgColor
} else {
layer.shadowColor = nil
}
}
}
@IBInspectable var shadowOpacity: Float {
get {
return layer.shadowOpacity
}
set {
layer.shadowOpacity = newValue
}
}
@IBInspectable var shadowOffset: CGPoint {
get {
return CGPoint(x: layer.shadowOffset.width, y:layer.shadowOffset.height)
}
set {
layer.shadowOffset = CGSize(width: newValue.x, height: newValue.y)
}
}
@IBInspectable var shadowBlur: CGFloat {
get {
return layer.shadowRadius
}
set {
layer.shadowRadius = newValue / 2.0
}
}
@IBInspectable var shadowSpread: CGFloat = 0 {
didSet {
if shadowSpread == 0 {
layer.shadowPath = nil
} else {
let dx = -shadowSpread
let rect = bounds.insetBy(dx: dx, dy: dx)
layer.shadowPath = UIBezierPath(rect: rect).cgPath
}
}
}
}
OUTPUT
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-11-11 15:58:21
Swift 3
self.paddingView.layer.masksToBounds = false
self.paddingView.layer.shadowOffset = CGSize(width: -15, height: 10)
self.paddingView.layer.shadowRadius = 5
self.paddingView.layer.shadowOpacity = 0.5
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-08-11 17:38:28
Możesz użyć mojej funkcji użytkowej utworzonej dla promieni cienia i rogu, jak poniżej:
- (void)addShadowWithRadius:(CGFloat)shadowRadius withShadowOpacity:(CGFloat)shadowOpacity withShadowOffset:(CGSize)shadowOffset withShadowColor:(UIColor *)shadowColor withCornerRadius:(CGFloat)cornerRadius withBorderColor:(UIColor *)borderColor withBorderWidth:(CGFloat)borderWidth forView:(UIView *)view{
// drop shadow
[view.layer setShadowRadius:shadowRadius];
[view.layer setShadowOpacity:shadowOpacity];
[view.layer setShadowOffset:shadowOffset];
[view.layer setShadowColor:shadowColor.CGColor];
// border radius
[view.layer setCornerRadius:cornerRadius];
// border
[view.layer setBorderColor:borderColor.CGColor];
[view.layer setBorderWidth:borderWidth];
}
Mam nadzieję, że ci pomoże!!!
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-09-13 11:09:53
Wszystkie odpowiedzi dobrze, ale chcę dodać jeszcze jeden punkt
Jeśli napotkasz problem, gdy masz komórki tabeli, Wykryj nową komórkę, w której występuje niedopasowanie w cieniu, więc w tym przypadku musisz umieścić kod cienia w metodzie layoutsubview, aby zachowywał się ładnie we wszystkich warunkach.
-(void)layoutSubviews{
[super layoutSubviews];
[self.contentView setNeedsLayout];
[self.contentView layoutIfNeeded];
[VPShadow applyShadowView:self];
}
Lub w kontrolerach ViewControllers dla określonego widoku umieść kod cienia w następującej metodzie, aby działał dobrze
-(void)viewDidLayoutSubviews{
[super viewDidLayoutSubviews];
[self.viewShadow layoutIfNeeded];
[VPShadow applyShadowView:self.viewShadow];
}
Zmodyfikowałem moją implementację shadow dla nowego twórcy bardziej uogólnionej formy ex:
/*!
@brief Add shadow to a view.
@param layer CALayer of the view.
*/
+(void)applyShadowOnView:(CALayer *)layer OffsetX:(CGFloat)x OffsetY:(CGFloat)y blur:(CGFloat)radius opacity:(CGFloat)alpha RoundingCorners:(CGFloat)cornerRadius{
UIBezierPath *shadowPath = [UIBezierPath bezierPathWithRoundedRect:layer.bounds cornerRadius:cornerRadius];
layer.masksToBounds = NO;
layer.shadowColor = [UIColor blackColor].CGColor;
layer.shadowOffset = CGSizeMake(x,y);// shadow x and y
layer.shadowOpacity = alpha;
layer.shadowRadius = radius;// blur effect
layer.shadowPath = shadowPath.CGPath;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-09-14 06:20:54
Dla innych Xamarian, Xamarin.Wersja odpowiedzi na iOS/C# wyglądałaby następująco:
public override void DrawRect(CGRect area, UIViewPrintFormatter formatter)
{
CGContext currentContext = UIGraphics.GetCurrentContext();
currentContext.SaveState();
currentContext.SetShadow(new CGSize(-15, 20), 5);
base.DrawRect(area, formatter);
currentContext.RestoreState();
}
Główna różnica polega na tym, że nabywasz instancję CGContext
, na której bezpośrednio wywołujesz odpowiednie metody.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-10-03 09:12:20
Możesz użyć tego Extension
, aby dodać cień
extension UIView {
func addShadow(offset: CGSize, color: UIColor, radius: CGFloat, opacity: Float)
{
layer.masksToBounds = false
layer.shadowOffset = offset
layer.shadowColor = color.cgColor
layer.shadowRadius = radius
layer.shadowOpacity = opacity
let backgroundCGColor = backgroundColor?.cgColor
backgroundColor = nil
layer.backgroundColor = backgroundCGColor
}
}
Możesz to nazwać jak
your_Custom_View.addShadow(offset: CGSize(width: 0, height: 1), color: UIColor.black, radius: 2.0, opacity: 1.0)
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2019-10-13 10:45:44