Tworzenie gier w Delphi

Chciałbym spróbować zrobić kilka prostych gier dla celów osobistych / edukacyjnych. Przez proste gry mam na myśli gry takie jak platformy, labirynt, gry zręcznościowe na przykład. Chciałbym też pewnego dnia stworzyć grę platformową z prostym edytorem, aby inni mogli edytować i projektować własne poziomy gry.

Nie jestem pewien, czy Delphi jest dobrą drogą, nie widzę ani nie słyszę wielu ludzi piszących gry w Delphi, ale Delphi jest jedynym językiem, który Rozumiem na średnim poziomie poziom.

Jeśli Delphi jest akceptowalne do tworzenia prostych gier, jak wspomniałem, to czy mam rację myśląc, że potrzebowałbym kilku bibliotek, które by mi w tym pomogły, może na przykład Direct X?

Używam Delphi XE, szkoda, że nie poczekałem i zaktualizowałem do Delphi XE2, ponieważ wydaje się, że zawiera kilka wbudowanych bibliotek rysunkowych.

Czekam na Wasze odpowiedzi na ten temat.

Dzięki.
Author: dummzeuch, 2011-11-20

4 answers

Zobacz

I zachęcić; Soldat, C-evo i wiele innych gier jakości zostały zbudowane z Delphi, Game Maker też.

 12
Author: nullpotent,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-11-20 17:32:43

Istnieje wiele opcji ... Jeśli jesteś w tym naprawdę nowy, zajrzyj na tę stronę i zdobądź kilka dobrych przykładów od dzieci, które próbują tworzyć gry Pascal programming for schools ...

Jeśli jesteś jeden poziom tutaj niektóre biblioteki, które dają świetny początek dla małych i dużych gier... to jest dla nowego i bardzo zaawansowanego programowania pascal...

  1. GLScene wystarczy pobrać wersję svn... (Windows, MacOsX, Linux I hear dla Androida i iphone ' a ;) ) -- 2D,3D, izometryczne........
  2. [[12]}CastII świetny silnik ( Windows, MacOsX,Linux) - głównie 3D....
  3. Asphyre Sphinx 2 jeden z moich ulubionych już zaczynam wielką grę z tą biblioteką... Teraz (Windows32-64,MacOsX,Linux i IOS) z DelphiXE2
  4. ZenGL fantastyczny i dość łatwy w użyciu (Windows, Linux, MacOsX i ja też słyszę Androida) -- głównie 2D, ale słyszałem, że 3D jest w drodze...
  5. Castle świetna biblioteka dla mnie nie do łatwego... (Windows,Linux,MacOsX) świetnie komponuj z freepascal i lazarus...
  6. Andora 2d to będzie najlepsze, ale nagle przestaje ... Programowanie 2d w najlepszym wydaniu...

Istnieje wiele innych bibliotek i tutaj kilka z nich wychodzi przed Nowym Rokiem...

Ale jeśli wejdziesz głębiej, możesz spróbować twardej drogi... nagłówki tak ...

Dla opengl użyj nagłówka stąd delphigl dla SDL użyj nagłówka Jedi-SDL(świetny przy okazji)... na directX użyj clootie i powodzenia...

Ale najważniejszą rzeczą w programowaniu gry jest papier... Każdy think write w artykule jest najbardziej wartościowym obiektem w programowaniu obiektowym...

Mam nadzieję, że to pomoże...

 9
Author: azrael11,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-11-20 20:01:16

Delphi jest Świetne do gier! Oto bardzo dobry zasób na początek: http://www.pascalgamedevelopment.com/

Posiada przyjazne forum, na którym można zadawać pytania.

Osobiście używam Delphi do programowania grafiki przez wiele lat i napisałem darmowy silnik gier open source w Delphi o nazwiezgoda Editor .

 4
Author: Ville Krumlinde,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-11-20 20:03:08

Azrael11

    [[5]}GLScene nie obsługuje Androida (praca w toku, Jak wiem)
  • Cast II działa tylko na Windows
  • Asphyre Sphinx 2 nie obsługuje Linuksa
  • ZenGL obsługuje również iOS. Android-praca w toku. 3D-nie interesuje mnie obecnie, więc tylko szybkie 2D jest głównym celem.
 0
Author: Andru,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-11-22 22:23:18