Jak obracać sub-widoki wokół własnych ośrodków?
Czy można obrócić widok wokół własnego środka?
W mojej obecnej implementacji pod-widoki (przyciski itp.) wydają się poruszać zabawną ścieżką, zanim znajdą się w pożądanych pozycjach (ponieważ układ współrzędnych Super widoku jest obrócony). Chciałbym, aby widoki obracały się o 90 stopni wokół własnych ośrodków jak na poniższym zdjęciu.
2 answers
Podoba mi się to pytanie. Uważam również, że animacja obrotu jest drażniąca dla niektórych interfejsów. Oto, jak zaimplementowałbym to, co sobie wyobrażasz. Proste @interface
będzie w porządku.
Uwaga: używam ARC.
#import <UIKit/UIKit.h>
@interface ControllerWithRotatingButtons : UIViewController
@property (strong, nonatomic) IBOutlet UIButton *buttonA;
@property (strong, nonatomic) IBOutlet UIButton *buttonB;
@property (strong, nonatomic) IBOutlet UIButton *buttonC;
@end
Odpowiednie połączenia wylotowe są wykonane z przyciskami w .xib
:
ControllerWithRotatingButtons.m:
#import "ControllerWithRotatingButtons.h"
@implementation ControllerWithRotatingButtons
@synthesize buttonA = _buttonA;
@synthesize buttonB = _buttonB;
@synthesize buttonC = _buttonC;
-(void)deviceRotated:(NSNotification *)note{
UIDeviceOrientation orientation = [UIDevice currentDevice].orientation;
CGFloat rotationAngle = 0;
if (orientation == UIDeviceOrientationPortraitUpsideDown) rotationAngle = M_PI;
else if (orientation == UIDeviceOrientationLandscapeLeft) rotationAngle = M_PI_2;
else if (orientation == UIDeviceOrientationLandscapeRight) rotationAngle = -M_PI_2;
[UIView animateWithDuration:0.5 animations:^{
_buttonA.transform = CGAffineTransformMakeRotation(rotationAngle);
_buttonB.transform = CGAffineTransformMakeRotation(rotationAngle);
_buttonC.transform = CGAffineTransformMakeRotation(rotationAngle);
} completion:nil];
}
-(void)viewDidLoad{
[super viewDidLoad];
[[NSNotificationCenter defaultCenter] addObserver:self selector:@selector(deviceRotated:) name:UIDeviceOrientationDidChangeNotification object:nil];
}
-(void)viewDidUnload{
[super viewDidUnload];
[[NSNotificationCenter defaultCenter] removeObserver:self name:UIDeviceOrientationDidChangeNotification object:nil];
}
-(BOOL)shouldAutorotateToInterfaceOrientation:(UIInterfaceOrientation)interfaceOrientation{
return (interfaceOrientation == UIInterfaceOrientationPortrait);
}
@end
I to wszystko. Teraz po obróceniu urządzenia ekran nie będzie się obracał, ale przyciski będą pokazano:
Oczywiście, jeśli chcesz, aby tylko etykiety przycisku się obracały, po prostu zastosuj transformację do _buttonA.titleLabel
.
Uwaga: pamiętaj, że gdy urządzenie zostanie obrócone, jeśli nie dotkniesz przycisków, urządzenie nadal jest w pionie, ale twoja odpowiedź na mój komentarz wydaje się wskazywać, że nie jest to dla Ciebie problem.
Możesz zostawić komentarz, jeśli masz związane z tym pytanie.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-01-10 06:29:09
Możesz ręcznie obracać dowolną podklasę UIView używając właściwości transform.
#import <QuartzCore/QuartzCore.h>
myView.transform = CGAffineTransformMakeRotation(M_PI/2);
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-01-08 11:51:02