Wyświetlanie obrazu YUV w Androidzie

W mojej aplikacji musimy wyświetlić ramkę wideo odbieraną z serwera do naszej aplikacji na Androida,
Serwer wysyła dane wideo @ 50 klatek na sekundę, po zakodowaniu w WebM, tj. za pomocą libvpx do kodowania i dekodowania obrazów,

Teraz po dekodowaniu z libvpx jego uzyskanie danych YUV, które możemy wyświetlić nad układem obrazu,

Obecna implementacja jest mniej więcej taka,

W JNI / natywnym kodzie C++ konwertujemy dane YUV na dane RGB W Android framework, wywołanie

public Bitmap createImgae(byte[] bits, int width, int height, int scan) {
    Bitmap bitmap=null;
    System.out.println("video: creating bitmap");
    //try{

            bitmap = Bitmap.createBitmap(width, height,
                    Bitmap.Config.ARGB_8888);
            bitmap.copyPixelsFromBuffer(ByteBuffer.wrap(bits));     

    //}catch(OutOfMemoryError ex){

    //}
            System.out.println("video: bitmap created");
    return bitmap;
}  

Aby utworzyć obraz bitmapowy,

Aby wyświetlić obraz na imageView za pomocą następującego kodu,

               img = createImgae(imgRaw, imgInfo[0], imgInfo[1], 1);
               if(img!=null && !img.isRecycled()){

                    iv.setImageBitmap(img);
                    //img.recycle();
                    img=null;
                    System.out.println("video: image displayed");
                }

Moje pytanie brzmi, ogólnie ta funkcja zajmuje ok. 40 ms, Czy Jest jakiś sposób na jej optymalizację,
1-Czy istnieje sposób wyświetlania danych YUV do imageView ?

2 -- czy istnieje inny sposób na stworzenie obrazu (obrazu bitmapowego) z danych RGB,

3 -- wierzę, że zawsze tworzę wizerunek, ale przypuszczam, że powinienem stworzyć bitmapy tylko raz i zrobić / dostarczyć nowy bufor zawsze, jak i kiedy otrzymaliśmy.
podzielcie się swoimi poglądami.

Author: Amitg2k12, 2012-02-08

2 answers

Poniższy kod rozwiązuje problem i może zająć mniej czasu na danych w formacie Yuv, ponieważ Klasa YuvImage jest dostarczana z Android-SDK.

Możesz spróbować tego,

ByteArrayOutputStream out = new ByteArrayOutputStream();
YuvImage yuvImage = new YuvImage(data, ImageFormat.NV21, width, height, null);
yuvImage.compressToJpeg(new Rect(0, 0, width, height), 50, out);
byte[] imageBytes = out.toByteArray();
Bitmap image = BitmapFactory.decodeByteArray(imageBytes, 0, imageBytes.length);
iv.setImageBitmap(image);

Lub

void yourFunction(byte[] data, int mWidth, int mHeight)
{

int[] mIntArray = new int[mWidth*mHeight];

// Decode Yuv data to integer array
decodeYUV420SP(mIntArray, data, mWidth, mHeight);

//Initialize the bitmap, with the replaced color  
Bitmap bmp = Bitmap.createBitmap(mIntArray, mWidth, mHeight, Bitmap.Config.ARGB_8888);  

// Draw the bitmap with the replaced color  
iv.setImageBitmap(bmp);  

}

static public void decodeYUV420SP(int[] rgba, byte[] yuv420sp, int width,
    int height) {
final int frameSize = width * height;

for (int j = 0, yp = 0; j < height; j++) {
    int uvp = frameSize + (j >> 1) * width, u = 0, v = 0;
    for (int i = 0; i < width; i++, yp++) {
        int y = (0xff & ((int) yuv420sp[yp])) - 16;
        if (y < 0)
            y = 0;
        if ((i & 1) == 0) {
            v = (0xff & yuv420sp[uvp++]) - 128;
            u = (0xff & yuv420sp[uvp++]) - 128;
        }

        int y1192 = 1192 * y;
        int r = (y1192 + 1634 * v);
        int g = (y1192 - 833 * v - 400 * u);
        int b = (y1192 + 2066 * u);

        if (r < 0)
            r = 0;
        else if (r > 262143)
            r = 262143;
        if (g < 0)
            g = 0;
        else if (g > 262143)
            g = 262143;
        if (b < 0)
            b = 0;
        else if (b > 262143)
            b = 262143;

        // rgb[yp] = 0xff000000 | ((r << 6) & 0xff0000) | ((g >> 2) &
        // 0xff00) | ((b >> 10) & 0xff);
        // rgba, divide 2^10 ( >> 10)
        rgba[yp] = ((r << 14) & 0xff000000) | ((g << 6) & 0xff0000)
                | ((b >> 2) | 0xff00);
    }
}
}
 34
Author: Hitesh Patel,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-01-21 20:22:11

Utwórz bitmapę po uzyskaniu szerokości i wysokości w onCreate.

editedBitmap = Bitmap.createBitmap(widthPreview, heightPreview,
                android.graphics.Bitmap.Config.ARGB_8888);

I w onPreviewFrame.

int[] rgbData = decodeGreyscale(aNv21Byte,widthPreview,heightPreview);
editedBitmap.setPixels(rgbData, 0, widthPreview, 0, 0, widthPreview, heightPreview);

I

private int[] decodeGreyscale(byte[] nv21, int width, int height) {
    int pixelCount = width * height;
    int[] out = new int[pixelCount];
    for (int i = 0; i < pixelCount; ++i) {
        int luminance = nv21[i] & 0xFF;
       // out[i] = Color.argb(0xFF, luminance, luminance, luminance);
        out[i] = 0xff000000 | luminance <<16 | luminance <<8 | luminance;//No need to create Color object for each.
    }
    return out;
}

I Bonus.

if(cameraId==CameraInfo.CAMERA_FACING_FRONT)
{   
    matrix.setRotate(270F);
}

finalBitmap = Bitmap.createBitmap(editedBitmap, 0, 0, widthPreview, heightPreview, matrix, true);
 -2
Author: Xar E Ahmer,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-04-30 08:56:29