ARKit vs. ARCore vs. Vuforia vs. D ' Fusion Mobile vs. layar SDK [zamknięta]

zamknięte . To pytanie jest oparte na opinii . Obecnie nie przyjmuje odpowiedzi.

chcesz poprawić to pytanie? Zaktualizuj pytanie, aby mogło być odpowiedź z faktami i cytatami przez edytując ten post .

Zamknięte 6 lat temu .

Popraw to pytanie

Chciałbym się dowiedzieć, gdzie są zalety i wady każdego frameworka rozszerzonej rzeczywistości mobilnej opartego na wizji? Na co należy zdecydować w jakim przypadku? Would wybierasz Vuforia w każdym razie, ponieważ jest darmowa i bez brandingu? Jakich ważnych funkcji brakuje w jednym z frameworków? Czy istnieją ograniczenia dla darmowej wersji metaio SDK (z wyjątkiem brandingu i metaio splash-screen)?

Myślę, że są to najważniejsze frameworki do obsługi iOS i Androida. Wiem, że metaio obsługuje tekstury filmów i eksport MD2 (animacja), a Vuforia Nie (przynajmniej nie w podstawowej stan).

Edit:

Author: Oli, 2012-02-10

4 answers

Używałem zarówno D ' Fusion, jak i Vuforia i oto moje opinie

D ' Fusion (Total Immersion)

D ' Fusion solution to narzędzie wieloplatformowe, które obsługuje głównie formularze Web, iPhone, Android. Główne cechy są następujące:

    [7]} jest bardziej oparty na interfejsie użytkownika (D 'Fusion Studio & D' Fusion CV) i umożliwia zbudowanie całego scenariusza za pomocą GUI
  • Scenario intelligence is made with LUA
  • umożliwia wyświetlenie podglądu scenariusza w D ' Fusion Studio tool
  • niezależny od systemu operacyjnego (jeden scenariusz pakietu działa zarówno na Androidzie, jak i iPhonie)
  • Plug ' n Play (wystarczy skopiować wklejenie zaktualizowanego scenariusza w projekcie)
  • kompatybilny z blenderem i Maya exports (OrgreMax)
  • obsługuje wiele tagów i śledzenie twarzy
  • Obsługuje Unity3D
  • Android (JNI) i iPhone (lib) są już wstępnie skompilowane

Vuforia (Qualcomm)

Vuforia obsługuje prawie te same funkcje i platformy, takie jak Android i iPhone ale jest bardziej zorientowany na kod:

    Narzędzia Vuforia i FastCV nie mają interfejsów UI [[7]}Scenario intelligence jest tworzony za pomocą JNI na Androida i Obj-C/C++ (.mm) na iPhonie
  • jest mniej niezależny od systemu operacyjnego, ponieważ oba kody muszą być wykonane
  • obiekty 3D są tworzone za pomocą kodu (tablica wierzchołków w .h)
  • obsługuje wiele tagów i śledzenie twarzy
  • Obsługuje Unity3D
  • Doskonale współpracuje z silnikiem 3D NinivehGL]}
  • Android (JNI) i iPhone (Lib) need to be recompiled
  • Śledzenie jest bardziej stabilne i trzęsie się mniej niż D ' Fusion
 27
Author: Damien Praca,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-07-10 10:29:07

Używałem zarówno Metaio jak i Vuforia : moim zdaniem Vuforia jest najlepszym rozwiązaniem jako bezpłatne i dobre śledzenie. Oto kilka punktów:

Metaio

  1. z metaio możesz rozwijać się bardzo szybko.
  2. obsługiwane są różne śledzenie, np. marker, cele obrazu, bez markerów, śledzenie obiektów 3D również.
  3. musisz kodować osobno dla iOS i Androida.
  4. płatne SDK (licencja komercyjna)
  5. możesz odtwarzać animacje MD2 o długości do 100 klatek.
  6. I migotanie w śledzeniu.

Vuforia

  1. Tworzenie aplikacji jest trochę czasochłonne, ale po stworzeniu aplikacji wyczyścisz ścieżkę.
  2. śledzenie Imagetargetów, znaczników, odtwarzania wideo, imagebuttonów(nie jest to w Metaio).
  3. musisz kodować osobno, ale jeśli wybierzesz Unity, musisz kodować raz.
  4. Teraz Vuforia jest również pochodzić z modelu cenowego na podstawie liczby skanów docelowych.
  5. z Unity możesz odtwarzać animacje.
  6. śledzenie jest bez migotania.
 9
Author: Vivek,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-04-22 08:08:51

Właśnie użyłem metaio SDK Mobile framework. Framework ma wielki potencjał, ale ma dość złą dokumentację. To bardzo skoncentrowane, aby pokazać obiekty 3D przed "prawdziwymi tagami", ale dla klasycznego AR (z bąbelkami wskazującymi współrzędne) sporo rzeczy brakuje. Na przykład musiałem wdrożyć własny radar, ponieważ framework nie oferuje żadnego. Rozwijam wersję iphone jednej aplikacji z tym, ale w wersji Android wiem, że istnieją pewne problemy z obrotem i niektóre kompatybilność z najnowszymi urządzeniami. Problem polega na tym, że w aplikacjach metaio wszystkie działają (a także mają radar), ale w ramach nie wydają się być takie same.

Nie znam innych frameworków, ale polecam, abyś stracił trochę czasu próbując z darmowym. Możesz wypróbować metaio za darmo i jeśli zobacz, że działa dobrze dla Ciebie, a następnie kupić płatną wersję.

 6
Author: alejandromp,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-06-22 11:18:21

Metaio wspiera również rozwój wielu platform przy użyciu AREL w aplikacjach opartych na HTML5

Zobacz: https://dev.metaio.com/arel/overview/

Metaio obsługuje również śledzenie oparte na krawędzi, które jest bardzo wytrzymałe i nie cierpi na zmiany oświetlenia lub tekstur.

Dla prostych AR opartych na lokalizacji za pomocą GPS itp. Można to osiągnąć bez potrzeby korzystania z zewnętrznego zestawu SDK AR.

Apple ma darmowy kod źródłowy do tego tutaj: https://developer.apple.com/library/ios/samplecode/park/Introduction/Intro.html

Vuforia mają bardzo przydatną funkcję o nazwie extended tracking, która umożliwia śledzenie środowiska nawet wtedy, gdy oryginalny znacznik nie jest już widoczny. Jest to świetna funkcja i warta zbadania.

Co do Layara nie byłem przekonany

 3
Author: damien murphy.,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-10-20 11:55:32