Niestandardowe stronicowanie UIScrollView z scrollViewWillEndDragging

Próbuję użyć nowego scrollViewWillEndDragging: withVelocity: targetContentOffset: uiscrollview delegate call w iOS 5, ale nie mogę go właściwie odpowiedzieć na mnie. Zmieniam wartość targetContentOffset - > X, ale nigdy nie zostanie użyta. Wiem, że kod jest uruchamiany, ponieważ uderzy w punkty przerwania w tej funkcji. Próbowałem nawet ustawić wartość offsetu na ciężko zakodowany numer, więc wiem, gdzie to się skończy, ale nigdy działa.

Czy ktoś był w stanie użyć tego poprawnie i sprawić, że zadziała? Czy jest jakieś inne wezwanie delegata, które musi zostać wdrożone, aby to zadziałało?

Oto Mój kod na wypadek, gdyby ktoś zobaczył z nim coś nie tak:

- (void)scrollViewWillEndDragging:(UIScrollView *)scrollView withVelocity:(CGPoint)velocity targetContentOffset:(inout CGPoint *)targetContentOffset
{
    // goodOffsetX returns the contentOffset i want the scrollView to stop at
    CGFloat goodOffsetX = [self _horizontalContentOffsetForTargetHorizontalContentOffset:(*targetContentOffset).x velocity:velocity.x];

    NSLog( @" " );
    NSLog( @"scrollViewWillEndDragging" );
    NSLog( @"   velocity: %f", velocity.x );
    NSLog( @"   currentX: %f", scrollView.contentOffset.x );
    NSLog( @"   uikit targetX: %f", (*targetContentOffset).x );
    NSLog( @"   pagedX: %f", goodOffsetX );

    targetContentOffset->x = goodOffsetX; 
}
Author: tr9sh, 2012-02-20

5 answers

Możesz zaimplementować niestandardowe stronicowanie za pomocą tego kodu:

- (float) pageWidth {
    return ((UICollectionViewFlowLayout*)self.collectionView.collectionViewLayout).itemSize.width +
    ((UICollectionViewFlowLayout*)self.collectionView.collectionViewLayout).minimumInteritemSpacing;
}

- (void) scrollViewWillBeginDragging:(UIScrollView *)scrollView {

    CGFloat pageWidth = self.collectionView.frame.size.width + 10 /* Optional Photo app like gap between images. Or use [self pageWidth] in case if you want the next page be also visible */;

    _currentPage = floor((self.collectionView.contentOffset.x - pageWidth / 2) / pageWidth) + 1;

    NSLog(@"Dragging - You are now on page %i", _currentPage);
}

- (void) scrollViewWillEndDragging:(UIScrollView*)scrollView withVelocity:(CGPoint)velocity targetContentOffset:(inout CGPoint*)targetContentOffset {

    CGFloat pageWidth = self.collectionView.frame.size.width + 10; // [self pageWidth]

    int newPage = _currentPage;

    if (velocity.x == 0) { // slow dragging not lifting finger
        newPage = floor((targetContentOffset->x - pageWidth / 2) / pageWidth) + 1;
    }
    else {
        newPage = velocity.x > 0 ? _currentPage + 1 : _currentPage - 1;

        if (newPage < 0)
            newPage = 0;
        if (newPage > self.collectionView.contentSize.width / pageWidth)
            newPage = ceil(self.collectionView.contentSize.width / pageWidth) - 1.0;
    }

    NSLog(@"Dragging - You will be on %i page (from page %i)", newPage, _currentPage);

    *targetContentOffset = CGPointMake(newPage * pageWidth, targetContentOffset->y);
}

Oczywiście musisz ustawić pagingEnabled = NO. _currentPage jest klasą iVar. Dzięki http://www.mysamplecode.com/2012/12/ios-scrollview-example-with-paging.html za wskazywanie właściwej drogi.

 54
Author: m8labs,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-03-07 22:39:06

SWIFT 3

Z demo tutaj https://github.com/damienromito/CollectionViewCustom

func scrollViewWillEndDragging(_ scrollView: UIScrollView, withVelocity velocity: CGPoint, targetContentOffset: UnsafeMutablePointer<CGPoint>) {

    let pageWidth = Float(itemWidth + itemSpacing)
    let targetXContentOffset = Float(targetContentOffset.pointee.x)
    let contentWidth = Float(collectionView!.contentSize.width  )
    var newPage = Float(self.pageControl.currentPage)

    if velocity.x == 0 {
        newPage = floor( (targetXContentOffset - Float(pageWidth) / 2) / Float(pageWidth)) + 1.0
    } else {
        newPage = Float(velocity.x > 0 ? self.pageControl.currentPage + 1 : self.pageControl.currentPage - 1)
        if newPage < 0 {
            newPage = 0
        }
        if (newPage > contentWidth / pageWidth) {
            newPage = ceil(contentWidth / pageWidth) - 1.0
        }
    }
    let point = CGPoint (x: CGFloat(newPage * pageWidth), y: targetContentOffset.pointee.y)
    targetContentOffset.pointee = point
}
 9
Author: Damien Romito,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-02-08 15:25:50

Udało mi się przeprowadzić szybki test i dostałem to, aby poprawnie wystrzelić i zatrzymać mój obiekt zgodnie z życzeniem. Zrobiłem to za pomocą następującego prostego testu:

- (void)scrollViewWillEndDragging:(UIScrollView *)scrollView withVelocity:(CGPoint)velocity targetContentOffset:(inout CGPoint *)targetContentOffset
{
     targetContentOffset->x = scrollView.contentOffset.x - 10;    
}

Wydaje się, że ta metoda prawdopodobnie nie jest problemem w Twoim kodzie, ale bardziej prawdopodobne jest, że twój 'goodOffsetX' nie oblicza poprawnie prawidłowej wartości, na której należy się zatrzymać.

 6
Author: heckman,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-05-13 03:35:24

Swift 2.2:

extension SomeCollectionViewController {

    override func scrollViewWillBeginDragging(scrollView: UIScrollView) {
        let pageWidth = Float(collectionView!.frame.size.width)
        let xCurrentOffset = Float(collectionView!.contentOffset.x)
        currentPage = floor((xCurrentOffset - pageWidth / 2) / pageWidth) + 1
    }

    override func scrollViewWillEndDragging(scrollView: UIScrollView, withVelocity velocity: CGPoint, targetContentOffset: UnsafeMutablePointer<CGPoint>) {
        let pageWidth = Float(collectionView!.frame.size.width)
        let targetXContentOffset = Float(targetContentOffset.memory.x)
        let contentWidth = Float(collectionView!.contentSize.width)

        var newPage = currentPage
        if velocity.x == 0 {
            newPage = floor((targetXContentOffset - pageWidth / 2) / pageWidth) + 1
        } else {
            newPage = velocity.x > 0 ? currentPage + 1 : currentPage - 1
            if newPage < 0 {
                newPage = 0
            }
            if newPage > contentWidth / pageWidth {
                newPage = ceil(contentWidth / pageWidth) - 1.0
            }
        }
        targetContentOffset.memory.x = CGFloat(newPage * pageWidth)
    }
}

Użyłem również collectionView?.decelerationRate = UIScrollViewDecelerationRateFast zgodnie z sugestią @skagedal, aby poprawić szybkość strony.

 3
Author: Glauco Neves,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-04-05 21:40:41
public func scrollViewWillEndDragging(_ scrollView: UIScrollView ,withVelocity velocity: CGPoint, targetContentOffset: 
UnsafeMutablePointer<CGPoint>){  

let pageWidth = Float(appWidth + itemSpacing)
    let targetXContentOffset = Float(targetContentOffset.pointee.x)
    var newPage = Float(currentPageIndex)

    // I use this way calculate newPage:
    newPage = roundf(targetXContentOffset / pageWidth);

    //if velocity.x == 0 {
    //    newPage = floor( (targetXContentOffset - Float(pageWidth) / 2) / Float(pageWidth)) + 1.0
    //} else {
    //    newPage = Float(velocity.x > 0 ? newPage + 1 : newPage - 1)
    //    if newPage < 0 {
    //        newPage = 0
    //    }
    //    if (newPage > contentWidth / pageWidth) {
    //        newPage = ceil(contentWidth / pageWidth) - 1.0
    //   }
    //}

    let targetOffsetX = CGFloat(newPage * pageWidth)
    let point = CGPoint (x: targetOffsetX, y: targetContentOffset.pointee.y)
    targetContentOffset.pointee = point
 }
 -1
Author: buoge,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-07-14 12:02:43