Czcionki TrueType w libGDX
Czy ktoś wie jak mogę użyć czcionki TTF w libGDX? Rozejrzałem się i widziałem rzeczy o StbTrueTypeFont, ale to nie wydaje się być w najnowszej wersji.
EDIT: znalazłem czcionkę StbTrueType, plik jar znajduje się w katalogu extensions. Dodałem to do mojego projektu. Teraz muszę tylko wymyślić, jak tego użyć. Jakieś przykłady?
4 answers
Tak, na pewno będziesz musiał dodać gdx-stb-truetype
słoiki do swojego projektu, jak podałeś w edycji. Oto, jak go użyjesz, całkiem prosto...
Najpierw musisz zadeklarować swoje BitmapFont
i znaki, których będziesz używać...
BitmapFont font;
public static final String FONT_CHARACTERS = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789][_!$%#@|\\/?-+=()*&.;,{}\"´`'<>";
Następnie należy utworzyć czcionkę...
font = TrueTypeFontFactory.createBitmapFont(Gdx.files.internal("font.ttf"), FONT_CHARACTERS, 12.5f, 7.5f, 1.0f, Gdx.graphics.getWidth(), Gdx.graphics.getHeight());
font.setColor(1f, 0f, 0f, 1f);
Możesz grać argumentami, które podajesz createBitmapFont()
, a zobaczysz, co zrobią.
Następnie, aby renderować czcionkę, zrobisz to tak, jak zwykle...
batch.begin();
font.draw(font, "This is some text", 10, 10);
batch.end();
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-02-28 17:41:59
Użyj rozszerzenia gdx-freetype:
FreeTypeFontGenerator generator = new FreeTypeFontGenerator(fontFile);
BitmapFont font15 = generator.generateData(15);
BitmapFont font22 = generator.generateData(22);
generator.dispose();
"aby użyć gdx-freetype, Pobierz najnowsze nightlies, połącz gdx-freetype.jar
i gdx-freetype-natives.jar
do swojego projektu na pulpicie, połącz gdx-freetype.jar
do swojego projektu na Androida i skopiuj pliki armeabi/libgdx-freetype.so
i armeabi-v7a/libgdx-freetype.so
do folderu libs/
Twojego projektu na Androida, tak jak w przypadku plików libgdx.so
."
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-12-27 21:14:28
Czy badał wiele i znalazł tę metodę pracy:
FreeTypeFontGenerator generator = new FreeTypeFontGenerator(Gdx.files.internal("myfont.ttf"));
FreeTypeFontParameter parameter = new FreeTypeFontParameter();
parameter.size = 12; // font size
BitmapFont font12 = generator.generateFont(parameter);
generator.dispose(); // avoid memory leaks, important
Użyj tego, jeśli nie udało Ci się wypróbować powyższych odpowiedzi, libGDX FreeType Wiki w celach informacyjnych.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-07-16 19:28:27
To działa na telefonie klonowym S4: Pinewood to pobrana czcionka w folderze zasoby. Zobacz strukturę folderów poniżej.
import android.util.Log;
import com.badlogic.gdx.ApplicationListener;
import com.badlogic.gdx.Gdx;
import com.badlogic.gdx.files.FileHandle;
import com.badlogic.gdx.graphics.GL10;
import com.badlogic.gdx.graphics.Texture;
import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.BitmapFont;
import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.SpriteBatch;
import com.badlogic.gdx.graphics.g2d.freetype.FreeTypeFontGenerator;
public class Game implements ApplicationListener {
private SpriteBatch mSpriteBatch;
private Texture textureBackground;
private BitmapFont mBitmapFont;
public void create() {
Gdx.graphics.setContinuousRendering(false);
Gdx.graphics.requestRendering();
mSpriteBatch = new SpriteBatch();
Texture.setEnforcePotImages(false);
textureBackground = new Texture(Gdx.files.internal("background.jpg"));
FileHandle fontFile = Gdx.files.internal("Pinewood.ttf");
FreeTypeFontGenerator generator = new FreeTypeFontGenerator(fontFile);
mBitmapFont = generator.generateFont(150);
generator.dispose();
mBitmapFont.setColor(0.9f, 0.5f, 0.5f, 1);
Log.e("Game", "mBitmapFont.getScaleX() : "+mBitmapFont.getScaleX() + ", mBitmapFont.getScaleY() "+mBitmapFont.getScaleY());
}
public void render() {
Log.e("Game", "render()");
Gdx.gl.glClear(GL10.GL_COLOR_BUFFER_BIT); // This cryptic line clears the screen.
mSpriteBatch.begin();
// Drawing goes here!
mSpriteBatch.draw(textureBackground, 0, 0);
mBitmapFont.draw(mSpriteBatch, "FPS:"+Gdx.graphics.getFramesPerSecond(), 110, 260);
mSpriteBatch.end();
}
public void resize(int width, int height) {
}
public void pause() {
}
public void resume() {
}
public void dispose() {
}
}