Jak dynamicznie utworzyć kolorowy interfejs 1x1 na iPhonie?
Chciałbym stworzyć interfejs 1x1 dynamicznie oparty na Uicolorze.
Podejrzewam, że można to szybko zrobić za pomocą Quartz2d, i przeglądam dokumentację, próbując zrozumieć podstawy. Wygląda jednak na to, że istnieje wiele potencjalnych pułapek: nie identyfikowanie liczby bitów i bajtów na rzeczy poprawnie, nie określanie właściwych FLAG, nie uwalnianie nieużywanych danych itp.
Jak można to bezpiecznie zrobić z Quartz 2d (lub innym prostszym sposób)?
5 answers
Możesz użyć CGContextSetFillColorWithColor
i CGContextFillRect
do tego:
Swift
extension UIImage {
class func image(with color: UIColor) -> UIImage {
let rect = CGRectMake(0.0, 0.0, 1.0, 1.0)
UIGraphicsBeginImageContext(rect.size)
let context = UIGraphicsGetCurrentContext()
CGContextSetFillColorWithColor(context, color.CGColor)
CGContextFillRect(context, rect)
let image = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext()
UIGraphicsEndImageContext()
return image
}
}
Swift3
extension UIImage {
class func image(with color: UIColor) -> UIImage {
let rect = CGRect(origin: CGPoint(x: 0, y:0), size: CGSize(width: 1, height: 1))
UIGraphicsBeginImageContext(rect.size)
let context = UIGraphicsGetCurrentContext()!
context.setFillColor(color.cgColor)
context.fill(rect)
let image = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext()
UIGraphicsEndImageContext()
return image!
}
}
Objective-C
+ (UIImage *)imageWithColor:(UIColor *)color {
CGRect rect = CGRectMake(0.0f, 0.0f, 1.0f, 1.0f);
UIGraphicsBeginImageContext(rect.size);
CGContextRef context = UIGraphicsGetCurrentContext();
CGContextSetFillColorWithColor(context, [color CGColor]);
CGContextFillRect(context, rect);
UIImage *image = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return image;
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-04-27 14:09:15
Oto inna opcja oparta na kodzie Matta Stephena. Tworzy obraz jednokolorowy, który można zmienić, aby można było go ponownie użyć lub zmienić jego rozmiar (np. użyć go jako tła).
+ (UIImage *)prefix_resizeableImageWithColor:(UIColor *)color {
CGRect rect = CGRectMake(0.0f, 0.0f, 3.0f, 3.0f);
UIGraphicsBeginImageContext(rect.size);
CGContextRef context = UIGraphicsGetCurrentContext();
CGContextSetFillColorWithColor(context, [color CGColor]);
CGContextFillRect(context, rect);
UIImage *image = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
image = [image resizableImageWithCapInsets:UIEdgeInsetsMake(1, 1, 1, 1)];
return image;
}
Umieść go w kategorii UIImage i zmień prefiks.
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2014-02-27 08:48:49
Wielokrotnie korzystałem z odpowiedzi Matta Stevena, więc zrobiłem dla niej kategorię:
@interface UIImage (mxcl)
+ (UIImage *)squareImageWithColor:(UIColor *)color dimension:(int)dimension;
@end
@implementation UIImage (mxcl)
+ (UIImage *)squareImageWithColor:(UIColor *)color dimension:(int)dimension {
CGRect rect = CGRectMake(0, 0, dimension, dimension);
UIGraphicsBeginImageContext(rect.size);
CGContextRef context = UIGraphicsGetCurrentContext();
CGContextSetFillColorWithColor(context, [color CGColor]);
CGContextFillRect(context, rect);
UIImage *image = UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
return image;
}
@end
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-12-24 00:16:44
Dla mnie, wygoda init czuje się schludniej w Swift.
extension UIImage {
convenience init?(color: UIColor, size: CGSize = CGSize(width: 1, height: 1)) {
let rect = CGRect(x: 0, y: 0, width: size.width, height: size.height)
UIGraphicsBeginImageContext(rect.size)
guard let context = UIGraphicsGetCurrentContext() else {
return nil
}
context.setFillColor(color.cgColor)
context.fill(rect)
guard let image = context.makeImage() else {
return nil
}
UIGraphicsEndImageContext()
self.init(cgImage: image)
}
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2018-07-10 14:18:03
Ok, to nie będzie dokładnie to, czego chcesz, ale ten kod narysuje linię. Możesz go dostosować, aby coś pokazać. Albo przynajmniej trochę informacji z niego.
Tworzenie obrazu 1x1 wydaje się trochę dziwne. Pociągnięcia poruszają się po linii, więc pociągnięcie o szerokości 1,0 przy 0,5 powinno zadziałać. Po prostu się pobaw.- (void)drawLine{
UIGraphicsBeginImageContext(CGSizeMake(320,300));
CGContextRef ctx = UIGraphicsGetCurrentContext();
float x = 0;
float xEnd = 320;
float y = 300;
CGContextClearRect(ctx, CGRectMake(5, 45, 320, 300));
CGContextSetGrayStrokeColor(ctx, 1.0, 1.0);
CGContextSetLineWidth(ctx, 1);
CGPoint line[2] = { CGPointMake(x,y), CGPointMake(xEnd, y) };
CGContextStrokeLineSegments(ctx, line, 2);
UIImage *theImage=UIGraphicsGetImageFromCurrentImageContext();
UIGraphicsEndImageContext();
}
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2009-06-13 20:49:20