Dlaczego moje jaja znikają? [zamknięte]

Przepraszam za śmieszny tytuł. Stworzyłem małe demo graficzne 200 piłek odbijających się i zderzających, zarówno o ściany, jak i o siebie nawzajem. Możesz zobaczyć, co mam obecnie tutaj: http://www.exeneva.com/html5/multipleBallsBouncingAndColliding/

Problem w tym, że gdy zderzają się ze sobą, znikają. Nie wiem dlaczego. Czy ktoś może mi pomóc?

Aktualizacja: najwyraźniej tablica kulek ma kulki o współrzędnych NaN. Poniżej znajduje się Kod, gdzie wciskam piłki do tablicy. Nie jestem do końca pewien, jak współrzędne docierają do NaN.

// Variables
var numBalls = 200;  // number of balls
var maxSize = 15;
var minSize = 5;
var maxSpeed = maxSize + 5;
var balls = new Array();
var tempBall;
var tempX;
var tempY;
var tempSpeed;
var tempAngle;
var tempRadius;
var tempRadians;
var tempVelocityX;
var tempVelocityY;

// Find spots to place each ball so none start on top of each other
for (var i = 0; i < numBalls; i += 1) {
  tempRadius = 5;
  var placeOK = false;
  while (!placeOK) {
    tempX = tempRadius * 3 + (Math.floor(Math.random() * theCanvas.width) - tempRadius * 3);
    tempY = tempRadius * 3 + (Math.floor(Math.random() * theCanvas.height) - tempRadius * 3);
    tempSpeed = 4;
    tempAngle = Math.floor(Math.random() * 360);
    tempRadians = tempAngle * Math.PI/180;
    tempVelocityX = Math.cos(tempRadians) * tempSpeed;
    tempVelocityY = Math.sin(tempRadians) * tempSpeed;

    tempBall = {
      x: tempX, 
      y: tempY, 
      nextX: tempX, 
      nextY: tempY, 
      radius: tempRadius, 
      speed: tempSpeed,
      angle: tempAngle,
      velocityX: tempVelocityX,
      velocityY: tempVelocityY,
      mass: tempRadius
    };
    placeOK = canStartHere(tempBall);
  }
  balls.push(tempBall);
}
Author: Simon Sarris, 2012-06-16

2 answers

Twój błąd pochodzi z tej linii początkowo:

var direction1 = Math.atan2(ball1.velocitY, ball1.velocityX);

Masz ball1.velocitY (czyli undefined) zamiast ball1.velocityY. Więc Math.atan2 daje ci NaN, a wartość NaN propaguje się przez wszystkie twoje obliczenia.

To nie jest źródło twojego błędu, ale jest coś jeszcze, co możesz chcieć zmienić w tych czterech liniach:

ball1.nextX = (ball1.nextX += ball1.velocityX);
ball1.nextY = (ball1.nextY += ball1.velocityY);
ball2.nextX = (ball2.nextX += ball2.velocityX);
ball2.nextY = (ball2.nextY += ball2.velocityY);

Nie potrzebujesz dodatkowych zadań i możesz po prostu użyć samego operatora +=:

ball1.nextX += ball1.velocityX;
ball1.nextY += ball1.velocityY;
ball2.nextX += ball2.velocityX;
ball2.nextY += ball2.velocityY;
 97
Author: Paulpro,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-06-16 19:28:09

Jest błąd w funkcji collideBalls:

var direction1 = Math.atan2(ball1.velocitY, ball1.velocityX);

Powinno być:

var direction1 = Math.atan2(ball1.velocityY, ball1.velocityX);
 20
Author: alf,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-06-16 19:17:24