Android jak narysować gładką linię po palcu

Http://marakana.com/tutorials/android/2d-graphics-example.html

Używam poniższego przykładu. Ale kiedy przesuwam palce zbyt szybko po ekranie, linia zmienia się w pojedyncze kropki.

Nie jestem pewien, czy mogę przyspieszyć rysowanie. Albo powinienem połączyć dwa ostatnie punkty linią prostą. Drugie z tych dwóch rozwiązań wydaje się dobrym rozwiązaniem, z wyjątkiem gdy poruszając palcem bardzo szybko będziesz miał długie odcinki linii prostej, a następnie ostre krzywe.

Jeśli są jakieś inne rozwiązania, byłoby miło je usłyszeć.

Z góry dzięki za pomoc.

Author: HostileFork, 2011-11-27

9 answers

Łatwym rozwiązaniem, jak wspomniałeś, jest po prostu połączenie punktów linią prostą. Oto kod, aby to zrobić:

public void onDraw(Canvas canvas) {
    Path path = new Path();
    boolean first = true;
    for(Point point : points){
        if(first){
            first = false;
            path.moveTo(point.x, point.y);
        }
        else{
            path.lineTo(point.x, point.y);
        }
    }
    canvas.drawPath(path, paint);
}

Upewnij się, że zmieniasz farbę z wypełnienia na obrys:

paint = new Paint(Paint.ANTI_ALIAS_FLAG);
paint.setStyle(Paint.Style.STROKE);
paint.setStrokeWidth(2);
paint.setColor(Color.WHITE);

Inną opcją jest połączenie punktów z iterpolacją za pomocą metody quadTo:

public void onDraw(Canvas canvas) {
    Path path = new Path();
    boolean first = true;
    for(int i = 0; i < points.size(); i += 2){
        Point point = points.get(i);
        if(first){
            first = false;
            path.moveTo(point.x, point.y);
        }

        else if(i < points.size() - 1){
            Point next = points.get(i + 1);
            path.quadTo(point.x, point.y, next.x, next.y);
        }
        else{
            path.lineTo(point.x, point.y);
        }
    }

    canvas.drawPath(path, paint);
}

To nadal powoduje ostre krawędzie.

Jeśli jesteś naprawdę ambitny, Możesz zacząć obliczać sześcienne spliny w następujący sposób:

public void onDraw(Canvas canvas) {
    Path path = new Path();

    if(points.size() > 1){
        for(int i = points.size() - 2; i < points.size(); i++){
            if(i >= 0){
                Point point = points.get(i);

                if(i == 0){
                    Point next = points.get(i + 1);
                    point.dx = ((next.x - point.x) / 3);
                    point.dy = ((next.y - point.y) / 3);
                }
                else if(i == points.size() - 1){
                    Point prev = points.get(i - 1);
                    point.dx = ((point.x - prev.x) / 3);
                    point.dy = ((point.y - prev.y) / 3);
                }
                else{
                    Point next = points.get(i + 1);
                    Point prev = points.get(i - 1);
                    point.dx = ((next.x - prev.x) / 3);
                    point.dy = ((next.y - prev.y) / 3);
                }
            }
        }
    }

    boolean first = true;
    for(int i = 0; i < points.size(); i++){
        Point point = points.get(i);
        if(first){
            first = false;
            path.moveTo(point.x, point.y);
        }
        else{
            Point prev = points.get(i - 1);
            path.cubicTo(prev.x + prev.dx, prev.y + prev.dy, point.x - point.dx, point.y - point.dy, point.x, point.y);
        }
    }
    canvas.drawPath(path, paint);
}

Również, odkryłem, że potrzebujesz aby zmienić następujące elementy, aby uniknąć powielania zdarzeń ruchu:

public boolean onTouch(View view, MotionEvent event) {
    if(event.getAction() != MotionEvent.ACTION_UP){
        Point point = new Point();
        point.x = event.getX();
        point.y = event.getY();
        points.add(point);
        invalidate();
        Log.d(TAG, "point: " + point);
        return true;
    }
    return super.onTouchEvent(event);
}

I dodaj wartości dx & dy do klasy punktowej:

class Point {
    float x, y;
    float dx, dy;

    @Override
    public String toString() {
        return x + ", " + y;
    }
}

To tworzy gładkie linie, ale czasami trzeba połączyć kropki za pomocą pętli. Również w przypadku długich sesji rysowania staje się to obliczeniowo intensywne do obliczania.

Mam nadzieję, że to pomoże... zabawne rzeczy do zabawy.

Edit

Rzuciłem razem szybki projekt demonstrujący te różne techniki, w tym Kwadrat proponuje implementację podpisu. Enjoy: https://github.com/johncarl81/androiddraw

 102
Author: John Ericksen,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-12-31 08:17:28

To może nie być już ważne dla ciebie, ale starałem się wiele rozwiązać i chcę się podzielić, może być przydatne dla kogoś innego.

Tutorial z rozwiązaniem @ johncarl oferowane są świetne do rysowania, ale oferują ograniczenie dla moich celów. Jeśli wyjmiesz palec z ekranu i odłożysz go z powrotem, To rozwiązanie narysuje linię między ostatnim kliknięciem a nowym kliknięciem, dzięki czemu cały rysunek będzie zawsze połączony. Więc starałem się znaleźć na to rozwiązanie i w końcu to mam!(przepraszam, jeśli brzmi to oczywiste, jestem początkujący z Grafiką)

public class MainActivity extends Activity {
    DrawView drawView;

    @Override
    public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
        super.onCreate(savedInstanceState);
        // Set full screen view
        getWindow().setFlags(WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN,
                     WindowManager.LayoutParams.FLAG_FULLSCREEN);
        requestWindowFeature(Window.FEATURE_NO_TITLE);

        drawView = new DrawView(this);
        setContentView(drawView);
        drawView.requestFocus();
    }
}


public class DrawingPanel extends View implements OnTouchListener {
    private static final String TAG = "DrawView";

    private static final float MINP = 0.25f;
    private static final float MAXP = 0.75f;

    private Canvas  mCanvas;
    private Path    mPath;
    private Paint       mPaint;   
    private LinkedList<Path> paths = new LinkedList<Path>();

    public DrawingPanel(Context context) {
        super(context);
        setFocusable(true);
        setFocusableInTouchMode(true);

        this.setOnTouchListener(this);

        mPaint = new Paint();
        mPaint.setAntiAlias(true);
        mPaint.setDither(true);
        mPaint.setColor(Color.BLACK);
        mPaint.setStyle(Paint.Style.STROKE);
        mPaint.setStrokeJoin(Paint.Join.ROUND);
        mPaint.setStrokeCap(Paint.Cap.ROUND);
        mPaint.setStrokeWidth(6);
        mCanvas = new Canvas();
        mPath = new Path();
        paths.add(mPath);
    }               

    @Override
    protected void onSizeChanged(int w, int h, int oldw, int oldh) {
        super.onSizeChanged(w, h, oldw, oldh);
    }

    @Override
    protected void onDraw(Canvas canvas) {            
        for (Path p : paths){
            canvas.drawPath(p, mPaint);
        }
    }

    private float mX, mY;
    private static final float TOUCH_TOLERANCE = 4;

    private void touch_start(float x, float y) {
        mPath.reset();
        mPath.moveTo(x, y);
        mX = x;
        mY = y;
    }

    private void touch_move(float x, float y) {
        float dx = Math.abs(x - mX);
        float dy = Math.abs(y - mY);
        if (dx >= TOUCH_TOLERANCE || dy >= TOUCH_TOLERANCE) {
            mPath.quadTo(mX, mY, (x + mX)/2, (y + mY)/2);
            mX = x;
            mY = y;
        }
    }

    private void touch_up() {
        mPath.lineTo(mX, mY);
        // commit the path to our offscreen
        mCanvas.drawPath(mPath, mPaint);
        // kill this so we don't double draw            
        mPath = new Path();
        paths.add(mPath);
    }

    @Override
    public boolean onTouch(View arg0, MotionEvent event) {
        float x = event.getX();
        float y = event.getY();

        switch (event.getAction()) {
            case MotionEvent.ACTION_DOWN:
                touch_start(x, y);
                invalidate();
                break;
            case MotionEvent.ACTION_MOVE:
                touch_move(x, y);
                invalidate();
                break;
            case MotionEvent.ACTION_UP:
                touch_up();
                invalidate();
                break;
        }
        return true;
    } 
}  

Wziąłem próbkę Androida do rysowania palcem i zmodyfikowałem ją trochę, aby przechowywać każdą ścieżkę, a nie tylko ostatnią! Mam nadzieję, że to komuś pomoże!

Zdrówko.
 34
Author: caiocpricci2,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2017-12-12 23:40:21

Eksperymentowałem z kilkoma sposobami renderowania zgromadzonych punktów zdarzeń ruchu. W końcu miałem najlepsze wyniki, obliczając punkty środkowe między dwoma punktami i traktując punkty na liście jako punkty kontrolne kwadratowych krzywych Beziera (z wyjątkiem pierwszego i ostatniego punktu, które są połączone prostymi liniami do następnego punktu środkowego).

Daje to gładką krzywą bez żadnych narożników. Narysowana ścieżka nie dotknie rzeczywistych punktów na liście, ale przejdzie przez każdy w połowie.

Path path = new Path();
if (points.size() > 1) {
    Point prevPoint = null;
    for (int i = 0; i < points.size(); i++) {
        Point point = points.get(i);

        if (i == 0) {
            path.moveTo(point.x, point.y);
        } else {
            float midX = (prevPoint.x + point.x) / 2;
            float midY = (prevPoint.y + point.y) / 2;

            if (i == 1) {
                path.lineTo(midX, midY);
            } else {
                path.quadTo(prevPoint.x, prevPoint.y, midX, midY);
            }
        }
        prevPoint = point;
    }
    path.lineTo(prevPoint.x, prevPoint.y);
}
 19
Author: Eric Obermühlner,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-11-06 12:58:12

Miałem bardzo podobny problem. Podczas wywoływania metody onTouch należy również użyć metody (wewnątrz zdarzenia onTouch (MotionEvent))

event.getHistorySize();

Oraz coś w tym stylu

int histPointsAmount = event.getHistorySize(); 
for(int i = 0; i < histPointsAmount; i++){
    // get points from event.getHistoricalX(i);
    // event.getHistoricalY(i); and use them for your purpouse
}
 4
Author: y434y,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-11-27 19:14:39

Jeśli chcesz to proste:

public class DrawByFingerCanvas extends View {

    private Paint brush = new Paint(Paint.ANTI_ALIAS_FLAG);
    private Path path = new Path();

    public DrawByFingerCanvas(Context context) {
        super(context);
        brush.setStyle(Paint.Style.STROKE);
        brush.setStrokeWidth(5);
    }

    @Override
    protected void onDraw(Canvas c) {
        c.drawPath(path, brush);
    }

    @Override
    public boolean onTouchEvent(MotionEvent event) {

        float x = event.getX();
        float y = event.getY();

        switch (event.getAction()) {
            case MotionEvent.ACTION_DOWN:
                path.moveTo(x,y);
                break;
            case MotionEvent.ACTION_MOVE:
                path.lineTo(x, y);
                break;
            default:
                return false;
        }
        invalidate();
        return true;
    }
}

W aktywności tylko:

@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
    super.onCreate(savedInstanceState);
    setContentView(new DrawByFingerCanvas(this));
}

Wynik:

Tutaj wpisz opis obrazka

Aby usunąć wszystkie rysunki, po prostu Obróć ekran.

 4
Author: Andrey,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2016-08-18 14:29:14

Musiałem ostatnio wprowadzić pewne modyfikacje, a teraz opracowałem to, co uważam za najlepsze rozwiązanie, ponieważ robi to trzy rzeczy: {]}

  1. pozwala na rysowanie różnych linii
  2. Działa z większymi pociągnięciami pędzla i bez użycia skomplikowanych sześciennych splajnów [7]}
  3. jest szybsza od wielu rozwiązań tutaj, ponieważ metoda canvas.drawPath() jest poza pętlą for, więc nie jest wywoływana wielokrotnie.

public class DrawView extends View implements OnTouchListener {
private static final String TAG = "DrawView";

List<Point> points = new ArrayList<Point>();
Paint paint = new Paint();
List<Integer> newLine = new ArrayList<Integer>();

public DrawView(Context context, AttributeSet attrs){
        super(context, attrs);
        setFocusable(true);
        setFocusableInTouchMode(true);
        setClickable(true);

        this.setOnTouchListener(this);

        paint.setColor(Color.WHITE);
        paint.setAntiAlias(true);
        paint.setStyle(Paint.Style.STROKE);
        paint.setStrokeWidth(20);

    }

    public void setColor(int color){
        paint.setColor(color);
    }
    public void setBrushSize(int size){
        paint.setStrokeWidth((float)size);
    }
    public DrawView(Context context) {
        super(context);
        setFocusable(true);
        setFocusableInTouchMode(true);

        this.setOnTouchListener(this);


        paint.setColor(Color.BLUE);
        paint.setAntiAlias(true);
        paint.setStyle(Paint.Style.STROKE);
        paint.setStrokeWidth(20);
    }

    @Override
    public void onDraw(Canvas canvas) {
        Path path = new Path();
        path.setFillType(Path.FillType.EVEN_ODD);
        for (int i = 0; i<points.size(); i++) {
            Point newPoint = new Point();
            if (newLine.contains(i)||i==0){
                newPoint = points.get(i)
                path.moveTo(newPoint.x, newPoint.y);
            } else {
                newPoint = points.get(i);

                path.lineTo(newPoint.x, newPoint.y);
            }

        }
        canvas.drawPath(path, paint);
    }

    public boolean onTouch(View view, MotionEvent event) {
        Point point = new Point();
        point.x = event.getX();
        point.y = event.getY();
        points.add(point);
        invalidate();
        Log.d(TAG, "point: " + point);
        if(event.getAction() == MotionEvent.ACTION_UP){
            // return super.onTouchEvent(event);
            newLine.add(points.size());
        }
        return true;
    }
    }

    class Point {
        float x, y;

    @Override
    public String toString() {
        return x + ", " + y;
    }
    }

To także działa, tylko nie tak dobrze

  import java.util.ArrayList;
import java.util.List;

import android.content.Context;
import android.graphics.Canvas;
import android.graphics.Color;
import android.graphics.Paint;
import android.util.Log;
import android.view.MotionEvent;
import android.view.View;
import android.view.View.OnTouchListener;
import android.util.*;

public class DrawView extends View implements OnTouchListener {
    private static final String TAG = "DrawView";
List<Point> points = new ArrayList<Point>();
Paint paint = new Paint();
List<Integer> newLine = new ArrayList<Integer>();

public DrawView(Context context, AttributeSet attrs){
    super(context, attrs);
    setFocusable(true);
    setFocusableInTouchMode(true);

    this.setOnTouchListener(this);

    paint.setColor(Color.WHITE);
    paint.setAntiAlias(true);
}
public DrawView(Context context) {
    super(context);
    setFocusable(true);
    setFocusableInTouchMode(true);

    this.setOnTouchListener(this);

    paint.setColor(Color.WHITE);
    paint.setAntiAlias(true);
    }

@Override
public void onDraw(Canvas canvas) {
    for (int i = 0; i<points.size(); i++) {
        Point newPoint = new Point();
        Point oldPoint = new Point();
        if (newLine.contains(i)||i==0){
            newPoint = points.get(i);
            oldPoint = newPoint;
        } else {
            newPoint = points.get(i);
            oldPoint = points.get(i-1);
        }
            canvas.drawLine(oldPoint.x, oldPoint.y, newPoint.x, newPoint.y, paint);
    }
}

public boolean onTouch(View view, MotionEvent event) {
    Point point = new Point();
    point.x = event.getX();
    point.y = event.getY();
    points.add(point);
    invalidate();
    Log.d(TAG, "point: " + point);
    if(event.getAction() == MotionEvent.ACTION_UP){
        // return super.onTouchEvent(event);
        newLine.add(points.size());
    }
    return true;
    }
}

class Point {
    float x, y;

    @Override
    public String toString() {
        return x + ", " + y;
    }
}

To pozwala rysować linie dość dobrze, jedynym problemem jest, jeśli linia grubsza, co sprawia, że rysowane linie wyglądają trochę dziwnie, i naprawdę, polecam korzystanie z pierwszego i tak.

 3
Author: jcw,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2013-07-05 07:59:47

Zdarzenia ruchu z ACTION_MOVE mogą łączyć wiele próbek ruchu w jednym obiekcie. Najbardziej aktualne współrzędne wskaźnika są dostępne za pomocą getX (int) i getY (int). Wcześniejsze współrzędne w partii są dostępne za pomocą getHistoricalX(int, int) i getHistoricalY(int, int). Używanie ich do budowania ścieżki sprawia, że jest ona znacznie gładsza: {]}

    int historySize = event.getHistorySize();
    for (int i = 0; i < historySize; i++) {
      float historicalX = event.getHistoricalX(i);
      float historicalY = event.getHistoricalY(i);
      path.lineTo(historicalX, historicalY);
    }

    // After replaying history, connect the line to the touch point.
    path.lineTo(eventX, eventY);

Oto dobry tutorial na ten temat od Square: http://corner.squareup.com/2010/07/smooth-signatures.html

 2
Author: birdy,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2015-01-16 15:40:37

Możesz mieć o wiele więcej informacji dostępnych w MotionEvent, niż zdajesz sobie sprawę, że możesz dostarczyć pewne dane w between.

Przykład w linku ignoruje historyczne punkty kontaktu zawarte w wydarzeniu. Zobacz sekcję "Dozowanie" w górnej części dokumentacji MotionEvent: http://developer.android.com/reference/android/view/MotionEvent.html poza tym łączenie punktów z liniami może nie być złym pomysłem.

 0
Author: adamp,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2011-11-27 18:37:08

Miałem taki problem, rysowałem punkt zamiast linii. Powinieneś najpierw utworzyć ścieżkę, aby utrzymać linię. ścieżka połączenia.moveto tylko w przypadku pierwszego dotknięcia. Następnie na kanwie Narysuj ścieżkę, a następnie zresetuj lub przewiń ścieżkę po zakończeniu (ścieżka.reset)...

 0
Author: j2emanue,
Warning: date(): Invalid date.timezone value 'Europe/Kyiv', we selected the timezone 'UTC' for now. in /var/www/agent_stack/data/www/doraprojects.net/template/agent.layouts/content.php on line 54
2012-04-14 19:00:36